Met Baha systeem paardrijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jemmah

Berichten: 2
Geregistreerd: 24-10-17

Met Baha systeem paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-17 10:20

Hii allemaal,
Ik ben Melissa en ik ben door een ziekte zeer slechthorend tot bijna doof geworden. Ik ben al heel mijn leven in de paarden en ben ook zo opgegroeid. Ik zou mij geen leven kunnen voorstellen zonder paarden. Nu is het dus zo dat toen ik 5 jaar was ik een ziekte kreeg (deze gaat al generaties door onze familie), deze ziekte heet Candida en kan heel veel in je lichaam kapot maken. Zo heeft het bij mijn moeder bijna haar hart uitgeschakeld (ze heeft het gelukkig overleeft en het gaat met haar ook weer goed) en bij mij heeft het dus mijn gehoor uitgeschakeld. Ik ben niet helemaal doof maar wel zo slechthorend dat ik niet goed kan functioneren. Over een paar jaar zal ik helemaal doof zijn. Twee weken geleden heb ik een operatie daarvoor gehad, ik heb twee implantaten gekregen. Over een paar weken worden daar gehoorapparaatjes op bevestigt en kan ik weer horen *\o/* . Ik hoor dan dus niet meer met mijn oren maar met mijn botten achter mijn oren. Het systeem heet Baha. Heeft iemand hier dat ook? Nou is het dus zo dat er geen caps zijn die zo een grote uitsnede hebben bij het oor. Heeft iemand hier ook een Baha systeem die daarmee rijd? Zo ja welke cap gebruiken jullie? Ik ben een beetje radeloos want ik wil niet zonder cap gaan rijden, en stoppen met rijden is geen optie voor mij. Ik werk met heel veel paarden waaronder ook jonge paarden dus een cap is een must. /3

If you always do what you've always done, you'll always get what you've always got.
~Pat Parelli~


viefdepief

Berichten: 12353
Geregistreerd: 14-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 09:48


hoogendroog
Berichten: 3271
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Achterhoek

Re: Met Baha systeem paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 10:00

Bij onze buren heeft een tijd lang een Ests meisje gewoond die ook een Baha-systeem had. Ik heb voor haar destijds een oproep geplaatst op Bokt, omdat zij ook tegen hetzelfde probleem als jij aan liep. Geen enkele cap paste of zat fijn bij die plek. Zij reed noodgedwongen het liefst zonder cap. Wij hebben toen geopperd om de best passende cap aan te laten passen bij een bedrijf dat ook kunstbenen en andere hulpmiddelen maakt. Zij had overigens de beschikking over meerdere (duurdere) caps.

Tigress

Berichten: 8919
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 10:02

viefdepief schreef:
Hoe is je operatie gegaan? Ik ben niet bekend met het Baha systeem, maar weet wel dat helmen van het merk Tipperary vrij veel ruimte hebben bij je oor. Misschien heb je er iets aan :o

[ Afbeelding ]
https://www.doversaddlery.com/tipperary ... /X1-36569/

Ik ben bang dat dat alsnog niet past.

Hier helaas geen ervaring met baha en paardrijden. Mijn broer heeft een baha, maar voetbalt :P
Helaas heb ik maar 1 persoon online kunnen vinden die met cap kan paardrijden...maar dat is omdat de implantaten lager zijn gezet n.a.v. het verhaal over dat zij zo graag op het paard reed en dan met de cap zou zitten. De rest van de verhalen die ik tegen kom, komen er op neer dat ze zonder baha rijden op dat moment.

Misschien een wilde gok hoor, maar zijn er misschien bedrijven die caps op maat kunnen maken?

Ik zal even voor je blijven zoeken :)

Things end, but memories last forever
[Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

RubyRed

Berichten: 2421
Geregistreerd: 05-07-10
Woonplaats: Rosmalen

Re: Met Baha systeem paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 13:04

Ik weet niet of het kan hoor, maar ik heb ooit een meisje gezien met hetzelfde probleem (zij was wel nog heel jong) en die had zo'n soort helm die je ook wel eens bij mensen met epilepsie ziet, op maat gemaakt. Misschien is dat een idee?

Voer geen oorlog, voer de eendjes.

0Lunerancea0

Berichten: 200
Geregistreerd: 03-05-11

Re: Met Baha systeem paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 13:10

Ik weet nog dat ik vroeger (15 jaar geleden ...?) een niet-verstelbare cap had die bandjes naar de achterkant van de cap had, in plaats van rond de oren. Ik heb geen idee of die nu nog op de markt gebracht worden, maar daarbij had je dus wel veel ruimte bij de oren.
En anders zou er toch best een optie voor aanpassing van een cap bestaan ...?

Jemmah

Berichten: 2
Geregistreerd: 24-10-17

Re: Met Baha systeem paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-17 20:33

Iedereen heel erg bedankt voor de reacties. Mijn operatie is goed gegaan en inmiddels loop ik met beide zijden met een baha systeem. Er is een wereld voor mij open gegaan. Wij zijn ook nog erg aan het zoeken naar een goede cap of om inderdaad een cap speciaal te laten maken. Nu rijd ik zonder de gehoorapparaten dan past mijn cap namelijk gewoon. Ik heb veel gelezen dat mensen met baha systeem een cap hadden die dan eigenlijk te groot was en dan over het baha systeem heen ging. Wij zijn nog druk aan het zoeken. Toch heel erg bedankt voor de reacties :-)

If you always do what you've always done, you'll always get what you've always got.
~Pat Parelli~

Kendra

Berichten: 8713
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 20:37

Misschien is het een optie om rechtstreeks contact op te nemen met één van de betere cap-merken?
Ik kan me voorstellen dat het wel een mooie marketingstunt is om een goed passende cap te maken voor jou...

pateeke
Berichten: 2207
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 19:56

Ik heb ooit een Baha uitgetest. Uiteindelijk ben ik niet voor een Baha, maar voor een CI gegaan. Ik heb het geluk dat ik maar aan 1 kant doof ben. Met mijn ander oor ben ik normaal horend. Ik rijd zonder CI. Cap met CI gaat niet + ik ben bang dat moest ik ooit vallen, mijn CI kapot is en daar is ie me net iets te kostbaar voor.
Als ik les heb, gebruik ik een equiteacher systeem met een oortje in mijn goede oor. Zo kan ik de lesgeefster nog horen (wat mij zonder niet lukt). Maar dat zal bij jou denk ik geen optie zijn.
Ik zou kijken om een cap op maat te laten maken (lijkt me wel erg duur) of om te rijden zonder Baha's...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker