Paardrijden en krachtverlies adductoren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Taat2001
Berichten: 14
Geregistreerd: 15-03-15

Paardrijden en krachtverlies adductoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-17 23:42

Hoi hoi,
Begin dit jaar ben ik geopereed aan mijn heup wegens heupdysplasie. Tijdens de controles en fysio zijn we erachter gekomen dat ik de spieren in mijn binnenbovenbeen heel slecht tot niet kan gebruiken. Ik kan ze niet aanspannen en heb hier in het dagelijkse leven toch best veel last van. Er word verwacht dat dit toch wel een probleem gaat zijn bij het paardrijden. Zijn er hier bokkers die iets gelijks hebben of mogelijke tips hebben wat ik hier nou mee kan?

Groetjess

Equipro
Berichten: 399
Geregistreerd: 18-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 00:15

Hoi, spieren kan je trainen, daarvoor ben je waarschijnlijk ook bij de fysio. Heb je al een behandeling gehad, of alleen een intake gesprek/ anamnese?

Hij/zij heeft gelijk als hij zegt dat dit een belangrijke spiergroep is bij het paardrijden. Je gebruikt je bovenbenen om te blijven zitten en balans te houden.

Svadilfari1

Berichten: 698
Geregistreerd: 28-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 09:56

Idd trainen en nog eens trainen; en geduld en volhouden. Ik volg zelf medische training 2 x per week bij de fyshio. Even wat voorbeelden voor de beeldvorming hoe specifiek gericht dit kan zijn; Vorig jaar kon ik 10 kg wegdrukken met mijn benen en nu 40 kg. Daarnaast is ook coordinatie en balans te trainen.( ik heb zelf zenuwbeschadiging blijvend) Inmiddels thuis ook een gymbal Mbt oefeningen als linker arm en rechter been tegelijk optillen als je op de bal zit. Wat ik bij fyshio geleerd heb. En nog steeds zit er groei in ! En hoera inmiddels ook te paard weer. Wat ik 2 jr terug niet had durven dromen. Het belangrijkste is dat je geen wonderen verwacht. Maar je wel ervan bewust bent door te trainen; dat er in je hersens ook wat gebeurd; en andere gebieden dingen overnemen. En door het trainen andere spieren ( ook rondom) ook sterker worden. Waardoor die ook dingen kunnen opvangen van spieren die zwakker zijn. En niet verwachten dat je rijdt als voorheen dan maak je het jezelf lastig. Stapjes en geduld!

Taat2001
Berichten: 14
Geregistreerd: 15-03-15

Re: Paardrijden en krachtverlies adductoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-17 10:03

Hoi, bedankt voor jullie reacties! Ik heb een onderzoek gehad bij de neuroloog en ik krijg over een tijdje een EMG. Ik ben inderdaad heel erg druk bezig met fysio en trainen. Bij de fysio doe ik eens in de zoveel tijd een meting om te kijken of de kracht al wat beter word. Ik zal dus inderdaad gewoon nog even moeten afwachten