Wedstrijdruiters met een lichamelijke beperking

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Re: Wedstrijdruiters met een lichamelijke beperking

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 12:51

Oh ja.. ik mag idd ook mijn voet vastmaken, en lichtrijden en met zweep.
Maar zit jij een grade 5? Met deze dispensaties zou ik denken dat je sowieso last hebt van meerder ledematen.

Ik rijd zelf niet met een lussenteugel dus daar kan ik je niet mee helpen.

Als je op m/z niveau traint, dan zou je in principe gewoon de grade proeven moeten kunnen rijden denk ik hoor! Ik kom daar nog net voor tekort met mijn m1 niveau. Er zitten appuyementen in draf, eenvoudige galopswissel, en keertwendingen in.
De introductory test a is ongeveer l1/l2 niveau. En de b zit ook 2x gebroken lijn in contra bij. :)

Vivaldi Tosha B+13 - L1+12- L2+19 - M1+11- M2+10- Z1 startgerechtigd!!!


Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-18 15:09

Jipslewe schreef:
Meer mensen die met lussenteugel rijden en welke vinden jullie fijn?


Ik rijd ook met een lussenteugel.
Het was een duurder model bij Ooteman vandaan, er staat geen merk op. Hij is lekker soepel en de lussen liggen er ahw op. Dit is een fijne teugel.

Afbeelding

Ik had ook een goedkopere online besteld, maar dat is geen aanrader (veel te stijf).

[center]Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen.

appydale
Berichten: 217
Geregistreerd: 15-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 09:22

keshia schreef:
Oh ja.. ik mag idd ook mijn voet vastmaken, en lichtrijden en met zweep.
Maar zit jij een grade 5? Met deze dispensaties zou ik denken dat je sowieso last hebt van meerder ledematen.


Ik heb last van mijn rechterhand en rechterbeen. Maar de kracht in mijn rechterbeen is door veel training en fysio bijna even sterk geworden als mijn linkerbeen. Het verschil in nihil wat je tijdens normale activiteiten niet echt merkt maar op m’n paard wel enorm. Daarnaast krampt ie als ik op m’n paard zit, maar dat is dus ook niet te meten van de grond. Vandaar dat ik volgends mij in grade 5 ben gezet maar wel dispensaties heb gekregen erbij die helpen met mijn been :)

appydale
Berichten: 217
Geregistreerd: 15-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 09:23

Myca schreef:
Jipslewe schreef:
Meer mensen die met lussenteugel rijden en welke vinden jullie fijn?


Ik rijd ook met een lussenteugel.
Het was een duurder model bij Ooteman vandaan, er staat geen merk op. Hij is lekker soepel en de lussen liggen er ahw op. Dit is een fijne teugel.

[ [url=m/7GZQwj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik had ook een goedkopere online besteld, maar dat is geen aanrader (veel te stijf).


Dankje! Deze ziet er wel fijn uit ja! En hij heeft 3 lussen zoals ik hier zie, vind je dat genoeg of heb je te weinig speling?

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: Wedstrijdruiters met een lichamelijke beperking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-18 12:10

Ik had er graag een lus bij gehad, vooral bij het inrijden, effectief heeft de mijne 2 lussen.
Het eerste deel is alleen dubbel voor de stevigheid, de lussen bestaan dus niet uit losse elementen, maar uit één deel.
Afbeelding

[center]Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen.

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Re: Wedstrijdruiters met een lichamelijke beperking

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 22:21

Iets voor iemand hier?

Afbeelding

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Re: Wedstrijdruiters met een lichamelijke beperking

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 22:30

Ik kreeg het idd te zien vandaag van een stalgenootje.. ik ga een gokje wagen denk ik :') team test in grade v zijn we nog niet helemaal aan toe, maar ach. Niet geschoten altijd mis!

Ik ga zondag voor ronde 2 introductory tests in rosmalen :)

Vivaldi Tosha B+13 - L1+12- L2+19 - M1+11- M2+10- Z1 startgerechtigd!!!

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: Wedstrijdruiters met een lichamelijke beperking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-18 07:34

Gaaf MonteKarlo!
Ik rijd M1, dus wij zijn niet aan dat niveau toe, anders had ik het zeker leuk gevonden.

[center]Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen.

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Re: Wedstrijdruiters met een lichamelijke beperking

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 11:08

Gewoon opgeven hoor.. ik rij ook m1.. geeft toch niet. Welke grade heb je? Stel dat ze je voor het gemak een grade lager laten rijden dan ben je er al. Grade 4 is ongeveer m1 niveau. Met een ruime keertwending erbij

Vivaldi Tosha B+13 - L1+12- L2+19 - M1+11- M2+10- Z1 startgerechtigd!!!

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 16:18

keshia schreef:
Ik kreeg het idd te zien vandaag van een stalgenootje.. ik ga een gokje wagen denk ik :') team test in grade v zijn we nog niet helemaal aan toe, maar ach. Niet geschoten altijd mis!

Ik ga zondag voor ronde 2 introductory tests in rosmalen :)


Was dat precies ?

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 16:19

keshia schreef:
Gewoon opgeven hoor.. ik rij ook m1.. geeft toch niet. Welke grade heb je? Stel dat ze je voor het gemak een grade lager laten rijden dan ben je er al. Grade 4 is ongeveer m1 niveau. Met een ruime keertwending erbij


Ik heb naar grade 5 gekeken maar ik ga t niet wagen :')

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Re: Wedstrijdruiters met een lichamelijke beperking

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 16:24

Haha nee grade 5 is echt z niveau he.. ik ben hard aan het ploeteren thuis want ik zal over 2 maanden die proef moeten rijden haha.

Er zijn 3 selecties uitgeschreven voor de brabantse kampioenschappen. Zondag is de 2e. :)

Dan rijd ik weer de introductory test a en b. Dat zijn de nieuwe proeven sinds 2018. Die zijn ee stuk gemakkelijker te rijden, in grade 5 zit er wijken, en een stuk contragalop in. Beetje L2/M1 niveau :)

Vivaldi Tosha B+13 - L1+12- L2+19 - M1+11- M2+10- Z1 startgerechtigd!!!

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 17:39

keshia schreef:
Haha nee grade 5 is echt z niveau he.. ik ben hard aan het ploeteren thuis want ik zal over 2 maanden die proef moeten rijden haha.

Er zijn 3 selecties uitgeschreven voor de brabantse kampioenschappen. Zondag is de 2e. :)

Dan rijd ik weer de introductory test a en b. Dat zijn de nieuwe proeven sinds 2018. Die zijn ee stuk gemakkelijker te rijden, in grade 5 zit er wijken, en een stuk contragalop in. Beetje L2/M1 niveau :)


Ah zo! Ja training zijn we wel Z klaar maar we zijn gewoon simpele zielen en dat geeft mij al snel t gevoel niet goed genoeg te zijn. Plus paard is 24.. had een opvolger maar die was niet geschikt voor mij en die is verkocht. Dus roeien met de riemen die we hebben :)

Wel nice die introductory proeven! Maar ben niet geclassificeerd maar zou wel in grade 5 kunnen komen. Jij zat in 4 toch?

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Re: Wedstrijdruiters met een lichamelijke beperking

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 18:41

Nee ik zit ook in 5. Geloof wel dat je al classificatie moet hebben voor outdoor gelderland. Maar dat weet ik niet zeker.. ik heb jullie zien rijden en was toch heel mooi en constant om te zien.

Je moest een toelichting geven wie je bent en je wie je paard is. Welk niveau je rijdt, en een filmpje bijvoegen waarop je te zien bent. Ook moet je aangeven welke grade je zit, of je wedstrijdervaring hebt en tegen welke beperkingen je aanloopt.

Vivaldi Tosha B+13 - L1+12- L2+19 - M1+11- M2+10- Z1 startgerechtigd!!!

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: Wedstrijdruiters met een lichamelijke beperking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-18 20:58

Ik heb nooit gevraagd om een grade omdat we nog maar M1 rijden.
Ik heb wel een classificatiepas waarop staat dat ik met aangepaste (lussen)teugel mag rijden en niet met mijn hand hoef te groeten.
9 Jaar geleden raakte ik verlamd aan beide armen, mijn linker doet inmiddels weer redelijk mee maar mijn rechterarm is nooit meer ook maar een beetje in de buurt van een normaal niveaux gekomen. En helaas ben ik van nature wel rechtshandig.
We zijn dus niet ingedeeld in een grade.

[center]Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen.

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Re: Wedstrijdruiters met een lichamelijke beperking

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 22:11

Even snel vanaf de roze wolk.. weer een tweetal fijne proeven gereden vandaag. Ik was helaas de enige in de grade 5 introductory vandaag.

Maar het plaatje is wel mooi <3
Afbeelding

Vivaldi Tosha B+13 - L1+12- L2+19 - M1+11- M2+10- Z1 startgerechtigd!!!

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Re: Wedstrijdruiters met een lichamelijke beperking

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 07:55

Wauw lekker bezig!

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 10:00

Wij hebben afgelopen weekend 2 winstpunten gereden in het M2 *\o/*
Echt zo fijn :+:

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Re: Wedstrijdruiters met een lichamelijke beperking

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 10:03

Netjes montekarlo!Gefeliciteerd! Lekker mee komen doen joh met de introductory tests... dat is echt best te doen!

Ik mag zaterdag weer in volkel starten. Introductory test a en b selectie weer.

Vivaldi Tosha B+13 - L1+12- L2+19 - M1+11- M2+10- Z1 startgerechtigd!!!

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: Wedstrijdruiters met een lichamelijke beperking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-18 10:51

Keshia en MonteKarlo, wat fijn dat jullie zo lekker gereden hebben!
Gefeliciteerd met de punten.

[center]Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen.

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 13:11

keshia schreef:
Netjes montekarlo!Gefeliciteerd! Lekker mee komen doen joh met de introductory tests... dat is echt best te doen!

Ik mag zaterdag weer in volkel starten. Introductory test a en b selectie weer.


Ik heb mezelf nog steeds niet laten keuren :Y)

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 13:11

Myca schreef:
Keshia en MonteKarlo, wat fijn dat jullie zo lekker gereden hebben!
Gefeliciteerd met de punten.


Dankje Myca!

cecil

Berichten: 1178
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 14:06

Hier ook meer bokkers die met een instructieset starten?
Ik wilde er nooit aan geloven, maar nu toch maar de stap gezet om dispensatie aan te vragen i.v.m. doofheid :o
Het verliep eigenlijks allemaal heel snel en soepel en nu al paar keer met een "oortje" in gestart.
Verneem dat het een vrij onbekend iets is bij de juryleden.
Mijn lezer laat de brief voor start aan de jury zien, heel veel kenden het nog niet.
Laat staan, de "praatjes" onder de mede ruiters op het losrijdterrein/om de ringen :')
Zal ook wel niet heel veel voorkomen _/-\o_
Ik ben in ieder geval ontzettend blij dat ik de stap heb gezet, wat een stuk rust!

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 16:14

cecil schreef:
Hier ook meer bokkers die met een instructieset starten?
Ik wilde er nooit aan geloven, maar nu toch maar de stap gezet om dispensatie aan te vragen i.v.m. doofheid :o
Het verliep eigenlijks allemaal heel snel en soepel en nu al paar keer met een "oortje" in gestart.
Verneem dat het een vrij onbekend iets is bij de juryleden.
Mijn lezer laat de brief voor start aan de jury zien, heel veel kenden het nog niet.
Laat staan, de "praatjes" onder de mede ruiters op het losrijdterrein/om de ringen :')
Zal ook wel niet heel veel voorkomen _/-\o_
Ik ben in ieder geval ontzettend blij dat ik de stap heb gezet, wat een stuk rust!


Fijn zeg dat het voor jou zo goed werkt! En schijt aan de rest, praatjes heb je altijd over al wel, vooral op een dressuurwedstrijd haha.

--

Weet iemand of die elastieken een specifieke benaming hebben? Waarmee je, je voet aan de beugel vast kan maken? Ik ben naar zoiets op zoek maar kan t niet vinden en ga uit ellende morgen maar post elastieken halen :P :=

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Re: Wedstrijdruiters met een lichamelijke beperking

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 16:21

Ik heb bij n.icole den d.ulk gezien dat ze een soort brede zwarte elastieken had. Misschien zelf zoiets maken?

Ik heb gisteren bericht gekregen dat ik van een stichting een paar magnetische beugels gesponsord krijg ! Dus ik was even helemaal in de zevende hemel! Dat gaat echt onwijs verschil maken <3

Volgende week brabantse kampioenschappen.. helaas zijn we niet op het niveau beland als we zouden willen, maar volgende zomer hopen we er helemaal te staan.
Dit keer dus gewoon genieten van de entourage van een grote wedstrijd. :D

Vivaldi Tosha B+13 - L1+12- L2+19 - M1+11- M2+10- Z1 startgerechtigd!!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers