Special olympics 2016/nationale spelen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Primeur11
Berichten: 63
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Wijchen

Special olympics 2016/nationale spelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-15 19:29

Goedendag,

Ik hoop dat het hier goed staat.

Ik ben zelf sinds kort werkzaam als instructeur voor de bijzondere ruiters.
Nu kwam ik op internet tegen dat bij mij in de buurt de special olympics in 2016 gehouden worden. Dit zou dus een kans zijn voor de ruiters die ik begeleidt om hier eventueel aan mee te doen. Nu is mijn vraag of iemand ervaring heeft met dit evenement. Zelf ben ik op dit moment internet aan het afzoeken naar informatie. Dit omdat ik het nog voor moet leggen aan mijn baas en ik haar dan meteen informatie er over wil geven. Maar eerst zelf een afweging wil kunnen maken of het voor de ruiters die bij ons rijden genoeg mogelijkheden hebben om hier aan mee te doen.

Dus mocht je ervaring hebben met de special olympics als begeleider of als deelnemer dan hoor ik het graag.

gothicpizza6
Berichten: 186
Geregistreerd: 04-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 17:49

ik heb 2x mee gedaan het is erg leuk. als een ruiter een dieet heeft moet je dat melden. ook eventuele aan passingen met rijden moet je van te voren aan geven ook schoenen met chaps moet je van te voren aan geven anders moeten ze gewone laarzen aan. je mag met een bepaalde aantal ruiters mee doen. je rijd natuurlijk op vreemde paarden dus word er eerst gekeken of het paard wat voor jou uit gekozen is bij jou past. als een ruiter bepaald paard moet bij voor beeld breed, smal, groot, klein (pony), rustig of snel of een die onder de lift kan. moet je dat ook van te voren aan geven het eten en alles verzorgen hun en je kan daar slapen in grote tenten maar dat is best koud maar je mag ook in een hotel of zo slapen. ruiters mogen begeleid worden maar het is de bedoeling dat de ruiter wel zo veel mogelijk zelf doet en dat de begeleider alleen voor de zekerheid mee loopt. de 2x dat ik mee deed werd je per proef ook nog verdeeld in groepjes zodat je tegen mensen van je eigen niveau rijd. meestal is de laatste dag de wedstrijd en daarna de prijs uitreiking.

henst

Berichten: 412
Geregistreerd: 16-02-17
Woonplaats: Tielt Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 21:09

Ik heb ook twee maal mee gedaan aan de Special Olympics met het paardrijden zeer leuke ervaring.