Aangepast paardrijden, waar?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
S_uus

Berichten: 18981
Geregistreerd: 04-09-05
Woonplaats: Hengel , een stukkie fietsen van me pony af

Re: Aangepast paardrijden, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 20:48

Wat zijn we hier weer lief met z'n allen , complimenten :D

Asra ♥♥ L2 + 22 || M1 + 7 <3 S_uus @ [RIJ-ITP] Asra na 2 jaar weer eens op bokt.
Profiel vernieuwd 17-11-2012 Mijn werk nu ook op FaceBook https://www.facebook.com/pages/Suus-Fot ... 533?ref=hl
10-03-2015 Djaga star in heaven ;(
Nouschka mijn vechtertje!! 31-12-06 ;(


Daphz

Berichten: 66
Geregistreerd: 14-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 22:16

Zande wierde in Wehl inderdaad...
In Loil zit ook stal Belfjor. Met allemaal heel brave Fjorden. Ze doen heel veel activiteiten met verschillende doelgroepen. Autisten, maar ook lichamelijk minder goed bewegenden.

Hoop dat je er wat aan hebt!

“Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover.” (Mark Twain)

R.X.
Berichten: 3815
Geregistreerd: 13-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-11 19:04

Jazeker dank je wel.

Daphz

Berichten: 66
Geregistreerd: 14-12-09

Re: Aangepast paardrijden, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 21:40

Veel succes! Laat je mettertijd nog even horen of je iets hebt kunnen vinden naar je zin? *Nieuwsgierig*

“Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover.” (Mark Twain)

Lydalfa

Berichten: 315
Geregistreerd: 30-09-07
Woonplaats: Full-time reizend

Re: Aangepast paardrijden, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 22:08

Ik zag dat stichting de Kapberg, in Hengelo (ov), al even genoemd was. Ik heb hier twee jaar als vrijwilliger gewerkt en de sfeer is daar super. Alleen waarschijnlijk ook al te ver weg voor jou. Voor zover ik weet zijn er behoorlijk veel manege's voor mensen met een beperking. Dus voor zowel verstandelijk én puur en alleen lichamelijk. Ik neem aan dat er wel verschil zit per manege, maar geloof wel dat ze allemaal het beste met je voor hebben. Ze hebben allemaal speciaal harnachement en speciaal opgeleide mensen die les geven. Of er privé-les gegeven kan worden zal wel afhangen van de manege e.d. Ik dacht dat de Kapberg daar niet aan deed. De groepen zijn daar echter niet groter dan maximaal 5, met iedereen een persoonlijke begeleider. Waardoor er ook vaak eigenlijk individueel les gegeven wordt. En de paarden zijn gewoonweg super. Soms zou ik zweren dat ze aanvoelen dat de ruiter niet altijd even zeker zit ofzo. Prachtige beestjes!

Ik zou je dus zeker aanraden om eens te zoeken naar manege's voor mensen met een beperking. Er zullen er vast ook wel een paar bij jou in de buurt zijn. Wel moet genoemd worden dat er dus ook mensen met een verstandelijke beperking rondlopen, waarbij het kan voorkomen dat je bij ze in de les zit. Ik heb gemerkt dat voor puur lichamelijk beperkte mensen dit niet altijd even leuk is. Vaak wordt wel geprobeerd het enigzins gescheiden te houden, maar afgezien daarvan zijn ook die ruiters geweldige mensen. En kun je harstikke veel lol met ze hebben, geloof me, van sommige ruiters had ik het echt niet altijd door.

(Digitale) tekening van je paard? https://lydiajansen.com/coloringbook/ nu ipv €200,- voor maar €117,-

R.X.
Berichten: 3815
Geregistreerd: 13-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-11 16:40

Ja ik laat wel weten wat het is geworden.

Ben momenteel met iemand van vroeger bezig of ik weer naar haar toe zou gaan, probleem is alleen dat ze nu verder weg woont.
Balen.

Hengelo is voor mij inderdaad te ver.
Ik zoek iets waar ik het liefst op de fiets naar toe kan.

truus1970

Berichten: 1260
Geregistreerd: 07-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 10:01

Bella_xx schreef:
Ik weet of ze het nu nog doen, maar dit helpt je misschien verder. http://www.youtube.com/watch?v=qRQb8I1TX8Q , dit filmpje heb ik toevallig gevonden op youtube.
Stichting Elisabeth ruiterkampen. Het ligt in Drenthe, ik weet niet of je hier verder mee kunt. Ik hoop voor je dat je ooit weer eens kunt rijden Y;( . http://www.elisabeth-ruiterkampen.nl/



ik wil graag even toevoegen dat ik op deze manege heb leren paardrijden. de manege heet trouwens Prinses Margriet Manege, iedreeen kan er terecht. "normale"mensen, mensen met een verstandelijke beperking, lichamelijke beperking en ook psychische beperking. Wat dat betreft heeft de manege geen bepreking. De paarden zijn super. Op het filmpje staat Sancho er lekker, (spikkelpony) bij daar heeft mijn zoon ook nog op gereden, mijn zoon heeft een ass. Ik ben weer gestopt met daar te rijden omdat ik een eigen fjord kreeg, maar anders had ik er zeker nog gereden.

Jammer dat de manege zover weg is voor je. Wat er wordt met alle wensen rekening gehouden.

It's more important to love, than it is to hate....---->Prince
Bink v hayo, Veel plezier bij je nieuwe baasje
Raika, mn gele fjordendame op de eeuwige velden. 't ga je goed meis,
voor altijd bij mij.

R.X.
Berichten: 3815
Geregistreerd: 13-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-11 14:25

Tja, dat is ook zo'n goede van je, dat word later ook weer wat.......
Zo'n super makkelijke en betrouwbare pony vinden.

Anoniem

Re: Aangepast paardrijden, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 15:28

Maar zo'n manege is er toch voor mensen met verstandelijke of fysieke beperking?
Of ben ik gwn gek...

Chanen

Berichten: 1702
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 18:39

Zie de naam Zandewierde al een paar keer langskomen. Toevallig werk ik daar op de zaterdag als vrijwilliger en daarom ben ik misschien wel bevooroordeeld, maar ze hebben er super paarden (voornamelijk Tinkers, maar ook en aantal Fjorden en een enkele warmbloed) en de vrijwilligers die ik er ken zijn stuk voor stuk ontzettend lieve mensen. Ook de instructie is prima, dus als Nieuw-Wehl niet te ver reizen is, kan ik Zandewierde zeker aanbevelen. Al geloof ik wel dat ze een aardige wachtlijst hebben. ;)

Dear Noah,
We could have sworn you said the ark wasn't leaving till five.
Sincerely,
The Unicorns

Nadesh

Berichten: 426
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Bij het lichtje, aan het einde van de tunnel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 19:17

Mijn zoon heeft er ook gereden, hier een paar filmpjes <3

Joey op Marjoor <3


Lekker naar buiten:


Terug van rit over het terrein van Fatima:

Gaat naar:
*Castlefest*
*Gothic en Fantasy Fair Rijswijk*

Chanen

Berichten: 1702
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 19:22

Hé, bekende beelden! Toevallig genoeg kom ik ook in beeld. Op 33 sec. kom ik binnenzetten met tank Cleo. :D

Dear Noah,
We could have sworn you said the ark wasn't leaving till five.
Sincerely,
The Unicorns

Nadesh

Berichten: 426
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Bij het lichtje, aan het einde van de tunnel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 19:23

Chanen schreef:
Hé, bekende beelden! Toevallig genoeg kom ik ook in beeld. Op 33 sec. kom ik binnenzetten met tank Cleo. :D

Welk filmpje Chanen?

Edit:
Laat maar, al gevonden :D

Gaat naar:
*Castlefest*
*Gothic en Fantasy Fair Rijswijk*

Chanen

Berichten: 1702
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 19:29

Ik kom in alledrie voorbij, maar ik bedoelde de eerste. Op de andere ben ik iets minder duidelijk in beeld. :P Grappig om mezelf terug te zien, trouwens.
Wel een mooi beeld van hoe het toe gaat bij Zandewierde (om on-topic te blijven).

Dear Noah,
We could have sworn you said the ark wasn't leaving till five.
Sincerely,
The Unicorns

Lucky48
Berichten: 102
Geregistreerd: 12-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 22:12


R.X.
Berichten: 3815
Geregistreerd: 13-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-11 11:38

Hallo allemaal,

Even laten weten hoe het nu gaat.
Vandaag ga ik weer sinds zéér lange tijd naar iemand toe die ik van vroeger ken.
Waarschijnlijk ga ik weer op har pony rijden, dit omdat ik nu dus bewust geen rijpaardjes door de omstandigheden heb.

Fijn om te merken dat men zo mee denkt, er word veel goeds aangedragen.

Zandewierde, is te doen met de auto.
Stable-enable is nogal wedstrijd gericht, dat is niet waar ik naar op zoek ben maar wel bedankt.

Lianne008

Berichten: 25
Geregistreerd: 07-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 15:23

Marianne Scherps @ Beltrum geeft rijlessen aan mensen met een beperking, kan zowel gehandicapt, verstandelijk beperkt als een beperking binnen het autistisch spectrum.
Zij runt een zorgstal.. :o veel individuele zorg voor beginnende ruiter..

info: www.theblackriders.net
Daar staat een telefoonnummer op en mailadres :)

Ons gedrag wordt niet door onze ervaringen bepaald, maar door onze verwachtingen.

ponyevita
Berichten: 136
Geregistreerd: 27-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 12:12

manege de Hjouwer

www.mijnwebwinkel.nl/winkel/ruitershoponline

friespaard12

Berichten: 34
Geregistreerd: 19-08-11
Woonplaats: overijssel

Re: Aangepast paardrijden, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 05:25

veel paardrijplezier zag dat je waarschijnlijk weer een pony hebt gevonden om te rijden

TE KOOP: Grey 6 jaar. andalusier ruin. stokmaat: 1.58 a 1.60.

link grey [EA-TK-PP] 6 jarige .andalusier ruin . 1.58 a 160 stokmaat. (grey)

R.X.
Berichten: 3815
Geregistreerd: 13-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-11 11:15

Ja inderdaat een Haflinger.
Daar ging ik vroeger ook al naartoe maar door omstandigheden zijn we elkaar wat uit het oog verloren.
Helaas heeft ie in de stal laatst een blessure opgelopen en moet hij een aantal weken op rust.

kinros
Berichten: 37
Geregistreerd: 20-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:40

in manege hippo d'haenegem in oedelem

annelieke92

Berichten: 1978
Geregistreerd: 11-04-10
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 19:28

Janouu schreef:
mijn moeder werkt met mensen met een beperking.
die rijden paard bij manege zandewierde. super goede manege !!



Ik heb ook erg goede ervaringen met deze manege heb er zelf als klein meisje leren rijden. Erg leuke en lieve paarden, goede instructie en aardige en behulpzame vrijwilligers!

Wilskracht's Elan P (Wilskracht x Ganges) Dressuur B+29 | L1+29 | L2+16
Parinda Cobra (aka Danté) (Amethist x Zep) SPORT-DRESSUUR in memoriam


michhx97
Berichten: 53
Geregistreerd: 09-11-11
Woonplaats: Heino (bij zwolle)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 17:40

hmm zwolle dan?

always look at the bride side of life. <3

fjordwijk
Berichten: 176
Geregistreerd: 30-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 19:32

Bij Belfjor in Loil (DIdam). Heeft Fjorden. Mijn dochter zit daar op de zorgboerderij. ZIj geven ook les, individueel. Super paarden en mensen! http://www.belfjor.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers