Wedstrijdruiters met een lichamelijke beperking

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 17:09

Hoi allemaal, mag ik mij hier ook melden? Jaar geleden nooit gedacht dat ik dat zou doen maar gister classificatie keuring gehad. Jeetje mina wat viel dat me tegen.... ik heb grade 4 toegewezen gekregen en ben er eigenlijk beetje van slag van. Had niet verwacht dat ik überhaupt al zo slecht zo zijn voor een classificatie, ik dacht alleen wat dispensatie omdat meekomen in het Z2 toch wel erg lastig begint te worden. Als het wel een classificatie zou worden dacht ik zeker grade V maar 4 zag ik echt even niet aankomen...

Ik hoop hier gewoon gezellig mee te kunnen kletsen met mensen die een beetje in hetzelfde schuitje zitten :)

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Wedstrijdruiters met een lichamelijke beperking

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 17:18

Hey droversrun welkom. Ik snap dat het indruk heeft gemaakt. Mocht je vragen hebben of je verhaal kwijt willen kan hier allemaal veilig.

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 21:01

Laura1982 schreef:
Er zijn ook onderlinge para wedstrijden bij de bio in Arnhem of de Máxima in den dolder en ook in Amsterdam. Ik heb hier zelf ook gestart en de samenhorigheid is enorm fijn de sfeer is net wat gemoedelijker. Welkom in deze groep en stel.vooral je vragen we hebben niet overal een antwoord op maar sparren kunnen we altijd.


Was jij er afgelopen keer ook bij den dolder?

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 21:02

Ja ik was er heb niet gereden. Mijn vriendinnen audri Karin en evie Britt kwam ik aanmoedigen.
Laatst bijgewerkt door Laura1982 op 09-12-18 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: Wedstrijdruiters met een lichamelijke beperking

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 21:14

Dankjewel Laura! Gefeliciteerd met je verjaardag :)

Waar vinden jullie al die wedstrijden in een overzicht?

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Wedstrijdruiters met een lichamelijke beperking

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 21:18

Dank je wel droversrun, Joyce heutink deelt deze wedstrijden altijd op fb. De bio en maxima manege hadden het op hun fb pagina gezet. Verder is er niet echt een site waar het op gezet wordt. Als ik de mailtjes krijg van hun zal ik het hier even delen dan kun je rechtstreeks contact opnemen.

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Re: Wedstrijdruiters met een lichamelijke beperking

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 21:25

En de reguliere knhs wedstrijden staan gewoon op mijnknhs kalender. Alleen dan even aangepaste sport dressuur aanvinken ipv gewone dressuur. :)

Was je er tot het laatst laura? Dan heb je mij ook zien rijden hahaha

terorita

Berichten: 7180
Geregistreerd: 09-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 23:00

Laura1982 schreef:
Dank je wel droversrun, Joyce heutink deelt deze wedstrijden altijd op fb. De bio en maxima manege hadden het op hun fb pagina gezet. Verder is er niet echt een site waar het op gezet wordt. Als ik de mailtjes krijg van hun zal ik het hier even delen dan kun je rechtstreeks contact opnemen.



Aha ik kon er al niets over vinden
Ik wil van het voorjaar zeker eens gaan kijken.
Zijn er ook wedstrijden in de buurt van almere of hilversum?
Klinkt miss "stom" of "raar" maar ik zou graag eens iemand met een soort gelijke beperking als mij zelf zien rijden. :j

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: Wedstrijdruiters met een lichamelijke beperking

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 23:05

Bedankt, dan zal ik dat in de gaten houden.

Waar kom je vandaan terorita? En wat is je beperking?

terorita

Berichten: 7180
Geregistreerd: 09-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 23:16

Almere, mn paarden
Staan in loosdrecht.
Ben beperkt in kracht en beweging linkerbeen, mn bekken zit dermate vast met schroeven. Waardoor kantelen bekken ect niet of nauwelijks gaat. En eigenlijk alle dagelijks handelingen/ beweging gaan vanuit je bekken.

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 23:25

Oeh! Er zijn maar weinig wedstrijden per jaar. En er is eigenlijk maar 1 niveau als je echt bij knhs wil rijden. Grade 3 is bijv ong L niveau grade 4 M niveau ongeveer en grade 5 is ongeveer Z niveau.

Officiële knhs wedstrijden zijn er niet zo veel, ongeveer 10-15 per jaar door heel het land. Als ik vanaf mijn woonplaats kijk, vanuit noordoostbrabant, zou ik overal ongeveer 1.5-2 uur onderweg zijn.

24-12 in hellendoorn
13-1 in zuidwolde
25-1 in amsterdam
16-2 in beuningen
8-3 in berkel enschot
15-3 den bosch indoor brabant
En 9-2 in schijndel indoor zuid nederlands kampioenschap.

Alle wedstrijden behalve die laatste zijn wedstrijden voor een competitie witte van moort trophee.
Daardoor zijn er plots zoveel wedstrijden.


Onze beperkingen zijn denk ik wel aardig gelijk.. zal eens kijken of ik nog een filmpje heb.. dan heb je een beetje een idee. ;)

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: Wedstrijdruiters met een lichamelijke beperking

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 23:27

Ah ik woon ook in Almere, maar heb niet echt dezelfde beperkingen als jij hebt.

Dankjewel Laura. Die trophy had ik gezien inderdaad, ik twijfel nog op mee te doen... is wel heel snel allemaal maar lijkt me wel leuk. Zijn er hier mensen die er aan mee doen?

terorita

Berichten: 7180
Geregistreerd: 09-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 23:29

Ik zie Amsterdam er tussen staan..waar in Amsterdam .

Een filmpje zou fijn zijn!

terorita

Berichten: 7180
Geregistreerd: 09-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 23:31

droversrun schreef:
Ah ik woon ook in Almere, maar heb niet echt dezelfde beperkingen als jij hebt.

Dankjewel Laura. Die trophy had ik gezien inderdaad, ik twijfel nog op mee te doen... is wel heel snel allemaal maar lijkt me wel leuk. Zijn er hier mensen die er aan mee doen?


Echt wat een toeval.
Waar staat je paard/paarden.
Mag ik vragen wat jouw beperking is

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 23:34

Nee ik doe er niet aan mee. Je moet 3 proeven uit je hoofd kennen dat is al struikelblok 1 voor mij haha.. en daarnaast is het niveau nog echt te hoog voor mij is grade 5. Met mijn beperkingen hoor ik eigenlijk ook in grade 4 thuis denk ik, dus ik ga binnenkort ook weer voor een herkeuring. En dan moet ik weer andere proeven uit het hoofd rijden.
Dat vergt nog wat training

Hier even een linkje met een filmpje van een half jaar terug. Ik heb inmiddels wel een ander zadel en beugels laarzen etc. En zijn toch een stuk verbeterd als ik dit zo terug kijk ;) maar dan heb je een idee.

Een keer komen kijken mag gerust, maar is niet echt om de hoek haha..



Edit:
Amsterdam is enkel op uitnodiging in de rai. Indoor amsterdam. Is zeg maar een halve finale van de competitie en moet je je voor kwalificeren tijdens een van de eerdere wedstrijden.

terorita

Berichten: 7180
Geregistreerd: 09-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 23:43

Zie niets wat beperking betrefd! Maar ergens zit dat denk ik echt tussen mn oren. En kan ik me er geen beeld bij vormen. Omdat ik zelf zo beroerd loop .
Ergens hier boven werd dat al geschreven..ruiters waar je met rijden niets aan ziet, maar die vervolgens van hun paard getild moeten worden.

Daar ook mijn frustratie/struikelblok.
Onbegrip van sommige mensen in mijn omgeving. Ik weet niet hoe of wat ik daar mee moet, het maakt me zo verdrietig/ boos.. je zit /rijd op je paard en vervolgens loop je met krukken.

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 23:46

terorita schreef:
droversrun schreef:
Ah ik woon ook in Almere, maar heb niet echt dezelfde beperkingen als jij hebt.

Dankjewel Laura. Die trophy had ik gezien inderdaad, ik twijfel nog op mee te doen... is wel heel snel allemaal maar lijkt me wel leuk. Zijn er hier mensen die er aan mee doen?


Echt wat een toeval.
Waar staat je paard/paarden.
Mag ik vragen wat jouw beperking is


Paarden staan aan huis en die van jou? Ik ben er nog niet helemaal aan toe om dat openbaar te zetten dus dat stuur ik je even in een PB :) maar in grade 4 geplaatst voornamelijk door balans en coördinatie problemen en beperkt in bepaalde bewegingen.

Snap ik keshia, het is ook wel ver weg voor jou! Voor mij al en dan ben jij nog maar op de helft. Ik twijfel heel erg, lijkt me ontzettend gaaf dat je kans hebt op een plek op jumping, maar aan de andere kant vind ik het nog wat confronterend misschien en weet ik niet of ik er geestelijk al aan toe ben. Als combinatie zou het makkelijk moeten lukken gezien we regulier Z2 starten... twijfel :\

Edit; je filmpje ziet er netjes uit!!
Laatst bijgewerkt door droversrun op 09-12-18 23:48, in het totaal 1 keer bewerkt

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 23:48

Weet je.. schijt aan hebben ! {:} :D doe wat jou goeddunkt.. in de ogen van een ander kan het altijd beter he. Doe lekker wat goed is en voelt voor jou!

Bij mij denken ze ook vast wel, goh, ze werkt niet en een paard 5x per week komen doen. Maar ze zien niet dat ik daar mijn hele dag omheen plan, heel wat pijnstillers slik en het mij fysiek vooruit helpt. Mijn paard is een psycholoog een fysio en dagbesteding in 1 haha.

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Re: Wedstrijdruiters met een lichamelijke beperking

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 23:50

Droversrun, ik zou gewoon gaan dan hoor! Met z2 in grade 4 moet lukken. Juist leuk als ijkpunt om te kijken waar je staat. En écht als je eenmaal daar geweest bent, de sfeer is zoooo anders dan bij reguliere dressuur. Ik zou gewoon 1x inschrijven en kijken wat je ervan vind :)

terorita

Berichten: 7180
Geregistreerd: 09-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 23:51

Dat snap ik helemaal. Ik ga ook niet uitbreiden, mocht men willen weten hoe of wat, dan doe ik dat ook via pb.
De mijne staan in loosdrecht, daar hebben we een boerderij.

terorita

Berichten: 7180
Geregistreerd: 09-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 23:53

keshia schreef:
Weet je.. schijt aan hebben ! {:} :D doe wat jou goeddunkt.. in de ogen van een ander kan het altijd beter he. Doe lekker wat goed is en voelt voor jou!

Bij mij denken ze ook vast wel, goh, ze werkt niet en een paard 5x per week komen doen. Maar ze zien niet dat ik daar mijn hele dag omheen plan, heel wat pijnstillers slik en het mij fysiek vooruit helpt. Mijn paard is een psycholoog een fysio en dagbesteding in 1 haha.



Jups daar heb je gelijk in..maar dat is ook een fase. Ene dag lukt me dat beter als de andere.

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Re: Wedstrijdruiters met een lichamelijke beperking

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 20:09

Zojuist bekend geworden dat er volgend jaar september op de 2daagse in Tolbert (Groningen) ook een paradressuurwedstrijd plaats vind.
Het leukste, er worden ook introductory tests verreden, hoogstwaarschijnlijk op de zaterdag. Leuke kans voor aankomende (of twijfelende) paradressuurruiters!
Via fb zijn ze te volgen, para-dressuur tweedaagse Tolbert met kadervorming.

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: Wedstrijdruiters met een lichamelijke beperking

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 22:39

Ja hoe leuk is dat :D ik hoorde het van mn instructrice vanavond inderdaad, super leuk. Nog ver weg maar zeker iets om naar uit te kijken

spatie
Berichten: 40
Geregistreerd: 18-05-11

Re: Wedstrijdruiters met een lichamelijke beperking

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 23:07

Ik schrijf het in mijn agenda!!

terorita

Berichten: 7180
Geregistreerd: 09-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 23:22

keshia schreef:
Zojuist bekend geworden dat er volgend jaar september op de 2daagse in Tolbert (Groningen) ook een paradressuurwedstrijd plaats vind.
Het leukste, er worden ook introductory tests verreden, hoogstwaarschijnlijk op de zaterdag. Leuke kans voor aankomende (of twijfelende) paradressuurruiters!
Via fb zijn ze te volgen, para-dressuur tweedaagse Tolbert met kadervorming.




Thankx ik schrijf het in mijn agenda.
Ik hoop wel voor die tijd eens bij een para wedstrtijd te gaan kijken.
Is er facebookpagina, voor pararuiters?.
Een besloten pagina, met lotgenoten, "heb" en kan/durf ik denk ik meer over mn "beperkingen" te schrijven/praten dan bokt.
Bokt is niet zo anoniem en heb daar in het verleden ook negatieve ervaringen mee. Maar merk dat ik het "fijn" vind , lotgenoten te hebben gevonden, die weten en begrijpen waar je struikelblokken zijn.