Schouder uit de kom met paardrijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Imke_168

Berichten: 23
Geregistreerd: 21-03-18
Woonplaats: Venlo

Schouder uit de kom met paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-18 12:51

hoihoii, ik ben overflexibel wat dus inhoud dat alles veel makkelijker uit de kom schiet etc. Nu heb ik hier voorheen nooit echt last van gehad, maar sinds een week of 2 schiet bij het aangalopperen mijn schouder uit de kom. (niet volledig maar ver genoeg om er last van te hebben qua beweging) Heeft iemand ervaringen met braces voor de schouder en hoe erg deze je beweging beperken?

The mare stare, when resting bitch face ain't good enough.


Joriehien

Berichten: 11
Geregistreerd: 16-08-10
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 14:42

Ik weet niet of je hier nu nog iets aan hebt, hopelijk wel!

Ik ben zelf ook hypermobiel, voornamelijk in mijn heupgewrichten. Ook heb ik wel eens last gehad van een schouder uit de kom tijdens het paardrijden, maar dit was na een val i.c.m. hypermobiliteit. Zelf heb ik hier 12 weken voor moeten revalideren en daarna heb ik een tijd met brace gereden van de fysio. Deze was comfortabel en beperkte mij amper in mijn bewegingen maar ook stevig genoeg om alles veilig op zijn plek te houden. Vraag eens naar de mogelijkheden bij je huisarts / fysio? Ik denk dat zij je een heel eind op weg kunnen helpen!

R U a sofa? cuz ur sofaking annoying..

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 14:44

En tapen?

De cursus ‘Omgaan met teleurstellingen’ gaat wederom niet door.

Pluttersput

Berichten: 15008
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Schouder uit de kom met paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 15:06

Sowieso mee naar een fysio. Ik ben gevallen een paar jaar geleden met een pak hooi en trok daarbij mijn schouder uit de kom. Vervolgens bleef die niet meer in de kom. Heel revalidatie traject in, fysio vroeg mij of t al eens eerder was geweest. Toen ik heel klein was is mijn schouder ook eens uit de kom geweest en direct terug geschoten. Hij gaf me toen met klem aan dat een uit de kom schouder altijd bekeken moet. Niet zelf mee hannesen.

Maar dat is alleen wat mijn fysio gezegd heeft :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker