Wedstrijdruiters met een lichamelijke beperking

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Laura1982

Berichten: 4070
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Wedstrijdruiters met een lichamelijke beperking

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 18:18

Myca goed dat je gegaan bent!
Je weet zo te lezen heel goed waar de winst te behalen valt neem de tijd en wees trots op wat jullie bereiken samen.
Ik ga zondag over een week weer M2 starten hopelijk rijden we een puntje .

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+8


Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: Wedstrijdruiters met een lichamelijke beperking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-18 21:02

Dank je Laura, hopelijk scoren jullie komende week nog wel een (paar) winstpuntje(s) bij elkaar!

[center]Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen.

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 21:42

Wat lastig myca. Valt dit niet te trainen aan de loongeerlijn? Evt dubbele lijnen? Ik heb zelf een hoop dingen die ik zelf niet voor elkaar kreeg wel aan de longeerlijn kunnen trainen.

Ik heb zelf trouwens best wel veel hoogte punten gehad. Afgelopen herfst zijn we 3e geworden op de regio, en we hebben ook onze eerste twee winspunten in het M2 behaald. Ik heb zelfs een 7 op houding en zit gekregen, dat was echt een enorm hoogtepunt omdat ik best scheef zit door compensatie. Nu lekker verder trainen en wat een wereldpaard heb ik ook, 24 jaar en nog gewoon mij door een proef slepen <3

Laura1982

Berichten: 4070
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Wedstrijdruiters met een lichamelijke beperking

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 21:52

Gefeliciteerd montekarlo daar mag je trots op zijn. Ja longe is nog een goede optie of iemand die dat knopje net wat beter voor je erop kan zetten instructie Bv.

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+8

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-18 22:56

Wat goed MonteKarlo er zullen er niet veel zijn met een paard van 24 en zelf een beperking die winstpunten in de M2 kunnen rijden. Goed van jullie, doorzetten!

Op zich een goed longeer-advies, ik ben alleen niet zo handig met mijn armen dus dubbele lijnen is zoiets als jongleren met teveel ballen voor mij ;-)

[center]Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen.

Laura1982

Berichten: 4070
Geregistreerd: 23-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 23:17

Myca je hebt lijnen die vast zitten aan elkaar heb je maar 1 dominante hand voor nodig. Is beetje zelfde als aggrbach mensysteem door je handen laten glijden en met minder sterkte hand weer binnen halen. Is er iemand handig bij jou op stal die je er in begin bij kan helpen?
Zo niet misschien iemand in dit topic in jou buurt woonachtig die je kan helpen.

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+8

Vadiz

Berichten: 200
Geregistreerd: 07-06-10
Woonplaats: Honselersdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 23:53

Myca schreef:
Hoe gaat het met jullie?

Ik had al ruim een half jaar geen wedstrijd meer gerden en dit weekend toch weer de stoute schoenen aangetrokken.
Twee M1 proefjes en 2 x 177,5 punten -O-

Geen dingen die de mist in gingen en ook geen geweldige dingen.
Al met al is de nageeflijkheid nog niet genoeg en ik vind het lastig om dat op te lossen.
Ik mis een constante losgelatenheid in nek- & kaakgewricht terwijl mijn paard van achter wel ondertreedt. Doordat ik altijd pijn heb in vooral mijn rechter-arm en daar ook uitval is, is mijn arm niet zo stabiel als hij zou moeten zijn.
Ik mag wel met elastiek tussen de teugels rijden,
maar daar gaat hij in hangen. En ik mag met een lussenteugel rijden, dat neemt die spanning weer niet weg. Thuis rijd ik soms bitloos of met bitclips (Micklem hoofdstel) dat gaat beter. Mijn zit is goed genoeg. Tactmatig is mijn paard prima, hij is ook aan de hulpen. Maar we zitten nu wel even in een fase waar het even lastig is om te verbeteren.

Edit typo


Over bovenstaand dikgedrukte stukje: hoe zit dat dan? Ik rijd met een armprothese, maar omdat deze topzwaar is en ik weinig controle heb erop is het altijd wat instabiel. Dit is voor de nageeflijkheid van mijn paard niet bevordelijk. Iets wat mij hierin zou kunnen helpen, zou erg wenselijk zijn.

Vadiz M2 startgerechtigd! Nooit verwacht. :D
[ITP] Vadiz
[RT-HAW] Clinic Jessica Buying met Vadiz

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Re: Wedstrijdruiters met een lichamelijke beperking

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 00:13

Ik zou even daarover contact opnemen met de classifiers van de knhs. Die kunnen je haarfijn uitleggen wat de mogelijkheden kunnen zijn voor je.

Zit je al ingedeeld in een grade?

Volgens mij is het ook mogelijk om 1 vaste teugel te hebben die dus aan je zadel vast zit.
Maar er zullen vast tal van mogelijkheden zijn..

Vivaldi Tosha B+13 - L1+12- L2+19 - M1+11- M2+10- Z1 startgerechtigd!!!

Vadiz

Berichten: 200
Geregistreerd: 07-06-10
Woonplaats: Honselersdijk

Re: Wedstrijdruiters met een lichamelijke beperking

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 00:19

Ja, ik ben al jaren geleden gekeurd en geclassificeerd. Het rijden gaat op zich ook helemaal prima, maar soms lees je dingen waarbij je denkt: hey dit ken ik nog niet, zou het mij ook kunnen helpen? Dit is er zo een. Ik kan mij alleen geen voorstelling maken over hoe het nou zit en hoe het kan helpen bij een instabiele arm. Nieuwsgierig dus.

Vadiz M2 startgerechtigd! Nooit verwacht. :D
[ITP] Vadiz
[RT-HAW] Clinic Jessica Buying met Vadiz


Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: Wedstrijdruiters met een lichamelijke beperking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-18 08:33

@Vadiz hier zie je een foto van dat stukje elastiek. Je kan speciale tussenstukjes kopen aan je gewone teugels en er zijn ook teugels die ze zelf hebben met pakkende namen als ‘fantastic elastic’ of ‘soft hand’ of ‘flexi’ reins.
Afbeelding
Het concept hiervan is best slim en paardvriendelijk, sommige paarden lopen hier prima mee en sommige weer niet. Helaas gaat mijn paard er in hangen en dan wordt hij juist zwaarder in de hand. Ik denk dat paarden die fijn lopen met zo’n elastieke halsverlenger aan de longe, ook goed reageren op die flexibele teugels.

@Laura Ik denk dat een stalgenootje van mij zoiets heeft, daar zal ik eens goed naar kijken. Ik kan wel mennen en het Achenbach systeem ken ik ook, dus wie weet. Mijn armen zijn allebei niet goed, de rechter is alleen duidelijk slechter dan links, vandaar dat ik me niet erg gefocussed heb op longeren/lange teugelen.

[center]Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen.

Rhine_
Berichten: 3377
Geregistreerd: 16-09-08
Woonplaats: Maaseik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 12:51

Myca schreef:
@Vadiz hier zie je een foto van dat stukje elastiek. Je kan speciale tussenstukjes kopen aan je gewone teugels en er zijn ook teugels die ze zelf hebben met pakkende namen als ‘fantastic elastic’ of ‘soft hand’ of ‘flexi’ reins.
[ [url=m/ZMaSLh.png]Afbeelding[/url] ]
Het concept hiervan is best slim en paardvriendelijk, sommige paarden lopen hier prima mee en sommige weer niet. Helaas gaat mijn paard er in hangen en dan wordt hij juist zwaarder in de hand. Ik denk dat paarden die fijn lopen met zo’n elastieke halsverlenger aan de longe, ook goed reageren op die flexibele teugels.
.


Sorry dat ik even kom binnen vallen; maar waar zou je deze kunnen kopen? Zowel voor ohz als voor de koets zou dit een oplossing voor mij zijn!

Mighty Man klasse L+7 :D

Vadiz

Berichten: 200
Geregistreerd: 07-06-10
Woonplaats: Honselersdijk

Re: Wedstrijdruiters met een lichamelijke beperking

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 00:05

Bedankt myca! Ik ga hier naar op zoek, lijkt me goed om het uit te proberen!

Vadiz M2 startgerechtigd! Nooit verwacht. :D
[ITP] Vadiz
[RT-HAW] Clinic Jessica Buying met Vadiz

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: Wedstrijdruiters met een lichamelijke beperking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-18 08:18

Ik heb jullie een pb gestuurd met een paar linkjes waar je die dingen kan kopen.

[center]Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen.

Vadiz

Berichten: 200
Geregistreerd: 07-06-10
Woonplaats: Honselersdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 21:47

Myca schreef:
Ik heb jullie een pb gestuurd met een paar linkjes waar je die dingen kan kopen.

Dank je!

Vadiz M2 startgerechtigd! Nooit verwacht. :D
[ITP] Vadiz
[RT-HAW] Clinic Jessica Buying met Vadiz

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 00:50

Hallo dames *\o/*

Hoe gaat het met jullie?

Waren er nog meer dames uit brabant hier, die interesse hadden in de competitie in brabant voor ruiters met een classificatie?

Ik heb vandaag wederom contact opgenomen en ben wat wijzer geworden.
Er komt in maart een trainingdag, waar je onder leiding van een aantal goede trainers kunt kijken wat er nog verbeterd kan worden, en of het niveau op peil is voor de grade proeven.

Verder komen er 3 selectie wedstrijden, en kun je je kwalificeren door minimaal 1x een minimum van 62% te scoren.
Dan ben je automatisch door naar de Brabantse kampioenschappen.

Mijn plan is dus om eens bij de training te gaan kijken, en kijken of het haalbaar is voor ons om mee te doen bij de selecties.
Ben er erg enthousiast over iig! Daar zal het niet aan liggen ;)

Vivaldi Tosha B+13 - L1+12- L2+19 - M1+11- M2+10- Z1 startgerechtigd!!!

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: Wedstrijdruiters met een lichamelijke beperking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-18 08:58

Wat leuk keshia, jammer dat ik niet in Branbant woon!
Die training lijkt me ook interessant. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Ik heb straks les en Zondag gaan we weer starten.

[center]Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen.

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 09:46

keshia schreef:
Hallo dames *\o/*

Hoe gaat het met jullie?

Waren er nog meer dames uit brabant hier, die interesse hadden in de competitie in brabant voor ruiters met een classificatie?

Ik heb vandaag wederom contact opgenomen en ben wat wijzer geworden.
Er komt in maart een trainingdag, waar je onder leiding van een aantal goede trainers kunt kijken wat er nog verbeterd kan worden, en of het niveau op peil is voor de grade proeven.

Verder komen er 3 selectie wedstrijden, en kun je je kwalificeren door minimaal 1x een minimum van 62% te scoren.
Dan ben je automatisch door naar de Brabantse kampioenschappen.

Mijn plan is dus om eens bij de training te gaan kijken, en kijken of het haalbaar is voor ons om mee te doen bij de selecties.
Ben er erg enthousiast over iig! Daar zal het niet aan liggen ;)


Ik woon in Brabant! Zou je me de info door kunnen spelen ? :)

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Re: Wedstrijdruiters met een lichamelijke beperking

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 09:59

Montekarlo, heb je fb?

Vivaldi Tosha B+13 - L1+12- L2+19 - M1+11- M2+10- Z1 startgerechtigd!!!

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 10:24

keshia schreef:
Montekarlo, heb je fb?


Ja :j

Vadiz

Berichten: 200
Geregistreerd: 07-06-10
Woonplaats: Honselersdijk

Re: Wedstrijdruiters met een lichamelijke beperking

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 21:19

Keshia, Lijkt mij gaaf, helaas niet woonachtig in Brabant en een paard met een flinke blessure...

Vadiz M2 startgerechtigd! Nooit verwacht. :D
[ITP] Vadiz
[RT-HAW] Clinic Jessica Buying met Vadiz

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 21:38


Vivaldi Tosha B+13 - L1+12- L2+19 - M1+11- M2+10- Z1 startgerechtigd!!!

watnou1
Berichten: 975
Geregistreerd: 26-11-05

Re: Wedstrijdruiters met een lichamelijke beperking

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 21:48

Ik lees al eventjes mee hier...

Mijn dochter ( met onbehandelbare absence epilepsie) rijdt pony, gewoon zonder grade, want epilepsie valt niet onder beperking.

Echter nu zijn de artsen er ook nog eens achter gekomen dat rechterkant van haar lichaam spierkrachtverlies heeft, én de rompbalans is verstoord.

Toen vielen er wat puzzelstukjes op zn plek .. vandaar dat die teugel rechts vaak verpakt moet worden, en dat pony uitbreekt op links...

We gaan nu lussenteugel proberen, gaat dat goed dan wil ik dispensatie bij knhs aanvragen.

Afbeelding


Afbeelding

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Re: Wedstrijdruiters met een lichamelijke beperking

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 23:35

Voor dispensatie kom je vast wel in aanmerking. Aan een grade heb je vrij weinig, als je niet én volwassen bent, én para wedstrijden wilt gaan rijden.

Vivaldi Tosha B+13 - L1+12- L2+19 - M1+11- M2+10- Z1 startgerechtigd!!!

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 23:39


watnou1
Berichten: 975
Geregistreerd: 26-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 00:00

keshia schreef:
Voor dispensatie kom je vast wel in aanmerking. Aan een grade heb je vrij weinig, als je niet én volwassen bent, én para wedstrijden wilt gaan rijden.


Bedankt!
Ik weet er ook nog niks vanaf

Mbt parawedstrijden zie ik haar wel rijden, echter is zoiets er niet voor kinderen geloof ik, ook best raar...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 bezoekers