zeer dikke springteugels voor iemand met reuma/atrose?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
esmespitfire
Berichten: 1163
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Driel

zeer dikke springteugels voor iemand met reuma/atrose?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-10 12:23

"ik weet niet of het hier goed staat"?

Hoi bokker,
Ik heb een vriendin van mij die rijd mijn paard 1a2x per week op een leuke manier. Omdat zij atrose/reuma heeft in de handen en voeten zet ik mijn paard altijd bij met elastiek zodat zij ontspannen kan rijden. En zo het minste pijn heeft. Ik heb het nu zover voor haar kunnen aanpassen op mijn paard dat het goed gaat voor haar met rijden. Alleen ben ik opzoek naar het volgende. Aangezien zij ook atrose/reuma heeft in haar handen en erg veel moeite heeft om de springteugels vast te houden en grip te krijgen heb ik verschillende teugels uitgeprobeerd maar tot nu toe met zeer weinig succes. Daarom ben ik op zoek naar een zeer dikke springteugel niet breeder maar dikker zodat ze een vuist kan maken. Ik heb al eens 2 springteugels op elkaar gemaakt en dat gaat goed. Die dikte zoek ik voor haar. Maar voor 1 a 2x is dat goed te doen maar niet elke week.

Wie o wie kan mij hieraan helpen is er een webwinkel die het heeft?
Of heb je misschien zelf een idee hoe ik dit kan gaan oplossen. Ze wilt absoluut blijven rijden omdat het een ontspanning is voor haar zelf en lichaan.

Vragen stel ze gerust.

Groetjes Esme

Anoniem

Re: zeer dikke springteugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 12:26

ik heb eens rubber teugels gehad. Heel dik. Ik vond ze verschrikkelijk maar misschien dat ze voor haar goed zijn. Deze zaten bij een hoofdstel van HKM

Sisco4life

Berichten: 6435
Geregistreerd: 04-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 12:26

Je zou toch ook een dik touw kunnen kopen en daar musketonhaken opzetten? Dan heb je ook teugels :)

MercuryDream
Berichten: 239
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 12:27

Geen idee of het wat is, maar ik heb een poosje terug zo'n rambo micklem multibridle gekocht. Daar kon je bijpassende teugels bij bestellen en dat had ik ook gedaan, er van uitgaande dat het 'normale' teugels waren. Echter, die teugels vond ik heel erg dik. (en eigenlijk niet zo fijn, al ben ik er nu wel aan gewend)
Maar als jij dikke teugels zoekt, is het mssn wel iets??

bamsie
Berichten: 688
Geregistreerd: 23-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 12:32

Ik heb dresuur teugels van kavalkade, dat zijn webband teugels met leer omwikkeld, zijn breed en dik, heel soepel maar niet slap, en heerlijk zacht. Ze blijven heeeeel lang mooi. De stopjes die onder het leer zitten, voel je goed, maar zie je bijna niet. Het enige verschil met springteugels is dat er geen martegaal stops aan zitten. En de sluiting is en strop sluiting.

Ik heb de van mijn nicht geleend, en gebruik ze nu al een tijdje, maar ik geloof dat ze wel vrij prijzig zijn.
Succes!

esmespitfire
Berichten: 1163
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Driel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-10 12:35

@Nini_roosje we gaan eens kijken dank je voor de tip

@Sisco4life touw mag ze absolut niet want dat snijd omdat ze geen handschoenen aan kan

@Felipe heb je daar toevallig een site van?

@salome_maybe zou je willen vragen waar zij ze gehaald heeft dan ga ik even via google zoeken wie het allemaal verkoopt.

MercuryDream
Berichten: 239
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 14:09

Die ik bedoelde zijn dikke rubber teugels. Ik heb deze: http://www.williammicklem.com/multibridle.html maar ik zag dat bv Agradi ze ook heeft, goedkoper ook. Weet alleen niet of ze even dik zijn.
Wat ik zelf heel prettig vind zijn met rubber doorweven bandteugels. Dat rubber zorgt voor antislip zeg maar. Ze zijn er met die leren stops of zonder. Echt heel fijn, alleen iets minder dik dan gewone rubber teugels... vlgns mij heeft oa Divoza die ook. Dus mssn is dat ook wel iets?

hoogendroog
Berichten: 3282
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Achterhoek

Re: zeer dikke springteugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 14:13

Ik rijd altijd graag met zgn. jachtteugels. Ik heb altijd zeer pijnlijke handen en met deze teugels verkrampen mijn handen niet. Een jachtteugel is een teugel van webband waartegen nog een teugel zit, zodat zgn. lussen krijgt.

http://www.google.nl/imgres?imgurl=http ... s%3Disch:1

kleinvosjeJarig
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: zeer dikke springteugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 14:15

Dat wat hoogendroog vertelt, was ook hetgeen waar ik aan dacht. Jachtteugels met een lus.

bamsie
Berichten: 688
Geregistreerd: 23-07-10

Re: zeer dikke springteugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 15:13

Ik weet niet waar je de mijne kan kopen, maar ik heb ze wel eens gezien in een webwinkel, even googelen dus! Op de site van kavalkade kan je de echte naam even cheken, maar je kan ze daar geloof ik niet kopen...

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Re: zeer dikke springteugels voor iemand met reuma/atrose?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 17:33

HAR-->AP.

Loiz

Berichten: 5835
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 18:48


MarloesRixt

Berichten: 4816
Geregistreerd: 25-03-05
Woonplaats: Heerenveen

Re: zeer dikke springteugels voor iemand met reuma/atrose?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 18:51

Er zijn ook dikke dressuurteugels, deels van rubber. Ik vind ze persoonlijk erg fijn. Je hebt er ook veel grip mee.
Soieso heb ik ze bij divoza gezien. :j

Hieronder een foto, de kleuren versies heb ik nog niet gezien. Heb zelf ervaring met de zwarte.

Afbeelding

esmespitfire
Berichten: 1163
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Driel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-10 09:37

@ Felipe ik heb ze geprobeerd gisteren maar zijn voor haar nog te dun
@ hoogendroog dank je daar zat ik ook al aan te denken
@ kleinvosje dank je daar zat ik ook al aan te denken
@ salome_maybe ook deze waren helaas niets voor haar
@ Loiz nee deze mag ze absoluut niet omdat dit veel te dun is zodra mijn paard een keer klein beetje trekt heeft zij de handen open
@ MarloesRixt die ken ik maar ik zoek meer de springteugel versie

Loiz

Berichten: 5835
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 09:38

veel te dun? Je hebt ook dikke touwteugels he, en handen openhalen eraan?
Nooit gehad hoor, en ook ik heb reuma en een ruk aan de teugel is niet fijn, maar je hand openhalen is echt
wat overdreven lijkt me.. naja goed ik rij zelf fijn met touwteugels, heb daar meer grip op dan gewone teugels.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Re: zeer dikke springteugels voor iemand met reuma/atrose?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 09:41

Er zijn heel dikke touwteugels. Iemand hier op bokt vlecht ze. Ik heb ze zelf (en ook gewrichtsklachten). Westernteugels is ook een optie. Zijn dikker en je houdt ze in een boog (dubbel) vast.

Ze kan ook gaan western rijden. Ben ik ook gaan doen en dat is een stuk minder pijnlijk dan dressuur. Ook de zadels zitten beter voor mensen met dat soort klachten.

Joltsje

Berichten: 9024
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 09:41

waarom wil je graag springteugels?
die rubber teugels zijner ook met verschillende kleuren door elkaar, dan kun je zien of je de teugels even lang hebt etc.

esmespitfire
Berichten: 1163
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Driel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-10 09:57

@ loiz touwteugels vind zij niet fijn en ik ga haar niet dwingen.
@ Anya heb jij het topic goed gelezen? het is mijn paard en ik rij op een hele andere manier al dat zij doet.als je hier meer info over wilt moet je maar even pben.
@ joltsje omdat zij dat fijner vind zo weet ze welke stukje ze vast moet houden als ze de teugel beetje opmaat heeft.

het gaat hierom een meisje met een licht verstandelijke beperking die wilt rijden op een ontsappen manier. ik zoek dus naar dikke spring teugels en geen western of dresuur teugels.
hopelijk begrijpt iedereen het dan een beetje

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Re: zeer dikke springteugels voor iemand met reuma/atrose?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 13:06

Die maat dikke springteugels bestaan niet.
Laten maken is dan de enige optie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 13:08

esmespitfire schreef:
@ loiz touwteugels vind zij niet fijn en ik ga haar niet dwingen.
@ Anya heb jij het topic goed gelezen? het is mijn paard en ik rij op een hele andere manier al dat zij doet.als je hier meer info over wilt moet je maar even pben.
@ joltsje omdat zij dat fijner vind zo weet ze welke stukje ze vast moet houden als ze de teugel beetje opmaat heeft.

het gaat hierom een meisje met een licht verstandelijke beperking die wilt rijden op een ontsappen manier. ik zoek dus naar dikke spring teugels en geen western of dresuur teugels.
hopelijk begrijpt iedereen het dan een beetje


Je hebt ook rubber teugels met verschillende kleuren. Dan kun je ook makkelijk aangeven welke lengte

beantsje

Berichten: 9297
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 13:22

Allereerst super dat je dit voor je vriendin doet!

Mss is het een optie om een teugel met een stok ertussen te gebruiken; dit wordt ook vaak gebruikt door ruiters met 1 hand.

Misschien kan je zelfs 2 stukken gebruiken, met een stuk teugel er nog tussen. Ik denk dat je dan stukken bezemsteel van ca. 25 cm moet nemen. De schoenmaker kan je vast wel helpen voor de verbindingen.
Je vriendin kan dan nog haar handen rechtop houden of het paard wat meer teugel geven door de stokken wat meer te kantelen. Ook kan ze handen van de hals afbrengen. Daarvoor moet er dus nog wel voldoende teugellengte tussen beide stokken zitten.
ik bedoel zoiets als hieronder, bruin = teugel, beige = bezemsteel:
Afbeelding

MarloesRixt

Berichten: 4816
Geregistreerd: 25-03-05
Woonplaats: Heerenveen

Re: zeer dikke springteugels voor iemand met reuma/atrose?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 13:59

Eerder in dit topic plaatste ik een foto van verschillende kleuren rubber teugels. Deze teugels zijn er ook met meerdere kleuren, zo kun je goed uitleggen waar ze de teugels vast moet houden.
De foto is niet heel duidelijk maar geeft een indruk:

Afbeelding

esmespitfire
Berichten: 1163
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Driel

Re: zeer dikke springteugels voor iemand met reuma/atrose?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-10 21:20

inmiddels heb ik een manier gevonden voor haar maar nu nog zorgen dat ik aan 2 exact dezelfde springteugels kan komen.

bamsie
Berichten: 688
Geregistreerd: 23-07-10

Re: zeer dikke springteugels voor iemand met reuma/atrose?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 21:29

Ben wel benieuwd wat dan?

esmespitfire
Berichten: 1163
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Driel

Re: zeer dikke springteugels voor iemand met reuma/atrose?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-10 21:41

ik kreeg een tip via mijn mail
je pakt 2 exactde zelfde teugels en tape deze op een aantal plaatsen vast. zodat de persoon hier geen last van heeft. 1 teugel maak je vast aan het bit de andere teugel maak je vast aan de teugel die aan het bit zit zo heeft het paard maar 1 teugel aan het bit en geen 2 en de ruiter heeft een dikke teugel.