Ik durf niet meer paard te rijden.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Devitootje
Berichten: 298
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Tussen Dordrecht en Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 22:02

Mijn eerste paard was mijn verzorgpaard, die ik op zijn 21e heb overgenomen om hem een mooie oude dag te kunnen geven. Hij had toen fysieke problemen, dus ik ging er niet van uit dat ik er nog op zou kunnen rijden, op wat stapritjes na. Toch ervoor gekozen omdat ik hem gewoon niet wilde missen (hij moest anders naar de slacht) en ik hem nog wat fijne jaren wilde geven op de wei met vriendjes.

Mijn huidige paard is een inmiddels 9-jarige KWPN-er met goede papieren. Haar 6 jaar geleden gekocht maar niet zo zeer voor het rijden (wat sommige mensen gezien haar afstamming ook vreemd vonden). Ik doe met haar:
- Loswerken (paddock en around-the-round-pen)
- Longeren enkele lijn
- Longeren dubbele lijnen
- Lange teugelen
- Werken aan de hand (aan het kaptoom, halster, maar tegenwoordig ook in vrijheid)
- Hersenwerk
- Wandelen
- Proprioceptie oefeningen
- Vooral veel tutten en gewoon samen zijn. Echt heerlijk!
En wil nu ook beginnen met horse agility.

Misschien ga ik haar nog een keer echt beleren (is ooit een begin mee gemaakt, maar door omstandigheden niet doorgereden). Kijk wel. Mis het rijden niet echt, maar dat komt wss ook omdat mijn lijf beetje gammel in elkaar zit en rijden niet altijd zonder pijn is en het risico om het bij een val erger te maken speelt ook mee...

Jos - 26 maart 1988-26 januari 2017 - Bijna 29 jaar geworden... Mijn grote paardenliefde!"
Holly - 10 mei 2012 - Mijn nieuwe paardenliefde ...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 bezoekers