Meisje lesgeven met zware handicap

Moderators: Dyonne, Nicole288, Pistasche, Apple, C_arola, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 20:01

Liever naar een FPG-manege / instructeur inderdaad! Heeft die begeleider ook echt IPG/FPG gedaan? Of is ze een zorgbegeleider van de ruiter?

Maar ik kan in elk geval wel doorgeven wat onze instructeur zou zeggen: zo min mogelijk externe hulpmiddelen. Zodat je de spieren en balans juist activeert. Dat is hard werken trouwens, dus het kan prima dat dat na 5 minuten al op is, maar is ook iets wat beslist kan verbeteren!

Ik ben geen bevoegd instructeur, maar op wat ik zelf meemaak denk ik dat er nadelen aan een klittenbandzadel kunnen zitten. Het is namelijk vrij hard, en je mist best wel wat gevoel met het paard.
En de blokken die erop kunnen zijn niet stevig genoeg om iemand die het zelf niet kan in balans te houden. (Wordt bij ons dan ook weinig gebruikt en de aanleiding is dan meestal niet dat iemand niet kan zitten, maar als het oprekken van spieren te pijnlijk is of als iemand makkelijk gewrichten uit de kom heeft.)

Maar als je in de gelegenheid bent het te proberen kan dat natuurlijk wel: mail eens een paar organisaties of een proef mogelijk is. Als je in regio Utrecht bent moet dat bv wel lukken (en anders moet je mij even een pb'tje doen.)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 20:21

Oh, 'zo'n jong meisje nog maar! Dan is backriding wel echt een mogelijkheid en ook heel zinvol als therapie. Ik vraag me bijna of of je dit niet onder videobegeleiding zou kunnen leren van ervaren FPG-instructeurs als niemand het zelf aan wil op dit moment.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie