Hulpmiddel slechthorende tijdens les

Moderators: Apple, Coby, C_arola, Pistasche, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

thirteenn

Hulpmiddel slechthorende tijdens les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-20 22:15

Nu paardrijden weer mag opstarten bij maneges en we enkel in de buitenbak mogen rijden, ben ik opzoek naar een oplossing voor mijn gehoor. Aan beide kanten heb ik een gehoorapparaat en het volgen van de les is door de wind erg lastig.

Nou had ik als kind altijd een apparaatje met een microfoon wat het geluid naar mijn oren stuurde. Nou google ik me rot naar dit soort hulpmiddelen die niet idioot duur zijn, maar ik lijk nergens zo'n apparaat te kunnen vinden. Iemand een andere oplossing? De instructieset voor dressuur is bijvoorbeeld geen optie. Die zijn te duur en maar aan 1 oor vaak.

All magic comes with a price, dearie

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-20 22:21

Pistasche schreef:
Kan je eventueel oordopjes in? Dan kan je het gewoon via bellen doen en je telefoon in je zak.

Een uur lang bellen is mij te duur haha. Oordopjes lijkt me niet handig want dan moet ik zonder gehoorapparaten rijden en dat is voor de rest uit de les niet handig.

Ik rij overigens op een manege.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-20 22:22

Zamora schreef:
Je audicien vragen? :)

Daar had ik natuurlijk al aan gedacht, maar met deze coronacrisis en de drukte van mijn studie is dit niet te doen. :+

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-20 22:58

Zamora schreef:
(Je hebt ook tijd om op bokt te reageren :') )

beetje een flauwe opmerking, vind je niet? Noem maar een audicien die s'avonds open is.

Ik vraag niet voor niets hier om advies. Misschien zijn er wel Bokkers met het zelfde probleem, niet geschoten is altijd mis. Als de deadlines voorbij zijn komt er natuurlijk een afspraak bij de audicien (en als de mondkapjes binnen zijn). Maar dan zijn we weer een paar weken verder.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-20 23:04

loulou schreef:
Kan er een kabel aan je gehoorapparaat?

Ik geef les aan dove/slechthorende, maar die dragen geen gehoor apparaat maar een CI.
Zij hebben gewoon een kabel van hun CI naar mini Jack en die kan gewoon in de Wish instructieset.

En anders zou je gewoon het oortje van de instructie set tegen je gehoorapparaat aan kunnen doen misschien? Ik weet alleen niet of dat blijft zitten, want dan heb je twee dingen aan je oor. Maar dat is misschien wel te knutselen aan je cap ?

Edit: een wish is misschien vrij duur, maar je hebt ook wel goedkopere varianten. En misschien heeft de Manege zelf wel gewoon een setje liggen wat je kan gebruiken ?

Dat weet ik eigenlijk niet! Misschien wel, ze maken ze het met doormeter ook vast aan een kabel :+

@nabster: kan me niet voorstellen dat het bereik zover reikt, mijn ervaring met Whatsapp bellen is ook niet zo positief, erg slecht geluid kwaliteit.

@pippito: dat word soms in de binnenbak al gedaan, maar het klinkt voor mij alsof ik onder water zit dan, heel apart!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie