Omdat ik er in het genre een aantal 'kleinere' spellen zijn en er op bokt misschien niet zoveel spelers zijn dacht ik dat het leuk was om deze te bundelen, en er gewoon 1 gezellig, groot topic van te maken.
De keuze van de spellen is gewoon wat ik op dit moment zelf actief speel, maar dat betekent natuurlijk niet dat er geen anderen zijn. Dus heb je nog een geweldige survival-game waar je over wil praten? Aarzel niet om dat hier te doen, misschien werkt het zo aanstekelijk dat er nog mensen met je gaan meespelen

De selectie voor nu:

The Long Dark is a thoughtful, exploration-survival experience that challenges solo players to think for themselves as they explore an expansive frozen wilderness in the aftermath of a geomagnetic disaster. There are no zombies -- only you, the cold, and all the threats Mother Nature can muster....
Het spel lijkt op het eerste zicht misschien saai, maar blijkt het omgekeerde te zijn. Heel simpel qua opbouw, maar o zo moeilijk om te overleven. En de wereld is PRACHTIG gemaakt. Wie heeft er zin om de koude in te duiken en te ontdekken hoelang die het tegen de natuurelementen kan halen?

Plunge into the open world survival simulation set in the extreme conditions of the uncharted Amazon jungle. Use real-life survival techniques to craft, hunt, fight and gather resources, set a makeshift shelter or raise a fortress. Tend your wounds and maintain mental health - alone or with friends.
De warme tegenhanger van The Long Dark, maar toch ook anders. Zorg dat je je nutriënten op pijl houdt door verschillende soorten voedsel te eten, en zorg vooral dat je je verstand niet verliest in de eindeloze jungle vol bomen en bedreigingen.

Welkom in de steentijd, een tijd vol gevaar en avontuur waarin reusachtige mammoeten en sabeltandtijgers heersten op aarde en de mensheid onder aan de voedselketen stond. Als laatste overlevende van je jachtgroep moet je dodelijke wapens leren te maken, woeste roofdieren van je af zien te houden en vijandelijke stammen te slim af zijn om het land Oros te veroveren en het ultieme roofdier te worden.
Een spel in de oertijd, waarin je moet overleven zonder de moderne wapens van deze tijd. Waar roofdieren eerst je grootste vijand zijn kunnen ze later in het spel je vriend worden en samen met jou de strijd aan gaan tegen de rest van de wereld. Heb je ooit op een sabeltandtijger of mammoet willen rijden? Dan is dit spel zeker een aanrader!

Stranded on the shores of a mysterious island, you must learn to survive. Use your cunning to kill or tame the primeval creatures roaming the land, and encounter other players to survive, dominate... and escape!
Altijd al dinosaurussen als vriend willen hebben? Dan is ARK hét spel voor jou! Maak de beste base die iemand kan hebben, tem dinosaurussen en andere prehistorische wezens om jou te helpen (verdedigen) en versla de bazen om jezelf te bevrijden van dit rare eiland. Met veel verschillende eilanden om te spelen en nog meer mods om uit te kiezen is dit een spel dat je eindeloos kan variëren.
Er bestaat al een topic op bokt over dit spel, maar deze is momenteel niet actief. Help jij om deze weer actief te maken? Dan kom ik zeker ook langs! [ENT-HK] ARK: Survival Evolved

Arthur Morgan en de Van der Linde-bende slaan op de vlucht. Met federale agenten en de beste premiejagers van het Westen op de hielen, trekken ze door het ruige hart van Amerika, een spoor van overvallen en vuurgevechten achter zich latend. Als door interne strubbelingen de bende uiteen dreigt te vallen, wordt Arthur gedwongen een keuze te maken. Kiest hij voor zijn idealen of voor de bende waar hij alles aan te danken heeft?
Ondanks niet echt een typische survival-game wil ik het graag toch aan het rijtje toevoegen, want het is een GEWELDIG spel. Het verhaal is enorm uitgebreid en bevat veel missies, maar daarbuiten heb je zelf vrije keus in wat je doet. Paarden temmen? Dieren jagen? Gewoon rondhangen op je paard, genieten en zien wat er gebeurd? Alles is mogelijk, je maakt ervan wat je wil.
Ook over RDR2 is er al een bokt-topic, dus bij interesse zie ik je graag daar! [ENT-HK] Red Dead Redemption II
___________________________________________________________________________________
Wie speelt er ook (één van) deze spellen? Aarzel niet om gezellig mee te komen kletsen! Vertel je avonturen, stel je vragen en deel de tips en tricks die je zelf hebt ontdekt (of gezien op youtube
).Omdat het over verschillende spellen gaat is het misschien handig om een soort tag te gebruiken als je een post maakt, gewoon simpel in het begin bv. [The Long Dark] zetten en dan weet iedereen meteen over welk spel jouw post gaat.
Heb je nog tips of aanvullingen voor het topic? Laat het zeker weten!

En morgen weer een betere dag.

Heb het zelf nog niet zo lang, heb zowel Green Hell als Far Cry Primal opgepikt bij de laatste Steam sales dus ben zelf nog een beginner. Maar gewoon doen! Het is een leercurve, en in het begin ga je wel vaak vloeken omdat het niet lukt of dat je het niet snapt, maar dat is bij al dat soort spellen zo en het wordt altijd beter en dan is het leuk
) en heb wel wat dingetjes gevonden die interessant zijn. Ik denk dat ik straks als ik tijd heb nog eens opnieuw ga beginnen (yes, I know, maar zo ben ik) met een ander plan en dan even zien hoe dat wil vorderen. Want ik zit nu ook weer in een fase dat ik maar rond loop als een kieken zonder kop en vooral veel dood ga voor niks, misschien met een andere aanpak dat ik wat meer richting heb.
En de opvolger, Below zero, is ook goed.