Survival-games: Tips & Avonturen

Moderators: Firelight, Mjetterd, Ladybird, Muiz, ynskek, Polly, NadjaNadja, Essie73

Rohesia

Survival-games: Tips & Avonturen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-22 16:04

Voor de liefhebbers van... een topic voor tips, tricks, vragen en avonturen!

Omdat ik er in het genre een aantal 'kleinere' spellen zijn en er op bokt misschien niet zoveel spelers zijn dacht ik dat het leuk was om deze te bundelen, en er gewoon 1 gezellig, groot topic van te maken.
De keuze van de spellen is gewoon wat ik op dit moment zelf actief speel, maar dat betekent natuurlijk niet dat er geen anderen zijn. Dus heb je nog een geweldige survival-game waar je over wil praten? Aarzel niet om dat hier te doen, misschien werkt het zo aanstekelijk dat er nog mensen met je gaan meespelen ;)

De selectie voor nu:
Afbeelding
The Long Dark is a thoughtful, exploration-survival experience that challenges solo players to think for themselves as they explore an expansive frozen wilderness in the aftermath of a geomagnetic disaster. There are no zombies -- only you, the cold, and all the threats Mother Nature can muster....

Het spel lijkt op het eerste zicht misschien saai, maar blijkt het omgekeerde te zijn. Heel simpel qua opbouw, maar o zo moeilijk om te overleven. En de wereld is PRACHTIG gemaakt. Wie heeft er zin om de koude in te duiken en te ontdekken hoelang die het tegen de natuurelementen kan halen?

Afbeelding
Plunge into the open world survival simulation set in the extreme conditions of the uncharted Amazon jungle. Use real-life survival techniques to craft, hunt, fight and gather resources, set a makeshift shelter or raise a fortress. Tend your wounds and maintain mental health - alone or with friends.

De warme tegenhanger van The Long Dark, maar toch ook anders. Zorg dat je je nutriënten op pijl houdt door verschillende soorten voedsel te eten, en zorg vooral dat je je verstand niet verliest in de eindeloze jungle vol bomen en bedreigingen.

Afbeelding
Welkom in de steentijd, een tijd vol gevaar en avontuur waarin reusachtige mammoeten en sabeltandtijgers heersten op aarde en de mensheid onder aan de voedselketen stond. Als laatste overlevende van je jachtgroep moet je dodelijke wapens leren te maken, woeste roofdieren van je af zien te houden en vijandelijke stammen te slim af zijn om het land Oros te veroveren en het ultieme roofdier te worden.

Een spel in de oertijd, waarin je moet overleven zonder de moderne wapens van deze tijd. Waar roofdieren eerst je grootste vijand zijn kunnen ze later in het spel je vriend worden en samen met jou de strijd aan gaan tegen de rest van de wereld. Heb je ooit op een sabeltandtijger of mammoet willen rijden? Dan is dit spel zeker een aanrader!

Afbeelding
Stranded on the shores of a mysterious island, you must learn to survive. Use your cunning to kill or tame the primeval creatures roaming the land, and encounter other players to survive, dominate... and escape!

Altijd al dinosaurussen als vriend willen hebben? Dan is ARK hét spel voor jou! Maak de beste base die iemand kan hebben, tem dinosaurussen en andere prehistorische wezens om jou te helpen (verdedigen) en versla de bazen om jezelf te bevrijden van dit rare eiland. Met veel verschillende eilanden om te spelen en nog meer mods om uit te kiezen is dit een spel dat je eindeloos kan variëren.

Er bestaat al een topic op bokt over dit spel, maar deze is momenteel niet actief. Help jij om deze weer actief te maken? Dan kom ik zeker ook langs! [ENT-HK] ARK: Survival Evolved

Afbeelding
Arthur Morgan en de Van der Linde-bende slaan op de vlucht. Met federale agenten en de beste premiejagers van het Westen op de hielen, trekken ze door het ruige hart van Amerika, een spoor van overvallen en vuurgevechten achter zich latend. Als door interne strubbelingen de bende uiteen dreigt te vallen, wordt Arthur gedwongen een keuze te maken. Kiest hij voor zijn idealen of voor de bende waar hij alles aan te danken heeft?

Ondanks niet echt een typische survival-game wil ik het graag toch aan het rijtje toevoegen, want het is een GEWELDIG spel. Het verhaal is enorm uitgebreid en bevat veel missies, maar daarbuiten heb je zelf vrije keus in wat je doet. Paarden temmen? Dieren jagen? Gewoon rondhangen op je paard, genieten en zien wat er gebeurd? Alles is mogelijk, je maakt ervan wat je wil.

Ook over RDR2 is er al een bokt-topic, dus bij interesse zie ik je graag daar! [ENT-HK] Red Dead Redemption II

___________________________________________________________________________________

Wie speelt er ook (één van) deze spellen? Aarzel niet om gezellig mee te komen kletsen! Vertel je avonturen, stel je vragen en deel de tips en tricks die je zelf hebt ontdekt (of gezien op youtube :P ).
Omdat het over verschillende spellen gaat is het misschien handig om een soort tag te gebruiken als je een post maakt, gewoon simpel in het begin bv. [The Long Dark] zetten en dan weet iedereen meteen over welk spel jouw post gaat.

Heb je nog tips of aanvullingen voor het topic? Laat het zeker weten!

Oshaa

Re: Survival-games: Tips & Avonturen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 16:38

[Far Cry Primal] vandaag zowaar op een mammoet gereden! Dat was echt heel leuk om te doen ;).
Begin me nu te realiseren dat die kaart misschien wel veel groter gaat zijn dan ik eerst dacht.
Ook vandaag pas achter gekomen dat je door terug te gaan naar het basiskamp je ook nieuwe missies voor de personages kan krijgen. Ging steeds alleen terug om de hutten te upgraden, maar vandaag ook een paar missies gedaan.

Het was zo'n dag dat alles thuis in het 100 liep en er totaal niks productiefs was - dus lekker veel gegamed ;)

Rohesia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-22 16:51

Fijn om dan in een game te kunnen duiken :j En morgen weer een betere dag.

Moet ook een heerlijk gevoel zijn dat rijden op een mammoet! Zo ver ben ik nog lang niet heb ik het idee, moet alles nog eens rustig bekijken. Je moet ook iets unlocken om te kunnen rijden dus daar ga ik maar eerst eens achteraan denk ik. En ik heb ook het idee dat de kaart steeds maar groter wordt, dan heb ik zo'n stuk doorlopen en dan is er nog zoveel gebied waar ik niet geweest ben :')

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 17:28

Las in een andere topic over deze topic en kwam Far Cry Primal tegen. Ooit wel gekocht, maar nooit heel ver mee gekomen. Misschien binnenkort toch maar weer eens proberen, de setting spreekt me wel aan :D

All wiyht. Rho sritched mg kegtops awound? ;(

De Man Fotografie

Rohesia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-22 17:29

Oh, zeker doen hoor! Ik ben er zelf nog niet zolang mee begonnen dus zit zelf nog met veel vragen en moet veel zoeken, dus hoe meer mensen het spelen, hoe leuker voor iedereen :Y)

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 17:32

Mja, ben alleen nog wat beperkt qua tijd op het moment, gisteren verhuisd en moet het oude huis nog opleveren, dus daar vandaag de hele dag geweest. Maar ga niet halsoverkop alles uitpakken, met 3-5 dozen per dag ben ik over een week ook klaar. Wil ook wat ontspanning pakken, ben ik wel aan toe :D

All wiyht. Rho sritched mg kegtops awound? ;(

De Man Fotografie

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 17:46

Green hell lijkt me wel wat :') iemand daar ervaring mee?

Rohesia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-22 17:49

@Exitium: Groot gelijk, ontspanning is heel belangrijk!
Ben benieuwd wanneer het lukt om te spelen, hou ons op de hoogte van je avonturen hé ;)

@moonsparkle: Een beetje :+ Heb het zelf nog niet zo lang, heb zowel Green Hell als Far Cry Primal opgepikt bij de laatste Steam sales dus ben zelf nog een beginner. Maar gewoon doen! Het is een leercurve, en in het begin ga je wel vaak vloeken omdat het niet lukt of dat je het niet snapt, maar dat is bij al dat soort spellen zo en het wordt altijd beter en dan is het leuk :)

Rohesia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-22 18:41

[Far Cry Primal]

Net nog even een korte sessie gedaan maar ik ben het precies een beetje kwijt.. niks van wat ik wilde lukte. Enige lichtpuntje is een holenbeer die ik getemd heb, maar daarna ook wel weer 1x bijna en 1x helemaal vermoord door 2 andere exemplaren :+

Merk dat ik het toch een ingewikkeld spel vind om te doorgronden, niet het spelen op zich maar meer de achtergrond. Wat zijn de beste vaardigheden, waar moet je je op richten qua maken, wie moet je het eerst naar het kamp halen, etc. Misschien maar eens een avondje spenderen om wat theorieën op te zoeken, ik zoek wel graag zelf dingen uit maar op een bepaald moment vind ik wat extra (achtergrond)informatie toch ook wel fijn om te hebben.

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 21:05

Ik meld me natuurlijk ook! *\o/*

Van de week begonnen met Far Cry Primal en vandaag ook begonnen met Horizon. Valt misschien ook een beetje in het plaatje van survival :D

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 23:27

Ik heb hiervan echt weer zin gekregen om Farcry Primal te gaan doen :') Maarrrrrrr gisteren is Horizon Forbidden West binnen gekomen dus ik ben nu de komende weken helemaal onder de pannen!
Robot dieren afknallen, holbewoners laten zien dat hun godin een computer is, vanuit de bosjes stiekem iedereen headshots geven omdat ik stiekem waardeloos ben met m'n boog en daarna maar gewoon "f#ck it, ik zie wel of ik het overleef" melee gevechten starten.

Ah, heerlijk, ik heb dit gemist :)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 23:35

Ik speel momenteel veel Icarus. Die is net uit de beta en was al erg gaaf maar hij wordt met iedere wekelijkse update beter. Leuk is ook dat de ontwikkelaars open staan voor suggesties uit de community. Ik had bijvoorbeeld voorgesteld om seed packages te implementeren en dat gebeurde twee updates later ook echt.

Ik ben ook begonnen met Raft maar die heb ik nog te kort gespeeld om een oordeel over te hebben.

Rohesia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-22 09:54

We verliezen hier iedereen aan Horizon, hahaha.
Ik ken de spellen wel van naam, maar weet niet of het iets voor mij gaat zijn, ik heb het niet zo met robots (of dat nu mensen of dieren zijn) en heel die futuristische wezens. Liever wat meer realisme (in hoeverre dat kan met dino's en sabeltandtijgers :+ ).

Heb gisteren de avond een beetje gebruikt om wat op te zoeken over Far Cry Primal (voordeel van een 'oud' spel spelen: véél info te vinden als je het niet goed weet :)) ) en heb wel wat dingetjes gevonden die interessant zijn. Ik denk dat ik straks als ik tijd heb nog eens opnieuw ga beginnen (yes, I know, maar zo ben ik) met een ander plan en dan even zien hoe dat wil vorderen. Want ik zit nu ook weer in een fase dat ik maar rond loop als een kieken zonder kop en vooral veel dood ga voor niks, misschien met een andere aanpak dat ik wat meer richting heb.

Icarus heb ik ook ergens op een lijstje staan, ga ik wel in de gaten houden maar voorlopig hou ik het bij de spellen uit de openingspost want daar heb ik nog genoeg mee te doen. Misschien als er eens een sale voorbij komt ofzo, ik koop alles in de sales :Y)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 09:59

Survival games vind ik ook leuk! Zitten daar ook spellen tussen die op de Mac draaien?

Mijn favoriete spel is Subnautica <3 En de opvolger, Below zero, is ook goed.

We zijn nu Stranded Deep aan het spelen. Op zich een leuk spel, maar die is nog in ontwikkeling en zit vol bugs, dat is erg jammer.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 10:29

Rohesia schreef:
Ik ken de spellen wel van naam, maar weet niet of het iets voor mij gaat zijn, ik heb het niet zo met robots (of dat nu mensen of dieren zijn) en heel die futuristische wezens. Liever wat meer realisme (in hoeverre dat kan met dino's en sabeltandtijgers :+ ).

Heb gisteren de avond een beetje gebruikt om wat op te zoeken over Far Cry Primal (voordeel van een 'oud' spel spelen: véél info te vinden als je het niet goed weet :)) ) en heb wel wat dingetjes gevonden die interessant zijn. Ik denk dat ik straks als ik tijd heb nog eens opnieuw ga beginnen (yes, I know, maar zo ben ik) met een ander plan en dan even zien hoe dat wil vorderen. Want ik zit nu ook weer in een fase dat ik maar rond loop als een kieken zonder kop en vooral veel dood ga voor niks, misschien met een andere aanpak dat ik wat meer richting heb.

Icarus heb ik ook ergens op een lijstje staan, ga ik wel in de gaten houden maar voorlopig hou ik het bij de spellen uit de openingspost want daar heb ik nog genoeg mee te doen. Misschien als er eens een sale voorbij komt ofzo, ik koop alles in de sales :Y)

Heb voordat ik begon 10 beginners tips voor Far Cry Primal opgezocht. Heb ze een beetje (half) proberen te volgen. Heb vrij snel alle hutten ge-upgrade, waardoor er dingen vrij kwamen.
Weet wel niet zo goed voor welke skills het het beste is om te gaan.
Denk dat nu 50% vd missies wel lukt. Alleen die outposts zijn echt lastig.

Vannochtend een succesbol Great Beast Hunt gedaan. Nu kan ik lekker rondrijden op mijn bloederige sabeltandtijger ;)

Rohesia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-22 10:53

Van wat ik er gisteren uitgehaald heb is het vooral de gezondsheidsdingen, maar ook dat je hout enzo op de kaart ziet en meer kans hebt op zeldzame dingen. Daarnaast vooral dat je veel pijlen kan maken met 1 stuk hout (zit bij die jager dacht ik zo even uit het hoofd) en natuurlijk de beesten en het rijden.

Maar het zou vooral de sleutel zijn om in het begin voor zoveel mogelijk xp te gaan (dus veel headshots en vuren aansteken enzo) en minder op het dieren temmen richten omdat je meer xp krijgt als je zelf iemand omlegt dan dat je je dier dat laat doen.

Beetje samenvatting van wat ik gisteren heb zien voorbij komen.

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 11:22

Rohesia schreef:
Van wat ik er gisteren uitgehaald heb is het vooral de gezondsheidsdingen, maar ook dat je hout enzo op de kaart ziet en meer kans hebt op zeldzame dingen. Daarnaast vooral dat je veel pijlen kan maken met 1 stuk hout (zit bij die jager dacht ik zo even uit het hoofd) en natuurlijk de beesten en het rijden.

Maar het zou vooral de sleutel zijn om in het begin voor zoveel mogelijk xp te gaan (dus veel headshots en vuren aansteken enzo) en minder op het dieren temmen richten omdat je meer xp krijgt als je zelf iemand omlegt dan dat je je dier dat laat doen.

Beetje samenvatting van wat ik gisteren heb zien voorbij komen.

De meeste van die dingen heb ik idd gedaan :). Dat meer pijlen maken is wel echt heel handig - veel minder issues met te weinig pijlen. Waar is de XP eigenlijk goed voor?
Waar de zeldzame dingen voor nodig zijn heb ik nog niet echt kunnen vinden - als in, nog niet vaak nodig gehad. Maar ben dan ook nog maar op 17% vd game ;).

Hopelijk dat ik voor de volgende Steam sale het spel onder de knie heb ;). Dan staan ARK, subnautica en Green Hell namelijk op mijn lijstje.

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 12:41

Rohesia schreef:

Maar Horizon ís ook megaleuk! <3
Mij trok het ook niet zo erg in het begin. Ik ben net als jij meer van het realistische.
Maar Horizon trok mij echt. Het verhaal is gaaf, de game zelf is heel gaaf, hoe ze alles in elkaar hebben gezet etc.
En ondanks de robots is het wel heel gaaf en de uitleg in het spel maakt het ook wel realistich vind ik.

Ik zou het echt een kans geven!

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 13:09

Ik zou de andere horizon games op zich wel eens willen spelen, niet de nieuwste. Wij hebben geen PS. Maar dan moet ik eerst echt mijn laptop upgraden. Wel zijn we er na overleg uit dat het handig is dat ik ook een werkplek krijg ergens in huis zodat mijn laptop op een stabiele ondergrond staat.

Alex en Jorie <3

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 13:34

Jorex schreef:
Ik zou de andere horizon games op zich wel eens willen spelen, niet de nieuwste. Wij hebben geen PS. Maar dan moet ik eerst echt mijn laptop upgraden. Wel zijn we er na overleg uit dat het handig is dat ik ook een werkplek krijg ergens in huis zodat mijn laptop op een stabiele ondergrond staat.

Je hebt dan alleen Zero Dawn, dat is de vorige.
Ik zou je laptop upgraden. Horizon is leeeeeukkk :')

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 13:42

Mijn laptop heeft vooral het probleem dat ie gauw vindt dat ie te heet is. Daardoor heeft hij al struggles met bvb Sims 4 en LoL en speel ik dus ook geen veeleisende spellen zoals ARK meer. Hij sluit het spel namelijk al op 65 graden. Op zich kan de videokaart Horizon prima hebben alleen de RAM is wat aan de lage kant voor recommended, maar op lage settings zou het moeten kunnen. Hij voldoet bij alle spellen aan minimaal tot nu toe. Behalve die nieuwe HP game, maar die is ook niet survival. :+
Ik vind de spellen zelf ook nog wat aan de dure kant nu op steam, allemaal 50 euro.

Alex en Jorie <3

Rohesia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-22 13:56

Oshaa schreef:
Waar is de XP eigenlijk goed voor?

De XP zijn de dingen die ervoor zorgen dat je vaardigheidspunten krijgt die je kan spenderen in je skill tree. Eigenlijk zorgen ze ervoor dat je omhoog gaat in levels, maar daar werkt het spel niet echt mee. In het begin heb je steeds 1500 XP nodig om een vaardigheidspunt te krijgen, maar naarmate het spel vordert wordt dat blijkbaar meer, en dus minder makkelijk om vaardigheidspunten te krijgen.

Als je iets of iemand met je dier doodt dan krijg je 5 xp, doe je dit zelf met een headshot dan krijg je er 20 of soms zelfs meer (groot dier). Blijkbaar loont het ook om veel met je speer te doen, en die dus te verbeteren zo snel mogelijk, want als je dan je speer naar bv. een (kleine) mammoet gooit heb je maar 2 headshots nodig om die neer te leggen en dan krijg je best wat xp's.

Dus vandaar dat ik mij nu eens even ga richten op die dingen, en echt op de xp's en de belangrijke mensen zo snel mogelijk in het kamp krijgen. Eens zien of het dan beter verloopt bij de rest van de dingen :+

Zal Horizon dan maar op het lijstje zetten, haha. Ik wacht ook wel tot de prijs mij aanstaat, koop spellen eigenlijk nooit meteen want ik vind 50 euro veel te veel geld. Maar als je lang genoeg wacht kom je wel leuke sales tegen, spellen van 50 euro die je dan voor 15 euro kan kopen enzo .. Vind ik veel leuker :Y)

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 14:02

Horizon Zero Dawn was laatst al voor 50% korting in een Steam sale. Dus ik wacht weer even op de volgende sale, heb hem nog niet gekocht.

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 14:12

Ik zou inderdaad ook beginnen met Zero Dawn. Dan snap je het verhaal ook veel beter. Want bij Forbidden West val je letterlijk weer in het verhaal waar je met Zero Dawn bent geëindigd. Ik moest ook weer even inkomen.
Dus zou inderdaad even de korting in de gaten houden! :D

Edit;
Volgensmij is die nu in de aanbieding in de playstation store? Of zie ik dat verkeerd?

Rohesia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-22 14:22

Geen idee, ik heb geen playstation :+
Heb even op Steam gekeken maar daar heb je inderdaad alleen Zero Dawn, op dit moment aan de volle prijs. Heb 'm wel op de verlanglijst gezet, kan ik zien wat ermee gebeurd.
Gaat Forbidden West eigenlijk ook nog voor pc uitkomen? Of enkel voor PS?

Ivm met Far Cry Primal ga ik er zo weer eens induiken, heb er zin in :D
Heb hier nog even ongeveer een samenvatting gevonden van de dingen die ik in de videos ook terug zag komen:
- xp verzamelen: http://www.accelerated-ideas.com/farcry ... ickly.aspx
- welke skill points eerst: http://www.accelerated-ideas.com/farcry ... -game.aspx

Ga het eens volgens die tactiek doen en kijken waar ik kom.
Dus tot over een paar uur :Y) :))