Onze eerste oefen-endurance wedstrijd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Piekosjj

Berichten: 5449
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Onze eerste oefen-endurance wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-20 11:32

Hallo allemaal!

Op 6 juni organiseerde mijn club een oefen-endurance wedstrijd, oftewel een Pay & Ride. Het idee achter een P&R is dat je samen met elkaar de rit rijd met een of meerdere ervaren ruiters, met vaak ook een versimpelde versie van een vet check. Er is dus geen winnaar of verliezer en het gaat puur om de oefening, en natuurlijk de gezelligheid :D 6 juni was de Zweedse nationale dag, dus het thema was blauw-geel.

Ik rijd op MZ Ambres, ook wel Abbe genoemd op stal. Abbe is sinds september vorig jaar mijn vaste rijpaard wat echt super leuk is. Hiervoor had ik hem ook al wel een aantal keer gereden, of andere paarden van dezelfde eigenaar. Abbe en ik zouden eigenlijk samen onze eerste endurance wedstrijd moeten rijden in april dit jaar, welke helaas natuurlijk door corona is afgelast. Abbe is een ervaren endurance paard met een CEI * op z'n naam, maar heeft door een blessure een tijd stil gestaan. Nu is hij gelukkig weer helemaal fit! :)

Note: Corona-maatregelen zijn hier niet zo streng als in NL, wat we hier doen is dus gewoon helemaal 100% volgens de nationale regels hier. Vanaf 14 juni mogen er hier ook weer wedstrijden gereden gaan worden. We reden met max 10 personen om de groep klein te houden.

Zo liet ik Abbe vrijdag avond achter in het weiland ....
Afbeelding

En zo vond ik 'm zaterdag ochtend %)
Afbeelding

Gelukkig was de modder al redelijk opgedroogd, dus het viel mee :+ Op stal de paarden klaargemaakt, en ons zo mooi mogelijk blauw-geel gemaakt
Afbeelding

Klaar om te vertrekken!
Afbeelding

Blij paard! Abbe loopt heeeel graag voorop, en als 'ie dan eindelijk mag dan is 'ie ook zo blij dat z'n oortjes er bijna vanaf vallen :))
Afbeelding

Afbeelding

Voordraven in de eerste 'vetcheck' halverwege de rit
Afbeelding

En weer opweg voor de tweede ronde!
Afbeelding

De tweede ronde reden we met een aantal iets minder ervaren ruiters, dus reden ik en een stalgenoot achteraan om goed overzicht te houden over de groep. Daar waren onze paarden het helaas niet helemaal mee eens, en we hadden dus onze handen vol!
Afbeelding

Afbeelding

Na 47 km te hebben gereden kwamen we weer op stal aan, mochten we weer voordraven, werd de hartslag gechecked, en waren we 'goedgekeurd' *\o/* Ik heb m'n eerste Zweedse rozet binnen :D
Afbeelding
Afbeelding
Mooi met m'n natgeregende haar, 't kwam met bakken uit de lucht

Al met al echt een suuuper geslaagde dag en de motivatie zit weer ontzettend hoog! Begin juli organiseert onze stal weer een Pay & Ride en dan zullen we 60km gaan rijden, wat dan mijn verste afstand ooit zal worden. Zin in! :D
Afbeelding

Nog twee korte impressie filmpjes van de rit


Na 45km was Abbe nog lang niet moe en blij eindelijk weer eventjes voorop te mogen. Raar paard :+:


Groetjes!


Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 20:41

Waarom zie ik dit topic nu pas?

Heerlijke foto's, super om zo mee te liften!
Ga je nu eigenlijk altijd met deze wedstrijd rijden of soms ook met 'n andere?

Tof zo'n ervaren pard!

Aanleg en renovatie van al je paardenaccomodatie: http://www.tuymansenzoon.be
Vertaling, copywriting, taalonderwijs, proofreading: http://www.pointfinal.be
PB voor meer info!

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Re: Onze eerste oefen-endurance wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 20:45

Wat fantastisch...... en goed idee dat pay & ride!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 91 bezoekers