Winter wonderland: endurance in de sneeuw!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Piekosjj

Berichten: 5449
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Winter wonderland: endurance in de sneeuw!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-19 13:31

Ik geloof dat de ruiter op foto drie gewoon in sportleggings rijd :+ De meeste ruiters reden in thermo broeken

En inderdaad Bo, om te rijden zijn dit soort temperaturen niet eens zo heel gek want je houd jezelf best wel goed warm. :)


Sherivey
Berichten: 8590
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Winter wonderland: endurance in de sneeuw!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 13:46

Zou je ook wennen aan die kou?

Vond t van de week heerlijk om te rijden, maar heb toch, zeker in het begin, koude handen en tenen :+

Gelukkig gaat dat wel grotendeels over als we gaan draven, maar een staprondje is me toch wat te koud als t vriest

:wave:

Piekosjj

Berichten: 5449
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Winter wonderland: endurance in de sneeuw!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-19 13:52

Ja hoor je went er prima aan! Dit is nu mijn derde winter in Zweden en ik weet onderhand goed wat ik aan moet trekken tijdens wat voor weer. Goed kijken wat de temperatuur is en je daar op kleden, zowel in het 'dagelijkse' leven als op stal en je niet laten verlijden door de zon of de sneeuw, want als het sneeuwt is het altijd warmer dan wanneer de zon schijnt :D Zo heb ik bijv twee winterjassen, eentje voor t/m -7 ofzo, en een hele warme jas die mij met -20 op de fiets ook nog warm houdt. Netzoals verschillende diktes handschoenen en leggings.

Tijdens het rijden zorg je er voor dat alles bedekt is, vooral oren, handen en nek en uiteraard warme schoenen. Als endurance ruiter wordt er veel gedraafd dus dan heb je het binnen no time hartstikke warm :D


opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Winter wonderland: endurance in de sneeuw!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 15:06

Gaaf hoor! Ik ben dol op in de sneeuw rijden.

~ When life gives you mountains, put on your boots and hike ~

Sherivey
Berichten: 8590
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 16:28

Piekosjj schreef:
Ja hoor je went er prima aan! Dit is nu mijn derde winter in Zweden en ik weet onderhand goed wat ik aan moet trekken tijdens wat voor weer. Goed kijken wat de temperatuur is en je daar op kleden, zowel in het 'dagelijkse' leven als op stal en je niet laten verlijden door de zon of de sneeuw, want als het sneeuwt is het altijd warmer dan wanneer de zon schijnt :D Zo heb ik bijv twee winterjassen, eentje voor t/m -7 ofzo, en een hele warme jas die mij met -20 op de fiets ook nog warm houdt. Netzoals verschillende diktes handschoenen en leggings.

Tijdens het rijden zorg je er voor dat alles bedekt is, vooral oren, handen en nek en uiteraard warme schoenen. Als endurance ruiter wordt er veel gedraafd dus dan heb je het binnen no time hartstikke warm :D

Haha ja met draven krijg je het idd sneller warm :)

Flinke wintergarderobe dus :D

:wave:

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Winter wonderland: endurance in de sneeuw!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 16:56

leuke foto's :D laat ons mooie zweden weer goed zien!

Hier is de kou ook heel anders als in Nederland :j echt in NL had ik het altijd koud, nu nooit meer zelfs niet met min 20

You are either an ocean or a puddle, don't be a puddle. People walk through puddles like there nothing. Oceans fiets destroy cities
Karma 30/06/2015 <3 Chansy 17/04/2011 <3 Balto 15/10/2017 <3 Jinx 18/02/2019 <3

Orchidee84
Berichten: 83
Geregistreerd: 27-02-18

Re: Winter wonderland: endurance in de sneeuw!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 18:02

Prachtig!

Blacky94

Berichten: 3469
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 18:38

Wat ontzettend gaaf zeg! Prachtige foto's ook! :D

KarmaChansy schreef:
leuke foto's :D laat ons mooie zweden weer goed zien!

Hier is de kou ook heel anders als in Nederland :j echt in NL had ik het altijd koud, nu nooit meer zelfs niet met min 20

Ik weet niet precies hoe de kou in Zweden is, maar ik gok vergelijkbaar met Canada. Ben eens in december terug naar NL geweest vanwege een bruiloft, maar ik vond (toen ik nog in Ca woonde) -15 daar een stuk beter uit te houden dan +5 in NL... Landklimaat kou is heel anders en trekt lang zo erg niet "in je botten" vond ik :)

ilaydadg

Berichten: 49
Geregistreerd: 24-11-14

Re: Winter wonderland: endurance in de sneeuw!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 00:24

Wat een mooie foto’s! Lijkt me echt geweldig om zo in de sneeuw te rijden :)

Lila <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BLEXBot en 21 bezoekers