Eerste Trec, Fries in Frankrijk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Debby614
Berichten: 291
Geregistreerd: 19-10-14

Eerste Trec, Fries in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-16 20:59

Dat was hem dan, afgelopen zondag onze allereerste ( onderlinge) Trec gestart! Ik ben erg blij met de fotos, maar er is een nog een hoop werk! Het zal geen gewoonte worden voor ons om Trec te starten, ik blijf springen griezelig vinden en ben liever wat voorzichtig. Mijn paard gaat er 100% voor, doet alles en.... word erg heet, wat het voor mij extra spannend maakt. Het was even een uitstapje voor ons, maar we gaan snel weer terug naar de dressuur, en het boscrossen!

Tips mogen wel, maar blijf een beetje lief ;)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We ( ik ) springen nog niet zo lang,,, en meestal ben ik of te vroeg... of te laat uit mn zadel... gelukkig zitten er manen aan mijn paard en vind ze het niet erg als het contact op eens weg is en ik met mijn gewicht op der nek geplakt zit....
Afbeelding

Afbeelding

En soms..... lijkt het opeens heel soepel te gaan!
Afbeelding

Spanning bij mij.. heel erg spanning... Sorry paard...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Trots
Afbeelding

Het was erg lastig, en vooral een hele spannende dag, en dan tijdens het inspringen toe moeten kijken hoe een vriendin van der paard gelanceerd word... en twee ruggenwervels breekt! Toen moest ik nog....
Maar ik ben trots, en dik tevreden met onze 7e plaats!


Pippaa

Berichten: 1617
Geregistreerd: 28-08-11
Woonplaats: Dichtbij het bos

Re: Eerste Trec, Fries in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 21:07

Wow, heftig voor je vriendin :wow: Sterkte en beterschap voor haar!

Maar man! Wat kan jouw fries lekker springen zeg! :)) Ik hoop dat jullie ondanks de spanning, ook hebben genoten en plezier hebben gemaakt!

~ Pippa† ~ Jara ~ Auri ~

Debby614
Berichten: 291
Geregistreerd: 19-10-14

Re: Eerste Trec, Fries in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-16 21:14

Dankjewel.... Ja bizar die fries van mij, ze heeft zo onwijs veel energie! Wat ze vaak tegen me gebruikt ;) maar ook heel goed gebruikt kan worden!

En bedankt voor mn vriendin.. moet je voorstellen, zachte kontlanding na een weigering op een heel klein kruisje terwijl het paard normaal alles springt... 1 week ziekenhuis, als het goed is dan naar huis voor 3 maanden in een korset, alleen liggen en lopen, Geen mogelijkheid tot zitten... 3 maanden lang... ik moet er niet aan denken!

Akke_sSpring

Berichten: 991
Geregistreerd: 02-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 21:15

Wat vreselijk voor je vriendin!

Maar wat een onwijs leuke foto's van jou en je Fries!! Lijkt mij ook heel gaaf om eens te doen met mijn Fries, maar ben niet zo'n held :). Liever met 4 benen aan de grond hahaha. Wel erg leuk om te zien!!

Soms moet je uit je comfort zone stappen, om je doel te bereiken.
B+11, L1+10, L2 +2

Bliksem

Berichten: 2734
Geregistreerd: 06-11-03
Woonplaats: Rotterdam

Re: Eerste Trec, Fries in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 09:16

Body protector is vaak verplicht toch met dergelijke wedstrijden? Dan is je vriendin wel heel ongelukkig gevallen dat ze er alsnog zo ernstig aan toe is :(:)

Leuke foto's!

De natuur heeft geen haast en toch komt alles voor elkaar!

monnette1

Berichten: 244
Geregistreerd: 29-08-14
Woonplaats: Deil

Re: Eerste Trec, Fries in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 12:36

Stoer hoor!! En jouw gezicht... :) Maar hij springt ook erg enthousiast!!

Debby614
Berichten: 291
Geregistreerd: 19-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-16 14:55

Bliksem schreef:
Body protector is vaak verplicht toch met dergelijke wedstrijden? Dan is je vriendin wel heel ongelukkig gevallen dat ze er alsnog zo ernstig aan toe is :(:)

Leuke foto's!


Dankjewel! En ja bodyprotector idd verplicht, ze maakte exht een hele stomme val... Paard ging op de rem zij vliegt voorover, en landde nog best zacht, op der billen. Precies verkeerd, der wervels zijn ' in elkaargeschoven' en daardoor waarschijnlijk gebroken .

Debby614
Berichten: 291
Geregistreerd: 19-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-16 14:56

monnette1 schreef:
Stoer hoor!! En jouw gezicht... :) Maar hij springt ook erg enthousiast!!


Tja mijn gezicht.... Verteld precies hoe ik me voelde! ;)

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Eerste Trec, Fries in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 15:45

Hey Debby ! !

Toch maar begonnen aan bokt hahaha!
Ik had je foto's al op facebook voorbij zien komen wat leuk joh !

Maar wat vervelend voor je vriendin.. sterkte.

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Eerste Trec, Fries in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 16:05

Wat een heerlijk topic doordat je zo overduidelijk blij bent met je Fries die zo haar best doet en jou soms op de koop toe neemt. Zelf ga je zo te zien ook niet verkeerd. Helemaal leuk.

Sterkte voor je vriendin, die val en de gevolgen er van zijn echt balen.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

siepjes
Berichten: 326
Geregistreerd: 01-02-11

Re: Eerste Trec, Fries in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 06:46

Hij springt ook wel heel machtig over de hindernissen. Je zou zeggen t is n laag parcoursen - maar hij springt ze dubbel zo hoog. Kan me je ' vlieg en lanceer' gevoel wel voorstellen met deze foto's.

nanda1980

Berichten: 917
Geregistreerd: 10-11-11
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 06:48

Gaaf om te zien hoor! Ik had niet gedacht dat er nog zoveel sprongen in de PTV waren.
Leuk om je beleving zo te kunnen zien. Netjes hoor, ik zou het iig niet veel beter doen. :D

Beterschap voor je vriendin :(:)

shetjeIris

Berichten: 378
Geregistreerd: 06-04-13

Re: Eerste Trec, Fries in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 07:38

Wat een leuke, mooie Fries heb je daar zeg!

Debby614
Berichten: 291
Geregistreerd: 19-10-14

Re: Eerste Trec, Fries in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-16 11:03

Ahh uitgelicht, wat gaaf! Bedankt allemaal :) En er waren inderdaad veel sprongen... En lang niet alle onderdelen zijn op de foto gezet, het was een groot PTV met 20 onderdelen. En ik blijf het doodeng vinden, ik heb echt heel erg geluk met met deze fantastische fries!

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Eerste Trec, Fries in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 11:04

En gisteren al op facebook !

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio

ChiChi
Berichten: 293
Geregistreerd: 17-06-02

Re: Eerste Trec, Fries in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 14:21

Geweldige foto's! Knap paard en jullie zijn een super combinatie.

BeeMed
Berichten: 3030
Geregistreerd: 29-09-08

Re: Eerste Trec, Fries in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 21:32

Sterkte voor je vriendin, wat een ontzettende pech dat je dan net zo banketstaaf valt.

Leuke foto's ts!! Erg gave fries heb je. En ik vind je hardstikke stoer, want je doet dat springen toch maar mooi ondanks dat je het spannend vind.

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 21:41

Mooie fries!Prachtige foto's!Je neemt al aardig de franse gewoonte over om een halster onder het hoofdstel te doen :+ Ik woon al bijna 30 jaar in frankrijk maar snap dat nog steeds niet :D
Maar spring je nu met een dressuurzadel?Dat is vragen om gelanceerd te worden :D

Ik ben niet intelligent genoeg om depressief te zijn.Ik begrijp dat soort problemen niet

Debby614
Berichten: 291
Geregistreerd: 19-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-16 09:48

geerke schreef:
Mooie fries!Prachtige foto's!Je neemt al aardig de franse gewoonte over om een halster onder het hoofdstel te doen :+ Ik woon al bijna 30 jaar in frankrijk maar snap dat nog steeds niet :D
Maar spring je nu met een dressuurzadel?Dat is vragen om gelanceerd te worden :D



Hihi jeb... ik reed altijd met hoge neus en sper riem.. die hebben ze er hier afgepraat en een halster er onder... We werken hier veel aan de hand, voordat we te paard gaan, en dan is het allemaal op het halster, en ook tijdens Trec wisselen ze gerust de teugels naar het halster voor de oefeningen aan de hand.

Het was niet mijn ding, al het werk op halster, en inderdaad het dressuurzadel, ik ben en blijf een dressuurmens, maar het halstergedoe begin ik steeds een beetje meer te snappen ! ;)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 bezoekers