TREC kennismaking op de zondagmorgen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
nanda1980

Berichten: 917
Geregistreerd: 10-11-11
Woonplaats: Drenthe

TREC kennismaking op de zondagmorgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-16 20:22

Gisteren heb ik meegedaan aan een TREC clinic onder leiding van Wendy Koekoek in Diever en wat hebben we ervan genoten! Zeker voor herhaling vatbaar *\o/*
En weet je wat zo leuk ook was? Ze had iemand meegenomen (ben slecht in namen onthouden :? ) om haar te assisteren en om foto's te maken *\%/*

We zouden met een groepje van 5 beginnen om 9.30 uur en om 11.15 uur zou er nog een groepje van zo'n 5 personen beginnen. Ik was om 8.45 uur vertrokken met Felix op de trailer, zodat ik ongeveer 9.10 uur op Het Kasteel in Diever zou wezen. Dat werd dus 9.25 uur, omdat ik dacht dat ik de weg nog wel uit mij hoofd kende (had een keertje daar ook al meegedaan aan een buitenrit). Helaas bleek dit niet het geval -O- ik nam een dorp te vroeg een afslag. Pas na enige tijd kreeg ik het besef dat mij dit toch niet bekend voor kwam en moest ik dus plek zoeken om te keren. Gelukkig lukte dit prima en daarna weer op de goede weg en uiteindelijk kwam ik dus bijna een kwartier later dan gepland aan in Diever.
Blij dat ik het zadel op stal had opgedaan, dus ik hoefde alleen nog maar de cap op te doen en het hoofdstel in en daarna "gaan met die banaan".
Klokslag 9.30 uur stapte ik de bak binnen
Afbeelding

Na ons voorgesteld te hebben (en bekenden begroet *D ) heb ik Felix aangesingeld, nog even stappen en toen erop om te beginnen. Ik had er in ieder geval zin in en de zon was gelukkig nog niet te zien (dus zeer weinig dazen). 2 personen bleken zich afgemeld te hebben, dus we waren maar met z'n drieën: Berdien met Isanne en Sanne met een haflinger waar ik de naam van ben vergeten en ik (Nanda) dus met Felix.

Wendy legde ons het één en ander uit over TREC en toen begonnen we met de eerste hindernis: de slalom. Natuurlijk eerst in stap gedaan, dat was al niet zo makkelijk als ik dacht, want je hebt ook een bepaalde afstand waar je binnen moet blijven. Het is ons later in draf ook heel goed afgegaan, maar de galop hebben wij niet geprobeerd, Berdien met Isanne wel, dat lukte bijna.

Afbeelding

Hindernis 2 was het labyrint. Deze vonden wij erg pittig en Felix gaf er een eigen draai aan :+ . Nou ja het is ons uiteindelijk gelukt om de eerste bocht netjes te nemen en verder binnen de balkjes te blijven. Een oefening waar we thuis dus goed mee aan de slag kunnen. Het lukte Sanne en Berdien wel met hun toppers.

Afbeelding wat ik nou precies aan het doen ben op de foto weet ik ook niet, maar Wendy probeerde mij iig aanwijzingen te geven om het labyrint goed door te komen :list: ;)

Toen kwamen de "laaghangende takken". Ik vond dat Wendy het mooi opbouwde, eerst moesten we gewoon tussen de staanders door rijden. Vervolgens werd er telkens een "tak" meer opgehangen en op een makkelijkere hoogte. Dit lukte ons allemaal. Berdien en ik hebben de galop ook meegenomen en dat was een eitje +:)+ Sanne heeft het wel geprobeerd in galop, maar de takken kwamen toch naar beneden, gelukkig schrok de haflinger niet van vallende takken. Daarna heeft Wendy de takken ook op wedstrijdhoogte gehangen en ook die lukte prima in galop.

Afbeelding

Afbeelding hier zie je dat het best krap is

De brug was de volgende hindernis. Deze vond Felix best spannend, maar nadat Wendy een keer voor ons uit liep (en alle brugmonsters had verjaagd :+ ), besloot Felix dat het toch niet zo eng was als hij dacht.

Afbeelding opperste concentratie bij mij _O-

Aangezien ik totaal geen springer ben en Felix voordat hij bij mij kwam nog nooit een balk had gezien, kreeg ik toch wel de kriebels bij de volgende hindernis, de heggesprong (etje). Okay ik had wel eens gesprongen met Felix, maar daar blinken we niet echt in uit en laat ik nou ook pas een westernzadel hebben. Het fijne bij TREC is, dat je ook hindernissen mag overslaan, maar ja dit was toch juist om te oefenen, dus ik wilde mij ook niet laten kennen. Alle lof ook voor Wendy die dit ook mooi opbouwde. Eerst in stap over het kruisje, daarna in draf. Toen werd het een steiltje en werden er vanaf de zijkant steeds meer bosjes wilgentakken bij gezet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Tja mijn springhouding is dramatisch en nee ik ben niet aan de fork blijven hangen met mijn shirt. Kortom ik en Felix vonden dit een geweldige hindernis. Op de foto's is dit niet aan Felix te zien, maar hij begon er echt op aan te trekken met de oortjes naar voren (tijdens de sprong deed hij ze naar achteren voor de aërodynamica denk ik :j )

Het smalle spoor met de achteruit werd de één na laatste hindernis. De achteruit zit er bij ons nog niet zo lang op, maar sinds ik het westernzadel heb (en dat is nog maar heel erg kort) en we op een andere manier zijn gaan rijden, gaat het eigenlijk best goed thuis, dus ik was benieuwd hoe Felix het op vreemd terrein zou doen. Nou dat deed hij prima en deze hindernis was ook geslaagd.

Afbeelding

En dan toch, jammer genoeg al, de laatste hindernis. Dit was een 8-je rijden om 2 tonnen met 1 hand. Dat was ook best lastig. Rechtsom was voor ons veel moeilijker dan linksom. Toch hebben we het ook nog in draf gedaan, dat lukte wel, maar ook hier kunnen we lekker mee aan de slag (hier helaas geen foto van ons). Bij Sanne en Berdien ging dit veel netter. De galop heeft niemand geprobeerd, maar de zon was er ondertussen ook en onze toppers hadden het behoorlijk warm en waren al aan het zweten. Dazen in aantocht plus dat het tijd was voor de volgende groep.

De paarden hebben we nog lekker af kunnen spoelen. Die van Berdien en Sanne konden gelijk daar op het land (hun paarden staan daar in pension) en Felix heeft nog lekker in het zand kunnen rollen om daarna vlug de trailer op te gaan richting huis.

Al met al heb ik (en ik denk Felix ook) enorm genoten van deze kennismaking en we zijn aan het overwegen om eens mee te gaan doen met een TREC wedstrijd. Verder kan ik het iedereen aanraden om eens kennis te maken met deze tak van paardensport. Iedereen en elk paard ongeacht ras kan hier aan meedoen


jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Re: TREC kennismaking op de zondagmorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 20:24

Super gave foto's ! Dit is ook een droom van mij om eens TREC kennismaking te doen . Ik vind het echt zo gaaf en sluit TREC wedstrijden ook niet uit. *\o/*

berdien85

Berichten: 6482
Geregistreerd: 05-06-07
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: TREC kennismaking op de zondagmorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 20:44

Leuk topic Nanda! Wendy zit hier ook op bokt geloof ik.
Ik vond het ook voor herhaling vatbaar!

Mijn eigen Friese parel Isanne (Mewes x Jasper) <3 B+12
Djambo <3 (Daimond x Mewes)

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 20:51

Klopt :D Wat fijn dat je zo genoten hebt! Jullie deden het hartstikke leuk in ieder geval. Gewoon meedoen in oktober!

Die van de foto's was mijn hubby en die heeft inderdaad geen makkelijke naam om te onthouden :+

Santos_05

Berichten: 3059
Geregistreerd: 23-12-04

Re: TREC kennismaking op de zondagmorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 21:35

Wat gaaf nanda! En leuk al die fotos!

Erg fijn dat het zo rustig opgebouwd wordt, ben blij dat ik me ook opgegeven heb voor een clinic ;)

Insta: EBR_samen_sterk/ FB:EBR https://www.tiktok.com/@hbh_teamebr?_t=8csqHkwEQOo&_r=1
Boomslepen, ploegen, horseboarden, horseball met onze paarden - 1e Equifair Neckrope 2023

paddraigh
Berichten: 3692
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 06:56

Leuk verslag.!!
Ziet er erg leuk uit

Henrieke waar heb je je opgeven? Lijkt mij ook erg leuk om te gaan doen. Helaas Kon ik zondag niet

nanda1980

Berichten: 917
Geregistreerd: 10-11-11
Woonplaats: Drenthe

Re: TREC kennismaking op de zondagmorgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-16 08:47

Bedankt voor de leuke reacties.
@jansje73, gewoon doen! Het is echt heel erg leuk. Je kunt het zelf ook organiseren, Berdien had namelijk deze georganiseerd. Je kunt WendyBZ ook vast wel een pb doen, want zij geeft die clinic :D

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Re: TREC kennismaking op de zondagmorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 10:22

Wat ziet dat er leuk uit! Jaa de clinics van Wendy zijn echt leuk :D

berdien85

Berichten: 6482
Geregistreerd: 05-06-07
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 11:56

missanita84 schreef:
Leuk verslag.!!
Ziet er erg leuk uit

Henrieke waar heb je je opgeven? Lijkt mij ook erg leuk om te gaan doen. Helaas Kon ik zondag niet


Bij mij ;)

Mijn eigen Friese parel Isanne (Mewes x Jasper) <3 B+12
Djambo <3 (Daimond x Mewes)

Santos_05

Berichten: 3059
Geregistreerd: 23-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 15:10

@anita, bij manege de otterberg 7 augustus ;-)

Insta: EBR_samen_sterk/ FB:EBR https://www.tiktok.com/@hbh_teamebr?_t=8csqHkwEQOo&_r=1
Boomslepen, ploegen, horseboarden, horseball met onze paarden - 1e Equifair Neckrope 2023

nanda1980

Berichten: 917
Geregistreerd: 10-11-11
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-16 15:58

Nayomie schreef:
Wat ziet dat er leuk uit! Jaa de clinics van Wendy zijn echt leuk :D

Zeker weten! Er zit ook echt een mooie opbouw in, zodat iedereen ook mee kan doen.

miccamaaike

Berichten: 8679
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: TREC kennismaking op de zondagmorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 08:04

Leuk verslag en leuke foto's Nanda! Leuk om Felix voorbij te zien komen op de voorpagina. :D
Heb jaren geleden ook een keer een trec clinic gereden bij Wendy, was ook erg leuk!

S_imonee

Berichten: 3843
Geregistreerd: 27-01-09
Woonplaats: Drenthe

Re: TREC kennismaking op de zondagmorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 08:12

Wat leuk dat je dit gedaan hebt, nanda! Lijkt mij ook wel een keer leuk om te doen. :o


Casanova en Penny <3
Instagram: @dravercasanova

nanda1980

Berichten: 917
Geregistreerd: 10-11-11
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-16 08:36

miccamaaike schreef:
Leuk verslag en leuke foto's Nanda! Leuk om Felix voorbij te zien komen op de voorpagina. :D
Heb jaren geleden ook een keer een trec clinic gereden bij Wendy, was ook erg leuk!

Nooit geweten Maaike, wat leuk! Jaren geleden had ik er nog nooit van gehoord, pas sinds 2 jaar weet ik dat TREC een tak van de paardensport is.

@Simone, zeker doen! Berdien heeft plannen om het nog eens te organiseren in Diever, dus dat is te doen, kun je er gelijk een mooie buitenrit achteraan maken in het DFW

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 09:04

nanda1980 schreef:
Nayomie schreef:
Wat ziet dat er leuk uit! Jaa de clinics van Wendy zijn echt leuk :D

Zeker weten! Er zit ook echt een mooie opbouw in, zodat iedereen ook mee kan doen.


:o Ontzettend leuk, zulke reacties! Dat probeer ik inderdaad wel, zodat het voor iedereen te doen is. Maar daar is zo'n training ook voor, vind ik. Alles opbouwen zodat je in principe alle hindernissen kan doen. Ik hoor vaak de opmerking 'maar daar zijn we nog niet klaar voor'. Misschien dat júist zo'n training volgen, dan zie je waar je staat. Misschien doe je een deel van de hindernissen zo wel, en dan weet je ook waar je juist op moet gaan trainen.

Ik heb straks half bokt op een training gehad :D

Volgende week zondag ben ik in Wijster voor een training (Manege Otterberg), en op 10 september is er nog een complete introductiecursus met kaartlezen bij Camping de Reeënwissel, als voorbereiding op de wedstrijd. Die is dan op 1 en 2 oktober.

Caily

Berichten: 12511
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: TREC kennismaking op de zondagmorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 09:21

Leuk! Ziet er erg vrolijk uit.

Mag ik vragen wat de afstand tussrn de slalompalen is?

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: TREC kennismaking op de zondagmorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 09:50


Caily

Berichten: 12511
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: TREC kennismaking op de zondagmorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 09:58

Oke, top, dankjewel! Ik heb ze thuis op 4 meter staan, dan lukt alleen stap en draf, niet zo gek dus :+

S_imonee

Berichten: 3843
Geregistreerd: 27-01-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 12:17

nanda1980 schreef:
@Simone, zeker doen! Berdien heeft plannen om het nog eens te organiseren in Diever, dus dat is te doen, kun je er gelijk een mooie buitenrit achteraan maken in het DFW


Klinkt goed! Ga je dan ook mee? Haha


Casanova en Penny <3
Instagram: @dravercasanova

nanda1980

Berichten: 917
Geregistreerd: 10-11-11
Woonplaats: Drenthe

Re: TREC kennismaking op de zondagmorgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-16 12:43

Als de datum uitkomt vast wel :))

Missbambie

Berichten: 1033
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Wieringerwaard

Re: TREC kennismaking op de zondagmorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 16:30

Wauw als ik dat zie kan ik niet wachten tot volgend jaar! ziet er heel erg gaaf uit.. ga je er mee door met de trec?

Spoiler:
Boerenliefde,Singles,Vrijgezellen Boeren,Dating,Relatie,Vriendschappen lid worden? meld je nu aan!
https://www.facebook.com/groups/1736536956595671/

Toushie

Berichten: 7209
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: In my dreams

Re: TREC kennismaking op de zondagmorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 17:07

Wat ontzettend leuk ! Ziet eruit alsof jullie plezier hebben gehad.
Mag ik vragen wie de ouders zijn van Felix?

                                            Because maybe
                                            You're gonna be the one that saves me!
R.I.P Djules 21-06-2008 /06-07-2012 Never forget you
R.I.P Levi 04-05-2004 / 20-11- 2015 Hope you're happy now


shaddy82

Berichten: 1838
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Hardinxveld

Re: TREC kennismaking op de zondagmorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 19:58

Wat ontzettend leuk om te zien !
En leuk paard ook !

LEVADE 4-6-1993~21-11-2011

Don't make excuses for nasty people. You can't put a flower in an asshole and call it a vase

nanda1980

Berichten: 917
Geregistreerd: 10-11-11
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-16 07:47

Missbambie schreef:
Wauw als ik dat zie kan ik niet wachten tot volgend jaar! ziet er heel erg gaaf uit.. ga je er mee door met de trec?

Ik wil het zeker eens vaker doen en misschien in oktober ook wel de wedstrijd.


Toushie schreef:
Wat ontzettend leuk ! Ziet eruit alsof jullie plezier hebben gehad.
Mag ik vragen wie de ouders zijn van Felix?

Dat hebben we zeker! Vragen mag altijd, maar Felix heeft geen papier, dus ik zou niet weten wie zijn ouders zijn.

shaddy82 schreef:
Wat ontzettend leuk om te zien !
En leuk paard ook !

Dank je wel, dat is altijd leuk om te horen :o ik ben zelf ook onwijs blij met hem en nog nooit spijt gehad van zijn koop.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 bezoekers