Holladié, Parcours en Terrain Varié

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
RiannaB

Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-09-11
Woonplaats: West-Brabant

Holladié, Parcours en Terrain Varié

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-16 22:20

Bij ons op de rijvereniging wordt begin juni voor het eerst een heuse TREC wedstrijd georganiseerd en daar aan voorafgaand worden er TREC trainingen gegeven waarvoor je je kon aanmelden. Nu ben ik vooral een buitenrijder en vind ik behendigheidsdingetjes met mijn paard erg leuk om te doen, dus gaf ik mij snel op voor de lessen! Ook de wedstrijd in juni ga ik meedoen (onder het mom van 'plezier hebben en gewoon proberen'). Over 1,5 week ga ik asmen met een weidegenootje ook nog met onze paarden een weekend naar Drenthe waar we ook nog een TREC oefendag meerijden. We hebben de smaak dus te pakken!

Afgelopen zaterdag was les 3! Eerder hadden we een theorieles en oefenden we (zonder paard) voor de POR, met kaartlezen, kaart intekenen en de juiste route wandelen. In les 2 oefenden we voor de MA, zo snel mogelijk stappen en zo langzaam mogelijk galopperen. En zaterdag oefenden we voor het eerst voor de PTV, onder begeleiding van Joan Blesing. Daarvan wil ik de foto's graag met jullie delen :D

We begonnen met een 'smalle doorgang'.
Afbeelding

Toen we die eenmaal een paar keer gereden hadden gingen we door naar het bruggetje. Appeltje eitje! We rijden buiten wel vaker over bruggetjes, dus geen probleem.
Afbeelding

Vervolgens gingen we door naar een onderdeel waar ik mij meer zorgen over maakte. De op- en afsprong! Ik ben nogal een scheiterd, dus ik zag mezelf daar nog niet echt overheen denderen. Joan vertelde dat je de opsprong ook vanuit stap of halthouden kunt nemen (als je paard tijdens de wedstrijd maar niet achterwaarts gaat). Ook dat zag ik nog niet zo voor me, want ik vond het al vrij hoog :P Toch probeerde ik 'm als eerste, vanuit stap, en wonderbaarlijk genoeg stapte mijn paard er zo op! Makkie! Onderstaande foto vind ik wel heel gaaf :D Op die foto ziet het er overigens spectaculairder uit dan het was, want ik ben er telkens alleen vanuit stap op afgereden :+
Afbeelding

Wat was ik trots! :D
Afbeelding

En bij een opsprong, hoort ook een af'sprong'. 'Sprong' tussen haakjes, want ik was al lang blij dat mijn paard er rustig af stapte. We zijn er 2x met succes af gegaan en daarna vond mijn paard het wel leuk geweest.
"Bedoel je echt dat ik hier naar beneden moet?"
Afbeelding

"Nou, vooruit.."
Afbeelding

Sommige hindernissen moeten ook aan de hand genomen worden, dus dat hebben we ook nog even geoefend. Ik moet alleen nog even karabijnhaakjes kopen om m'n beugels omhoog te kunnen vastmaken, want beugels met korfjes opsteken gaat niet zo makkelijk.
Afbeelding

Ten slotte gingen we nog aan de slag met 'laaghangende takken'. Eerst even droog oefenen.
Afbeelding

En met takken!
Afbeelding

Ik kruip als een duikboot zowat in m'n paard.
Afbeelding

Het zou alleen leuk zijn als mijn paard ook een beetje mee dacht :')
Afbeelding

Zo kom je er natuurlijk niet onderdoor..
Afbeelding

Maar dan toch....!
Onee, nu moet ik nog inkrimpen.. -O-
Afbeelding

Al met al vond ik het een super leuke training! Nog een hoop te oefenen, maar a.s. zaterdag mogen we weer :D :D

Bedankt voor het kijken!
:evaw:

Afbeelding


jesss_amigo

Berichten: 1807
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: Holladié, Parcours en Terrain Varié

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 12:44

Hee bekend terrein hahah! Ik was aan het kijken naar de groep na jullie. Was erg leuk om te zien! Veel plezier morgen weer!

Jolliana RC ~ Ceasar ter Linden x Ronaldo
Instagram: Eventer_jolliana

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: Holladié, Parcours en Terrain Varié

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 00:57

Wat een leuke foto's, super leuk! Had nog een stukje van jullie gezien toen wij aan het inrijden waren. Het is echt leuk hè!
Veel plezier morgen! Ik heb er weer onwijs veel zin in!

Shenna van de Smid (Onne 376 stb sport x Beart 411 stb sport preferent) Instagram: @friesianshenna
FAMKE ELVIRA 01-07-2001 ~ 19-07-2017

RiannaB

Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-09-11
Woonplaats: West-Brabant

Re: Holladié, Parcours en Terrain Varié

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-16 08:02

Oh wat leuk. Thanks!

Celine, jij ook veel plezier straks!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 bezoekers