Beginnen met endurance

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
kyrkelover
Blogger

Berichten: 9239
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 17:03

Maasduinen is daar ook net een half uurtje vandaan.
Prachtig gebied om te rijden.

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 18:56

Hoi allemaal! Sinds een week meet mijn Polar alleen maar mijn eigen hartslag in plaats van die van mijn paard. Voorheen deed hij het wel gewoon. Weet iemand toevallig hoe mijn Polar weer de hartslag van mijn paard gaat meten in plaats van die van mij?

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 11:04

Andere zender denk ik? Dan moet je hem eerst weer koppelen aan die van je paard. Dus even opzoeken en dan verbinden.

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

PeerAppel

Berichten: 3938
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 16:28

Ik heb gister voor het eerst de Polar Equine Belt getest en hij heeft eh... bijzondere dingen gemeten. Toen ik mijn zadel eraf haalde zag ik de oorzaak: hij was compleet verschoven van plek.

Afbeelding

Volgende keer maar even een wat korter rondje en dan wat meer tempo zodat ze meer zweet. Had het idee dat hij ook wat moeite had met de wintervacht. En de band strakker doen, zodat ie niet kan schuiven. :Y)
Nadat ik hem goed had geschoven (bij het afzadelen dus) had ze keurig 43. We stapten al een tijdje, maar toch. Voor een paard die minstens 4 dagen per week paard staat te wezen in de wei/paddock met een aardige wintervacht vind ik het niet slecht. :n

Petrichor

Berichten: 10501
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 18:10

Dat klinkt wel heel interessant zo'n Polar équine belt, misschien leuk voor in de toekomst! :D

Afgelopen weken heb ik na mijn rit in mijn eentje over de openbare weg rustig wat ritten in het bos gemaakt, daarnaast veel ontspannen ritten in de bak gemaakt. Ik voelde mij toch nog niet gerust om in mijn eentje de openbare weg op te gaan, terwijl mijn paard juist zo braaf is. Ik heb in het verleden veel paarden gereden die niet braaf zijn, dus voor mij is het moeilijk om te bevatten dat mijn paard geen gekke dingen doet.

Vandaag ben ik echter een compleet nieuwe uitdaging aangegaan. Ik ben weer met haar de openbare weg opgegaan. Ik heb een route gekozen die als volgt ging: drukke weg met veel (groot) verkeer, vervolgens een afslag gepakt zodat ik op een fietsroute kwam waar niks te doen was dus daar kon ik ontspannen. Vervolgens langs een stuk treinspoor, paard kende dit niet maar gaf er ook niks om. Daarna treinspoor overgestoken en over op een drukke weg. Daarna afgeslagen en een heel stuk op een rustige weg om te ontspannen. Daarna via een klein rondje ongeveer de zelfde weg terug.

Mijn vader is op de fiets mee gegaan en fietste achter ons zodat mijn paard daar geen steun aan had en mij dat iets meer rust gaf.

The smell of earth after rain!

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 18:21

Zo dat moet toch als een hele grote overwinning voor jezelf voelen! +:)+
Super fijn dat je nu een braaf paard hebt.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Petrichor

Berichten: 10501
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 23:45

Ja dat klopt, stiekem toch ook wel een beetje trots. :D

Het is inderdaad fijn om een braaf paard te hebben. Ze heeft een heel fijn karakter, ze is zeer oplettend maar koel en blijft altijd bij je.

The smell of earth after rain!

Sherivey
Berichten: 8490
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 09:00

Goed bezig! Ik hoop dat ik dat vertrouwen ook ga krijgen in mijn nieuwe paard. :)

Maar kan zelf nog niet bevatten dat niet ieder paard er als een gek vandoor gaat of enorme bokken geeft buiten. :=

:wave:


Petrichor

Berichten: 10501
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 12:51

Nou hier exact het zelfde, ondanks dat ze heel braaf is denk ik dat ik deze methode nog heel vaak moet herhalen voor ik echt alleen durf te gaan.

Vandaag een buitenrit gemaakt door het bos in mijn eentje. Vond het in het begin niet echt prettig, veel spanning maar het is vandaag natuurlijk ook een stuk kouder dus dan is alles natuurlijk wat spannender. Uiteindelijk besloten dat het frisse er van af moest en een heel stuk gedraaft en dat ging hard zeg maar. :+ Gelukkig ging de laatste helft van de rit wel erg ontspannen. Na 2 intensieve ritten heeft ze nu 2 dagen vrij en dan zie ik zondag wel of we een keer voor baktraining gaan of toch weer een rit maken of misschien zelfs een combinatie van die 2.

The smell of earth after rain!

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 07:00


Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

marsyl

Berichten: 1635
Geregistreerd: 02-05-09
Woonplaats: Limburg

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 07:01

Yeey! :D

Hilli

Berichten: 22932
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 07:05

Futurity Cup is voor 3-6 jarigen een keuring (exterieur/aanleg voor de sport) en voor de oudsten in die groep ook een korte endurancewedstrijd (k1, k2). Meer details worden nog duidelijk de komende tijd.

Met een beetje duwen past alles.
En rekt het niet, dan scheurt het wel.

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 12:09

Ik baal er van: Renesse, Drunen, Breda en Waalwijk zijn er niet bij.Laten die nu voor mij goed aan te rijden zijn.
De rest is bijna allemaal 3 uur enkele reis.

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 12:19

Ik had ook gehoopt op Renesse, Breda en Waalwijk... voor de rest staat dit nu op mijn lijst;

Someren - 20/21 april
Laag Soeren - 15/16 juni
Etten Leur - 6 juli
Hoog Soeren - 10/11 augustus
(Ermelo Hippiade - 23 augustus)
Someren Marathon - 30 augustus tot 1 september
Otterlo - 7 september
Montferland - 14 september
Wassenaar - 19 oktober

Of het ze allemaal worden en of ik ze allemaal vrij krijg is een ander verhaal :+

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

PeerAppel

Berichten: 3938
Geregistreerd: 06-09-11

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 12:41

Wat jammer dat Dwingeloo geen K1 heeft. -O-
Verder heb ik er erg veel zin in! Kunnen er nog wedstrijden bij komen?

Voor ons zal waarschijnlijk Buinen de 1e zijn en Grolloo is ook in de buurt dus daar gaan we hopelijk ook heen. Otterlo, Holterberg en een keer Epe zou ook tof zijn, maar even zien of het allemaal mogelijk is.
Hoeveel wedstrijden rijden jullie normaal per jaar?


funnypony11
Berichten: 856
Geregistreerd: 02-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 13:03

ambre schreef:
Ik baal er van: Renesse, Drunen, Breda en Waalwijk zijn er niet bij.Laten die nu voor mij goed aan te rijden zijn.
De rest is bijna allemaal 3 uur enkele reis.


Precies dit. Deze wedstrijden stonden komend jaar voor mij op de planning en vallen helaas allemaal weg :(
Geen idee welke ik nu ga doen

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 13:06

Als die wedstrijden bij jullie in de buurt liggen dan zijn de wedstrijden in Belgie misschien interessant voor jullie. ;)

Somebitch @ [TEN-ITP] Zembla Du Vi 80km 2e plaats en best condition.
Valesco 2017 CEI** Denemarken 3e plaats en Best Condition!
[TEN-ITP] Endurance Feldborg cei** met Valesco
Zembla du vi: Klasse I + 19 - wp klasse II + 7 - klasse III + 2 wp (zelf 4 wp). Sinds 2015 rij ik Valesco: CEI**

PeerAppel

Berichten: 3938
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 13:18

Malenka schreef:
Er kunnen zeker nog wedstrijden bij komen.


Dus het kan ook zijn dat bijvoorbeeld in Dwingeloo de K1 er wel bij komt?

Van

Berichten: 6523
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 13:30

Ik baal ook -O- Ben afhankelijk van hoever mijn chauffeur wil rijden dus blijft weinig over voor ons dit jaar

Different isn't bad, it's just not the same

Sherivey
Berichten: 8490
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 14:48

Denk dat mijn eerste endurance wedstrijd in 2020 wordt, momenteel helaas nog te veel problemen met het vertrouwen om zoiets te ondernemen :')

:wave:

Hilli

Berichten: 22932
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 14:52

Nee, bij de CEIs komt de klasse 0/1 er niet meer bij. Hoogstens organiseert er iemand in een vrij weekend nog een wedstrijd, maar dan weet ik nog van niks ;-)

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 15:07

Dilan93 schreef:
Denk dat mijn eerste endurance wedstrijd in 2020 wordt, momenteel helaas nog te veel problemen met het vertrouwen om zoiets te ondernemen :')

Kom je toch een keertje oefenen met mij ;)

Somebitch @ [TEN-ITP] Zembla Du Vi 80km 2e plaats en best condition.
Valesco 2017 CEI** Denemarken 3e plaats en Best Condition!
[TEN-ITP] Endurance Feldborg cei** met Valesco
Zembla du vi: Klasse I + 19 - wp klasse II + 7 - klasse III + 2 wp (zelf 4 wp). Sinds 2015 rij ik Valesco: CEI**

Sherivey
Berichten: 8490
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 17:52

Somebitch schreef:
Dilan93 schreef:
Denk dat mijn eerste endurance wedstrijd in 2020 wordt, momenteel helaas nog te veel problemen met het vertrouwen om zoiets te ondernemen :')

Kom je toch een keertje oefenen met mij ;)

Is goed :D

:wave:

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 17:57

Hilli schreef:
Futurity Cup is voor 3-6 jarigen een keuring (exterieur/aanleg voor de sport) en voor de oudsten in die groep ook een korte endurancewedstrijd (k1, k2). Meer details worden nog duidelijk de komende tijd.

Ooh leuk, wie weet is het wat voor mijn Uk.

Voor mij geldt hetzelfde Ambre & Kayleigh, al is Ysselstein en Someren ook te doen qua afstand, maar mogelijk te vroeg in het seizoen..
Plannen werkt niet, dus ik probeer nu: zie wel wanneer ik denk dat hij klaar is voor zijn debuut, en dan kies ik een wedstrijd :D

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: OmgiliBot en 4 bezoekers