Endurance Pontchateau (fr) CEI*

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Endurance Pontchateau (fr) CEI*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-18 16:01

Nadat we wat pech hadden gehad eind september in Dwingeloo had ik eigenlijk besloten om volgend jaar weer verder te kijken welke wedstrijden we zouden gaan doen. Een vriendin van me kreeg het toch voorelkaar om me over te halen om deel te nemen aan de wedstrijd in Pontchateau. We gingen beide zonder verwachtingen naar Frankrijk we zouden wel zien hoe ver we zouden komen.

Op de nacht van woensdag op donderdag vertrokken Valesco en ik naar Frankrijk om deel te nemen aan de CEI* 87 kilometer.

De lange reis verliep goed! De paarden kwamen fit aan in Frankrijk op donderdag eind van de ochtend.

Vrijdag was de voorkeuring. We hebben eerst wat gereden in stap een stuk van het parcours verkend en daarna nog wat gedraafd en gegaloppeerd op de renbaan.
Afbeelding

Afbeelding

Nadat we gereden hadden hebben we de paarden verzorgd en al snel was het tijd voor de keuring. Valesco had een hartslag van 36 en alle overige waardes waren goed. Fit to start op zaterdagochtend.
Afbeelding

‘S ochtends vroeg naar stal, paarden klaargemaakt. De start verliep prima Valesco had er erg veel zin in en voelde goed aan.

Afbeelding

Mijn bedoeling was om rond de 16,5 te rijden deze ronde. Wegens een nare val van de ruiter en het paard achter me is dat niet gelukt, we hebben de ruiter en het paard geholpen en kwamen uiteindelijk binnen met een snelheid van 15,1 km per uur.

Afbeelding

Valesco herstelde super snel en begon in de paddock direct hooi te eten! Hij zag er goed uit en voelde ook geweldig! Op naar de tweede ronde. Wat hecties omdat het timing systeem niet werkte en er niemand stond om te vertellen wanneer we mochten vertrekken. Uiteindelijk vertrokken we en Valesco bleef deze ronde maar geven. Hij was nog lang niet rustig te krijgen. Het was een technische ronde met veel gladde blubber en grote stenen. De ronde vloog voorbij met 16,4 km per uur.

Eenmaal binnengekomen herstelde hij weer super snel! Alle waardes waren perfect!
Afbeelding

Valesco begon in de rust weer goed te eten muslie en hooi en hij was nog altijd fit. De laatste ronde was 30 kilometer. Ik besloot om hier snelheid te gaan maken. We vertrokken en hij was zo vrolijk en blij de hele weg. Draven vond hij maar saai. Liever galoppeerde hij dus waar we konden deden we dat dan ook.

Afbeelding

Nog een paar kilometer tot de finish. We kwamen de renbaan op en Valesco wilde het liefst vol gas. Hierop hield ik hem tegen. We waren alleen, het had geen nut om hard over de finish te komen en ik wilde ook geen risico nemen. In een rustig galopje gingen we de finish over! Wat voelde dat goed!

We hebben de laatste ronde gereden net 17,7 km per uur gemiddeld. We begonnen alvast met koelen en toen de hartslagmeter de hartslag pakte had hij een hartslag van 60. Perfect. Even wachten om te kijken of hij niet omhoog schoot maar nee. Op naar de finale keuring. Alle waardes perfect een hartslag van 54, toen nog voordraven... spannend... en goed!! Ik was zo blij!!!

Zo trots op hem hij voelde zo sterk deze race! Ik had dit echt niet verwacht!

We behaalde een 14e plaats met aanbiedtijden onder de 2 minuten!!

Hij staat weer super fit thuis!


Afbeelding

Afbeelding


Valesco bedankt! Wat mag ik met jou mooie avonturen beleven

Fenne (de eigenaar van Valesco) super bedankt nog steeds voor al je vertrouwen in mij en Valesco! We hebben al zoveel mooie dingen mee mogen maken samen! Echt bedankt dat je destijds besloten hebt om Valesco bij mij te zetten!

En nicky ontzettend bedankt voor het groomen! Je bent echt fantastisch!
Laatst bijgewerkt door Somebitch op 12-11-18 16:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Somebitch @ [TEN-ITP] Zembla Du Vi 80km 2e plaats en best condition.
Valesco 2017 CEI** Denemarken 3e plaats en Best Condition!
[TEN-ITP] Endurance Feldborg cei** met Valesco
Zembla du vi: Klasse I + 19 - wp klasse II + 7 - klasse III + 2 wp (zelf 4 wp). Sinds 2015 rij ik Valesco: CEI**



Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-18 15:54

VanHuisUit schreef:
Die Valesco lijkt wel alsof hij gewoon nog steeds fitter en sterker wordt. Geweldig gedaan, was dit je eerste CEI*?

Nee we hebben inmiddels ook al meerdere CEI** gelopen samen! :)

Valesco is een NRPS :) en hij wordt inderdaad steeds fitter en sterker. Iedere wedstrijd laat hij me weer verbazen met wat hij allemaal in huis heeft!

Somebitch @ [TEN-ITP] Zembla Du Vi 80km 2e plaats en best condition.
Valesco 2017 CEI** Denemarken 3e plaats en Best Condition!
[TEN-ITP] Endurance Feldborg cei** met Valesco
Zembla du vi: Klasse I + 19 - wp klasse II + 7 - klasse III + 2 wp (zelf 4 wp). Sinds 2015 rij ik Valesco: CEI**

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 63 bezoekers