Beginnen met endurance

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Napie

Berichten: 9073
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 09:53

Ongeveer 50 procent bleef er maar over van sommige lijsten incl afmeldingen, niet op komen dagen, gestopt of terug getrokken of te langzaam

Lein ik heb jou gezien met je haf bij de nakeuring. Die zag er supergoed uit dus verdiende prijs zou ik zeggen. Viel me vooral op hoeveel paarden er met een opgetrokken buik liepen. Turgor was bij veel ook matig

1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet

PeerAppel

Berichten: 3942
Geregistreerd: 06-09-11

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 10:35

Gefeliciteerd Lein! *\o/*

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9292
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 11:07

Staan er toevallig al ergens uitslagen online?

Hier een 6 jarige pony mee op haar 2e klasse I.
Lekker rustig aan gedaan bijna alle duinen gestapt. Op het strand gegallopeerd, maar daar ook gekeken of ze het water in durfde etc etc dus lekker relaxed gedaan.
Prachtige vetkaart met allemaal atjes en 1 tjes en direct aangeboden dus 5e plaats.
Maar pfoeeee wat was het zwaar!

marsyl

Berichten: 1641
Geregistreerd: 02-05-09
Woonplaats: Limburg

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 17:03

Gefeliciteerd Lein! En ook Kyrkelover gefeliciteerd! Mooie resultaten bij zo'n pittige wedstrijd! :)

Goed Ambre dat je toch beslist hebt wat het beste voor je paard is! Soms is dat niet meteen de leukste beslising maar in dit geval wel de beste :j

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 19:43

Knap dat jullie de tijd hebben kunnen halen, zeker als jullie ook zoveel gestapt hebben.
Ik zag er veel toch erg doorrijden en van een kennis van mij was het paard ook afgekeurd.
Ik ben volgend jaar ook nog niet van plan om voor een mooie klassering te gaan, eigenlijk is dit maar voor de lol en afwisseling.Dressuurprikken is het hoofddoel.
Bovendien denk ik dat ik klasse 2 ook al wel erg ver vind hoor!Laat staan klasse 3, ik zou niet meer kunnen lopen de volgende dag.

Best condition is echt een prestatie, loodzware bodem en dan nog deze temperaturen: dan heb je je beestje wel echt voor elkaar hoor!

Dit is mijn knappie:Afbeelding

scooby09

Berichten: 2206
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 20:02

Afwisseling in werk is juist leuk...En naar die langere afstanden groei je.
Benieuwd wanneer de uitslagen online komen.

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 21:14

Leuke verschijning ambre!

Na alle verhalen ben ik ook wel benieuwd naar de uitslagen en gereden snelheden.

scooby09

Berichten: 2206
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 03:53

Tijdschema van Epe staat er op net als de route en de startlijst.
IK hoop het boekje ook snel kan de holding time van de vetgate niet vinden namelijk.

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 07:54

De holdtime wordt in Epe vaak besloten vlak voor de wedstrijd i.v.m. weersomstandigheden/terreinomstandigheden. Met zeikregen wil je geen 45 minuten staan kleumen, met het weer van afgelopen weekend is 45 minuten juist fijn. Dus ik denk dat je nog een paar dagen moet wachten.

Te koop: 7-jarige Arabische ruin

Met een beetje duwen past alles.
En rekt het niet, dan scheurt het wel.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 09:45

_Lein gefeliciteerd! De mooiste prijs gewonnen!

Ambre, knap gehandeld.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

zoutenootjes

Berichten: 1799
Geregistreerd: 19-04-11
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 10:10

Stille meelezer meldt zich. Ik ben ook begonnen met endurance. Kennismakingsklasse paar keer gedaan en nu in Wassenaar klasse I kort gestart.

Ik ben al eens gestart in de kennismakingsklasse in Wassenaar. Dat het een zwaar parcours is wist ik al wel. Mijn paard had al een wintervacht en ik had besloten het kalm aan te doen. Helaas dacht paard er anders over en was na een kalme start goed wakker geworden door een paar paarden die kwamen passeren. Eerst heb ik ook nog een stuk verkeerd gereden, maar weer het goede ruiterpad gevonden. Stukken gedraafd in de duinen en geprobeerd ook stap er bij te doen. Op het strand heen gelukkig ook stuk gestapt. Daarna mocht hij wat draven en galopperen. Ging eigenlijk weer te hard. Uiteindelijk heb ik de laatste vijf kilometer of zo gestapt. Goed binnengekomen bij de finish en gelijk aangeboden.

Zonder verwachtingen naar de prijsuitreiking gegaan, om de vetkaart mee te kunnen nemen, want ik was toch wel benieuwd naar het gemiddelde wat ik gereden had. Ik wilde eigenlijk dichtbij de tien kilometer gemiddeld blijven in verband met de zware omstandigheden van deze wedstrijd.

Aangezien ik geen groom had, had ik paardlief bij de deur gezet en er was een super aardige groom die hem vasthield. Dus ik stond met mijn rug naar de prijsuitreiking te wachten tot ik de vetkaart kon afhalen, haha. Wordt mijn naam omgeroepen en hebben we tegen de verwachting in een derde prijs gewonnen!! *\o/*

Superblij! Met een nette 9,85 km gemiddeld per uur rond gekomen.


LInda Fleur, ik heb jou gezien en met je staan praten! Bij de trailer. Jouw dochter heeft mijn paard nog geaaid. Wat leuk dat je ook op bokt zit.

Lein, gefeliciteerd met je prijzen. Heel knap!

Ambre, goede keus. Het was echt zwaar.

Nog twee foto's van mijn lieve paard. Hij kan zich zo uitsloven, hahaha. Maar het levert wel mooie plaatjes op.

Afbeelding
Afbeelding

Aan de studie.

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 10:25

Gefeliciteerd zoutenootjes!

De uitslagen van Wassenaar zijn inderdaad niet mis!

zoutenootjes

Berichten: 1799
Geregistreerd: 19-04-11
Woonplaats: Ja

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 10:35

Dank je wel, Wijslander. Was er erg blij mee. We hadden wel getraind, maar ik wou paard ook heel houden. 'To finish is to win' , dat hebben we gedaan.

Aan de studie.

WowAmigo
Berichten: 4819
Geregistreerd: 22-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 10:43

Hoi, ik meld me hier ook even! Ik ben een beetje nieuwsgierig naar endurance. Heb al een en ander aan informatie bij elkaar gegoogeld, het lijkt me wel wat om eens zo'n kennismakingsklasse te doen, maar om nou zomaar in mijn eentje wat te gaan zitten pionieren... Is er in de Achterhoek iets van een club ofzo? Of is er instructie voor? Ik zou echt geen idee hebben hoe zo'n rit uit te rijden }:0

PeerAppel

Berichten: 3942
Geregistreerd: 06-09-11

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 10:59

Welkom zoutenootjes! Leuk paard heb je <3 Doet me een beetje denken aan de 'mijne'. Wat is het er voor een? Gefeliciteerd met je 3e prijs!

Lein_

Berichten: 2999
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 12:26

Wat een lieve reacties! Tof! Bedankt allemaal :)
Ben zelf nog aan het nagenieten hoor, <3 Pellie staat alweer te drentelen in de wei dus nog steeds topfit. *\o/*

Kyrkelover gefeliciteerd, goed gedaan!

Ambre, de afstanden groei je absoluut in hoor, net wat scooby09 zegt!! Dankje.
De uitslagen staan inmiddels Facebook zag ik.
Veel afkeuringen inderdaad.

Zoutenootjes dat heb je echt goed gedaan, ik lees dat je goed hebt gekeken naar je paard en bijv goed hebt uitgestapt. Top! Gefeliciteerd met de goed uitgereden rit en 3e plaats! :)

WowAmigo, er zijn geen clubs maar wel een aantal mensen die bijvoorbeeld trainingen aanbieden. Ik zou websites bekijken, hier op bokt staat veel en je kan op Facebook lid worden van de endurance groep. Staat ook veel uitleg en info op :)
Op diezelfde manier ben ik 4 jaar geleden begonnen met de impulsrubriek, best wel pionieren ja maar wel zo leerzaam! Daarbij leer ik nu nog steeds elke wedstrijd nog wel iets nieuws :Y)

Wijslander Dankjewel!! Super lief bericht. Ik kan je vanalles over mijn trainingen vertellen hoor haha, stuur anders een berichtje als je een keer samen wilt rijden? Kan je veel vertellen. Het hoeft dan trouwens geen training te zijn hoor!! :)

Napie ook zo’n leuk berichtje dankjewel!!
Ik heb me voor de volle 100% gegeven samen met mijn groom, paardlief moet véél blijven drinken (en eten), met een haflinger is koelen en doorkoelen een must met dit weer.
Ook bedankt voor het vlotte computerwerk, zonder jullie geen wedstrijd!! _/-\o_

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 12:42

Wassenaar/Katwijk is inderdaad onder normale omstandigheden al zwaar en helemaal met 20+ graden. Zonde dat voor een aantal mensen het verstandig (langzaam) rijden heeft geresulteerd in een uitsluiting wegens te lage snelheid. Als ik daar jury was geweest had ik denk ik de minimumsnelheid met 1km/h verlaagd..

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

WowAmigo
Berichten: 4819
Geregistreerd: 22-07-05

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 16:55

Ok dank voor je antwoord Lein_, ik had me idd al even aangemeld voor een Facebook groep, ik ga eens kijken naar trainingen!

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 16:58

Zeker in de wintermaanden wanneer er geen wedstrijden zijn worden her en der gezamenlijke trainingsritten georganiseerd. Hier bij mij langs de Veluwezoom ook. dat zijn dan geen lessen, maar je kunt wel info met elkaar uitwisselen.

Wil je echt begeleiding kan dat inmiddels al wel bij verschillende mensen. En sowieso staat vragen vaak wel bij de meeste enduranceruiters vrij. Zie ook dit topic ;)
Zelf heb ik ervaring met groomen (en deels ook trainen) van koudbloeden (IJslanders en Fjorden) t/m klasse 4 en rij ik met mijn eigen Arabier internationaal.

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

WowAmigo
Berichten: 4819
Geregistreerd: 22-07-05

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 17:13

Oh echt, wat een goed plan die gezamenlijke ritten, waar vind ik die?

Napie

Berichten: 9073
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 17:16

Djilna schreef:
Wassenaar/Katwijk is inderdaad onder normale omstandigheden al zwaar en helemaal met 20+ graden. Zonde dat voor een aantal mensen het verstandig (langzaam) rijden heeft geresulteerd in een uitsluiting wegens te lage snelheid. Als ik daar jury was geweest had ik denk ik de minimumsnelheid met 1km/h verlaagd..

Misschien als dat van tevoren was ingesteld dan had dat veel stress gescheeld bij sommige deelnemers. Degene die nu te langzaam waren gereden waren ook veelal verkeerd gereden.

1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 18:10

Zoiets moet je idd van te voren doen.

WowAmigo die worden vaak aangekondigd via de Facebook endurance groep(en) en soms ook hier op Bokt.

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)


marsyl

Berichten: 1641
Geregistreerd: 02-05-09
Woonplaats: Limburg

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 18:26

Wauw goed bezig zoutenootjes! Dat is echt de kers op de taart na zo'n dag toch? :D

Aelin
Berichten: 1642
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 14:34

Hallo,

Sorry dat ik even kom binnen vallen. ( lees al vabaf begin mee)

Hoe ziet een week er bij jullie uit? Hoeveel dagen rijden jullie?

Lein_

Berichten: 2999
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 14:41

Kelly1992 schreef:
Hallo,

Sorry dat ik even kom binnen vallen. ( lees al vabaf begin mee)

Hoe ziet een week er bij jullie uit? Hoeveel dagen rijden jullie?


Heel verschillend per ruiter, paard en klasse denk ik. Bij mij tenminste wel, het kan per weer daarbinnen ook behoorlijk wisselen of ik een bloktraining doe of juist niet. En al dan niet in wedstrijdseizoen.

Zoek je tips voor het maken van een trainingsschema :)? Misschien kunnen we jou wel tips en/of een advies geven! Ik ben benieuwd.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 bezoekers