Beginnen met endurance

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

scooby09

Berichten: 2200
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 21:40

Heb op facebook al wat verhalen langs zien komen begreep dat het een pittige wedstrijd geweest is.

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9239
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 22:14


Ons dagje endurance Holterberg.
Ik leef helemaal op een roze wolk.
Treasure loopt met haar slechts 1.35m grootte gewoon de zware 81km wedstrijd uit en ze deed echt niet onder voor de anderen.

black_kelpie

Berichten: 7775
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 22:36

Gefeliciteerd! Super leuk filmpje :):)

Wij hebben hem niet gereden, was anders een thuiswedstrijd geweest. Ik kom de laatste tijd steeds pikzwart van het paard, zo mul en stoffig, zal niet makkelijk geweest zijn.

Smart

Berichten: 1630
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Wenum Wiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 10:13

Kyrkelover, leuke pony! Jou kwamen we tegen toen je de derde lus in ging en wij net onderweg waren naar de finish. Respect hoor, super gereden *\o/* ...

Wij hebben de LK1 gereden, vond het een zwaar terrein, maar goed uitgereden en netjes als 3e geplaatst. Ik had de GoPro van mijn groom op mijn cap en zij heeft een super leuk filmpje van ons avontuur gemaakt. Ik heb een witte cap op :).

https://youtu.be/cZZu93ReRQw

www.bybaukje.nl
BioThane producten voor paarden en honden

Smart

Berichten: 1630
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Wenum Wiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 10:14

xxCYNNxx schreef:
Helaas is voor mij het endurance avontuur voorbij; had al enige tijd flinke onenigheid over mijn training met Goliath met de vrouw van de stalhouder...en gisteren was het weer raak. Na een flinke ruzie besloten het hele negatieve sfeertje op stal (veroorzaakt door dezelfde 'dame' )te verlaten en dus sinds gisteren helaas paardloos.
Baal er ontzettend van en was een keuze die ik beslist niet wilde maken, maar laat me niet als oud vuil behandelen door een of andere mislukte mafkees die meent alles veel beter te weten dan anderen.

Dus helaas al na 2 wedstrijden is het avontuur al weer voorbij -O-


Balen joh! Sfeer kan zo bepalend zijn....

In welke regio zit je?

www.bybaukje.nl
BioThane producten voor paarden en honden

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 11:24

Super leuk die filmpjes! Geeft echt een mooie indruk van hoe een wedstrijd gaat :)
Begint het nog erger te kriebelen :D

Maar ik heb sinds vorige week een 4 jarige, net zadelmak dus wij gaan volgend jaar pas starten.
Nu al zin in *\%/*

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

xxCYNNxx

Berichten: 5660
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 13:00

Smart schreef:
xxCYNNxx schreef:
Helaas is voor mij het endurance avontuur voorbij; had al enige tijd flinke onenigheid over mijn training met Goliath met de vrouw van de stalhouder...en gisteren was het weer raak. Na een flinke ruzie besloten het hele negatieve sfeertje op stal (veroorzaakt door dezelfde 'dame' )te verlaten en dus sinds gisteren helaas paardloos.
Baal er ontzettend van en was een keuze die ik beslist niet wilde maken, maar laat me niet als oud vuil behandelen door een of andere mislukte mafkees die meent alles veel beter te weten dan anderen.

Dus helaas al na 2 wedstrijden is het avontuur al weer voorbij -O-


Balen joh! Sfeer kan zo bepalend zijn....

In welke regio zit je?



Ik zit in de regio Wolvega-Heerenveen, richting Steenwijk is ook nog een optie voor mij om te kijken. Heb geen rijbewijs dus afstand is wat beperkt doordat ik het met de fiets moet doen.

A life without passion is like dancing to no music
Paulina - Ixion x Bravour jun 1997 - 7 nov 2016
TROY 26-4-1998- 10-8-2011 mn trouwe meissie RIP
Goliath - Gracio ( Gzhat x Ixion) x Casanova Boy endurance klasse 1 + 2.....41 goedgekeurde km's

Wijslander

Berichten: 5776
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 13:11

kyrkelover schreef:
[ Video ]
Ons dagje endurance Holterberg.
Ik leef helemaal op een roze wolk.
Treasure loopt met haar slechts 1.35m grootte gewoon de zware 81km wedstrijd uit en ze deed echt niet onder voor de anderen.


Leuk filmpje en een mooie inspiratie voor mij en mijn paardje! Heeft Treasure wel een deel Arabisch bloed of zeg ik nu iets heel doms?

Lein_

Berichten: 2999
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 13:55

Smart schreef:
Kyrkelover, leuke pony! Jou kwamen we tegen toen je de derde lus in ging en wij net onderweg waren naar de finish. Respect hoor, super gereden *\o/* ...

Wij hebben de LK1 gereden, vond het een zwaar terrein, maar goed uitgereden en netjes als 3e geplaatst. Ik had de GoPro van mijn groom op mijn cap en zij heeft een super leuk filmpje van ons avontuur gemaakt. Ik heb een witte cap op :).

https://youtu.be/cZZu93ReRQw


Super leuk filmpje!! Op 2.36 en daarna is mijn pony figurant zo te zien haha, sta bij de DA achter jullie zie ik. Fijn dat het zo goed gegaan is!
Ik vond het terrein ook zwaar, normaal schijnt het daar lang niet zo mul te zijn als nu met de droogte.

Ik had nu mijn Haflinger meegenomen, om te kijken of hij nu helemaal goed was etc (liep tijdje terug niet zo lekker en hittebultjes rug) en of de endurance nog wel zou gaan (hij is inmiddels 17).
En fit was ‘ie! Complimenten van de DA voor zijn conditie en strakke uiterlijk.
K2kort gereden en 8e geworden van 27 starts dus dik tevreden. Op naar de volgende :D

Smart

Berichten: 1630
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Wenum Wiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 06:40

Ethelate, nog tijd zat dus haha.... Leuk dat je ook gaat starten :j.

xxCYNNxx, helaas ben ik daar helemaal niet bekend.. Succes in ieder geval met je zoektocht, hoop dat je weer lekker verder kunt in de endurance.

Lein_, er waren veel figuranten 8-)... Fijn wanneer je een mooi compliment krijgt van de DA en je paard laat zien dat het kan... Super! Wij hadden ook even een tegenslag na Ermelo, vandaar de K1 gestart, vanaf hier weer verder trainen.... <3

Nog iemand uitgenodigd voor de Hippiade?

www.bybaukje.nl
BioThane producten voor paarden en honden

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 10:00

Smart - Ja ik ben uitgenodigd, alleen ik heb pas 1 impulsklasse gereden en 1 lange klasse 1. Maar wel leuk dat ik uitgenodigd ben! Lijkt me erg leuk om mee te doen dus ik moet even een mailtje terug sturen :)

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

Wijslander

Berichten: 5776
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 10:16

Wat leuk zeg dat je uitgenodigd bent mjwb!

Hier niet maar wij hebben dan ook pas 1 impuls meegedaan.

Wat fijn Lein dat je haf zo goed liep en die complimenten kun je mooi in je zak steken.

Smart lekker dat jullie weer onderweg zijn.

Wij trainen relaxed naar Montferland toe, hoeven er niet veel extra's meer voor te doen dus nu zien het allemaal zo te houden tot september... Dat is voor ons de kunst. :D

Malenka

Berichten: 7519
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 10:42

Het blijft leuk om jullie berichtjes te lezen!

Hier gaat het langzaam aan vooruit met de revalidatie van Nilay.

Maar wat kan het lastig zijn om zo'n looplustig paard langzaam te laten opbouwen! Hij kan zo explosief zijn door zijn enthousiasme. Ik ben er zelfs al een keer vanaf gevallen.

De truc lijkt te zijn om de stukjes draf op een zo laag mogelijk tempo te rijden. Haast stappend. Dat in tegenstelling tot de trainingen die we eerder deden. Hopelijk bouwt hij dan wat meer kracht en balans op en kan hij daar zijn inzet en energie in kwijt inplaats van het met vier benen de lucht inspringen. De mooie lange passen komen wel weer. Die zitten er toch wel in bij hem.

En aan de hand mag hij zich dan af en toe met hardlopen iets meer uitleven. Daar houd ik een vrolijk paard aan over.
Afbeelding

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9239
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 12:55

Wijslander schreef:
kyrkelover schreef:
[ Video ]
Ons dagje endurance Holterberg.
Ik leef helemaal op een roze wolk.
Treasure loopt met haar slechts 1.35m grootte gewoon de zware 81km wedstrijd uit en ze deed echt niet onder voor de anderen.


Leuk filmpje en een mooie inspiratie voor mij en mijn paardje! Heeft Treasure wel een deel Arabisch bloed of zeg ik nu iets heel doms?

Treasure haar vader is mijn eigen Arabisch volbloed hengst Nib Hiduc Star die helaas overleden is.
Treasure is bijvoorbeeld weer het nichtje van Nib Nocca star en familie van Zaira Star en Piaf al Jarra etc.

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 13:03

Malenka schreef:
[ [url=m/5RJtd1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zou ik mogen vragen welk merk hoofstel hij hier draagt? Interessant ontwerp!

[EV-ITP] Soldaatje spelen in Duitsland

Winkel in 14e, 15e en 16e eeuwse re-enactment spullen en accessoires
=====> http://www.cervustrading.nl <=====
==> https://www.facebook.com/CervusTrading <==

Wijslander

Berichten: 5776
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 14:34

Kyrkelover, ah dan heb ik dus niks raars gezegd. :D Weet verder niet veel van Arabieren af, maar ik dacht het wel in Treasure te zien. Stoere pony!

Het hoofdstel van Malenka en Nilay is een Zilco denk ik? Staat mooi, hoe bevalt die?

Ok ik ben dus al een paar dagen aan het kijken waar ik een grote jerrycan kan kopen voor niet al te veel geld (het is tenslotte maar plastic) maar dat valt nog tegen.
Zoek een doorzichtige van 15/20/25 liter, iemand nog een tip misschien?
Laatst bijgewerkt door Wijslander op 19-07-18 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Malenka

Berichten: 7519
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 14:35

Natuurlijk Hoppit! Het is een Gaston Mercier halster-hoofdstel.

https://www.gaston-mercier.com/fr/la-br ... licol.html

Wijslander,

Dit is echt een heel erg fijn hoofdstel. Heel zacht en soepel en met een geweldige drukverdeling. Bovendien houd hij het rondom het oog mooi vrij.
Laatst bijgewerkt door Malenka op 19-07-18 14:39, in het totaal 2 keer bewerkt

Wijslander

Berichten: 5776
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 14:37

Oh dat merk bedoelde ik, oeps!


Marije_jiplover

Berichten: 25241
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 15:12


[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 15:18

Ja gaaf hoofdstel is dat! Valt die groot of klein? Welke maat heeft Nilay om?
Ik heb alles in Xtra Full en moet nu alles in een (kleine) cob gaan aanschaffen :+

Wijslander, ik heb bij een vogelboerderij een lading lege 5L kannetjes van gedemineraliseerd water gratis op kunnen halen. Gebruiken dat voor de broedmachines.
Geen bedrijven te vinden in de buurt via MP die zoiets aanbieden?

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

funnypony11
Berichten: 856
Geregistreerd: 02-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 15:40

Wijslander schreef:
Ok ik ben dus al een paar dagen aan het kijken waar ik een grote jerrycan kan kopen voor niet al te veel geld (het is tenslotte maar plastic) maar dat valt nog tegen.
Zoek een doorzichtige van 15/20/25 liter, iemand nog een tip misschien?


Er staan er heel veel op marktplaats voor maar een paar euro! Je moet er alleen eentje in je buurt tegen komen want het verzenden is vaak duurder dan het ding zelf..
Ik ben ook op zoek naar eentje van 15/20L

Malenka

Berichten: 7519
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 16:10

Ethelate,
Volgens mij is het de medium. Hij is zeer ruim verstelbaar. Hij past de arabieren hoofdjes die ik ben tegen gekomen en ook nog bij Nilay die toch echt wel een brede ooraanzet en kaak heeft in combinatie met een langer hoofd en smalle mond (half pleasure quarter half nrps met welsh cob in de lijn). Bij Nilay zit hij wel op zijn langst qua bakstukken. Due zitten er op deze foto echter niet aan.

Napie

Berichten: 9071
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 17:18

Ik heb 20 ltr jerrycans overgenomen van.een autowasstraat voor maar 5 euro per stuk. Gaan al jaren mee.

Nickey is ook aan het revalideren. Op de mendurance on Laag Soeren kreeg hij zijn eerste C op de lokomotie en ben ik een week later naar de kliniek geweest met hem. Hij loopt tenslotte al heel wat jaartjes mee en is al 20 maar niet echt kreupel of pijnlijk. Hij loopt zelfs beter als ooit tevoren dacht ik. Hij bleek spat te hebben rechtsachter en is behandeld met een infuus, heeft spatbeslag gekregen en mag nu stappen. Dat is een uitdaging maar hij begint het te begrijpen. We doen nu rondjes snelstap. In augustus de osteopaat erbij en opnieuw controle. Ik hoop dat ik volgend jaar weer mag starten.

1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 20:57

Ik vind 20 liter wat onhandig en zwaar. Heb zelf 10 liter kannen opgehaald bij een spareribrestaurant in Apeldoorn. Ze vonden het geen probleem om te bewaren, scheelde afval. Dus misschien zo iets bellen?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 2 bezoekers