Onze eerste TREC wedstrijd in ITP

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NotYourLine

Berichten: 1495
Geregistreerd: 10-12-14

Onze eerste TREC wedstrijd in ITP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-15 17:57

Hoi Bokkers! :wave:

Afgelopen weekend heb ik samen met mijn Friezel onze eerste TREC wedstrijd gereden. En wat was het leuk! *\o/* Mijn Friese meisje is pas 5 jaar, ze is al wel aardig wat gewend wat betreft vreemde locaties, maar dit was toch nog wel een beetje spannend. Logisch. Ik ben 15 dus moest ik dit jaar nog verplicht met iemand samen rijden en dat werd Joycee. :)

We zijn op vrijdag 3 Juli al vertrokken, omdat het een aardig eindje rijden was. Van te voren was er een hoop gesteggel over het weer, maar we hebben besloten om toch te gaan. De starttijden werden steeds vroeger op de ochtend (ja, dat betekende een kort nachtje :+ ), de snelheden werden aangepast, er was voldoende koeling onderweg & je paard werd voor, tijdens en na de POR gekeurd door de dierenarts. Eenmaal aangekomen hebben we de tent opgezet & Ilse lekker op stal gezet.

Op zaterdag 4 Juli zijn we eerst ´s ochtends vroeg naar de keuring geweest & goedgekeurd, gauw even ontbijten en de paarden opzadelen! Terwijl ik & Joycee de kaarten intekenden stonden de paarden op de aanbindplaats te wachten totdat we konden vertrekken.

Afbeelding

Eenmaal ingetekend konden we op weg!

Afbeelding

Omdat Joycee na de eerste paar paden de logica van de kaart niet meer volgde, hadden we besloten dat ik zou navigeren & zij foto´s zou maken onderweg! :)
Onderweg zaten er ook nog een aantal fotografen waar hele leuke foto´s uit zijn gekomen. :D

http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=73&id=424582818&key=3XIHI4ZP

Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=IKXLHNYJ

Afbeelding

Eenmaal terug werd er gecontroleerd of we de verplichte bepakking bij ons hadden. Helemaal in orde, dus geen aftrekpunten. :) Binnen een halfuur moest ik Ilse weer laten keuren bij de veterinair. Ook dit was helemaal in orde, dus we mochten zondag starten.

Zondag 5 Juli moesten we later starten dan op zaterdag met ´s ochtends als eerste de MA. Een 150 meter lange baan van 2 meter breed waar je op de heenweg zo verzameld mogelijk moet galopperen & de terugweg zo snel mogelijk moet stappen.
De galop werd niet veel, omdat de parasollen langs de baan toch wel heeuull erg spannend waren. :o

De heenweg in galop:
Afbeelding

De terug weg in stap:
Afbeelding

Zondagmiddag hebben we de PTV gereden. Een parcours van ongeveer 2 km lang met 16 ´hindernissen´ erin.

De eerste was de bezembak ... uhmm jaa ... Die had ze nog nooit van d´r leven gezien, dus dat was *WAT IS DAT!? :wow: BAAS HELP! :') * Die hebben we dus maar overgeslagen.
Nummer 2 was het labyrint. We moeten nog even oefenen. :+ Nummer 3 was de smalle doorgang, die hebben we in draf genomen & ging super. :j
Nummer 4 was de wal, die moest verplicht in stap & ging ook superfijn. Nummer 5 was 10 seconden onder de man stilstaan in een 2 meter brede cirkel zonder je teugels vast te houden, handjes in de lucht dus! Ging ook goed, alleen jammer dat ze na twee seconden met een voetje erbuiten stapte om gras te gaan eten. :') Ach ja, gewoon pech! :P
Nummer 6 was achterwaarts onder de man, daar zijn we nu druk mee aan het oefenen dus die hebben we niet genomen om geen verwarring bij m´n Friezel te zaaien. Nummer 7 was de smalle doorgang aan de hand, ging ook super! Vervolgens 10 seconden los stilstaan met de baas op zo´n 5 meter afstand die geen handgebaren, etc. mocht gebruiken. En raad eens .. Ze bleef gewoon 10 seconden lang stilstaan! *\o/*
Daarna de afsprong aan de hand:

http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=6DBCZQQX

De waterbak liep ze met een grote boog omheen. :') Wel een leuke foto. :D

Afbeelding

Afbeelding

Vervolgens door naar het open veld achter het hoofdterrein waar Paard&Plezier bezig was.

*Braaf paard* *D
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=BGSZTIW7

Nummer 11 was de poort, ging ook prima:

Afbeelding

Daarna door daar het achtje op één hand, ging ook heel netjes volgens m´n vader. :D

Afbeelding

Nummer 13 hebben we weer overgeslagen & zijn gelijk doorgegaan naar nummer 14: slalommen. Dit hebben we in draf gedaan.

Afbeelding

De een na laatste was de brug & laten we nu elk weekend tijdens onze buitenrit over een brug rijden. Dat wordt de makkelijkste dacht ik nog .. Niet dus. :+ Deze had een oranje bodem en was dus heeull spannend. :')

http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=WTTIFV86

En de allerlaatste: de laaghangende takken. Ging toppie & die hebben we in draf gedaan.

Afbeelding

Tussen de MA & de PTV zijn Joycee en ik nog heel even bij Paard&Plezier gaan kijken. Dat was die zondag bezig op hetzelfde terrein als waar de TREC werd verreden. Daar is Ilse nog door iemand van een standje die veel over voer wist & adviezen voor voerschema´s gaf bekeken. *Houden zo!* Nou, dan doen we dat, haha! :D

Kort samengevat was het een enorm leuk weekend waar Ilse en ik heel van genoten hebben en volgend jaar zeker nog een keer gaan doen. :)

Selina

Berichten: 14290
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Onze eerste TREC wedstrijd in ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 18:06

Leuk! Fijne van TREC is dat je gewoon onderdelen mag overslaan.
Ik blijf TREC een leuke tak vinden, zou het later ook best willen doen. Tot nu toe paar keer vrijwilliger geweest.

NotYourLine

Berichten: 1495
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-15 18:10

Selina schreef:
Leuk! Fijne van TREC is dat je gewoon onderdelen mag overslaan.
Ik blijf TREC een leuke tak vinden, zou het later ook best willen doen. Tot nu toe paar keer vrijwilliger geweest.

Klopt! :j Vind ik ook erg fijn, zeker omdat ze ook nog jong is vind ik het fijn dat je er ook gewoon voor mag kiezen om iets niet te doen.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Onze eerste TREC wedstrijd in ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 21:42

Leuke foto's :-) Wat leuk dat je paard het zo naar haar zin had :-)

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Re: Onze eerste TREC wedstrijd in ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 22:46

Leuke foto's!
Ik heb je een keer gezien tijdens een TREClesdag bij Mirjam. Ik vond het toen al leuk om jullie tweetjes bezig te zien. leuk dat jullie nu ook hebben kunnen starten.

zebra89
Berichten: 759
Geregistreerd: 20-11-14
Woonplaats: Overijssel

Re: Onze eerste TREC wedstrijd in ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 22:49

Wow super leuk!!
Ik reed met mijn vorige paard (ook een fries) ook TREC. Helaas na een ongeluk onderweg (paard gleed uit, ik lag eronder) tijdje niet kunnen starten en toen ik weer helemaal op de been was kreeg zij koliek en is daar uiteindelijk aan overleden :(

Met mijn huidige paard wil ik ook trec gaan doen, maar die is nog iets te groen, wil hem iets meer bevestigd hebben in het (alleen) buitenrijden

NotYourLine

Berichten: 1495
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-15 23:06

Mickey schreef:
Leuke foto's!
Ik heb je een keer gezien tijdens een TREClesdag bij Mirjam. Ik vond het toen al leuk om jullie tweetjes bezig te zien. leuk dat jullie nu ook hebben kunnen starten.

Wat grappig! Reed jij toen ook mee? :) En dankjewel! :D


Storm2009 schreef:
Wow super leuk!!
Ik reed met mijn vorige paard (ook een fries) ook TREC. Helaas na een ongeluk onderweg (paard gleed uit, ik lag eronder) tijdje niet kunnen starten en toen ik weer helemaal op de been was kreeg zij koliek en is daar uiteindelijk aan overleden :(

Met mijn huidige paard wil ik ook trec gaan doen, maar die is nog iets te groen, wil hem iets meer bevestigd hebben in het (alleen) buitenrijden

Wat naar! :( Maar wel leuk dat je met je huidige paard weer mee wilt gaan doen. Dat is inderdaad wel fijn en anders eerst een keer samen met iemand rijden. Heeft je paardje ook een beetje steun aan de ander. :j

NotYourLine

Berichten: 1495
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-15 23:06

Apple schreef:
Leuke foto's :-) Wat leuk dat je paard het zo naar haar zin had :-)

Dankjewel! :o

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 21:20

SarahIlse schreef:
Mickey schreef:
Leuke foto's!
Ik heb je een keer gezien tijdens een TREClesdag bij Mirjam. Ik vond het toen al leuk om jullie tweetjes bezig te zien. leuk dat jullie nu ook hebben kunnen starten.

Wat grappig! Reed jij toen ook mee? :) En dankjewel! :D

Ja, ik reed toen ook mee op de koffievos van de linken in mijn onderschrift.

NotYourLine

Berichten: 1495
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-15 21:27

Mickey schreef:
Ja, ik reed toen ook mee op de koffievos van de linken in mijn onderschrift.

Oja! Die weet ik inderdaad nog! Leuk dier is dat! Hoe gaat het nu? :)

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: Onze eerste TREC wedstrijd in ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 03:42

Wat gaaf dat je dit met je Fries doet! Zou ik ook wel willen doen! Alleen snel stappen zou hem voor ons niet echt worden haha, dan draaft ze aan denk ik!

Helaas zijn dit soort evenementen nooit bij mij in de buurt. Erg jammer!

NinkeG

Berichten: 1116
Geregistreerd: 13-10-13
Woonplaats: Bergschenhoek/Dronten

Re: Onze eerste TREC wedstrijd in ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 10:26

Wat leuk! En inderdaad fijn dat je gewoon onderdelen kan overslaan :j

NotYourLine

Berichten: 1495
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-15 10:37

Celine_Famke schreef:
Wat gaaf dat je dit met je Fries doet! Zou ik ook wel willen doen! Alleen snel stappen zou hem voor ons niet echt worden haha, dan draaft ze aan denk ik!

Helaas zijn dit soort evenementen nooit bij mij in de buurt. Erg jammer!

Dankjewel! :D Denk ik een kwestie van oefenen, het gaat om de tijd die je over die 150 meter doet. Dus als je paard heel uitgestrekt stapt kan dat natuurlijk ook. :P
Voor ons was het inderdaad ook niet echt in de buurt, 2 uur rijden. :o Maar het was ´t zeker waard. :j

NinkeG schreef:
Wat leuk! En inderdaad fijn dat je gewoon onderdelen kan overslaan :j

Zeker! :j

FD_horses

Berichten: 1254
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Achterhoek

Re: Onze eerste TREC wedstrijd in ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 11:47

Ziet er leuk uit! Heb jullie nog even gezien, ik was er met mijn 2 shets voor de demo :).

Paarddopette

Berichten: 337
Geregistreerd: 26-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 12:47

Super leuke foto's. Ziet er echt gaaf uit, lijkt me leuk om ook eens te doen. Als je weer gaat, ga ik wel mee hoor haha :D

NotYourLine

Berichten: 1495
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-15 17:19

FD_horses schreef:
Ziet er leuk uit! Heb jullie nog even gezien, ik was er met mijn 2 shets voor de demo :).

O die waren zó leuk! Die waren toen zo heerlijk aan het racen door de paddock. :D

Paarddopette schreef:
Super leuke foto's. Ziet er echt gaaf uit, lijkt me leuk om ook eens te doen. Als je weer gaat, ga ik wel mee hoor haha :D

Is goed! De volgende mag jij mee. :)

MachoPabloJarig
Berichten: 5281
Geregistreerd: 03-03-11
Woonplaats: In huis met dak boven me hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 17:22

Zyn toch perfect Duo,, :-) kaart lezen is niet mijn ding ik had wel de loll van me leven volgens mijn had ik de kaart andersom gelezen ^^

Aagh volgende x jij wat sneller stappen en ik slomer ^^ en jij slomer galoperen en ik sneller , :-)
ik denk dat volgendjaar een pefect duo zyn ^^

ohja heb nu helm camara dus ik ga oeffen op kaart lezen ^^^^ :D

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Re: Onze eerste TREC wedstrijd in ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 19:11

Ziet er super leuk uit joh.
Leuke friezel ook.
Ik hoop ook nog eens te starten in Trec.
En wat een mooie foto's
Ik had er elders ook foto's van gezien de waterbak vonden meerdere paarden eng geloof ik haha.

NotYourLine

Berichten: 1495
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-15 19:21

fabske schreef:
Ziet er super leuk uit joh.
Leuke friezel ook.
Ik hoop ook nog eens te starten in Trec.
En wat een mooie foto's
Ik had er elders ook foto's van gezien de waterbak vonden meerdere paarden eng geloof ik haha.

Dankjewel! :o
Klopt, haha! Hij stond ook wel aangeschreven als pittige waterbak. Hij loopt af tot ongeveer 60 cm en dan gaat hij weer omhoog. En ja, merrie blijft een merrie hè? :+ De zee gaat ze dan wel weer in. :P

JolisaJ

Berichten: 1942
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Het mooie Flakkee

Re: Onze eerste TREC wedstrijd in ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 19:25

Mooie fries heb je daar! Het ziet er onwijs leuk uit om te doen. :)

xRooss
Berichten: 571
Geregistreerd: 02-08-13

Re: Onze eerste TREC wedstrijd in ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 19:31

Heel leuk verslag! Het plezier is bij beide goed te zien :)

Spookie

Berichten: 935
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Loenen

Re: Onze eerste TREC wedstrijd in ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 18:30

Superleuk verslag!

NotYourLine

Berichten: 1495
Geregistreerd: 10-12-14

Re: Onze eerste TREC wedstrijd in ITP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-15 18:31

Dank jullie wel! :o