Beginnen met endurance

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Berryz

Berichten: 715
Geregistreerd: 21-04-18

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 15:03

Mijn app wil niet meer syncen met m'n horloge en de pc wil de horloge niet herkennen voor Flowsync. Geheugen is nu dus ook vol, waardoor ik geen trainingen meer kan starten op de horloge. 8)7

Marije_jiplover

Berichten: 25293
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 16:18

Ik heb losse elektroden van V-Max gekocht, omdat de elektroden van Polar voor die van mij te dik waren en ik geen band wilde.

Setje bij Goedhard gekocht.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

jojoleinee

Berichten: 2649
Geregistreerd: 11-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 17:16

Berryz schreef:
Mijn app wil niet meer syncen met m'n horloge en de pc wil de horloge niet herkennen voor Flowsync. Geheugen is nu dus ook vol, waardoor ik geen trainingen meer kan starten op de horloge. 8)7


Mijn horloge wil juist niet meer verbinden met de elektroden! Heel vreemd..

Reizende poezen: milo.and.lola.catventures
https://www.instagram.com/milo.and.lola.catventures/

Berryz

Berichten: 715
Geregistreerd: 21-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 18:15

jojoleinee schreef:
Berryz schreef:
Mijn app wil niet meer syncen met m'n horloge en de pc wil de horloge niet herkennen voor Flowsync. Geheugen is nu dus ook vol, waardoor ik geen trainingen meer kan starten op de horloge. 8)7


Mijn horloge wil juist niet meer verbinden met de elektroden! Heel vreemd..

Bzatterij leeg?

jojoleinee

Berichten: 2649
Geregistreerd: 11-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 21:56

Nee, ik heb al een nieuwe in de elektroden gedaan maar krijg het helaas niet voor elkaar. Het is ook pas 3,5 jaar oud, heel zonde als het niet meer gaat werken -O-

Reizende poezen: milo.and.lola.catventures
https://www.instagram.com/milo.and.lola.catventures/


Nathalie83

Berichten: 1371
Geregistreerd: 07-09-08
Woonplaats: Marum

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 08:40

Gister 10km gedaan in aardig tempo met de band. Ik ben helemaal blij! Geen cm verplaatst en hele rit goeie verbinding
De band is ook stuk dunner dan de losse elektroden

Afbeelding

Paarden weten niets van geld, status en schoonheid. Paarden zien alleen ons hart en accepteren ons zoals we zijn.
https://m.facebook.com/StalVanSteenbergen/

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 13:51

Het is al even stil in dit topic.

Maar toch de vraag of er alweer endurance wedstrijden doorgaan (ondanks corona)?

Ik heb in de planning om deel te nemen aan endurance Montferland. Maar tot nu toe is nog niet bekend of deze wedstrijd door gaat (6 weken voor de start), helaas.

Marije_jiplover

Berichten: 25293
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 14:10

Montferland heeft net een update op Facebook geplaatst dat de gemeente niet zo vlot is met de vergunningafgifte vanwege Corona, maar dat ze er wel vanuit gaan dat ze de vergunning alsnog zullen krijgen.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 14:13

Ik heb al een boel mails van dingen die al dan niet misschien of zeker doorgaan, maar ik hou het niet zo bij eerlijk gezegd. Brak eind maart m'n enkel nogal grondig en ik ben nu op niveau "vier cirkels rond draven" en dan is 't wel goed :(

Aanleg en renovatie van al je paardenaccomodatie: http://www.tuymansenzoon.be
Vertaling, copywriting, taalonderwijs, proofreading: http://www.pointfinal.be
PB voor meer info!

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 15:19

Marije_jiplover schreef:
Montferland heeft net een update op Facebook geplaatst dat de gemeente niet zo vlot is met de vergunningafgifte vanwege Corona, maar dat ze er wel vanuit gaan dat ze de vergunning alsnog zullen krijgen.


Ah wat een timing van mijn berichtje :+
Ben heel benieuwd of het uiteindelijk allemaal kan/mag. Maar ik ga maar van het positieve uit!


Memuska schreef:
Ik heb al een boel mails van dingen die al dan niet misschien of zeker doorgaan, maar ik hou het niet zo bij eerlijk gezegd. Brak eind maart m'n enkel nogal grondig en ik ben nu op niveau "vier cirkels rond draven" en dan is 't wel goed :(


Vervelend zeg! Beterschap!

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 17:09

Ik heb Holterberg gereden, vond het super fijn dat die doorging! Ook Endurance Marathon Someren gaat door (maar dat is een meerdaagse, dus vanaf klasse 2), en de Drentse keien heeft net de inschrijving geopend. Montferland lijkt ook door te gaan inderdaad. Ook staan Wassenaar (jubileum), Heerde en Renesse nog op de planning, dus fingers crossed!
Ik start verder niet meer, pony is 26 en gaf na Holterberg aan dat het genoeg was. Hopelijk krijg ik haar opvolger in de loop van komend jaar op de rit en kan ik in 2023 weer starten!

PeerAppel

Berichten: 3942
Geregistreerd: 06-09-11

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 17:30

Wij durfden het organiseren in 2021 nog niet aan (DFW), maar hopelijk volgend jaar wel!

Sherivey
Berichten: 8576
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 19:18

Las idd dat Montferland nog op een vergunning wacht. :j

Ik zelf moet nog 'even' een jaar of 4 wachten voor ik aan starten kan denken. :o
Nadat ik begin dit jaar van 2 paarden afscheid heb moeten nemen, ben ik sinds een paar weken trotse eigenaresse van Arabische jaarling.

Die heeft nog een aantal jaar groeien en training nodig voor ie een keer mee mag.

:wave:

Piekosjj

Berichten: 5447
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 19:46

Hopelijk gaat alles goedkomen met je nieuwe topper en mogen jullie over een paar jaar ook aan de bak, het is je echt gegund :knuffel:

Hier staat het endurance rijden even stil. Ben verhuisd en helaas afscheid moeten nemen van m'n endurance bijrijdpaarden. Waarschijnlijk nog wel wat groomen dit jaar en heeeel misschien zelfs nog 1 of 2 wedstrijden rijden in het najaar, maar hij is nu herstellende van een blessure dus ik ben niet te hoopvol :+

Sherivey
Berichten: 8576
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 20:02

Dankjewel! <3 Ik hoop ook echt dat alles goed gaat en hij uiteindelijk een heel fijn rijpaard wordt :)

Ik zal duimen voor je, dat je nog kunt starten dit jaar :j

:wave:

Malenka

Berichten: 7552
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 20:12

Hier ook nog geen plannen om te starten. Ik heb besloten het met Nilay niet meer te gaan doen. Hij is nu 18, heeft een hekel aan trailer rijden, is niet meer echt opgepakt qua training na zijn peesblessure en hij loopt erg slecht over de puinweg hier.

Dus alle hoop is op Roos gericht. Ze is dit jaar vier geworden en begint steeds stabieler te worden in gedrag. Ze is echter nog niet onder het zadel en ik vind mezelf nog te zwaar voor haar. Maar ik mag steeds meer en ze kijkt van steeds minder op. Hopelijk is ze volgend jaar goed in training en kunnen we op haar vijfde een eerste wedstrijd rijden. Maar er zit geen druk achter dus het kan ook rustig een jaar later worden. O:) (best lastig... Ik wil heel erg graag)

Marije_jiplover

Berichten: 25293
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 20:18

Ik zie mij dit jaar ook niet starten.
Heftige periode thuis achter de rug, waarbij ik in 3 maanden heel erg weinig op m'n pony heb gezeten, laat staan dat we getraind hebben.
Heb ook niet zo'n zin om te trainen voor dooie mussen nu, dus ik ga hem dressuurmatig weer lekker opbouwen en kan dan hopelijk van de winter wel een paar keer dressuur starten en verder lekker lol met de knol door het bos en endurance kan hopelijk volgend jaar weer gewoon "normaal".

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Chantalla

Berichten: 1427
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 18:02

Even een schop omhoog omdat ik wel benieuwd ben of er nog mensen actief zijn in dit topic.

Na het trainen voor een trektocht afgelopen mei kwam ik erachter dat rijden met een doel best lekker is als je voornamelijk alleen rijdt. Daarna rustig gaan opbouwen met als doel volgend jaar eens een impulswedstrijd te starten. Lijkt me leuk om mee te kunnen lezen hoe anderen dit doen en om ook de succesjes te kunnen delen :D

Piekosjj

Berichten: 5447
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 19:27

Ja ik! Ik heb bijna 2 maanden geleden een draver gekocht welke mijn toekomstige endurance paard gaat worden. Ze mogen hier pas starten als ze 5 zijn, en mijn dame is nu pas 3 dus we hebben 1.5 jaar de tijd om ons voor te bereiden :))

lideli

Berichten: 2439
Geregistreerd: 21-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 19:40

Ik lees ook nog mee!
Dit seizoen begonnen in de korte klasse 1 met mijn D pony. Ondertussen doorgegroeid naar de langs klasse 1 en over twee weken gaan we naar de hippiade *\o/*
Afbeelding

Caily

Berichten: 12514
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 19:54

Ik lees ook nog mee! Paardlief is niet altijd zuiver dus heb de droom eigenlijk door geschoven naar de volgende generatie. Maar laatste tijd gaat ze wel weer lekker *klopt af* en ze is niet drachtig, dus wie weet…

Ik heb voor mezelf kortere doelstellingen nodig, dus heb een soort van challenges van 2 - 3 maanden met elke week een vrij te kiezen weekdoel bestaande uit 2-4 afstanden. Durf er nu niet zo goed aan te beginnen omdat ik bang ben dat het dan weer fout gaat, en straks de kleigrond hier ook glad wordt in de winter. Maar het kriebelt wel hoor!

Chantalla

Berichten: 1427
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 20:00

Ah leuk!

Ik heb zelf een 6-jarige tinkermerrie, alles behalve gemaakt voor de endurance dus haha. Langzamerhand wordt het wel steeds meer een heuse sportpony. Ze is vorige week voor het eerst geschoren (alleen stukje hals en borst) en sinds afgelopen week in sportoutfit :D
Afbeelding

Vandaag dan ook maar een sportief rondje gedaan, voor ons een nieuw record! Ze liep lekker dus ik ben weer helemaal blij <3
Afbeelding

Doel was oorspronkelijk dit jaar startklaar met 25km op tempo. Helaas kwamen daar twee verhuizingen tussendoor dus dat wordt iets bijstellen. Maar we zijn goed op weg!

Caily

Berichten: 12514
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 20:48

Ik rij ook met een Tinker, leuk!

En mooi rondje, met deze resultaten zou je best nog een impuls mee kunnen pakken toch? Heerlijke omgeving woon je ook!

Piekosjj

Berichten: 5447
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 07:13

Nou Chantalla als je zo op training rijd kun je zeker een 25 km rijden! Denk eraan dat tijdens de wedstrijd je snelheid hoger zal liggen want je stapt tijdens de rit zelf niet in & uit ;)

Marije_jiplover

Berichten: 25293
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 09:17

Instappen doe je idd voor de start, dus die valt weg op een wedstrijd.
"Uitstappen" is met een tinker wel aan te raden, anders kon je nog wel eens problemen hebben om te hartslag op tijd om laag te krijgen.

Hier ervaring met een haflinger en ik kan echt niet dravend aankomen bij een klasse 1 of in de VG van klasse 2, want dan zakt de hartslag niet snel genoeg.

Is natuurlijk niet 100% hetzelfde voor alle koudbloeden, maar wel iets om rekening mee te houden als je met een koudbloed start, dat de hartslag wat langer hoog kan blijven dan wanneer je een arabier bij je hebt.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 bezoekers