Crossles van Hanneke held in Ede met explosief gevaar!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
R_emkee

Berichten: 3453
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Crossles van Hanneke held in Ede met explosief gevaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-22 17:53

*\o/* Willen jullie mij even knijpen dat wij dit echt samen doen ? <3

Wat heb ik weer genoten van de les! al is dat soms niet te zien maar trust me ik genoot :P
Merci kan na de (nieuwe) sprongen wat explosief reageren omdat ze zich overspringt.
:o

Dit was onze 4e crosstraining uberhaupt samen! En de 2e x in Ede.
Vorige x durfde ze bijna niet te draven door het water maar nu zelfs een stukje galop meegepakt. :D
En een water insprong! _/-\o_

We moeten vooral veel KM's maken en samen komen we er wel.
Foto's mede mogelijk gemaakt door Jaap Koole en Marja Koole


Even een simpel boomstammetje om in te komen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

And welcome to Merci's Airlines :')
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bedankt voor het kijken en tot de volgende vlucht :j :D




Laatst bijgewerkt door R_emkee op 11-07-22 18:07, in het totaal 1 keer bewerkt


Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131848
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Crossles van Hanneke held in Ede met explosief gevaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 17:57

Wow, knap dat je dat uit kunt zitten. Je hebt er in elk geval wel gave foto's aan overgehouden :D

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

tita

Berichten: 19746
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 18:01

O nooo wat een bokken, ik zou gelijk stoppen met rijden gok ik

30-11-2015
03-07-2018

ikkedus
Berichten: 3244
Geregistreerd: 24-09-05

Re: Crossles van Hanneke held in Ede met explosief gevaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 19:16

Wat een ruimte geef jij boven de sprong. Mooi om te zien. Zeker als je daarna die bokfoto’s deelt. Dapper! _/-\o_

[o]

WhiskeyBlues
Berichten: 47
Geregistreerd: 04-07-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 10:29

Gave foto's en inderdaad wat ziet dit er fijn uit! Respect dat je die bokken uitzit :oo Vind het sowieso knap hoe je alles uitzit én ook nog zoveel ruimte geeft, want jeetje wat een sprongen zeg!

Dat blauwe staat 'm trouwens ook erg mooi!

Rex_Rolfo

Berichten: 5364
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 10:38

R_emkee schreef:

Toch lastig als de zwaartekracht even wegvalt


*krr* Houston, we have a problem

Elisa2

Berichten: 36688
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Crossles van Hanneke held in Ede met explosief gevaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 12:10

Leuk om te zien, bij de landing zit je wel iets tegen in beweging bij de meeste sprongen. Misschien is dat bewust vanwege de bokken maar daar kan ze ook op reageren omdat ze dat in haar rug voelt.

Het zijn zo te zien wel mega boksessies ja..respect dat je dat allemaal uit zit.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

AnnoNiemand

Berichten: 852
Geregistreerd: 16-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 18:40

Ik moet zeggen dat ik verre van een expert ben op het gebied van springen. Maar dat je m.u.v. op het laatste filmpje niet goed meegaat in de sprong viel mij wel meteen op. Ik heb ze zelfs nog teruggekeken om te kijken of er na de sprong echt geen afgrond was waarom je zo achterover ging zitten. :+
Het zal wellicht te maken hebben met de bokkensprongen inderdaad, maar toch lijkt me dit niet fijn voor het paard. Ik vraag me dan ook af waarom ze zo bokt. Als ik die bok foto’s bekijk, zie ik niet zozeer een jolig paard maar een paard met een frustratie/pijn/ongemak uitdrukking.

Lucia88

Berichten: 520
Geregistreerd: 06-06-15

Re: Crossles van Hanneke held in Ede met explosief gevaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 22:26

Wow wat een energie zeg! Knap dat je dat kan uitzitten en respect voor de fijne manier van rijden!

R_emkee

Berichten: 3453
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Re: Crossles van Hanneke held in Ede met explosief gevaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-22 20:19

Thankss allemaal :D

Ik moest in deze training idd wat achterover blijven ivm de eventuele bok sessie.
Plus daarbij gooit ze achter onmundig hoog op :P Dus stukje evenwicht en balans tellen zeker mee in mijn beweging

Afbeelding

Alja

Berichten: 25521
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Crossles van Hanneke held in Ede met explosief gevaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 20:22

Waarom doet ze zo bokken?
Komt dat ook uit het niets?

Wel gave foto’s en knap dat je het uit kan zitten, petje af zeg!

ONDERSCHRIFTLOOS

R_emkee

Berichten: 3453
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-22 20:26

Alja schreef:
Waarom doet ze zo bokken?
Komt dat ook uit het niets?

Wel gave foto’s en knap dat je het uit kan zitten, petje af zeg!


Dit staat in me openings post vermeld ;) Maar vaak wanneer ze iets nieuws moet springen komt ze zooo groot dat ze dat hoogst waarschijnlijk wel voelt ja kan bijna niet anders. Maar is ze er paar x over heen geweest dan is er niks aan de hand. Tis ook wel stuk enthausiamse geloof ik. Ze staat per half jaar onder check up bij een osteo en daar komt verder niks geks uit elke x. Gister springles gehad geen 1 x gebokt!? dus ja zeg het maar.

Wildgirl

Berichten: 11655
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Crossles van Hanneke held in Ede met explosief gevaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 20:54

Wat een kanon van een merrie en wat zit je haar goed uit! Mooie combinatie!
Bij je foto's en filmpjes bekruipt me wel continu het gevoel dat je haar te weinig steun en richting geeft. Ze is enorm zoekend, kan alle kanten op en krijgt na de sprong nog een stuiter na. Je gaat achter de sprong aan, zowel voor jouw als haar rug niet bevorderlijk.
Ik zou de nieuwe hindernissen wellicht even op pauze zetten als ze daar zo van in de ril schiet en eerst goed aan haar balans en nagefelijkheid gaan werken. Op deze wijze bijt het je in de staart wanneer je de hoogte/breedte in gaat. Zou zonde zijn want je merrie heeft een mooie aanleg!

Elisa2

Berichten: 36688
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 07:39

R_emkee schreef:
Alja schreef:
Waarom doet ze zo bokken?
Komt dat ook uit het niets?

Wel gave foto’s en knap dat je het uit kan zitten, petje af zeg!


Dit staat in me openings post vermeld ;) Maar vaak wanneer ze iets nieuws moet springen komt ze zooo groot dat ze dat hoogst waarschijnlijk wel voelt ja kan bijna niet anders. Maar is ze er paar x over heen geweest dan is er niks aan de hand. Tis ook wel stuk enthausiamse geloof ik. Ze staat per half jaar onder check up bij een osteo en daar komt verder niks geks uit elke x. Gister springles gehad geen 1 x gebokt!? dus ja zeg het maar.


De springles was met bekende en vertrouwde hindernissen? kan me voorstellen dat ze groot gaat springen uit een soort onzekerheid en er een stukje spanning bij komt wat zich uit in de boksessies. Vermijden is denk ik niet de oplossing, doseren kan misschien wel helpen maar ik weet niet of dat mogelijk is. Ga er vanuit dat de instructeur dat wel weet. :)

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

MariekeS_

Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 08:33

Ik blijf het een gave merrie vinden, leuk om te zien dat je dit met haar doet!

Wat me opvalt in de filmpjes: heb jij je beugels niet gewoon nog te lang voor het crossen? Je houdt je benen in in de aanloop naar de sprong mooi lang maar daar lijkt je been nog te gestrekt, dat je daardoor ook lastiger met haar mee kan in de sprongen?
Wat ik me herinner van mijn handvol crosslesjes is dat m'n beugels echt oncomfortabel kort moesten maar het scheelde wel een hoop }>


TROY (2019) & LAYS (2014)

Lucia88

Berichten: 520
Geregistreerd: 06-06-15

Re: Crossles van Hanneke held in Ede met explosief gevaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 09:57

De titel zegt t al; crossles. Van een goede en bekende instructeur waar ik vaker van hoor. Laten we de goede raad dan ook aan haar over laten en gewoon respect hebben voor de foto's?

Jolliegirl

Berichten: 32937
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 10:13

Lucia88 schreef:
De titel zegt t al; crossles. Van een goede en bekende instructeur waar ik vaker van hoor. Laten we de goede raad dan ook aan haar over laten en gewoon respect hebben voor de foto's?


Ik zie niemand respectloos reageren, juist vol advies en tips.

Ik ga er ook in mee.
Maar je hebt niet voor niets les. Het ziet er leuk uit, vooral heel ehmm.. explosief :')

R_emkee

Berichten: 3453
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-22 16:08

Lucia88 schreef:
De titel zegt t al; crossles. Van een goede en bekende instructeur waar ik vaker van hoor. Laten we de goede raad dan ook aan haar over laten en gewoon respect hebben voor de foto's?


Doet iedereen ook toch? :D

MarliesV

Berichten: 15148
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Crossles van Hanneke held in Ede met explosief gevaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 16:12

Wat een kanon zeg! Gaaf beest, mooie combi, toffe foto's.

Dat explosieve gaat er hopelijk uit met meer kilometers qua crossen.
Want onderweg zou het wel zonde van de energie zijn, als ze dat zou verspelen aan die gekke capriolen.

Life is short....SMILE while you still have teeth!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers