Zocht springpaard, kocht dressuurpaard, bleek eventer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Lightninggg

Berichten: 601
Geregistreerd: 18-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-21 16:51

Kendra schreef:
Wow! Wat is de afstemming van je merrie? Staat niet in je profiel zo te zien?

Deze is een For Romance x Gribaldi

Seventeen schreef:
Over de foto's is imo al genoeg gezegd.

Over het snelle starten van de merrie. Het komt op mij over alsof TS meerdere paarden rijd, goede begeleiding heeft en wel weet waar ze het over heeft. Een L cross is maar weinig (met de juiste ruiter), niet teveel gewicht aanhangen. Moet een paard op deze leeftijd imo makkelijk aan kunnen. Als je dan niet elk weekend op wedstrijd gaat dan is er vind ik weinig aan de hand. Op een juiste speelse manier kan het paard hier juist erg veel van leren.

Inderdaad, ik rij dagelijks een 8 tot 10 jonge paarden. Op mijn werk vooral zadelmak maken en jonge springpaarden.Thuis doe ik zadelmak maken, springpaarden, dressuurpaarden, eventingpaarden en af en toe wat verkopen. Meestal rij ik ze tot het L door en dan worden ze verkocht, nu heb ik er 2 (deze merrie en een 3 jarige die nog op wei loopt) die ik echt wil doorhouden. Heb nu ook een 8 jarige ruin die omwille van stalgebrek en sensibel zijn nog niet verkocht is en die ik nu in het M (springen, dressuur en eventing) uitbreng

If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes. ~ Monty Roberts


Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 16:55

Wat ook telt: we hebben in België 2 federaties. Beide organiseren eventings. De crossen die nu nog georganiseerd worden hebben eigenlijk amper een prijzenpot. Ja, naturaprijzen, maar geen geldprijzen. Omdat dat niet kan/mag in die federatie. Meedoen is belangrijker dan winnen zeg maar.

Zebrastreep

Berichten: 9690
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 17:02

Wat gaaf! Moest wel lachen om je gezicht op een foto :') Ik zou het je niet nadoen met mijn springangst.

Uhm is het zo raar van de foto's? Ik heb laatst een shoot gehad en daarbij kreeg ik alle foto's maar met watermerk. Daar heb ik voor betaald dus ik gebruik ze dan ook. Dus soms kan het ook zo zijn dat iemand betaald en alle foto's mag gebruiken mits het watermerk maar erop blijft staan.

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush

Mjelleke
Berichten: 683
Geregistreerd: 07-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 17:05

Zebrastreep schreef:
Wat gaaf! Moest wel lachen om je gezicht op een foto :') Ik zou het je niet nadoen met mijn springangst.

Uhm is het zo raar van de foto's? Ik heb laatst een shoot gehad en daarbij kreeg ik alle foto's maar met watermerk. Daar heb ik voor betaald dus ik gebruik ze dan ook. Dus soms kan het ook zo zijn dat iemand betaald en alle foto's mag gebruiken mits het watermerk maar erop blijft staan.


Er stonden er nog een paar meer, met dwars over de foto de tekst "deze foto is niet betaald. Copyright fotograaf". Gewoon watermerk is wat anders.

Pikaboo
Berichten: 1
Geregistreerd: 13-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 17:30

BigBen schreef:
Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar in België hebben alle sporters portretrecht. Ook tijdens wedstrijden. Zodra de sporter herkenbaar en in focus in beeld komt, geldt het portretrecht. Foto's van sporters mogen vrij van portretrecht gebruikt worden enkel en alleen als die foto's gebruikt worden ter illustratie van sportverslaggeving. Zodra de foto's gebruikt worden voor commerciële doeleinden moet de fotograaf (1) toestemming hebben van de sporter om de foto's te maken (2) portretrecht betalen aan de sporter. Zelfs als een organisatie toestemming geeft aan een fotograaf om foto's te maken, dan nog heeft een individuele sporter het recht om zijn toestemming in te trekken. De foto's in dit geval zijn naar Belgisch recht volkomen illegaal gemaakt. Aangezien het om een commercieel opzet gaat (de foto's worden te koop aangeboden, niet alleen aan de ruiter in kwestie, maar aan een breed publiek) had de fotograaf eerst toestemming moeten vragen, en eventueel portretrecht betalen.

Hier kan ik mij alleen maar bij aansluiten. De ruiter is duidelijk in beeld te zien, en ik denk niet dat er vooraf toestemming gevraagd is aan de ruiter door de fotograaf. Lijkt mij dat in zo'n situatie de ruiter zeker recht heeft om de foto's te gebruiken zonder daar nog extra voor te moeten betalen.

Onwijs gaaf paard TS, heel erg leuk om te zien dat een "dressuurpaard" dit ook met 2 vingers in haar neus kan

loez

Berichten: 11062
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Zocht springpaard, kocht dressuurpaard, bleek eventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 20:18

België L cross is te vergelijken met Nederland B cross toch? Of is dat niet meer zo! :) ik denk dat jij zo te horen prima weet hoe of wat en je je eigen paard goed genoeg kent om te kijken wat ze
Kan en wat niet.

[o]

Lightninggg

Berichten: 601
Geregistreerd: 18-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-21 05:45

loez schreef:
België L cross is te vergelijken met Nederland B cross toch? Of is dat niet meer zo! :) ik denk dat jij zo te horen prima weet hoe of wat en je je eigen paard goed genoeg kent om te kijken wat ze
Kan en wat niet.

Nee, de L in Belgie is de M in Nederland

If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes. ~ Monty Roberts


loez

Berichten: 11062
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 12:38

Lightninggg schreef:
loez schreef:
België L cross is te vergelijken met Nederland B cross toch? Of is dat niet meer zo! :) ik denk dat jij zo te horen prima weet hoe of wat en je je eigen paard goed genoeg kent om te kijken wat ze
Kan en wat niet.

Nee, de L in Belgie is de M in Nederland


Oooh andersom dus haha ik wist inderdaad wel dat het ongeveer een klasse scheelde.

[o]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers