Van we doen het voor de lol naar onze eerste B SGW!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Van we doen het voor de lol naar onze eerste B SGW!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-20 10:37

Na [SGW-ITP] Het crossen verder ontdekken met Bowlers Baby zijn we door gegaan met trainen, nog meer bodeminspecties :') en plezier hebben!

In juni zijn we een paar keer gaan trainen op het Grandorse terrein

Afbeelding

Ondanks dat de 2e training superfijn ging, ging er toch iets mis.
https://www.youtube.com/watch?v=V_-Wh_2 ... e=youtu.be

Gelukkig gingen er ook dingen goed!
https://www.youtube.com/watch?v=WgeStFh ... e=youtu.be

Eind juni hebben we meegereden met de oefencross in Leende. Het ging niet zo best, Baby wil nog te veel de controle over nemen en het water vond ze ineens toch wel spannend om in te springen waarna de trakhener ook ineens eng was. Bij een best behoorlijke sprong van de weide een donker pad een bosje in sprong Baby zo gigantisch dat ik er achterover plat op mijn rug af klapte. Oeps :+
Gelukkig mochten we de sprong van de hindernisjury nog een keer doen en hadden we een 2e rondje. Die wel tot de finish gehaald!

Afbeelding

Afbeelding

Daarna heeft mijn instructrice haar ook een keer daar gesprongen. Omdat ik graag wou zien hoe Baby zoiets met een andere ruiter deed, Baby wat meer zelfvertrouwen kan krijgen met een ruiter die minder fouten maakt en mijn instructrice door een keer te voelen ons ook nog beter kan gaan begeleiden.
Dan kan ze ook beter begrijpen wat ik aangeef. Want wat je voelt en hoe het uitziet is soms totaal anders bij mijn gevoelige Baby.
Die training ging fijn, er vielen voor onze instructrice ook veel dingen op zijn plaats. Missie geslaagd!

In juli hebben we ook meegereden met de oefencross bij Grandorse. Mijn instructrice zou mee rijden met een ander paard maar dat ging niet door, baalde ze goed van dus toen ik zei ik heb 2 rondjes je mag er wel een van was de keus snel gemaakt :D.
Instructrice het springparcours (ze waren zeker de snelste :j) en het eerste rondje cross gedaan en ik daarna alleen de cross. Zaten al hele fijne dingen tussen! We begonnen heel fijn maar tussendoor wou Baby de controle af en toe even over nemen dus zo hebben we tot 4 x toe hetzelfde lijntje gereden tot Baby normaal kon doen :+ We hebben goed gebruik gemaakt van het oefengedeelte haha.

Afbeelding

Begin augustus hebben we een training bij Janinen van Sommeren gevolgd.
Heel leuk en toen we begonnen dacht ik al uh 'ja maar... ' Oke stoppen met denken en rijden met die knol. Veel overwonnen die dag! En bijna, maar toch niet gevallen haha.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:~
Afbeelding


Een paar dagen later zijn we een training in Renswoude gaan doen om te bekijken wat we daar van vonden en of we daar de B zouden gaan starten of dat ik die zou afmelden en toch maar naar de oefencross van Tilburg zouden gaan.
Andere provincie, dus uiteraard een bodeminspectie :+.
Afbeelding

Verder ging het gelukkig goed en hebben we veel dingen kunnen oefenen!
Later nog overlegd met de lesgeefster over of we de B zouden starten of niet. Haar mening was dat ze dacht dat we echt wel rond zouden komen, maar dat ik mezelf vaak in de weg zit. Theoretisch weet ik hoe alles moet, maar met rijden twijfel ik soms te veel aan mezelf waardoor ik het Baby over laat nemen. Of vooruit rij terwijl ik moet wachten. En dan gaat het mis, waar Baby ook weer onzekerder van wordt. Dus haar advies was, ga lekker oefencrossen, kom hier een oefencross doen en doe daarna pas officieel mee.
Eigenwijs als ik ben, zat hier een waarheid als een koe in dus heb ik maar geluisterd.

Afbeelding

Dus hop, op naar de naar de oefencross in Tilburg. Bij het losrijden kwam er een enorme hoosbui.. Gauw naar binnen gevlucht en daar maar even af gekeken wat het weer deed. Helaas werd het niet droog en na even twijfelen of ik wel zou starten toch maar gewoon begonnen met het idee van we zien wel, stoppen kan altijd nog.
Nou en wát heb ik genoten!! Die smile op mijn gezicht was door de regen zeker weten nog te zien haha. Echt ze ging zó ontzettend fijn door het crossparcours heen. Luisterde fijn naar mijn hulpen, ik kon hulpen geven die door kwamen. Ze begon iets aan te trekken maar liet zich fijn indimmen, kon tussendoor fijn hand los laten en afstanden regelen. Heb zelfs tussendoor met de hinderniscontroleurs gepraat/geschreeuwd :') En hindernissen gesprongen die ik van tevoren dacht echt niet te durven/kunnen.
Echt een van mijn gelukkigste momenten te paard. We hadden nog een 2e rondje maar ik dacht ja.. het kan eigenlijk alleen maar slechter gaan. Dus besloten om het 2e rondje niet te doen en lekker na te genieten van hoe goed het ging. En dat ik ben blijven zitten :P
Helaas verdwenen de fotograven bij de enorme regenval uiteraard ter bescherming van hun apparatuur dus geen foto's van deze.

Daarna stond Schaijk/Geffen op de planning, ons B debuut!
Het springparcours ging echt slecht. Losspringen was wel prima maar in de ring wou Baby haar eigen plan doen. Dat mocht niet en toen volgde er 2 behoorlijke noodspringen. Daarna moesten we de dubbel in. Ik dacht daar valt ze me zo midden in dus even een volte gemaakt, terug naar draf, adem in-adem uit, en we gaan het doen. Die sprong ze gelukkig goed! Daarna ging het beter maar ze gaste nog iets te veel door waardoor ik ook de lijn van 7 naar 8 niet geprobeerd heb te halen maar gewoon een gigantisch rondje naar 8 gereden heb. Kreeg haar er echt wel heen gestuurd en overheen als ik wou maar ik denk dan dat ik met het verkeerde ding bezig ben. Liever gecontroleerd dan er koste wat het kost over. We kunnen toch nog niet mee rijden voor de prijzen dus de langste weg blijft het beste hangen toch O:).
Na het springparcours dacht ik wel ojee, hoe ga ik dat in de cross doen. Er stond een behoorlijke hindernis in waar ik van tevoren al over gezegd had nou... we gaan tot die er voor en dan doen we wel een vrijwillig verlatertje :+ Ik zou kijken hoe ze aanvoelt en dan gaande weg beslissen of ik het zou durven of niet. Als ik twijfel zou hebben zou ik niet aan rijden. Als Baby dat dan voelt dan twijfelt ze aan haarzelf en dan is de kans dat het fout gaat te groot.
Maar... ze voelde weer fijn aan! Niet zo fijn als in Tilburg maar 10 x beter als met het springparcours. Dus, aanrijden, gas erop en vasthouden. Yeah! We did it! En blijven zitten :Y)
Bij het water nog een andere combi geholpen waar het paard het water niet in durfde en toen het laatste stuk over het strand. Oh wat tof!
Ik was zo blij dat we de finish gehaald hadden *\o/* dat we al voor de finish afgedraaid hebben om mijn vriendin een high five te gaan geven :')

Gelukkig wees een oplettende aardige omstander mij hier op en zijn we alsnog door de finish gereden.
Blijkbaar hebben we 2 winstpunten gehaald daar tijdfouten niet mee tellen voor de winstpunten. Dus we zijn B+2 SGW *\o/*


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

https://www.youtube.com/watch?v=Bih56BR ... e=youtu.be

<3 Op naar meer!
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Pattypaard op 16-09-20 10:47, in het totaal 2 keer bewerkt


secricible

Berichten: 25681
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Van we doen het voor de lol naar onze eerste B SGW!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 10:42

wat een gave foto en wat spreekt er een bult enthousiasme uit je topic!
Je hebt ook echt een gave knol zeg, wauw!

Heel veel succes samen!

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

sharonsemme

Berichten: 584
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Voorhout

Re: Van we doen het voor de lol naar onze eerste B SGW!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 05:22

Wat zijn jullie toch een gave combi, en wat schrijf je leuk en eerlijk!
Je bodyprotector en cap zijn overigens wel echt hun geld waard :+

Let a horse whisper in your ear
and breathe on your heart..
[KS-ITP] [VOLG] Het wilde leven van valk hengst Baron Legend!

Snippergroen

Berichten: 6662
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Van we doen het voor de lol naar onze eerste B SGW!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 07:33

Wat een gave combinatie blijven jullie ook! Ik heb het al eens eerder gezegd maar ik heb echt respect voor je doorzettingsvermogen en lef. Jullie zijn echt een team :) Gaaf geschreven stuk ook!

Wel zou ik je graag in bubbeltjesplastic wrappen want ik hou mijn hart vast met al die klappen die je vangt :=

Regenboog, oh Regenboog, gelukkig ben je krom.

Anders heette je Regenstreep, en dat klinkt zo stom. :)


Voorheen bekend als Negerzoen, maar anno 2021 mocht dat niet meer dus dan maar iets dat rijmt.

pol013

Berichten: 8963
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Van we doen het voor de lol naar onze eerste B SGW!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 08:54

Mooie foto's en heerlijk verhaal.
Wat een fijne manier van voorbereiden heb je gekozen zeg. Echt top!
Lekker van genieten nu.

MariaMaaike

Berichten: 1861
Geregistreerd: 22-07-11
Woonplaats: Helemaal bovenin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 08:55

Je hebt wel lef hoor! Ik weet niet of ik het nog aan zou durven als ik er een aantal keer zo naast zou liggen := Maar wel echt heel gaaf! Aan jullie enthousiasme ligt het in ieder geval niet :D

The_Cat

Berichten: 7275
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Van we doen het voor de lol naar onze eerste B SGW!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 09:01

Pfoe, wat een durf! Ontzettend leuk geschreven topic, het enthousiasme springt er uit. Ik doe je het niet na hoor zo vaak die inspecties


The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.

xSannee

Berichten: 4334
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Van we doen het voor de lol naar onze eerste B SGW!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 09:19

Wat gaaf Patty! Je bent echt een enorme doorzetter met die gekke Baby van jou! Stoer man!

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-20 13:42

Dankjullie! :D :o Gelukkig worden de vallen inmiddels in verhouding wel steeds minder, toch prettiger haha.

Hahaha ja helemaal Sharonsemme! :') Die dingen hebben me al veel veel pijn bespaard gelaten!

Esmee_RS

Berichten: 4871
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Re: Van we doen het voor de lol naar onze eerste B SGW!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 13:50

Wat een leuk topic! Word hier helemaal vrolijk van, het enthousiasme spat er van af! :D
Ga zo door *\o/*

sporten

Berichten: 1153
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: Friesland

Re: Van we doen het voor de lol naar onze eerste B SGW!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 14:02

Wat een prachtig eenheid met je paard, ga zo door, die laatste foto spreekt voor zich top

Geniet van elke dag

LuffB

Berichten: 1298
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 20:23

Baby is zo leuk!! Ze springt echt knap, wel soms super overdreven. Ik denk dat als ze wat minder groot gaat springen het voor jou ook makkelijker wordt om te zitten. Maar wat ik gewoon het allerleukste vind is hoeveel jullie er alle twee van genieten!

Ook super mooi hoe jij er over schrijft en alles doet voor de beste ervaring van je paard. Daar ga je volgende seizoen echt de vruchten van plukken

Kentucky van Equi Center
Yes we Ken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 20:46

Ik vind jou stoer. 8-) Gave foto's en een mooi team zijn jullie!

Hennos

Berichten: 490
Geregistreerd: 07-06-20

Re: Van we doen het voor de lol naar onze eerste B SGW!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 16:02

Super gaaf en wat zijn jullie leuk samen. Het plezier spat er vanaf.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101361
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Van we doen het voor de lol naar onze eerste B SGW!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 16:07

Ik doe het je niet na hoor! Wat een hoogtes! :wow: En dan springt ze ook nog zo groot! _O-


Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-20 21:46

Wat een leuke reacties!! :D
Ze kan inderdaad soms best overdreven springen haha. Ik hoop het LuffB! Al helemaal zin in volgend seizoen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker