Westpoint en zijn beginnende cross carrière

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Shauniraquel

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Arnhem

Westpoint en zijn beginnende cross carrière

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-18 18:40

30 maart 2017 heb ik mijn eigen Friese paard Namke moeten laten inslapen tijdens een spoedoperatie. Dit is voor mij de eerste keer dat ik weer een topic plaats, na dit zware verlies. Gelukkig ben ik Westpoint gaan bijrijden toen ik Namke nog had.

Alweer 1,5 jaar rijd ik deze KWPN ruin van 15 jaar, genaamd Westpoint. En wat groeien we samen <3. We hebben elkaar goed moeten leren kennen en dat doen we nog steeds. Vooral omdat ik een onbeschrijfelijke band had met mijn eigen paard, ga je, wat je eigenlijk niet moet doen, paarden vergelijken. Na het verlies van Namke heb ik dan ook mezelf heel erg moeten openstellen voor Westpoint, wat ik erg moeilijk vond. Namke heeft een mooi plekje in mijn hart gekregen, en ik merk dat ik me al veel meer aan Wes ga hechten.

We hebben samen al wat mijl punten gehaald en dit wilde ik graag met jullie delen! Wes is liever lui dan moe en dat is soms lastig te rijden :+. Dressuur vind hij niks aan, hij is echt wel een springpaard. Dus ik besloot eens met hem te crossen, wat blijkt dat hij het enorm leuk vind! Sindsdien hebben we al veel oefencrossen gereden en willen we proberen volgend jaar een officiële cross wedstrijd te gaan starten.

Ons hoogtepunt is toch wel onze cross bij Broekelo afgelopen weekend. Een foutloze cross met alleen wat tijdsoverschrijding hebben we een 3e plaats behaald!

Genoeg gekletst, tijd voor de foto's :D

1. Onze eerste cross les bij Rob in Hernen.
Afbeelding

2. Hij keek nergens naar, en ik moest al wat moeilijkere hindernissen springen.
Afbeelding

3. Stay Focussed :')
Afbeelding

4. Onze eerste oefencross in Renswoude. Helaas te weinig onderzoek gedaan, aangezien dit best wel een heftige oefencross is. Met veel weigeringen waren we het vertrouwen volledig kwijt..
Afbeelding

5. Daarna hebben de meegedaan aan de oefencross bij Stal Jacobs in Nijkerk. Deze ging gelukkig al een stuk beter met meer vertrouwen. Wel nog 2 weigeringen op een hele enge hindernis.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7. Vervolgens de oefencross in Varsseveld. Dit was echt een heel laagdrempelige cross in een weiland... Viel mij eerst wat tegen, maar vervolgens wel alles foutloos gesprongen. Dus goed voor het vertrouwen!
Afbeelding

Ondertussen nog de cross gereden in Bathmen, 1 weigering, maar voor de rest een fijne ronde. Helaas geen foto's van!

8. Tripalon Bussloo, was voor ons een succes! Eerst dressuur met 184 punten, dus 1 winstpunt, helaas 1 weigering met springen omdat ik niet goed aanreed en een foutloze cross. Daardoor een 3e prijs behaald!
Afbeelding

9. Omdat ik zo graag even een leuke foto van ons samen wilde :+
Afbeelding

10.
Afbeelding

11. En onze laatste cross afgelopen weekend in Broekelo. Wat heeft hij zich bewezen. Foutloos, zonder aarzeling alles gesprongen. Zelfs de laatste afsprong het water in, wat ik een hel vond, stopte hij even maar liep daarna zo het water in. _/-\o_
Afbeelding

12. Happy Faces *D
Afbeelding

13. En daar kwam de afsprong...
Afbeelding

14. De waterbak stond vol met kijkende mensen, je ziet mijn pokerface :Y).
Afbeelding

15. De waterbak weer uit met een opsprong. Wat was ik enorm blij en trots op deze fijne ronde!
Afbeelding

Zoals je op sommige foto's ziet, heb ik soms nogal problemen met mijn houding boven de sprong. Ik leun te ver naar voren waardoor mijn benen naar achteren glijden. Gelukkig heb ik inmiddels zelf een springzadel gekocht waar ik beter in pas. Zijn eigen zadel is helaas te klein voor mij. Je ziet de switch ook wel van bruin naar zwart zadel op de foto's. Dus daar zijn we hard mee aan de slag +:)+.

Bedankt voor het kijken, en ik zou het leuk vinden als je een reactie achterlaat.
:evaw:

Uit het oog, maar niet uit het hart. Voor altijd in mijn hart, mijn knapste en liefste Namke.
Shauniraquel @ [IM] Rust zacht mijn knappe, liefste Namke, 18-04-04 - 30-03-17


Hutcherson

Berichten: 7267
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Westpoint en zijn beginnende cross carrière

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 19:30

Gaaf he dat crossen. Ik heb ook gelest bij Rob in Hernen.
Ziet er goed uit. Hoop dit ook ooit te kunnen doen met mn eigen paard.

laraxXxemma

Berichten: 4687
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Westpoint en zijn beginnende cross carrière

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 23:05

Ohhh om jaloers van te worden. Erg leuk!

What sort of weirdo doesn't laugh at it's own jokes?

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 07:12

netjes hoor, heel braaf!

Leef: neem en geef!

Kimmie25501

Berichten: 7548
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Westpoint en zijn beginnende cross carrière

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 08:02

Gaaf!
Ziet er heel netjes uit!

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

Goldie

Berichten: 10438
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: Westpoint en zijn beginnende cross carrière

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 11:06

Gaaf hoor! Hele omslag zo voor je, je doet het toch maar mooi :D
Ik zou wel als tip mee willen geven om te proberen je knieën meer naar binnen te draaien, dan draaien je onderbenen ook vanzelf mee. Op de sprong zie je dat je vaak geen steun hebt en je bijna los komt doordat je knieën zo naar buiten draaien (gelukkig al een ander zadel dus). Succes met je nieuwe carrière :Y)

Casciana: B dressuur+10, L springen+24, B SGW+4
Zoekt en gij zult vinden, vindt gij het niet dan is het zoek
[ITP] Casciana op het strand

Shauniraquel

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-18 13:53

Goldie schreef:
Gaaf hoor! Hele omslag zo voor je, je doet het toch maar mooi :D
Ik zou wel als tip mee willen geven om te proberen je knieën meer naar binnen te draaien, dan draaien je onderbenen ook vanzelf mee. Op de sprong zie je dat je vaak geen steun hebt en je bijna los komt doordat je knieën zo naar buiten draaien (gelukkig al een ander zadel dus). Succes met je nieuwe carrière :Y)


Ja viel mij inderdaad ook op dat ik moeite heb om mijn knieën in het zadel te houden. Dat komt omdat ik voor bijna alle zadels te lang ben (lange benen). Maar we gaan zeker oefenen! Bedankt

Uit het oog, maar niet uit het hart. Voor altijd in mijn hart, mijn knapste en liefste Namke.
Shauniraquel @ [IM] Rust zacht mijn knappe, liefste Namke, 18-04-04 - 30-03-17

xRedshift

Berichten: 150
Geregistreerd: 25-10-18

Re: Westpoint en zijn beginnende cross carrière

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 16:07

Gaaaf dit! Ik doe het je niet na!

Cil_
Berichten: 807
Geregistreerd: 20-02-04

Re: Westpoint en zijn beginnende cross carrière

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 20:19

Dat is heel wat anders dan dressuur en wat pakt Westpoint goed aan! Wat is zijn afstamming, is hij spring gefokt?

Shauniraquel

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-18 09:48

Cil_ schreef:
Dat is heel wat anders dan dressuur en wat pakt Westpoint goed aan! Wat is zijn afstamming, is hij spring gefokt?


Ja hè hihi! Hij is spring gefokt en zijn afstamming is vader londentimes en julio Mariner als moedersvader. :)

Uit het oog, maar niet uit het hart. Voor altijd in mijn hart, mijn knapste en liefste Namke.
Shauniraquel @ [IM] Rust zacht mijn knappe, liefste Namke, 18-04-04 - 30-03-17


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 1 bezoeker