Een eventingseizoen vol hoogtepunten!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
odilekk

Berichten: 488
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Midden in Overijssel

Een eventingseizoen vol hoogtepunten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-17 20:21

Ook dit najaar hebben Saffier en ik weer heel veel plezier beleefd in de weilanden en de bossen. Toen we Saffier ongeveer anderhalf jaar geleden kochten, had ik nooit durven hopen nu al zo ver te zijn :o

Spoiler:
Van elke cross heb ik ook een filmpje van mijn helmcamera, ik heb hierbij bewust het originele geluid erachter gelaten, omdat ik dat zelf altijd wel grappig vind om te horen :+


Sportnaam: Saffier
Geslacht: ruin
Geboortedatum: 18-09-2010
Stokmaat: 1,55m




Na een keer bij een oefenterrein geoefend te hebben, zijn we als eerste van start gegaan bij SGW Heino op 17 september. In de dressuur een hele nette score (204,5), in het springen één balkje en in de cross foutloos. Helaas wel een aantal tijdfouten, maar ook mooie stijlcijfers: 7,4 en 6,8. Daarmee een vierde prijs en 2 winstpunten rijker!

Afbeelding
Foto gemaakt door Paard op de Foto.


Na Heino gingen we door naar Bollert Brons in Neede/Gelselaar op 23 september. Ook hier weer heel fijn gereden. 206,5 punten in de dressuur, in het springen weer één balkje, maar gelukkig in de cross wel foutloos en binnen de tijd. Voor stijl een 6,3 en een 8,5 en daarmee een zesde prijs!

Afbeelding
Foto gemaakt door Victor Krijt.

Afbeelding
Foto gemaakt door bokker Carnivoria.

Afbeelding
Foto gemaakt door Appie Bosch Fotografie.



Op 8 oktober deden we mee aan Broekelo, geen officiële SGW, maar wel een superleuke cross en mooie oefengelegenheid! Bij Broekelo hebben we alle hoge hindernissen gesprongen zonder weigeringen. We zaten vier seconden van de optimale tijd af en hiermee wonnen we een mooie deken voor de eerste prijs.
Spoiler:
Capcamera filmpje plaats ik bewust niet, omdat deze erg lang (16 minuten) duurt ;) .


Afbeelding
Foto gemaakt door bokker ChristyT.



Het weekend na Broekelo gingen we weer van start bij een officiële SGW. Ditmaal SGW Diepenheim op 14 oktober 2017. Dit waren tevens de regiokampioenschappen van Overijssel. Net als elk jaar had ik weer pech (zelf geblesseerd, pony kreupel, gevallen in de bocht tussen H1 en H2 :') ). Dit jaar was ik weer zelf geblesseerd door een val in de week voorafgaand. Hoe dan ook moest en zal ik dit jaar weer van start gaan en met succes! In de dressuur een nette 193,5, springen foutloos en de cross ook foutloos en binnen de tijd. Voor stijl kregen we een 7,2 en 7,6 en daarmee hebben we op een tiende strafpunt gewonnen en zijn we regiokampioen geworden. *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Gisteren, 28 oktober, hebben we onze laatste SGW voor dit najaar gereden. Ditmaal zijn we L gestart bij SGW Bathmen. De dressuur ging erg netjes, iets tegenvallende punten (186), maar het springen en de cross maakten het helemaal weer goed! Beiden foutloos en binnen de tijd. Ik was na het parcours verkennen behoorlijk zenuwachtig (voor mijn doen), waardoor ik ontzettend veel heb gepraat(/geschreeuwd) in de cross, kijk en geniet :+

Afbeelding

Afbeelding



Ik ben heel blij dat we iets hebben gevonden wat we beiden heel erg leuk vinden en we dus ook elke keer samen van kunnen genieten!
Bedankt voor het kijken!

fresley

Berichten: 2291
Geregistreerd: 25-04-10
Woonplaats: Noord-brabant

Re: Een eventingseizoen vol hoogtepunten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 20:29

Leuk topic! En een mooi seizoen heb je gereden!

Grappig om te zien dat jouw seizoen 13 september begint.. Die van mij begint eind Maart. Zo zie je maar hoe het per regio kan verschillen!

odilekk

Berichten: 488
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Midden in Overijssel

Re: Een eventingseizoen vol hoogtepunten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-17 20:32

@fresley, ik heb dit voorjaar ook een aantal crossen meegepakt, maar ben me daarna vooral gaan focussen op dressuur, springen en viertal. Ik heb vaak 2 seizoenen per jaar ;)

odilekk

Berichten: 488
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Midden in Overijssel

Re: Een eventingseizoen vol hoogtepunten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-17 10:40

Niemand meer?

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Een eventingseizoen vol hoogtepunten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 10:48

Wat een leuke pony heb je! En nog gefeliciteerd met je kampioenschap.
Mooi overzichtje zo van volgens mij een erg mooi cross jaar! knap hoor!

JudithGigi

Berichten: 4201
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Re: Een eventingseizoen vol hoogtepunten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 10:59

Stoer joh, ik doe het je niet na :D
Rij je op die laatste foto nou echt door de plantjes heen? Ziet er cool uit zo :)

odilekk

Berichten: 488
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Midden in Overijssel

Re: Een eventingseizoen vol hoogtepunten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-17 11:44

Bedankt beiden!

@JudithGigi, op de video (vanaf 0:20) kan je zien dat er een pad tussen de planten is voor de paarden. Vanuit dit perspectief lijkt het inderdaad alsof we echt door de planten heen rijden :D

JudithGigi

Berichten: 4201
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Re: Een eventingseizoen vol hoogtepunten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 12:04

Oja zie het nu inderaad. Maakt toch voor een gave foto :D

odilekk

Berichten: 488
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Midden in Overijssel

Re: Een eventingseizoen vol hoogtepunten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-17 09:20

Uitgelicht :D Wat leuk!

miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 09:24

Ooh heerlijk! Begint meteen weer te kriebelen. Mooie opbouw ook, duidelijk (ook in punten) te zien dat jullie groeien als combi! De laatste (twee) foto’s zijn favoriet!

Ik had verwacht (gezien wat je schreef) dat je continu zou praten tegen je paard, maar valt alles mee ;) Wel super positief, leuk om te horen! Als je mij zou horen, zou je hele verhalen horen :o

odilekk

Berichten: 488
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Midden in Overijssel

Re: Een eventingseizoen vol hoogtepunten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-17 11:08

@miramii, leuk om te horen! Bedankt :)

Yubine

Berichten: 196
Geregistreerd: 01-08-13

Re: Een eventingseizoen vol hoogtepunten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 20:37

Gaaf! Leuke combinatie.

Als ik vragen mag, welke helmcamera heb je? :o

odilekk

Berichten: 488
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Midden in Overijssel

Re: Een eventingseizoen vol hoogtepunten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-17 22:01

@MysticDawn, dankjewel! Ik heb op dit moment een Quintezz actiecamera in combinatie met een GoPro hoofdband. :)

Mallootje

Berichten: 5620
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Belgie

Re: Een eventingseizoen vol hoogtepunten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 22:25

Gefeliciteerd met een mooi seizoen en nog heel veel plezier samen, jullie zien er leuk uit!

odilekk

Berichten: 488
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Midden in Overijssel

Re: Een eventingseizoen vol hoogtepunten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-17 08:41

@Mallootje, bedankt!