Oefencross Ronostrand 2017

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Michellejump

Berichten: 118
Geregistreerd: 15-03-13

Oefencross Ronostrand 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-17 12:13

Mijn eerste cross met Joep
Hoii Bokkers, /3
15 oktober was het zo ver. Ik had mijn eerste oefencross! Joep en ik waren er helemaal klaar voor, we hadden goed getraind en Joep had die ochtend een wortel gekregen van mijn vader. Dat doet mijn vader altijd voor ik een wedstrijd heb en het brengt geluk, want de vorige dressuurwedstrijd werd ik eerste! :):)

We kwamen aan op het terrein en er bleek een uur uitloop te zijn. Maakt niet uit! Dan wachten we wel even. Na een halfuurtje ben ik toch maar gaan opzadelen en maar goed ook, want toen we aankwamen bleek dat ik over twee minuten naar de start moest. Snel zo goed mogelijk los gereden, maar natuurlijk niet optimaal.

Bij de start aangekomen begint Joep een beetje te dribbelen en vindt hij alles een beetje spannend. Na dat ik hem een beetje had gekalmeerd zijn we gestart! We zijn foutloos door de eerste vier sprongen gekomen. Toen bij nummer vijf een weigering, helaas maar het kwam ook door mij. Ik vond die sprong van te voren al een beetje spannend (Hij was hoger dan de rest). Na die sprong kwamen er nog drie weigeringen, waarna hij er toch weer drie in één keer sprong!

Joep is normaal een echte waterrat, maar door de spanning vond hij het toch wel spannend en zijn we er in een rustig tempo doorheen gestapt. De wortelspringbalk was ook wel heel spannend! "Die horen toch in mijn voerbak!" zou Joep wel hebben gedacht :9 Daarna weer twee springbalken in één keer gesprongen. Topper! Voor de finish waren er nog twee hele spannende hindernissen, maar bij een tweede keer aanrijden sprong Joep ze toch!

Ik vind dat Joep het heel knap heeft gedaan! <3 Misschien dan een paar weigeringen, maar toch met een tweede keer aanrijden gelukt *\o/* In november, januari en februari staan alweer crosslessen gepland en we hebben er zin in! We komen er wel. Het is voor ons allebei nieuw :D

Hier komen de prachtige foto's die gemaakt zijn door hele goede fotografen die daar aanwezig waren!

1. De eerste sprong op het veld! *\o/*
Afbeelding

2. De picknickbank, hier had ik niet verwacht dat hij hem in één keer zou springen! Wat is Joep toch knap hè! <3 <3
Afbeelding

3. De waterbak! Lekker rustig aan :D
Afbeelding

4. De laatste sprong, na één weigering toch er over gekomen *\%/*
Afbeelding

5. En over de finish _/-\o_ Trots op mijn topper! <3
Afbeelding

6. Dit is het filmpje van mijn gopro! *-:)


Heel erg blij met hoe het is gegaan! Volgende week hebben we onze tweede springwedstrijd in de klasse BB. Daar gaan we hopelijk ook weer knallen +:)+

puck12345
Berichten: 826
Geregistreerd: 04-02-12

Re: Oefencross Ronostrand 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 12:15

Super goed gedaan! en leuk om te zien <3

Michellejump

Berichten: 118
Geregistreerd: 15-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-17 12:19

danitiapuck schreef:
Super goed gedaan! en leuk om te zien <3

Dankjee <3

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78507
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Oefencross Ronostrand 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 06:50


Lumi

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Oefencross Ronostrand 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 07:41

Wat gaaf!

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 08:06

knap hoor!

Amber_6978
Berichten: 11
Geregistreerd: 09-08-15

Re: Oefencross Ronostrand 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 16:57

Wat knap!

CarpeDiem

Berichten: 7419
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Back in Brabant!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 20:23

Netjes hoor voor de eerste keer! Je kunt zien dat jullie nog ritme missen in galop en naar de hindernissen toe. Je klakt continue met je tong, heb je dat nodig om hem ijn galop te houden? Probeer het anders eens te beperken met een aanmoediging ( " Kom op" / "vooruit") als je voelt dat hij twijfelt voor een hindernis. Dan heb je dat nog als extratje buiten je benen en je zweepje.
Verder lekker veel gaan trainen. Dan gaat hij veel zien en komt dat ritme tussen de hindernissen Ook!
Heel veel plezier samen! En succes met je spring wedstrijd!