eerste les ,meer crosslessen die op zand gegeven worden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
stuf
Berichten: 85
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: zuid holland

eerste les ,meer crosslessen die op zand gegeven worden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-17 21:08

vorig weekend mijn paard voor het eerst mee genomen naar een 'simpele beginners cross les'
niet omdat mevrouw niet kan springen dat kan ze namelijk super,maar omdat ze voor elke hindernis die anders dan de gebruikelijke 2 staanders en balken vol op de rem gaat .
altijd al zo geweest nooit echt een probleem mee gehad behalve soms met buitenrijden: zebrapad molshoop in de berm ,schaduw op de grond ze ziet werkelijk alles..
maar nu in de L worden de hindernissen wel vaker leuk versierd.
sloot er onder ,kistjes voor de balken,soms wat bloemetjes en dan is het jammer dat ze na een goed parcours daar niet over durft natuurlijk.
thuis wel mee geoefend maar wilde niet echt helpen ze ging uiteindelijk wel er over heen ,maarja om nou tijdens een wedstrijd een half uur voor z'n hindernis te blijven staan :o
plus dat het ook nog eens een verschrikkelijk heethoofd is en een dame is die zich absoluut niet laat dwingen hele mooie combi dus :P

dus ik had al een tijdje in mijn hoofd om een cross les te gaan volgen (iedereen die mijn paard ook maar een beetje kon verklaarde me voor gek en begon al afscheid van me te nemen :D )
maar ik dacht moet het toch is proberen ,ingeschreven bij moordrecht als beginner handig op zand en lage hindernissen.
ging compleet zonder verwachtingen erheen behalve de verwachting dat ze nergens over zou gaan en ik een uur kon gaan kijken hoe andere sprongen...

ze begon idd wat twijfelend ,maar na 10 min ..

wauw niet verwacht ze vond het geweldig!!
wat een lol had ze erin en ik uiteindelijk ook ze sprong alles werd steeds zekerder en ging overal in een keer over ,en liet mij compleet verbaasd mee springen :P
me voor de zekerheid voor nog 2 lessen ingeschreven ben benieuwd of dit gaat helpen.
ook de vraag of er nog meer adressen zijn in zuid-Holland waar ze op zand crossen?


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: eerste les ,meer crosslessen die op zand gegeven worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 21:29

Prachtige foto's en wat een heerlijk, heerlijk enthousiast verslag. Ik wordt er gewoon plaatsvervangend blij van!!

Echt.. het plezier spát gewoon van het scherm af. En wat een góed idee om dit zo met je paard te gaan doen. Ik duim voor je dat het gaat helpen met je gewone parcoursen!

stuf
Berichten: 85
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-17 21:36

Punz schreef:
Prachtige foto's en wat een heerlijk, heerlijk enthousiast verslag. Ik wordt er gewoon plaatsvervangend blij van!!

Echt.. het plezier spát gewoon van het scherm af. En wat een góed idee om dit zo met je paard te gaan doen. Ik duim voor je dat het gaat helpen met je gewone parcoursen!


haha bedankt voor de leuke reactie ,ik was de rest van de week ook in een opperbest humeur *\o/*
zeker als je eerst werkelijk iedereen heb moeten overtuigen om me dit te laten doen,om vervolgens te kunnen zeggen zie je nou wel.. :D

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: eerste les ,meer crosslessen die op zand gegeven worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 21:40

Bij Chardon geeft Jeannette prive crosslessen op zand volgens mij.

Anoniem

Re: eerste les ,meer crosslessen die op zand gegeven worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 23:30

Gaaf!

Ik was toevallig vandaag bij een cross clinic bij Koningin Emma vereniging in wassenaar! Super super leuk! Volgende keer ga ik me zeker inschrijven!

Steef
Berichten: 5309
Geregistreerd: 23-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 23:36

-
Laatst bijgewerkt door Steef op 22-02-23 06:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Berichten: 33263
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: eerste les ,meer crosslessen die op zand gegeven worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 23:47

Wat creatief van jou om op deze manier wat andere hindernissen te trainen! En ze springt alsof ze niet anders gewend is, moet zeker een gaaf gevoel geven :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34632
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 09:12

Kan ook bij hippisch centrum de Schalm, niet in Zuid Holland, maar goed aan te rijden (dicht bij de A12). Als je aangeeft dat je alleen op zand wil springen kan dat prima. Ze hebben veel ervaring met paarden die niet van meet af aan alles makkelijk springen en geven fijn les.

Hoop dat crossen je verder kan helpen, het ziet er goed uit. Ze kan zat springen!

ImLucky

Berichten: 714
Geregistreerd: 26-09-13
Woonplaats: Zuid-Holland zuid

Re: eerste les ,meer crosslessen die op zand gegeven worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 00:19

grappig, ik was mee gromen met voor een vriendin van mij, ze zat in de les na jou. overigens presies het zelfde probleem met dr paard, altijd twijfelen, niet alleen naar buiten kunnen. terwijl ze niet echt angst toont meestal, wij hopen dat ze hier ook zelfverzekerder van word. ze pakte het crossen echt mega goed op (tegen onze verwachtingen in)
ik weet niet waar je vandaan komt maar die vriendin van mij start in west brabant en daar beginnen ze in november met een soort van opleiding waar je dan 5 crosslessen kunt volgen en 2 theorie lessen.

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 00:19

Wat leuk dat je een crossles bent gaan doen om deze reden. Krijgen ze een groot hart van. :j
Je paard springt goed! Hopelijk heb je er met springen profijt van.

xfloorremy

Berichten: 60
Geregistreerd: 02-11-16
Woonplaats: Limburg

Re: eerste les ,meer crosslessen die op zand gegeven worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 07:05

Leuk zeg!

Lumi

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Re: eerste les ,meer crosslessen die op zand gegeven worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 07:38

Wat leuk! En wat een ontzettend goed idee om zo te oefenen :)

NoLimit_93
Berichten: 302
Geregistreerd: 19-06-15
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 09:53

Superleuke foto's

_Dominique schreef:
Gaaf!

Ik was toevallig vandaag bij een cross clinic bij Koningin Emma vereniging in wassenaar! Super super leuk! Volgende keer ga ik me zeker inschrijven!


Ik heb meegereden met deze clinic en vond het erg geslaagd. We gingen eerst over enkele hindernissen en daarna het hele parcour (17 hindernissen). Het zijn wel alleen maar sprongen en geen waterbak of op/afsprong.

Wat misschien ook leuk is is de oefencross van de Arckelhoeve, dit is een indoorcross met allemaal aparte hindernissen waarbij je 1 of 2x het rondje springt. Deze is 2x per jaar, begin oktober en begin maart of april.
https://nl-nl.facebook.com/ArckelhoeveIndoorCross/

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 13:00

leuk hoor!

stuf
Berichten: 85
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-17 13:56

bettyvn schreef:
grappig, ik was mee gromen met voor een vriendin van mij, ze zat in de les na jou. overigens presies het zelfde probleem met dr paard, altijd twijfelen, niet alleen naar buiten kunnen. terwijl ze niet echt angst toont meestal, wij hopen dat ze hier ook zelfverzekerder van word. ze pakte het crossen echt mega goed op (tegen onze verwachtingen in)
ik weet niet waar je vandaan komt maar die vriendin van mij start in west brabant en daar beginnen ze in november met een soort van opleiding waar je dan 5 crosslessen kunt volgen en 2 theorie lessen.

Ooh haha dat is toevallig! Fijn dat het ook goed ging ze doen het daar dit jaar nog 2x organiseren dus daar wilde ik nog wel aan mee doen.
Ik woon in zuid Holland vlak bij Rotterdam, zal is even kijken bedankt voor alle tips

stuf
Berichten: 85
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-17 13:57

NoLimit_93 schreef:
Superleuke foto's

_Dominique schreef:
Gaaf!

Ik was toevallig vandaag bij een cross clinic bij Koningin Emma vereniging in wassenaar! Super super leuk! Volgende keer ga ik me zeker inschrijven!


Ik heb meegereden met deze clinic en vond het erg geslaagd. We gingen eerst over enkele hindernissen en daarna het hele parcour (17 hindernissen). Het zijn wel alleen maar sprongen en geen waterbak of op/afsprong.

Wat misschien ook leuk is is de oefencross van de Arckelhoeve, dit is een indoorcross met allemaal aparte hindernissen waarbij je 1 of 2x het rondje springt. Deze is 2x per jaar, begin oktober en begin maart of april.
https://nl-nl.facebook.com/ArckelhoeveIndoorCross/
ooh okee bedankt dat klinkt idd ook goed ga alle tips is even uitzoeken bedankt

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: eerste les ,meer crosslessen die op zand gegeven worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 14:09

Na jouw verhaal gelezen te hebben kriebelt het bij mij toch wel meer om met 1 van mijn bijrijdmerries ook een keer een crossje te pakken :') Mevrouw laat zich ook echt niet dwingen, maar heeft wel flinke overtuiging nodig. Eenmaal op gang vind ze gewoon springen dan ook heerlijk, maar dat op gang krijgen heeft mij tot nu toe een beetje huiverig gemaakt voor boomstammen :') Daar haal je namelijk niet makkelijk een balkje vanaf als het te spannend wordt.

Echt heerlijk topic! Flink plezier, en die oortjes die op elke foto recht naar voren staan <3

Niello
Berichten: 824
Geregistreerd: 22-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 20:35

stuf schreef:
vorig weekend mijn paard voor het eerst mee genomen naar een 'simpele beginners cross les'
niet omdat mevrouw niet kan springen dat kan ze namelijk super,maar omdat ze voor elke hindernis die anders dan de gebruikelijke 2 staanders en balken vol op de rem gaat .
altijd al zo geweest nooit echt een probleem mee gehad behalve soms met buitenrijden: zebrapad molshoop in de berm ,schaduw op de grond ze ziet werkelijk alles..
maar nu in de L worden de hindernissen wel vaker leuk versierd.
sloot er onder ,kistjes voor de balken,soms wat bloemetjes en dan is het jammer dat ze na een goed parcours daar niet over durft natuurlijk.
thuis wel mee geoefend maar wilde niet echt helpen ze ging uiteindelijk wel er over heen ,maarja om nou tijdens een wedstrijd een half uur voor z'n hindernis te blijven staan :o
plus dat het ook nog eens een verschrikkelijk heethoofd is en een dame is die zich absoluut niet laat dwingen hele mooie combi dus :P

dus ik had al een tijdje in mijn hoofd om een cross les te gaan volgen (iedereen die mijn paard ook maar een beetje kon verklaarde me voor gek en begon al afscheid van me te nemen :D )
maar ik dacht moet het toch is proberen ,ingeschreven bij moordrecht als beginner handig op zand en lage hindernissen.
ging compleet zonder verwachtingen erheen behalve de verwachting dat ze nergens over zou gaan en ik een uur kon gaan kijken hoe andere sprongen...

ze begon idd wat twijfelend ,maar na 10 min ..

wauw niet verwacht ze vond het geweldig!!
wat een lol had ze erin en ik uiteindelijk ook ze sprong alles werd steeds zekerder en ging overal in een keer over ,en liet mij compleet verbaasd mee springen :P
me voor de zekerheid voor nog 2 lessen ingeschreven ben benieuwd of dit gaat helpen.
ook de vraag of er nog meer adressen zijn in zuid-Holland waar ze op zand crossen?


[ [url=m/TOdJZH.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/yR0f1p.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/S1er3d.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/aOb0iL.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/h23cId.jpg]Afbeelding[/url] ]


Bij de Develruiters in Heerjansdam crossen ze ook op zand, dacht ik.

stuf
Berichten: 85
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-17 21:41

Loes1996 schreef:
Na jouw verhaal gelezen te hebben kriebelt het bij mij toch wel meer om met 1 van mijn bijrijdmerries ook een keer een crossje te pakken :') Mevrouw laat zich ook echt niet dwingen, maar heeft wel flinke overtuiging nodig. Eenmaal op gang vind ze gewoon springen dan ook heerlijk, maar dat op gang krijgen heeft mij tot nu toe een beetje huiverig gemaakt voor boomstammen :') Daar haal je namelijk niet makkelijk een balkje vanaf als het te spannend wordt.

Echt heerlijk topic! Flink plezier, en die oortjes die op elke foto recht naar voren staan <3

Dat vond ik dus ook altijd zo eng aan de cross" je kan er niet even een balkje afhalen" vandaar dat ik me als beginner opgaf boomstammen van 60cm daar kon ze in stap nog over waar ze zelf ook achter kwam. als ik jou was zou ik het gewoon is proberen desnoods laat je de boomstammen lekker voor wat ze zijn en hou je het bij wat water en heuvels. Succes