Kentucky vs de inwijding

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LuffB

Berichten: 1301
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Kentucky vs de inwijding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-17 02:25

Zondag was het dan zo ver, Tucks eerste ervaring op een cross terrein. Expres een laagdrempelige training uitgezocht voor zijn aller eerste keer, omdat we het vooral heel positief wilde houden voor hem.
Hij is nu 4 en is met hier en daar wat vrije dagen/ weken nu drie maanden serieus onder het zadel.


het terrein verkennen in stap
Afbeelding

Bij de op en af sprongetjes werd Tuck al snel zo enthousiast dat hij doorhad dat hij ook kon draven/ galopperen.
Afbeelding
Afbeelding

De grote brug op in galop
Afbeelding

En over een heuveltje om aan de voet van de heuvel een boomstammetje te springen. Dit vond hij echt geweldig om te doen!
Afbeelding
Afbeelding

Ik ben echt super blij met hoe goed hij alles op pakt. Hij laat zich bij afsprongetjes al echt zakken, trekt aan zonder oncontroleerbaar te worden en wordt er heel gretig van, iets dat ik soms nog wel mistte tijdens gewone trainingen.
Onze volgende training is 14 september in Moordrecht, wat waarschijnlijk iets intensiever voor hem zal zijn, maar ben heel benieuwd hoe hij dat doet.

Kentucky van Equi Center
Yes we Ken


Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Re: Kentucky vs de inwijding

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 07:14

Gave fotos! Het ziet er idd al heel beheerst uit! Knap hoor voor zo'n jonkie.
En ziet er uit als een fijn terrein idd

shetties

Berichten: 4073
Geregistreerd: 04-02-09
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kentucky vs de inwijding

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 08:11

Super leuke pony Nalin, ziet er goed uit!
Later gewoon eventing gaan starten :D

Veel spullen te koop/ruil, oa Eskadron/Eurostar/Anky/Scapa, zie mijn advertenties/profiel! *klik*
"Success is the ability to go

Turbo haf tussen de paarden :D Dressuur: Z1, Springen: B+2 en SGW L+5
from one failure to another

with no loss of enthusiasm"

Sir Winston Churchill

jonneke1981
Berichten: 443
Geregistreerd: 18-11-10

Re: Kentucky vs de inwijding

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 08:56

Leuke foto's

Anoniem

Re: Kentucky vs de inwijding

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 08:59

Wat een leuke foto's . Waar is dit? Ik ben ook op zoek naar een zeer laagdrempelige training ( na een pittige val twee jaar geleden helemaal gestopt )

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Kentucky vs de inwijding

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 10:16

Gave foto's!

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

Autumnn

Berichten: 8028
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Kentucky vs de inwijding

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 10:17

Wat leuk, dit is bij 't Kabel zo te zien? Is een leuk parcours daar

Anoniem

Re: Kentucky vs de inwijding

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 10:32

Ja zo te zien wel.Leuk dankjewel!

Astrox

Berichten: 3
Geregistreerd: 05-09-17
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 11:00

Heeft hij netjes gedaan!

Onali

Berichten: 18439
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Kentucky vs de inwijding

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 11:05

Leuk dier, alleen ... waarom nu al zo jong en nauwelijks onder het zadel dit gaan doen?

Black is the colour of my true love's hair

Pantykous

Berichten: 10480
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 12:09

Onali schreef:
Leuk dier, alleen ... waarom nu al zo jong en nauwelijks onder het zadel dit gaan doen?


Waarom niet? Heuveltje op en af worden ze vooral sterk van, en zo'n boomstammetje stelt spelenderwijs weinig voor.

LuffB

Berichten: 1301
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: Kentucky vs de inwijding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-17 12:28

Renee; dankjewel, het terrein was inderdaad heel fijn voor een eerste keer, alles werd heel positief benaderd.

Eline; wie weet ;) alle officiƫle springplannen/ eventing dingen houden we lekker voor het nieuwe jaar maar als hij het zo goed blijft doen gaan we zeker tussen de paarden starten :)

Marieke; dit is bij stal t kabel in nieuw Vennep. Zij hebben elke eerste zondag van de maand crossdag (mits het weer het toe laat) ik had een mail gestuurd of ik ook met mijn eigen paard van buitenaf mee kon doen en dat was geen probleem.

Onali; het dier is misschien pas kort in echte training, maar hij is al wel eerder zadelmak gemaakt en af en toe onder het zadel geweest. Hij staat nu drie maanden bij ons in training, wat hij allemaal super doet. Behalve dat dit expres heel laagdrempelig is om hem aan nieuwe dingen bloot te stellen (en dus te kijken hoe hij hier op reageert) is hij ook al mee geweest naar het bos, naar dressuur trainingen, een springtraining en starten we binnenkort onze eerste dressuur wedstrijd. Het is dus ook voor afwisseling.
Alle echt serieuze dingen met betrekking tot springen en eventing worden uitgesteld tot wanneer hij iets ouder is, maar dan heeft hij al wel lekker wat puppy ervaring.

Pantykous; mooi verwoord, heuvels en bruggen zijn een hele fijne manier van het sterker maken van de achterhand!


Bedankt voor alle reacties!

Kentucky van Equi Center
Yes we Ken


xSagan
Berichten: 659
Geregistreerd: 27-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 17:28

Weer wat geleerd.
Vooral de laatste foto met die geconcentreerde hoofd vind ik erg leuk. Je ziet hem echt denken.
Super dat je het zo opbouwt en hoop dat jullie er lekker plezier in gaan blijven houden.;)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers