Diva's Debuut op SGW Kronenberg

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Diva's Debuut op SGW Kronenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-17 10:27

Hallo Eventing Liefhebbers,

Na 3 jaar hard werken om eindelijk van nul naar ons debuut te komen, zijn we eindelijk voor het eerst van start gegaan in mijn favoriete discipline. De Eventing. Niet alleen ik ben er gek ook, maar Diva zeker ook.

SGW Kronenberg had net als ik ook nog zijn eerste editie en de Limburgse Kampioenschappen B Paarden vond ook nog is plaats.

We begonnen met dressuur super netjes voor ons doen met als resultaat 194 punten.

Daarna door naar het springen met een iets te fanatiek paard, wat helaas resulteerde in een balkje voor ons.

Daarna cross en Diva kon haar geluk niet op. Zo hard gingen we voor mijn gevoel door het parcours. Helaas was de rem af en toe een beetje zoek, maar voor de eerste keer mocht ik zeker niet klagen. We vlogen foutloos door het parcours met wat tijdfouten.

Nu tijd voor wat foto's.

Diva is klaar voor het springen.
Afbeelding

Samen met de buurvrouw in de losrijbaan
Afbeelding

Hindernis 2 Door Eventing photo
Afbeelding

Hindernis 3, zonder rem kom je ook wel eens te dicht op de hindernis. Door Odd Fotografie
Afbeelding

Hindernis 5, Richard de Groot fotografie
Afbeelding

Tussendoor, Marly Verbakel Fotografie
Afbeelding

Hindernis 16, Odd fotografie
Afbeelding

Klaar, dus tijd voor gras :j
Afbeelding

Hartelijk bedankt voor het kijken.
Wij kunnen niet wachten tot onze volgende wedstrijd. :o

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Re: Diva's Debuut op SGW Kronenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 10:29

Gaaf paard! Wat een aansprekend hoofd heeft ze ook <3

loez

Berichten: 11067
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Diva's Debuut op SGW Kronenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 10:35

Gave foto's van jou en Diva Moon!
Knap paard! Ziet er uit als een geslaagde dag!

MariekeS_

Berichten: 4704
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Re: Diva's Debuut op SGW Kronenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 10:53

Gaaf!! Knappe prestatie voor de 1e keer en wat heeft ze er een lol in :D

Ik heb wel even 2x naar je foto's gekeken... Past jouw zadel wel? Ik heb het idee dat je wel 10cm te ver achter de schoft zit en je zadel daardoor tegen de schoft aan komt (foto's 4&5)

Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-17 11:11

MariekeS_ schreef:
Gaaf!! Knappe prestatie voor de 1e keer en wat heeft ze er een lol in :D

Ik heb wel even 2x naar je foto's gekeken... Past jouw zadel wel? Ik heb het idee dat je wel 10cm te ver achter de schoft zit en je zadel daardoor tegen de schoft aan komt (foto's 4&5)


Zadel is eind februari passend gemaakt. Zou eigenlijk nog niet mogen. Zal is even met de zadelmaker gaan overleggen wat die denkt, dank je voor het advies.

MariekeS_

Berichten: 4704
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 12:50

Moonlight17 schreef:
MariekeS_ schreef:
Gaaf!! Knappe prestatie voor de 1e keer en wat heeft ze er een lol in :D

Ik heb wel even 2x naar je foto's gekeken... Past jouw zadel wel? Ik heb het idee dat je wel 10cm te ver achter de schoft zit en je zadel daardoor tegen de schoft aan komt (foto's 4&5)


Zadel is eind februari passend gemaakt. Zou eigenlijk nog niet mogen. Zal is even met de zadelmaker gaan overleggen wat die denkt, dank je voor het advies.


Ik weet het ook niet hoor, vond het er alleen een beetje 'gek' uit zien maar misschien vertekent het ook wel gewoon. Heb zelf geen kaas gegeten van springzadels dus misschien hoort het juist zo

vera_pino

Berichten: 1895
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Asten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 09:42

Zadel lijkt juist wat uniek is heel goed te liggen. De amazone heeft in mijn ogen nog wel veel werk aan haar eigen houding en balans. Maar voor alles is een eerste keer en dan begrijp ik heel goed dat je wat spanning hebt en meer bezig bent met het parcours en de hindernissen die komen gaan dan met je eigen rijerij. Zeker als je paard een beetje harder wil dan jij voor ogen had :D

Probeer je tenen in de afzet naar de neus van het paard te drukken dan houd je meer druk op de beugel en is het ook gemakkelijker om terug te zitten. Schouders terug houden en je komt een heel eind. Je zit nu wat voor de beweging wat het paard ook niet motiveert om bij je te blijven.

Maar een nette eerste keer, op naar meer, het crossvirus is besmettelijk :j

Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Re: Diva's Debuut op SGW Kronenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-17 13:04

Nog bedankt voor je reactie Vera. Klinkt allemaal bekend wat je zegt. ;)
Work in Progress zullen we maar zeggen :o