[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 08:38

Leuk! Wellicht zien we elkaar dan :)

Ik vind beeldmateriaal ook altijd erg leuk om te zien.


_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 14:09

Hunter Eq is inderdaad een ander wereldje, maar met een goede instructeur zijn er echt wel nuttige tips te vinden :j

Oh kak, dat is balen Elke!

LuffB schreef:
Hoe is het hoofdstel snow white? Bevalt het een beetje?


Het bevalt goed! Ze lijkt het veel fijner te vinden. Knarst nog wel met haar tanden, maar dat doet ze in haar slaap ook :+

Ze heeft trouwens altijd ontzettend veel houtkrullen in haar staart. Kwam ik er dit weekend achter dat madam graag in haar stal zit... Het is echt net een hond :')

Vrijdag heb ik spontaan een springclinic meegereden. Ik had de zadelmaker al gebeld omdat ik het zadel niet meer goed vond liggen, maar dat werd in de clinic bevestigd... Er zat een driesprong in met een flinke oxer op een korte twee galopsprongen. Helaas wordt Roz nog wel eens overfanatiek en pastte het dus niet, lag ik ineens op de grond omdat mijn zadel niet meer bleef liggen :=

Zondag wel de oefenwedstrijd gestart, maar mijn zadel vertrouwde ik niet meer echt.. Doordat ik wat voorzichtig was hadden we de eerste manche niet genoeg tempo en dus 3 balken met tijdfouten :o De tweede en derde manche gingen gelukkig beter met alleen een pechbalkje in de driesprong.
De fotograaf had ook nog een fraaie foto genomen, ze is in ieder geval wel creatief :+

Afbeelding

Cioccolato

Berichten: 6598
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 15:26

Ik heb wel beeldmateriaal. Moet 't nog even op YouTube zetten. Ze is zo schattig _O-


Cioccolato

Berichten: 6598
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 23:24



ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 09:03

Aaah wat een leuk draakie zeg, oortjes erop en gaan. Dat dubbeltje :+ Schattig zeg.


Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 13:03

De nieuwe kalender staat online

DoretteK

Berichten: 844
Geregistreerd: 12-04-15

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 14:03

Geen Klasse L Oss/Geffen meer :( En weer Beesd en Ysselstyn hetzelfde weekend. Zonde!

Cioccolato

Berichten: 6598
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 14:09

Worden zoveel wedstrijden dat er veel dubbel is. Vasse met Hattem. Ook niet een hele leuke zet.


LuffB

Berichten: 1301
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 15:07

Fijn snow dat het hoofdstel goed bevalt. Nu op zoek naar een fijn zadel voor jullie twee. Niets over gehouden aan je val?
Leuke foto ook! Springt ze vaker zo scheef of probeerde ze het passend te maken?

Filmpje kijk ik later ben even in Duitsland hihi.

En jippie!!! De kalender!! Ga ook daar later naar kijken

Kentucky van Equi Center
Yes we Ken

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 15:11

Ja leuk de kalender!
Ik heb al een soort van planning geprobeerd te maken naar aanleiding van een ander topic van mij, maar verder kom ik nog niet :+
Alpen Chaam 17 maart (hoor ik verschillende verhalen over, twijfel nog)
Maarsbergen derby 13 april
Etten Leur 14 april (moet dus nog kiezen tussen deze en Maarsbergen)
Ede 22 juli
Lisse 17 augustus
Beesd 5 oktober

Cioccolato

Berichten: 6598
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 15:12

Ik heb nog helemaal geen planning.

Ja Texel, heb de stal namelijk al gereserveerd _O-


kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 15:16

Wat een leuke foto snow white, grappig met die beentjes zo!
Cioccolato, leuk jonkie!

Heb even gekeken, maar ik zie in het voorjaar geen Winterswijk en geen Amsterdam. Ach ja, eerst maar weer eens te paard.

Wel jammer dat ook Rekken en Bathmen weer in hetzelfde wekend vallen.

Cioccolato

Berichten: 6598
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 15:20

Dank jullie. Ik ga denk ik maar in haar richting plannen. Dus de simpele, vriendelijke wedstrijden uitzoeken.

Met de ander heb ik indoor Ermelo opgegeven. Even kijken of ik die ga starten. En maar even nadenken wat ik komend seizoen met haar ga doen.

Nog even lastig plannen omdat t jonkie nog maar BB loopt, even afwachten hoe snel het gaat.


_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 15:50

LuffB schreef:
Fijn snow dat het hoofdstel goed bevalt. Nu op zoek naar een fijn zadel voor jullie twee. Niets over gehouden aan je val?
Leuke foto ook! Springt ze vaker zo scheef of probeerde ze het passend te maken?


Een grote blauwe plek op mijn kont en een gekneusd ego :+

Ze probeerde het passend te maken haha. Ze werd een beetje enthousiast in het lijntje richting de uitgang en toen snapte ze het niet helemaal meer… Altijd leuk die jonge paarden :D

Cioccolato wat een schatje!

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 17:26

Zit nog even goed te kijken naar de planning, maar wat bizar dat Hattem, Vasse, Beesd en Ysselsteyn allemaal in 1 weekend zijn gepland.

Cioccolato

Berichten: 6598
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 17:38

Noord en zuid snap ik nog wel. Maar 2 wedstrijden in dezelfde regio vind ik dom.


nummie

Berichten: 410
Geregistreerd: 28-11-11
Woonplaats: Twente

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 18:31

Jammer mis Winterswijk ook, altijd een vriendelijke cross om mee te beginnen

H'tje: Quidaro (Quidam de Revel x Corrado I) x Quasimodo vd Molendreef x Julio Mariner = M2 dressuur - ZZ springen - CCI 2* eventing
Co'tje: De Niro x Saros XX x Wolfgang = L2 dressuur - B springen - B SGW (augustus 2015 verkocht)

LuffB

Berichten: 1301
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 22:37

Leuke vos chiocco! Die gaat het wel snel door hebben lijkt het zo. Hoe groot is ze?

Ik vind het jammer dat Amsterdam er niet op staat. Die scheen heel vriendelijk te zijn zo aan het begin van het seizoen...

Ik heb op dit moment 6 Jan training en dan 26 januari Ermelo indoor staan. Aan de hand van hoe die zich daar weer laat rijden ga ik de grootste beslissingen maken in mijn keuze. Ook wil ik 1 maart naar de voornruiters in de Meern, eventing pro heeft Caroline moore dan weten te strikken! Ik volg haar al veel via filmpjes op fb over oefeningen/ trainingen en zou daar wel heel graag willen rijden :D

Kentucky van Equi Center
Yes we Ken

Cioccolato

Berichten: 6598
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 22:40

Ja ze gaat echt als een speer sinds ik haar heb opgepakt. Ze is 160!

Ik heb nooit van haar gehoord. Erg he? Wij hebben daar prijsuitreiking, dus weer een soort van verplicht iets _O-


LuffB

Berichten: 1301
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 22:55

Als ik zelf niet mee kan doen ga ik er iig heen voor de informatie, dus wie weet zie ik je daar!

Ik kende haar dus vooral van trainingsfilmpjes. Ik zoek nogal eens inspiratie om weer nieuwe springoefeningen te doen om de pony te blijven verbeteren en mezelf te blijven ontwikkelen en zij heeft er veel leuke op staan!

Kentucky van Equi Center
Yes we Ken

Cioccolato

Berichten: 6598
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 22:58

Vast!
Oh ja. Handig! Ik doe eigenlijk nooit speciale dingen in m'n training _O-


LuffB

Berichten: 1301
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 23:03

Hahaha, ik merk dat ik het fijn vindt om bepaalde dingen zelf stapsgewijs te introduceren in de training (zoals soms een oxer meer als een puntje te zetten i.p.v. een oxer en die een aantal weken later wat breder weer te herhalen). Maar ook dingen om de voorbeen techniek te verbeteren of een beter ritme te ontwikkelen zijn oefeningen die ik vaak in verschillende variaties neer zet. Wordt altijd snel afgeleid als ik elke training dezelfden oefening moet doen. Dus meerdere manieren om naar hetzelfde doel ge gaan is de way to go voor mij :)


https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 7131831045
Even linkje toegevoegd



Chiocco; hoe staat het met je hengsten keuze voor je vosse merrie met dat vele wit? Waar je laatst een topic over had? (Is dat ook degene die je meent neemt naar Ermelo??)

Kentucky van Equi Center
Yes we Ken

xsensibel

Berichten: 1463
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 00:52

Aangezien ons doel dat afgelopen jaar al was.. gaan we er in 2019 gewoon opnieuw voor. Ik wil dus komend mijn eerste officiële B cross rijden.

Enkel is mijn merrie nog steeds pietpaniek op de trailer dus dat moeten we eerst eens oefenen :j

Oh en een winstpuntje in de dressuur en springen is ook niet geheel onbelangrijk :=

❥ Esprit

Cioccolato

Berichten: 6598
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 00:57

Oh ja. Ik snap je! Ik heb thuis 6 palen en 3 balken. Om kort te zeggen: ik spring niet thuis. Alleen op wekelijks training bij m'n instructeur en daar maak ik zelfs de eerste sprongetjes met de jonkies.
Cross trainingen doe ik bij m'n instructeur van de cross. Zelfs de eerste sprongen _O- daar oefen ik ook wat nodig is.
Maak thuis wel eens een privé waterbak. Of nja, die maakt de regen. Grote plas in de rijbaan, tonnetjes met een balkje erop en ik heb een cavaletti in de plas, er voor of erna. Gebruik ik met rijden en longeren.
Meeste van m'n paarden hebben ook niet echt water vrees..
Thuis rij ik enkel basis: dressuur. Lekker prikken!

Uh. Ja. Die hengstenkeuze.. Ik heb nog lang de tijd _O-
Er blijft onwijs veel keuze.. En heb me er nog niet goed in verdiept. Zou graag een hengst willen die veel wit doorgeeft. Dat puntje waar je ze juist niet op uit kunt zoeken! En maat, langgelijnd. Graag een vos, dan krijg ik weer een vos :j
Ja die gaat mee naar Ermelo. Als we er zin in hebben!


nummie

Berichten: 410
Geregistreerd: 28-11-11
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 01:07

Cioccolato schreef:
Oh ja. Ik snap je! Ik heb thuis 6 palen en 3 balken. Om kort te zeggen: ik spring niet thuis. Alleen op wekelijks training bij m'n instructeur en daar maak ik zelfs de eerste sprongetjes met de jonkies.
Cross trainingen doe ik bij m'n instructeur van de cross. Zelfs de eerste sprongen _O- daar oefen ik ook wat nodig is.
Maak thuis wel eens een privé waterbak. Of nja, die maakt de regen. Grote plas in de rijbaan, tonnetjes met een balkje erop en ik heb een cavaletti in de plas, er voor of erna. Gebruik ik met rijden en longeren.
Meeste van m'n paarden hebben ook niet echt water vrees..
Thuis rij ik enkel basis: dressuur. Lekker prikken!

Uh. Ja. Die hengstenkeuze.. Ik heb nog lang de tijd _O-
Er blijft onwijs veel keuze.. En heb me er nog niet goed in verdiept. Zou graag een hengst willen die veel wit doorgeeft. Dat puntje waar je ze juist niet op uit kunt zoeken! En maat, langgelijnd. Graag een vos, dan krijg ik weer een vos :j
Ja die gaat mee naar Ermelo. Als we er zin in hebben!


Kijk eens naar quidaro: vos, geeft maat en sjieke moderne paarden

H'tje: Quidaro (Quidam de Revel x Corrado I) x Quasimodo vd Molendreef x Julio Mariner = M2 dressuur - ZZ springen - CCI 2* eventing
Co'tje: De Niro x Saros XX x Wolfgang = L2 dressuur - B springen - B SGW (augustus 2015 verkocht)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: OmgiliBot en 21 bezoekers