[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
LuffB

Berichten: 1298
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 00:58

Goed om te weten van de vergadering!!

Jammer van het wondje! Is het verder ook dikker/ gevoelig? Het duurt nog even voor het weekend is natuurlijk...

Kentucky van Equi Center
Yes we Ken


_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 06:56

Ja de kogel is ook wat dik en warm ja.. Nu dus flink koelen en stappen en vetramil smeren.. Ik hoop ook dat het morgen over is. Anders te kort dag. Anders staat die ook te lang stil, in de voorbereiding niet heel handig hihi

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 08:22

Balen is dat! Ik had ook voor Renswoude dat ik op stal kwam en hij dit had:
Afbeelding
Uiteindelijk gewoon gestart en geen pas minder om gelopen. Volg je gevoel :)


streep

Berichten: 428
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: hilversum

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 11:10

Balen Elke, hoe gaat het nu?

de wereld een beetje mooier maken www.watmooi.nl

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 21:53

Hij lijkt goed! Morgen aan de longe kijken.. is dat goed dan nog even rijden om te voelen of het haalbaar is zaterdag.

streep

Berichten: 428
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: hilversum

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 14:49

Super Elke, heb je dressuur of springen?

de wereld een beetje mooier maken www.watmooi.nl

Shauniraquel

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 15:14

Nog meer mensen die zaterdag de cross training mee rijden van Jenneke Boonzaaijer in Renswoude? :)

Uit het oog, maar niet uit het hart. Voor altijd in mijn hart, mijn knapste en liefste Namke.
Shauniraquel @ [IM] Rust zacht mijn knappe, liefste Namke, 18-04-04 - 30-03-17

_Snow_White

Berichten: 3186
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 15:23

I wish :')

Wij gaan naar een oefen springwedstrijd om een beetje in een ritme te blijven. (Er is hier geen winter seizoen)
Oefenwedstrijden zijn hier trouwens ook ietsjes anders. Er zijn namelijk 3 rubrieken per hoogte: Tabel A, Speed, en Power & Speed.

Ik heb van een vriendin een Micklem hoofdstel over kunnen nemen, dus ik ben benieuwd of dit haar beter bevalt. Ze heeft een beetje een raar type hoofd en mijn mexicaans hoofdstel zat net niet helemaal lekker.

Mijn nieuwe Samshield is ook net binnen gekomen. Kreeg 25% korting op de fabrieksprijs ivm de Samshield Crash Policy, maar toen ik thuis de doos open maakte zat er ook nog eens een $50 tegoed bon in. Het zijn misschien dure caps, maar door deze ervaring met mijn oude cap testen en vervangen ben ik wel echt helemaal een Samshield fan! Top geregeld allemaal :j

shirleyp

Berichten: 2780
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 22:10

En Elke? Kun je morgen gaan?

Samshield is idd top! Succes met je oefenwedstrijd!

Ik hoorde vandaag dat ik via de KNHS kaartjes heb gewonnen voor het trainersseminar eventing op 20 januari! *\o/* Gaat er nog iemand van jullie daar naar toe?

Conarde E (Van Gogh x Narcos II) Dr: Z1+10 Spr: B+8 SGW: B+23

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 23:12

Helaas :( afgemeld..

Het wondje is niet dicht en op het harde loopt die niet zuiver..

Als het maandag nog zo is dan toch maar eens langs de DA..

Ik zou trouwens naar de indoor cross in Exloo

Cioccolato

Berichten: 6547
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 23:38

Balen.. Beterschap voor jullie!


LuffB

Berichten: 1298
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 09:18

Wat balen elke! Hopelijk trekt de gevoeligheid weg en loopt ie snel weer helemaal rad.

Hoe is het hoofdstel snow white? Bevalt het een beetje?

Gefeliciteerd Shirley! Ik ga waarschijnlijk nog met mijn zus erheen, maar plannen zijn nog niet definitief.

Kentucky van Equi Center
Yes we Ken

shirleyp

Berichten: 2780
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 10:11

Balen Elke... Ik hoop dat het meevalt!

Gezellig Luff, hoop op een leerzame dag! (Als je gaat)

Conarde E (Van Gogh x Narcos II) Dr: Z1+10 Spr: B+8 SGW: B+23

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 11:11

Wij doen het even rustig aan. Ik zit er nog niet op. En mijn man heeft ook een aantal keer meegemaakt dat hij heel snel om kan draaien. Dus eerst maar eens kijken of we in alle rust meer vertrouwen op kunnen bouwen voor we echt spannende dingen gaan doen.

Idd balen Elke zulke dingen komen nooit uit qua planning.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 20:28

Balen Elke!

Nog mensen die 6 januari in Bathmen een les rijden toevallig?

Cioccolato

Berichten: 6547
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 21:41

Helaas te ver weg.
Heb net mijn 5 jarige vandaag voor 't eerst BB springen gestart. Erg dapper dier. Heb eind december een oefenparcours met cross hindernissen opgegeven. Daar zal ze vast ook erg veel van leren, ze heeft bijna nog geen hindernissen gezien laat staan cross hindernissen _O-


ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 21:57

Is voor mij ook dik een uur enkele reis, maar vind het wel leuk een keertje op ander terrein en heb met m'n E rijbewijs dus moet toch kilometers maken :P En benzine is gratis *\o/*

nummie

Berichten: 408
Geregistreerd: 28-11-11
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 22:05

Steph__ schreef:
Sinds ik ben verhuist staat het paard ook het grootste deel van de dag buiten in de paddock (van 8-15) en in de wei (was nu tot 1 nov) vanaf 12 tot mogelijk zonsondergang of als je hem er zelf eerder uithaalt. Eigenlijk standaard voor mij rond 17.00 ivm voeren.
Dit bevalt zo enorm goed, paard lijkt er veel beter op te doen dan op de vorige situatie (1x per dag meestal stapmolen of paddock) en logisch ook natuurlijk alleen elk bedrijf doet zijn best binnen zijn kunnen en mogelijkheden denk ik.
Met (zga onbeperkt) meer dan genoeg hooi, 4kg krachtvoer en luzerne dagelijks heb ik nog moeite hem goed op gewicht te houden, dat is het enige nadeel in mijn geval.


Steph, waar sta je nu? Mag ook via pb. Kijk eens naar Ricebran (rijstzemelen/reiskleie) om hem mee op gewicht te houden + goed voor de spieren en fijn voor de duursporten ivm langzame energie. Beide merries van mij deden het er erg goed op.

H'tje: Quidaro (Quidam de Revel x Corrado I) x Quasimodo vd Molendreef x Julio Mariner = M2 dressuur - ZZ springen - CCI 2* eventing
Co'tje: De Niro x Saros XX x Wolfgang = L2 dressuur - B springen - B SGW (augustus 2015 verkocht)

Cioccolato

Berichten: 6547
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 22:09

K rij niet zo ver als ik een paard heb dat 't nog niet echt kent haha. Anders wel hoor! Bathmen is nog 1 van de kortste bij. Maar paard heeft net te weinig ervaring


FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 22:29

Cioccolato schreef:
Helaas te ver weg.
Heb net mijn 5 jarige vandaag voor 't eerst BB springen gestart. Erg dapper dier. Heb eind december een oefenparcours met cross hindernissen opgegeven. Daar zal ze vast ook erg veel van leren, ze heeft bijna nog geen hindernissen gezien laat staan cross hindernissen _O-


Waar is dat, Ciocco?

Cioccolato

Berichten: 6547
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 22:37

Vollenhove. Om de hoek voor mij!


Cioccolato

Berichten: 6547
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 09:11

Ik ben ook blij dat ik Exloo niet heb gereden, ga geen cross rijden in het donker! :=


_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 14:23

Zag er wel spectaculair uit daar in Exloo!

Carola hoe was het feestje??

Cioccolato

Berichten: 6547
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 14:27

De huldiging en prijzen zijn leuk, maar we zijn gelijk daarna eigenlijk ook weg gegaan. Hebben nog 1 drankje gedaan en om 9 uur ongeveer weer richting huis. Kwam slecht weer, moest de paarden nog voeren. Nog even gezellig met Gert en Alice gepraat, leuke mensen blijven dat!
Het was mooi opgezet hoor, maar volgens mij waren het voornamelijk prijswinnaars die er waren. Wij kennen te weinig mensen _O-

Edit. Ook pas 11 uur weer thuis. Zooooooo veeeeeeeer weeeeeeeeg


LuffB

Berichten: 1298
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 01:01

We zitten nog even te kijken voor de seminar ivm het geld. Het is wel een hele dag en mijn zus kan met korting ivm haar instructie licensie, maar ik moet het volle bedrag betalen en heb eigenlijk mijn M1 debuut gepland met Tuck... nog even kijken dus.

Susan, jammer dat het snelle omdraaien nog een dingetje blijft bij jullie schimmel. Zou het lekker op jullie eigen tempo doen en zeker met je knie voorzichtig doen!

Liekec; de pony en ik gaan naar de training de 6de. Gaat wel weer goed zijn voor hem om in een normale omgeving (binnenbak) wat nieuwe dingen tegen te komen.

Chiocco; beeldmateriaal?? Fijn dat het zo goed gaat met jullie! Zo dapper als ze was gaat ze je misschien eind december ook gewoon verbazen met hoe leuk ze het aanpakt.


Hier een springweekendje gehad met de pony. Eerst dinsdag nieuw springzadel gepast bij country Mill en met een mooie zwarte suprême thuisgekomen.
Vrijdag hunter/ equitation clinic wat heel leuk was. Had verwacht dat ik het wat geitenwollensokken (saai) zou vinden, puur door de filmpjes die ik dan zie die altijd zo heel rustig en simpel overkomen. Heb er wel wat fijne tips van opgestoken (en flink spierpijn, een uur in verlichtte zit is best zwaar haha)
Gisteren tijdens een onderlinge wedstrijd een rondje 90 en 1 meter gedaan. Voor de pony eerste keer heel rondje 1 meter en hij doet het echt super! Mijn houding was ook fijn en ik kon beter meegaan met de sprong, maar onze afstanden kunnen nog beter (kwam soms wat diep en moest hem soms wat afdrukken). Wat wel super was waren de afstanden in de lijnen. Die stonden gewoon op paarden afstand en meestal nemen we dan een galopsprong meer, maar deze keer was dat niet nodig. Hij deed alles op dezelfde afstanden als de paarden!

Kentucky van Equi Center
Yes we Ken


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers