Sgw Diepenheim 20 & 21 oktober 2018

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
muts_marijke

Berichten: 4384
Geregistreerd: 10-01-10

Re: Sgw Diepenheim 20 & 21 oktober 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-18 12:10

Heb niks verder ingeschreven Mandy. Onderlinge cross rij ik wel mee. Verder niet. Tis al laat in het seizoen. Kijk volgend jaar wel verder.
Gisteren heb ik bij de tijd waarneming in de cross gezeten. Heel weinig mensen binnen de tijd. L paarden haalden dat het makkelijkst. misschien door de scherpe bochten wat in het parcours waren, dat dat de snelheid eruit haalde? En de alternatieven kostte ook best wat tijd. Maar daarvoor is het een alternatief..

Wij hebben mooie dagen gehad. Énorm gezellig en de eerste keer was ook aftasten en maar gewoon doen voor de cross bouwer. Voor volgend jaar mooie verbeter punten gehoord.

odilekk

Berichten: 488
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Midden in Overijssel

Re: Sgw Diepenheim 20 & 21 oktober 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 16:33

Ik had in de M pony's (dus L paarden) helemaal geen moeite met de tijd. Heb aan het eind echt nog in moeten houden om niet meer dan 20 seconden te vroeg binnen te zijn. Was nu in 4.37 binnen. Verbaasde me inderdaad ook over hoe weinig er binnen de tijd gereden hebben, het is veel weiland, dus wat dat betreft moet het prima te doen zijn.

saarie

Berichten: 2148
Geregistreerd: 22-02-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Sgw Diepenheim 20 & 21 oktober 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 16:54

Tijd voor de B paarden was 4:15, snelste in mijn ring had 4:20..

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 17:54

muts_marijke schreef:
Heb niks verder ingeschreven Mandy. Onderlinge cross rij ik wel mee. Verder niet. Tis al laat in het seizoen. Kijk volgend jaar wel verder.
Gisteren heb ik bij de tijd waarneming in de cross gezeten. Heel weinig mensen binnen de tijd. L paarden haalden dat het makkelijkst. misschien door de scherpe bochten wat in het parcours waren, dat dat de snelheid eruit haalde? En de alternatieven kostte ook best wat tijd. Maar daarvoor is het een alternatief..

Wij hebben mooie dagen gehad. Énorm gezellig en de eerste keer was ook aftasten en maar gewoon doen voor de cross bouwer. Voor volgend jaar mooie verbeter punten gehoord.


Wij hebben een hele leuke dag gisteren gehad. Het weer zat natuurlijk ook wel mee. Maar dan heb ik dus even met jou staan te kletsen schijnbaar. Ik kwam de tijd vragen en dacht dat die heel langzaam was maar jij zei dat het nog wel meeviel :)

muts_marijke

Berichten: 4384
Geregistreerd: 10-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-18 18:25

Scum schreef:
muts_marijke schreef:
Heb niks verder ingeschreven Mandy. Onderlinge cross rij ik wel mee. Verder niet. Tis al laat in het seizoen. Kijk volgend jaar wel verder.
Gisteren heb ik bij de tijd waarneming in de cross gezeten. Heel weinig mensen binnen de tijd. L paarden haalden dat het makkelijkst. misschien door de scherpe bochten wat in het parcours waren, dat dat de snelheid eruit haalde? En de alternatieven kostte ook best wat tijd. Maar daarvoor is het een alternatief..

Wij hebben mooie dagen gehad. Énorm gezellig en de eerste keer was ook aftasten en maar gewoon doen voor de cross bouwer. Voor volgend jaar mooie verbeter punten gehoord.


Wij hebben een hele leuke dag gisteren gehad. Het weer zat natuurlijk ook wel mee. Maar dan heb ik dus even met jou staan te kletsen schijnbaar. Ik kwam de tijd vragen en dacht dat die heel langzaam was maar jij zei dat het nog wel meeviel :)



Heey ja wat grappig! Even je foto uit je profiel erbij gezocht. :D

Sjaco
Berichten: 375
Geregistreerd: 31-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 19:42

Ik vond het een mooie cross dit jaar. Zaten een leuk aantal nieuwe dingen in, was duidelijk werk van gemaakt. Cross was ook selectiever dan voorgaande jaren. En dat mag (moet) ook bij een regiokampioenschap. (en daar heb ik mij in het verleden wel eens kritisch over uitgelaten)

Weersomstandigheden waren natuurlijk ook perfect. Wat dat betreft verbaasde het mij ook dat er zo weinig mensen binnen de tijd reden. Kan ik mij nog meer bij voorstellen bij een zware modderbodem, zoals het er ook weleens is geweest. Zaten wel een paar haakse bochten in, maar ook lange stukken door weides waarvan je zou verwachten dat dat weer compenseert.

Zelf vind ik dat de op-opsprong H5 er best voor de BDE in mag zitten voor een kampioenschap. Zij hebben nu geen enkele op- of afspring.


rowo schreef:
Ben ik dan de enige die het L en M vrijwel gelijk vond, afgezien van de opsprong en het water? :') Veel was hetzelfde maar had in het L dan een alternatief.


Denk dat het toch anders is of je als organisatie een LM cross bouwt of een (L)MZ cross. Vond de H5 op+afsprong met smalletje, H8 (2 puntjes achter elkaar), H9 (trakehner), het water en H17 (zandloper) en H19 (tafel naar de lager gelegen weide) toch wel echte M-hindernissen. En dan keurig opgelost met alternatieven (die prima te doen waren) voor de L. De combinaties die een overstap overwegen naar een hogere klasse kunnen hier hun voordeel meedoen.

Ik vroeg mij wel af of sommige hindernissen waren aangepast zoals aangegeven bij de info op de sprong. Vroeg mij bij het verkennen al af hoe ze bij sommige hindernissen wilden gaan verlagen en ze zagen er idd niet verlaagd uit tijdens de L-paarden/M-pony's. Daar zaten idd wel een paar redelijke sprongen tussen.

Enige minpuntje vond ik dat het springparcours + parcoursschets een rommeltje was.
Vrijdag bij het verkennen stond er een parcours klaar met 1 dubbel en hing er een schets met een dubbel waar duidelijk op stond "alle klassen". Bijzonder dat er maar 1 dubbel in staat voor een kampioenschap, maar oké.
Zaterdagmorgen stonden er ineens twee dubbels in het parcours en hing er een schets met twee dubbels waar op stond "L+M paarden". En op de andere schets stond nog steeds alle klassen. Dus maar afgewacht wat de parcoursbouwer neer ging zetten voor de L + M pony's ............ en jawel 2 dubbels. Die dus niet verkend kon worden.