[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LuffB

Berichten: 1301
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 23:10

Dat is een heftige blessure Susan! De tijd die het nodig heeft gaat je ook niet helpen om er weer makkelijker op te stappen. Zonde, maar misschien helpt het dat je man het paard straks iig al beter kent en je kan helpen die eerste paar keren.
En is het mogelijk om misschien de eerste keer na de blessure als je weer op een paard klimt op een brave goedzak te kunnen? Zodat je iig kan voelen hoe je knie is op een paardenrug voordat er van alles onder je gebeurd?


Ik rij op een enkel gebroken D trens en zonder martingaal. Een instructrice raadde mij aan om de martingaal weg te laten zodat de pony (die erg snel nageeft) wat meer zijn neus eruit kan houden en D hindernissen beter kan zien/ inschatten.


Ook de mijne is geschoren vandaag. Morgen training in Renswoude (zin in!) en de afgelopen week was hij dressuurmatig al telkens gewoon veels te nat. Nu is ie weer in sport model hahah

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34632
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 07:40

Hoe laat ga je trainen? Misschien zien we je nog voorbij komen. Wij zijn er ergens in de middag.

Dank jullie wel. Hebben iig afgesproken dat ik de eerste tijd alleen ga rijden als mijn man er eerst op is geweest. Ik heb nog een lijntje uitstaan voor een heel braaf bijrijdpaard, maar dat is nog wachten op een reactie.

annikavolder

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 17:06

hebben er mensen in Hattem gestart? Ik vond het een mooie, uitdagende cross met af en toe een paar bomen bijna in de weg...... had 2 weigeringen maar tevreden gefinished!

Cioccolato

Berichten: 6608
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 17:09

Nee. De hindernissen zagen er wel heel leuk uit!
Ik heb altijd gehoord dat die erg pittig was, maar vond 'm vanaf de foto's juist wel leuk.
Klasse L.
Dus misschien volgend jaar eens daar kijken. Was dit jaar kunstje afkijken in Boekelo

LuffB

Berichten: 1301
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 00:11

Ik had de training om 11.30. Heb ik je onbewust gezien of was je er toen nog niet?
Slim om het zo te regelen Susan, daar hebben jullie al goed over nagedacht.

Hattem zag er gaaf uit van de foto’s, vond het veel open/ luchtige hindernissen wat ik best wel lastig zou vinden, heb hem er voor hetnseizoen van 2019 nog niet opstaan zeg maar, hahaha.

Training ging echt super!! Hij pakt elke keer weer lekkerder aan, maakt echt super ontwikkelingen! Alles heel simpel gesprongen en op het eind een rondje over de baan gedaan waarbij ik me had voorgenomen alles vanuit een verlichte zit te springen en hem bijna nergens echt voor op te vangen/ voor te berijden omdat hij dat volgens de instructeur eigenlijk helemaal niet nodig heeft. En dat pakte hij echt super super aan! Hij mag zelfs tussendoor nog wat voorwaartser, zeker op de lange stukken, maar ik was al super blij met dit.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34632
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 09:02

Wij waren er pas rond een uur of half 2. Maar de grote schimmel van ons is niet te missen (en mijn kruk ook niet :+ ) mijn man heeft heerlijk in de springtuin gereden. Hocus vindt dat minder spannend als de andere buitenbak gek genoeg.

LuffB klinkt als een goede training, fijn dat je zo lekker hebt kunnen rijden

LuffB

Berichten: 1301
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 12:12

Jullie waren inderdaad niet te missen geweest, wie weet dat een volgende keer onze wegen wel kruisen ;)

We hebben na de training ook nog heerlijk mogen zwemmen! De rest van de paarden in het groepje waren wat onzeker erover en die gekke pony van mij ging al half snorkelend met het water spelend steeds verder en verder en zelfs van de andere paarden weg. Voor ik het wist waren we gewoon al echt aan het zwemmen. Heel gaaf om gedaan te hebben!

Danone
Berichten: 14
Geregistreerd: 01-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 20:24

Cioccolato schreef:
Nee. De hindernissen zagen er wel heel leuk uit!
Ik heb altijd gehoord dat die erg pittig was, maar vond 'm vanaf de foto's juist wel leuk.
Klasse L.
Dus misschien volgend jaar eens daar kijken. Was dit jaar kunstje afkijken in Boekelo


Hattem was super! Veel leuke uitdagingen in de L: 2 opsprongen, dubbele afsprong, leuke waterbak, paar lijntjes waar je even moest opletten, puntstukje en een leuke afwisseling van open velden en bospaden. Echt een aanrader!

Danone
Berichten: 14
Geregistreerd: 01-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 20:26

annikavolder schreef:
hebben er mensen in Hattem gestart? Ik vond het een mooie, uitdagende cross met af en toe een paar bomen bijna in de weg...... had 2 weigeringen maar tevreden gefinished!


Ja ik vond het echt een gave route! Echt veel uitdagingen onderweg, ik was ook blij toen ik over de finish kwam! Haha *\o/*

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 12:48

Nou ik heb het overleefd :')


De cross stond enorm pittig gebouwd en was meer te vergelijken met L/M niveau dan het B niveau dat ik gehoopt had...

De dressuur ging lekker tot dat er halverwege een ruiterloos paard overstak :=
Hierna was de concentratie een beetje kwijt, maar alsnog 63% gereden.

Springen ging heel lekker, fijn op de hulpen en netjes foutloos binnen de tijd!

Cross bestond uit "maar" 16 sprongen. Hier zat in de combinatie: opsprong-hindernis-afsprong, hindernis-2 galoppassen-greppel/coffin, puntje-trakehner, en nog een grote waterbak die in tween gedeeld was voor sprong 10/11 en 15ab.

Helaas moesten wij bij 10 het water inspringen toen er aan de andere kant van de waterbak iemand door de combinatie 15ab heen reed. Moge het duidelijk zijn dat mijn merrie nog wat jong is en afentoe afgeleid is... Hierdoor hebben wij tussen sprong 10 en 11 onze balans verloren (tja, 4 benen zijn lastig..) en maakten we samen een grandiose faceplant -O-

Volgens mijn coach was het de "most epic fall of 2018" :+

Ik heb een bult op mijn hoofd + ben wat blauw en de merrie heeft een brandwond op haar borst van het schuiven over de grond + zal wel iets spierpijn hebben. Gelukkig is de vader van een vriendin dierenarts, dus hij heeft haar even nagekeken. Ze was niet kreupel en begon meteen voor wortels te schooien, dus ik denk dat we er met wat schrik vanaf zijn gekomen.

Alsnog ben ik erg blij met hoe ze alle moeilijke combinaties doorsprong (trakehner en greppel hebben wij nog nooit kunnen oefenen) en was het een leerzame ervaring. Jonge paarden zijn af en toe toch een speciaal ras, maar dat zal met meer km wel weer goed komen :j

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 15:10

Voordeel van een jong paard is dat ze het spelletje nog niet helemaal doorhebben en lekker staan te slapen bij het starthok :D

Afbeelding

annikavolder

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 15:12

jeetje Snow_white, wat een verhaal! Gelukkig soort van ongedeerd eraf gekomen!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34632
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 15:26

Ojee faceplant klinkt niet goed :(:) gelukkig niks heel ernstig aan overgehouden als ik het zo lees.

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 15:51

Helaas risico van het vak bij jonge paarden, soms snappen die niet helemaal hoe 4 benen werken..
Doordat we het water in moesten had ik het tempo ook fijn teruggenomen, dus we vielen soort van in slowmotion en zijn er beide niet heel erg van geschrokken, meer allebei zo van "huh? hoe gebeurde dat nou?"

Ondanks de faceplant bleef ze wel heel kalm en kwam ook meteen naar mij toe, dus daar ben ik wel heel blij mee. Ik vind het een zeer goede eigenschap als ze niet in paniek raken.

Cioccolato

Berichten: 6608
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 16:12

Das minder.. Herkenbaar met jonge dingen en tegenliggers haha.

LuffB

Berichten: 1301
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 11:42

Wat een avontuur snow white! Ook echt super moeilijke combinaties om te overwinnen met een groen paard. Hopelijk gaat de schrik en de spierpijn snel weer weg en kunnen jullie weer nieuwe avonturen beleven!
Wel een super leuk ding zeg!

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 15:01

Ze had gisteren heerlijk buiten in de modder gespeeld, dus volgensmij is ze er gewoon goed aan :D

Ik vertrouw mijn cap wel niet meer helemaal, dus die heb ik gisteren terug naar de fabriek gestuurd om hem even na te laten kijken. Hopelijk is alles nog goed, want anders ga ik hem zeker vervangen maar dan wordt het weer zo'n duur grapje :+

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9320
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 18:30

Oeh een groen paard en passerende paarden...

Iemand hier eigenlijk ervaring met SGW Rekken?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34632
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 18:32

Mijn man is er ooit gestart, al wel weer een paar jaar geleden. Maar was een leuke cross.

Cioccolato

Berichten: 6608
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 18:39

Ik paar jaar geleden in de B. Toen geen water. En vorig jaar in de B met water. Jong paard, hele leuke cross on hem ervaring en vertrouwen op te laten doen.
Water stelt weinig voor, maar het zit er in dus erg leuk!
L nooit gereden, ga ik er dit jaar rijden. Omdat het dus vriendelijk staat aangeschreven, wil het seizoen een beetje 'easy' afsluiten. Dus hoop dat ie nog vriendelijk is

Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 16:02

Wij heb gisteren onze 2e cross les gehad *\o/* Hij doet het super goed en begint het echt leuk te vinden en naar de hindernissen toe te trekken *\%/* . Ik zit echt op een roze wolk *\%/* . het heeft lang geduurd maar eindelijk heb ik een (toekomstige) cross paard *\%/* . Ik wil graag volgend jaar de SGW regiotraining gaan doen, echter begint dit pas ergens in maart ofzo en tot die tijd zou ik graag nog wat cross lessen willen volgen. Weet iemand van nu tot die periode waar ze cross lessen in de bak organiseren ?? want het seizoen is natuurlijk tot zijn einde :( . Ik weet namelijk nog niet goed waar ik dit allemaal kan vinden/zoeken. Mijn paard staat in Epe en kwa afstand vind ik zo'n max 80 km-er te doen. :o
Hierbij nog paar leuke actie foto's van ons *-:)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34632
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 16:49

In Renswoude kun je in principe op de baan jaar rond trainen. Alleen met vorst is dat niet te doen. En ik denk dat je bij Rob Jansen in Hernen ook lang terecht kan. Allemaal op zand.

Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 17:48

SusanH schreef:
In Renswoude kun je in principe op de baan jaar rond trainen. Alleen met vorst is dat niet te doen. En ik denk dat je bij Rob Jansen in Hernen ook lang terecht kan. Allemaal op zand.


thanks, ik heb Renswoude een mailtje gedaan die is het dichtste bij voor mij :D

Shauniraquel

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 17:51

BravoT schreef:
SusanH schreef:
In Renswoude kun je in principe op de baan jaar rond trainen. Alleen met vorst is dat niet te doen. En ik denk dat je bij Rob Jansen in Hernen ook lang terecht kan. Allemaal op zand.


thanks, ik heb Renswoude een mailtje gedaan die is het dichtste bij voor mij :D


Vind Renswoude wel altijd moeilijk qua hindernissen. Weet niet of ze met training wat makkelijkere dingen hebben staan? :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34632
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 18:10

Tuurlijk staan er ook hindernissen op instap niveau. Vriendin van ons is er afgelopen weekend met haar totaal groene paard geweest die heeft alleen wat lage boomstammetjes gedaan, laag op en afsprongetje en het water in lopen. Je kan het zo gek maken als je wil maar ook op puppy niveau trainen.