Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Laurievc

Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 10:49

Allemaal welkom haha! :D


lene

Berichten: 369
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 12:00

Vind ik ook goed klinken een bezoekje met paard :D minderhout is anders zo ver maar zo klinkt het wel heel verleidelijk, als ze een nachtje bij jou op stal kunnen ;). Ik parkeer altijd aan de zwarte kiezel in de haan :) meestal plek zat.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 12:22

Op 25/10 ga ik ook naar de zee met H*elena M*assa, samen met nog een vriendin. Daar wordt ook de zwarte kiezel aangeraden als parking. Is die makkelijk bereikbaar?

Mijn vriend heeft intussen eerlijk toegegeven, met het ongeval van afgelopen weekend, dat hij het nu toch allemaal maar spannend vindt. Ongevallen met paarden gebeuren wel vaker, het is voor hem echter de eerste keer dat het zo dichtbij komt. Ik merk goed dat hij nu toch veel bezorgder is over die uitstap (ook omdat het voor Icaro de eerste keer aan zee zal worden) en het feit dat ik op buitenrit eigenlijk altijd alleen op pad ben.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 07:43

vozzie zijn been is terug normaal. na 2 dagen het speciaal verband en stappen was het vocht terug weg.

Heb ik dit dan gemist van een ongeval aan zee?

antonius: zou hij het crossen mee hebben van zijn mamie dan :) fijn dat hij zo leuk aanpakt.

varekaj: ook schrikken zeker? hoe gaat het nu met de kleintjes?

lene: Filmpjes zagen er goed uit op fb :) jullie hadden er duidelijk zin in :)

anders hier weinig te vertellen.
Flush staat sinds 2 weken thuis en loopt nog steeds op de weide zonder te ontsnappen :) het is precies toch een ander paard in vergelijking met 4 maand geleden. Dan was het echt een arogante zak. Nu is hij echt rustig en veel meer respect.
Zaterdag met haar en mila wel een zalige wandeling gemaakt. Normaal is furrie echt niet zo te genieten op wandeling ( wegspringen van alles , omdraaien en de andere kant oplopen,...) nu kon ik echt met lange teugel overal door stappen zonder dat ze haar aanstelde echt fijn. En zo een fantastisch weertje en het bos zag er zalig uit :) was echt genieten :)
Furrie mag volgende week weer op controle voor haar been. Duimen dat dat ook weer goed is in mate van het mogelijke.


Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 09:55

Ik vond hem toch nog lang geen 100% zoals de DA zei. Pony is nog redelijk sloom voor zijn doen, oogbewegingen waren op momenten nog ongecontroleerd/onregelmatig en had de indruk dat de ogen toch nog subtiel leken uit te puilen.
De katheter stak nog maar infuus was wel afgekoppeld. Hij eet en drinkt goed, dat wel. Zijn vriendje dat mee in dezelfde stal staat is serieus beschermend, bij elke vreemde die langs de stal komt zet die zich tussen de staldeur en zijn maatje in. Gelukkig blijft het bij kont draaien maar niks bijten of stampen.
De levertesten zouden gedaan zijn maar geen flauw benul hoe (ik gok enkel bloedafname) en wanneer ik de resultaten ga krijgen. Er was geen DA aanwezig die me meer kon vertellen, ook niemand van de verzorging kon iets zinnigs zeggen.
Het is mijn eerste ervaring met de M*orett*e en eerlijk gezegd, ik vind Gent toch iets opener en "gezelliger".

Anielcaa

Berichten: 104
Geregistreerd: 11-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 21:46

Soooo, ik ben dit topic helemaal uit het oog verloren! 8)7 Wat gaan jullie hard hier!! Gaat even duren voor in bijgelezen ben :wow:

Hier is intussen veel veranderd! Ik denk dat ik hier na het Nationaal van LRV voor het laatst gepost heb? Plan was dus om na het Nationaal enkel Kronenberg nog te rijden en daarna gewoon het LRV zomerseizoen mee te doen. Dat was buiten de coach gerekend ~~}> Ben beginnen lessen bij I.lonka Kl.uytmans en die had wel eens even andere plannen met mijn paard! Moest maar even heel de zomer wat kilometers maken in de cross, en dan kon ik dit jaar nog 1* starten 8)7 Ik verklaarde ze helemaal gek, maar nu zitten we er niet meer zo ver vanaf...

Nederlandse L(90) gestart in Kronenberg in Mei, liep ie super door de toch wel technische cross, helaas nog steeds problemen op het water...
Paar weken later M(1m) gestart in Ede Putten, machien knalde gewoon foutloos door de cross heen! Piloot had helaas stopwatch niet opgeduwd, dus ruim 40sec te vroeg binnen |o
Daarna Hircan paar weken op trainingskamp gestuurd bij Ilonka, gestart in Leende en Renswoude, kwam echt als een ander paard terug!
Dan meegenomen naar Vrouwenpolder in de M, opnieuw foutloos!
Week erna Nokere in L, stomme langsloper in de combinatie voor het water. Was daar net iets te veel te zien denk ik, waardoor de focus niet bij de hindernis voor hem lag... Verder wel een super gevoel!
Ook Brugge nog gestart in de L, helaas ook weer een langsloper op een simpele tafel. Echt puur te wijten aan een onoplettende chauffeur |o Maar had toen wel het gevoel dat we onze probleemsprongen (water, trakehner, korte lijntjes, ..) overwonnen hadden.

Daarna helaas een dipje in Westdorpe. Was de week ervoor LRV gaan rijden, voor de 2e keer M gesprongen en hij sprong abnormaal, maar voelde toch niet 100%... Stom genoeg eig geen aandacht aan besteed verder omdat hij wel super sprong, maar in Westdorpe dan uitgesloten in de cross. Stond al stil op hindernis 1 :? Snel osteo bij gehaald en zat idd toch wat vast in z'n lijf |( voelde me er zooo slecht over!!!

Paar weken rustig aan gedaan.. Normaal zouden we Geffen nog rijden, maar die heb ik afgemeld. Uiteindelijk wel kunnen starten in Varsseveld eind september, opnieuw in M. Gelukkig hier terug het oude vertrouwde gevoel <3

Afgelopen weekend dan gestart in Merksplas, daar de Belgische M gereden. Poepsimpel foutloos door heel de cross, wat een zalig gevoel!!! *\o/*
Echt maf hoe een vooruitgang we samen gemaakt hebben in een paar maanden tijd! En vooral erg geschrokken van de kwaliteit die hij laat zien nu <3
I.lonka wil ons nog meenemen naar Le Pouget in de 1*, maar dat wordt te krap vind ik. Denk dat ik hem nu gewoon nog 2 LRV crossen laat lopen en dan na de winter klaarstomen voor het hogere werk. Echt super veel zin in!

Verder heeft Gust ook extreme vooruitgang geboekt de afgelopen maanden! Half augustus viel hij nog steeds niet te rijden. Is volledig binnenstebuiten gedraaid door osteo en dierenarts en niemand kon iets vinden wat zijn gedrag echt kon verklaren. Toch nog wat dingetjes veranderd en opeens maakte hij een klik. Super ontspannen in dressuurmatig werk, veel rustiger in omgang. Echt heel vreemd! Springen blijft nog moeilijk, maar we zitten wel in een stijgende lijn... Voor de grap een keer meegenomen naar een crosstraining en nu hebben we het helemaal gevonden! Totaal een ander paard op een crossterrein, helemaal in z'n element! :)* Afgelopen weekend ook meegenomen naar Merksplas in de 80cm en hoewel hij het enoooorm spannend vond, ging hij (op 1 sprong na) overal van de eerste keer over. Echt niemand die het begrijpt, maar ik ben zoo blij met hem! Nu wat kilometers maken in Aspiranten en wie weet wordt het ook nog wel een eventer :):)

Voor de liefhebbers nog een helmcamera filmpje van toch wel ons 'keerpunt' dit seizoen in Ede Putten:

Hircan (Electro x Orlando) sgw M+10 - spr M+2 - drs M1+8
Gucci (Electro x Takashi van Berkenbroeck)
Joly's Lexus (Dusty x Rusty)

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 11:19

ik duik weer even op hier. Ik doe zondag mee in Merksplas in de C90 maar krijg nergens antwoord op mijn vraag wat ik me bij zo'n nieuwe reeks moet voorstellen. Uit het vraagprogramma lees ik eigenlijk dat het een soort oefencross is (zonder klassement), klopt dat?

En weet iemand of je ook zaterdag al kan verkennen? Respons op de facebook pagina is nihil ;(

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 12:47

anielca: wat een vooruit gang :) leuk dat hij het allemaal zo goed opneemt. Gelukkig gaat hij nu terug als een speer en heb je gevonden dat dat enkel het probleem was.
Ziet er een leuke cross uit in je filmpje.
Ik denk trouwens dat ik je dressuur zien rijden heb in nokere.
Herken precies je paard :)

edit: heb net even gespiekt op equibel. zoals ik dacht reed je in nokere 2 paarden voor mijn vriend :)

lielle: c90 zal een jumpcross zijn denk ik. Jumping en cross op 90 cm zonder dressur een zonder klassement.

Op de meeste crossen mag je wel de dag voordien gaan verkennen.
Laatst bijgewerkt door mila_furrie op 19-10-18 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 12:50

Thx. Dan ga ik zaterdag even kijken, wellicht weet ik dan ook meer..

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 17:23

Anielca: leuk dat hij zo goed geëvolueerd is! filmpje ziet er heel vlotjes uit

Varekaj: al nieuws over de pony? Heeft hij nu iets gebroken of niet? :(

Ik ben zondag met iskander naar Puyen*broeck geweest. Was een fijn tochtje en zalig weer. De sprongen zelf zijn B niveau, ik heb met hem alles van de eerste keer kunnen springen. Hij keek alleen zijn ogen uit naar de vele wandelaars, krijsende kinders op fietsen enz... :P maar goed, daar zal hij veel van geleerd hebben.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 19:36

Ja voor kijkerigheid heb je daar gelegenheid genoeg. Wat vond jij ervan? Verbeterpunten? Dan kan ik ze doorgeven aan de ontwerper van het parcours :)

Pony is sinds gisteren weer thuis. Wel nog een week metacam. Ze vermoeden een stamp/trauma met mogelijks nekletsel maar daarvoor zou een CT nodig zijn. Aangezien hij goed hersteld is laten we dat achterwege. De warrigheid zal te maken gehad hebben met inwendige zwelling en hersenschudding.

Over ons clublid nog geen nieuws dus ik vermoed nog steeds in (kunstmatige) subcoma.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-18 21:59

@Anielca: Leuk filmpje! En zotte vooruitgang! Springt ie ook zo ruim zoals het lijkt op het filmpje?

Eergisteren springles gehad van E.lodie de staleigenaresse. Geoefend op oxers en enge dingen. Hekjes/oxers gingen goed maar combi van een dubbel met een oxer die blauwe golfjes heeft was toch iets te veel voor Luxor op het eerste moment. :+ Op den duur lukte het wel maar wel vaak in combinatie met zeer ruime sprongen. := Leuke les, was goede oefening voor ons. We zullen die golfjes nog moeten uithalen. :+ Maar op normale sprongen gingen we toch al naar een 90cm ofzo. Bij te lage sprongen werd Luxor wat nonchalant. Vandaag gewoon gereden en Luxor blijft wat spooky doen in de piste. Vooral op ontspanning gewerkt. Want hij wordt dan precies een plank als hij veel spanning heeft. Heel fijn kunnen afsluiten. Erg veel mijn stem gebruikt om hem op zijn gemak te stellen. Blij dat ik de enigste op stal was. :') Ik zou mezelf niet willen horen my god. :') Het grote verschil met vorige stal was wel dat het toen geen kijkerige piste was (weides rondom). Maar toen had Luxor ook niet de energie dat hij nu heeft. Ook al is hij enorm alert, ik vind 'm veel fijner te rijden hoe hij nu is.
Overmorgen springles bij Ch.anel. Ben al super benieuwd. Laatste keer hebben we rechtje van 1m - 1m05 gesprongen wat ik al zot vond voor mezelf. :+ Dus ben nieuwsgierig wat we gaan doen. :D Volgende week na 2 maand weer op jumping in Mo*orsele. Terug indoor dus ik verwacht weer een spooky Luxor, zal zelf ook heel alert moeten zijn. :P Maar ah, oefening baart kunst! ;) Geen stops + rondje kunnen uitrijden en ben al blij. :)

MF tegengekomen in de ruiterwinkel toevallig vandaag. :+ Dat moet lukken haha. Nieuw hoofdstel? ;) Ik kwam binnen om mijn winterdekens op te halen maar ik kom buiten met 3 paar kousen en een riem aaargh. :')

Laurievc

Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 07:38

Klassiek Hanne :+
Golfjes bijten hoor! Komt goed volgende week :D

Ik zit dit weekend op Sentower. Volgende week ook een dag. Week erna Euregio en daarna gaan we eindelijk verhuizen :D

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 07:39

hanne: deze was om te kijken of het model zou passen. was met een anatomisch neusriem. Maar ik ben dus wel op zoek naar een nieuw bruin hoofdstel :)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 12:10

Ik zie net via FB dat het wedstrijdreglement bij de LRV-eventing gewijzigd is.
Je mag niet meer starten met hackamore, stang en trens of bitloos in jumping en cross.
Pelham is uitsluitend toegestaan met enkele teugel.

Wolletjes of kleppen aan zijkant hoofdstel zijn ook niet meer toegestaan.

Geen idee of dit voor mensen hier die soms een lrv-cross starten gevolgen heeft?

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 21:43

Ik reed Colorado op pelham met 2 teugels. Maar wij hebben al eventjes niet meer gecrosst :P
En varekaj, een grachtje en een haag mis ik nog op het terrein, eventueel een nette trakhener mag ook nog. :o


Zijn er hier naar Merksplas geweest?


Hanne: hoe ging Moorsele?


Ik ben ook naar Moorsele geweest, iskander dubbel 0 in 1m en ferro 2 balken in 1.10. 1 ball op de eerste hindernis en 1 volledig mijn fout. Ik was aan het twijfelen qua afstanden en heb teveel verruimd, had eigenlijk gewoon rustig moeten verder rijden. Maarja, achteraf he :Y)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 22:42

Zal de boodschap doorgeven :D

Ik dacht dat ik 60-70 ging starten zondag, blijkt dat er problemen waren met de site en dat het 70-80 zal zijn. Woeps. Morgen in de springles maar op oefenen.
Heb de programma's van zellik ook eens bekeken, denk erover om daar ook paar keer te starten. Gewoon kilometers maken.

Ohja en bij jumping aspiranten mag nu ook een oxer gezet worden.

Ik had echt nog nooit gemerkt dat ze dat bij aspiranten niet bouwen :+

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-18 23:09

@Florence: Ik ga komende zondag pas naar Moorsele. :)

Vandaag springles gehad, was leuk. :) Filmpjes op mijn instagram.
Efjes downmomentje gehad tijdens de les, maar na een peptalk zijn we er weer in gevlogen. :j
Ik ga zondag 2x 80 cm starten. Zou best niet meer 70cm starten omdat het eigenlijk te gemakkelijk wordt voor Luxor. In november ergens zal ik ook met mijn lesgeefster een woensdag naar Moorsele om te trainen. Zo is het ook makkelijker voor haar om eens goed te coachen voor/tijdens/na de parcoursjes op verplaatsing. :)
In ieder geval ontbreekt de goeie begeleiding niet!
mr onzeeeeeeeeeker dat ik ben zeg. Niet leuk en waarom is dat nodig _-:( dat was dus ook dat downmomentje. ;(

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-18 23:15

Super van Iskander!! :D Spijtig van de balkjes van Ferro. Hoe verliep de timing? De oldskool vertragingen of liep het toch nog op tijd?

Laurievc

Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 06:19

Fijn Florence! Ik heb dat ook altijd. 'oliebol, had ik ... maar gedaan, dan was ik nul geweest" haha :+
Hanne, ik ken je gevoel op de moment haha! Ook zo onzeker als iets :+ Sinds Genesis uit blessure is kan ik precies geen afstanden meer rijden ofzo :')

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 07:40

iedereen heeft wel zo een momenten denk ik. Ik heb het vooral op hoogte :p 90 cm geen probleem maar o wee 10 cm hoger:p plots kan ik niks meer :s

Mijn vriendin is 3 dagen geweest naar moorsele en de timing was iedere keer bijna perfect op 5 min na.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-18 10:37

Tga echt goed met Moorsele nu. In goeie handen precies! :) Hun social media enzo is ook veel beter.

Ambetant hé. En Luxor profiteert daar van. Hij was superbraaf, maar vanaf ik hem niet genoeg tussen benen en teugels heb, dan loopt ie erlangs. Goeie les voor mij, tis gene automatiek :+
Mr heb ook veel aan m'n coach. Ik leer veel. Voel wel dat we vooruit gaan.


Luxor zijn vel ligt wel open ;( Dr waren haren weg van zijn buikflap van zijn vliegendeken. Maar nu ligt het beetje open van mijn been. Voel mij echt keischuldig, ook al kon ik er niets aan doen. Vandaag of morgen achter een bodybandage. Zal binnenkort weer bijna overal bont moeten hangen. Vooral aan de teugels ist nogal een zicht. :') *poef* bont everywhere

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-18 11:09

Ik vraag mij nu wel af hoe ik mij BW kan inschrijven volgens hun nieuw systeem. (entry.equipe.com)
Kan mijzelf maar 1x aanduiden. Wou eens kijken hoe dat inschrijven verloopt, maar kan dus niet 2x in zelfde proef inschrijven.

Laurievc

Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 11:25

Ander paard aanmaken met (BW) erachter. Zo lossen wij het op in Sentower

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-18 11:29

Dankje! 'k Ga Mailtje sturen naar ZS om te vragen hoe ik dit best zou oplossen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler en 45 bezoekers