Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
winnie10

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 20:50

Amai daaph! Ziet er een verstandig paard uit, zalig!

Iemand hier die meedoen aan orp le grand zondag? Ik doe er mee in de 90, ben benieuwd naar het parcour want ik ben er nog nooit geweest!

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 21:15

Ja hij denkt echt goed mee, kijkt nergens naar. Totaal anders als blits.

Ik heb filmpjes van vorig jaar. Ge moet eens kijken op mijn inst, daar staan er. Al hebben ze nu wel een bute bij gebouwd

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 08:04

Wijze foto Daaphh!

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 09:01

@daaph, heerlijk als ze zo nuchter zijn.

@winnie, ik ben afgelopen voorjaar geweest. leuke wedstrijd, maar het M was een slachtveld %)
Veel succes!!

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 12:22

Supertof Daaphh, ziet er echt ne wijze uit!

Alé, ik heb weer discussie thuis... 'k Wou zondag zowel Play als Ny meepakken, is de vent nie akkoord want ze zijn alleen superbraaf op camion, samen ook, maar niet samen waarbij ene weggaat en de andere moet blijven staan. En hij ziet het niet zitten om over en weer te rijden, en hij heeft ook geen zin om met ene een uur te stappen tot de andere terug is. Dus moet ik maar kiezen...
Jah, zal maar Play kiezen zeker?

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 12:41

Of nog ene meepakken als gezelschap. De pony van uw dochter?

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 12:47

Antonius schreef:
Supertof Daaphh, ziet er echt ne wijze uit!

Alé, ik heb weer discussie thuis... 'k Wou zondag zowel Play als Ny meepakken, is de vent nie akkoord want ze zijn alleen superbraaf op camion, samen ook, maar niet samen waarbij ene weggaat en de andere moet blijven staan. En hij ziet het niet zitten om over en weer te rijden, en hij heeft ook geen zin om met ene een uur te stappen tot de andere terug is. Dus moet ik maar kiezen...
Jah, zal maar Play kiezen zeker?


ze zullen dit toch moeten leren toch?

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 12:51

Pony heb ik ook voorgesteld, maar dat plakt Play dan weer zodanig aan vast, dat die onder het zadel vree mottig ga doen.

En ja, Mila, ik ben ook van dat principe... Maar ze zullen het moeten leren dus op een dag dat hij thuis blijft en er dus geen last van heeft :roll:

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 12:54

Moet wel zeggen dat dit met canch en haar zus no.orit ook altijd drama was en beide niet te rijden als ze elkaar ook nog maar hoorden. Ik ben daar dan mee gestopt ook. Enkel alleen mee. Mr je hebt camion dus dan kan idd wel een pony mee?

Daphne ziet er top uit met Jomo!!
Laatst bijgewerkt door PrietPraat op 26-09-18 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 12:55

Ik heb eigenlijk geen idee hoeveel dat kosten dat casteren. Waarom wil je hem zo 'vroeg' casteren?

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 13:04

Ik vermoed dat die van Mila al behoorlijke praatjes heeft/hengstenmanieren?

Hangt echt zo hard af van paard tot paard. Play hebben wij op zijn 1e verjaardag al laten castreren, voorjaar dus, omdat hij toen al de merries begon te dekken.
De vorige hebben we gedaan toen hij anderhalf was (najaar) en die met de niet-ingedaalde bal dus op 2,5. Ik wacht op zich liefst zo lang mogelijk, maar bij teveel miserie... hakkie takkie, weg met zakkie :D

PP: denk dat het bij Play en Ny op zich wel zou meevallen, maar ja, ik heb gene simpele vent :o Mag allemaal niet te moeilijk zijn of moeite kosten. En met de pony zou Play onder het zadel wellicht moeilijk doen, hij is zot van die pony...

'k zal het maar weer zo laten, of k heb weer 2 weken ambras thuis.

Maar dus, Play kiezen? Die heeft op zich het meest te leren uiteraard...

Laurievc

Berichten: 4419
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 13:07

Ik zou dan precies ook voor Play gaan, Antonius :)

Gisteren training gehad met Gennie. Terug de eerste keer, maar het is echt duidelijk dat het vertrouwen toch wel weg is... Heel vluchtig over alles en vanaf ik wil sluiten (= gewicht op achterhand) stopt ze. Denk dat ze echt die pijn nog associeert met springen... Maar opzich sprong ze alles, ook een dubbeltje terug gedaan en dat ging allemaal goed.
Vandaag nog eens herhalen. Nu terug beide ritme en vertrouwen krijgen. Vind het al goed dat ze geen schrik heeft om te springen, want dan zou ze op alles stoppen

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 14:13

omdat hij inderdaad net iets te arrogant al is om goed te zijn :) nu loopt hij nog tussen de andere paarden krijgt hij af en toe klop van maar thuis komt hij weer alleen te staan en dan zal hij weer arrogant en dominant worden vrees ik :s dus liever de korte pijn :) zo is het ook voor iedereen gemakkelijker. Plus zijn mama loopt ook nog thuis zou niet graag hebben dat hij weer gaat uitbreken om zijn mamie te dekken :)

nja dan zou ik ook voor play kiezen. kan je mss een keer alleen met ny gaan?

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 14:40

antonius, andere groom die dag meenemen? ;) maar ik zou dan ook voor play gaan.

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 14:54

Zou dan ook voor play Kiezen.

Hier is het veulen van canch ook nogal dul := Echt overal aan zitten friemelen en zou al eens durven u vest vast te nemen ook. Niet om te bijten mr voor te spelen/prutsen. Als ik canch poest, steek ik de spullen in een emmer. In no time heeft ze de emmer omgekieperd. Hoefjes heeft ze wel al braaf. Ze heeft heel graag aandacht, we moeten er echt op zien dat ze niet opdringerig is.

Het andere veulen is een hengstje en dag en nacht verschil van karakter en uiterlijk terwijl ze 3/4 hetzelfde bloed hebben. Canch haar veulen is een popje en het ander eerder wat grof gebouwd en niet zo fijn hoofd. Hij is ook meer behoedzaam en vind aandacht niet zo leuk. Tijdelijk, maar tmag niet te lang duren :P en zou al eens een echt hapje durven nemen :+.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 15:37

Ja dat begon van chuck ook zo :). Hij is altijd erg in de hand geweest met in de kliniek geweest te zijn bij de geboorte. Andere zijn vaak bang van mensen maar hij ja hij kende maar dat voor zijn mama hem terug wou.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 22:45

Mijn aap was bijna 7 toen de ballen eraf gingen. Af en toe eens streken maar nooit dermate dat het gevaarlijk werd. Tot die ene keer op wedstrijd, 3 dagen later was het gedaan met zingen :+

Inderdaad Play meenemen dan. Wel jammer natuurlijk van ook die leerkans maar om daar dan gezever voor te moeten krijgen thuis, ook zonde.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-18 19:39

Luxor is goed verhuisd. :) Later zal hij nog gekoppeld worden met een paardenvriendje. ;) Nu nog op een aparte stuk wei naast de andere paarden. Hij heeft ook al heel eventjes in zijn stal gestaan. Meteen ingewijd met een plasje. :P En begon al vrij snel te drinken en ook al van zijn hooi te knabbelen. Eerst had hij wat schrik om zijn hoofd door 'het raampje' (zit geen raam in, is gewoon een gat) naar buiten te kijken maar na een tijdje vond ie het best wel gezellig. :P Ik zal niet meer terug gaan vanavond om te kijken, want hij voelde wel ok aan. :) Hij zal nog wel zijn zenuwachtige momentjes krijgen maar het ziet er allemaal heel goed uit. :j Hij is in ieder geval in goede handen!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 20:14

Zag er op FB wel fijn uit Hanne, heel mooi stuk weide!

Ik ga zondag naar Puyenbroeck met wat clubgenoten. Zal proberen om de natuurhindernissen goed te inspecteren voor verslag :)

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 07:27

gelukkig hanna, waren mooie stukjes weide wat ik zag. En een vriendje altijd goed!

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 09:20

Varekaj: als je later daar nog eens wil gaan trainen, ik ben kandidaat he!
Of iemand anders :P Wil graag de route eens doen met Iskander of Colorado.

Laurie: geef het wat tijd. Heb je ook een osteopaat laten komen? Dat kan ook altijd helpen

Daaph: Diene jomo ga je veel plezier aan beleven! Ga je er deze winter een wedstrijdje met doen?

En fijn dat de verhuis goed is gegaan Hanne, vanwaar de verandering?

Antonius: ik zou ze ook alle 2 meenemen. Dat lasting gedoe leren ze snel af hoor op de camion. Maarja u vent leert dat mss minder snel af :P Anderzijds heeft Ny nog wat crossen int vooruitzicht he.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-18 09:46

Was niet zo tevreden meer. :)
Nu een veel beter gevoel!

Laurievc

Berichten: 4419
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 10:01

florence123 schreef:
Varekaj: als je later daar nog eens wil gaan trainen, ik ben kandidaat he!
Of iemand anders :P Wil graag de route eens doen met Iskander of Colorado.

Laurie: geef het wat tijd. Heb je ook een osteopaat laten komen? Dat kan ook altijd helpen

Daaph: Diene jomo ga je veel plezier aan beleven! Ga je er deze winter een wedstrijdje met doen?

En fijn dat de verhuis goed is gegaan Hanne, vanwaar de verandering?

Antonius: ik zou ze ook alle 2 meenemen. Dat lasting gedoe leren ze snel af hoor op de camion. Maarja u vent leert dat mss minder snel af :P Anderzijds heeft Ny nog wat crossen int vooruitzicht he.
osteopaat is zowel begin oktober als begin september geweest :D komt oktober ook nog terug voor een sessie taping :)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 12:16

Is natuurlijk te zien hoe erg ze tekeer gaan als ze alleen blijven. Bij die van mij is dat 5 minuten trammelant en wat roepen en dan kalmeren die vanzelf. Dan is dat doenbaar.
Voor hetzelfde geld breken ze de hele binnenkant af met alle gevolgen van dien. Dan sta je daar wel.

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 08:52

Heb verwittiging via mail gekregen van v.lp omdat ik de Piratencross in Mere.ndree gestart ben. Iemand een idee wat de sanctie kan zijn als ik zw.ijnaarde start?