Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 07:16

Er zijn zeker opmerkingen over gemaakt geweest. Is gemeld aan de hoofdjury en die club staat er voor gekend om zich zo te gedragen. De taal die zowel de commandant als de dames die reden produceerden was echt ronduit onbeschoft. Een lezer is bijna omver gereden, een clublid dat hen aansprak op hun gedrag ook. Het zal gemeld worden maar de kans is zeer miniem dat er wat mee gedaan gaat worden van bovenaf.

Voor de rest zijn we heel tevreden over alles maar we zijn vooral tevreden dat we er voor 4 jaar weer vanaf zijn. Wat een organisatie dat daarin kruipt zeg.


PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 07:50

Wat jammer van je inrijden Varekaj :/. Er kunnen echt hatelijk toestanden zijn :/. In jumping ook vaak. Maar al bij al toch en geslaagde dag uiteindelijk :)!

Denk dat veel mensen dit probleem wel hebben dat hun paarden thuis soms wat te relax zijn. Of is het ms een diesel die op gang moet komen? Dat is bij Winston en bij Canch was dat ok wel zo. Eerste kwartier moet je er wat aan zitten maar eens opgewarmd lopen ze vanzelf.

Hopelijk Is Gennie weer helemaal in orde! Hoelang met je dan nog wachten met rijden?

Mooie resultaten Florence ;)! geniet ngo van de 10 dagn Mauritius! Zal wel de moeite zijn :D.

Dat zal toch al een goeie voorbereiding geweest zijn Lene :)! Echt super stoer. Zal wel een zotte ervaring zijn dat WK in Londen!

Ik heb idd al uitgebreid aan veulen knuffelen gedaan, het is dan ook supercute, lief en sociaal :+: Ik kan niet stoppen met er naar te kijken. Het is gisteren voor de eerste keer naar buten mogen gaan en het was hilarisch :D. Het durfde eerst niet en het bleef zo in stal staan en canch er naar roepen, veulen terug roepen. Dan terug met canch in stal de stal en dan zo het veulen vooruit geduwd maar het wou eerst haar achter benen niet op de grond zetten, het was zo aan het spartelen :P, echt grappig. Maar twas al snel in rode en dan huppelde het mooi achter :P. In de longeer zelf ook overal achter huppelen en canch super lief ervoor. Ze had zich zo gerold en het veulen liep voor haar voeten toen ze wilde rechtstaan en ze wachtte dan zo mooi en dan voorzichtig recht komen :D. Ja het is wel beetje jammer dat het niet mijn veulen is, maar ik ga het wel zien opgroeien en mee helpen opvoeden. Mss fok ik zelf ook nog eens veulen, maar eerst beetje de financiën in de gaten houden :).

Ik heb donderdag les gehad van Michè.le Georges, dat was onze prijs van de clp club battle. Was wel een leuke les, niet meteen iets speciaals geleerd maar was wel een fijne les. De springruiters hadden les van Lieven.devos en dat zag er idd heel leuk uit, super relax en die praat echt hilarisch. Kheb hem wel nog niet direct (bewust) zien rijden op wedstrijd, kga er eens op moeten letten. Maar tis id wel een chauffeur !

Laurievc

Berichten: 4406
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 08:01

Rot Varekaj! Zonde dat ze daar van bovenaf niks mee doen...

Goh, PP, ik verwacht eigenlijk dat ze meteen weer alles mag. Ze mag nu ook gewoon rondbollen op de wei etc. Je moet ze zien doen. Blessure? Waar? :+ Misschien een weekje wachten met springen, maar ik verwacht geen maand bezig te zijn met opbouwen :)

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 08:37

pp: ik dacht al dat ik jou herkende op de foto's maar wist het niet zeker. foto was van ver getrokken :)
L*ieven was aan het inrijden toen ik sprongen moest zetten, nu hadden ze de paddock nauwelijks gesleept tijdens heel de wedstrijd en begonnen er al serieuse putten voor de hindernis te liggen. Mijn vriendin vroeg of ik de hindernis wat wou verzetten. Net toen we dus de hindernissen zouden verzetten komt L*ieven zo langs ons. W8 zegt hij kzal helpen om hem af te breken en ik dacht oke. Hij komt aangereden maar zijn paard sprong er probleemloos over :p Dan maar zelf afgebroken. Als je zo even in de paddock staat hoor en zie je wel vanalles. Als je hem dan even in de gaten hou is het allemaal best grappig :p hij vertelt veel mopjes :p

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 09:51

Veulenspam is altijd welkom hoor PP :P Heb de foto's wel al op FB gezien maar dan nog, 't is inderdaad een leuk ding om naar te kijken!

Ik heb intussen kramp in mijn benen van het hele weekend zo rond te rennen :+

Antonius

Berichten: 2318
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 12:45

PP: dikke proficiat met het veulen! Heeft het intussen al een naam?
Kan er niet ergens een goedkope dek van de boot vallen, voor een veulentje voor jezelf :+ :') ?
Zou Canch volgend jaar opnieuw gedekt worden?

Varekaj: amai, je hebt zelf ook nog op je eigen tornooi gereden? Zeker druk dan! Maar idd, jullie zijn er weer vanaf voor een lange tijd!

Laurie: hopelijk ben je binnen enkele dagen weer goed aan het rijden met Gennie!

Lene: ik word al moe als ik je uitleg lees over het WK :') Maar ongelofelijk super gaaf dat je aan zoiets kan en mag deelnemen!!! Je staat er toch maar hé!!
Apropos, je hebt nog altijd iets tegoed hé van mij, word tijd dat je je pony weer wat meer van stal haalt ~~}>

Florence: proficiat met de nieuwe job! Je was tijdje terug aan het twijfelen tussen 2, is het één van die 2 geworden? Welke??
Have fun op reis!!


Hanne: ik vind dat je hele mooie progressie maakt met Luxor! Hij ziet er echt helemaal anders uit dan enkele maanden terug!

Madelene: ik duim van harte voor je mee dat je in Düren een fijne rit kan maken!

Mila: knap gereden van I.ris! Zo is het leuk hé om te groomen :D

Hier heb ik afgesproken met KC, volgende week ga ik eens tot daar op woensdag om hem met Ny te laten rijden, en dan de week erop ga ik ze daar 5 dagen zetten, bootcamp voor Deurle. 5 dagen na mekaar werken, dagje rust en dan Deurle.
Heb het met hem eens doorgesproken en hij zegt ook, ik heb de afgelopen tijd toch best veel getraind op crosshindernissen, toch een aantal wedstrijden gereden maar op een gegeven moment moeten ze gewoon springen, ook als het eens iets 'nieuw' is, of wat schaduw of gelijk wat. Zeker in een reeks waarbij ze nu op zich niet op de toppen van haar tenen moet staan en zeker omdat ze al de rest zooo easy aanpakt.
Dus ja, enerzijds even aanpakken door hem, anderzijds kan hij dan eens aanvoelen of hij verschil voelt thuis of op wedstrijd, mss via die weg nog eens een nieuw inzicht.
En ook, voor mij niet onbelangrijk, we hebben nu een wedstrijd of 4 achter de rug met crossfouten, dat zit op den duur in mijn hoofd. Denk dat eens iemand goed erop die niet emotioneel betrokken is, ook wel deugd kan doen.
En als ik ze volgende week afzet en weer oppik, neem ik play ook eens mee, kunnen we eens op nieuw terrein voor hem rijden en ik ga al eens een boompje springen dan :P

Overigens Varekaj, jij hebt al aantal keer gezegd dat het bij mij precies altijd zo vlot gaat, helemaal niet hoor, zie nu maar met Ny, maar ik probeer wel om niet te lang 'aan te modderen'. Kijk, ik zal Ny op mijzelf ook wel goed krijgen, maar dat kost (veel) extra tijd. Mocht ik het nu kunnen oplossen door ze eens even te laten rijden, waarom niet? En het is een ruiter waar ik 200% in geloof, niet alleen zijn resultaten zijn goed, maar zijn manier hoe hij er komt zijn voor wat ik ervan zie en hoor ook goed, dus dan heb ik daar niet zoveel problemen mee.
En met Play heb ik ook alweer klein terugvalletje hoor, hij is weer wat aan het 'wippen' als ik aanspring in galop. Precies wel veel duidelijker als ik gewoon zit in mijn zadel, als ik beetje verlicht sta, is dat veel minder. Ga dus hier eens osteo voor laten komen om te checken.
Wellicht is het gewoon zijn (slecht) karakter :Y) maar dan weet ik ook zeker dat ik hem erdoor mag rijden.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 13:44

hanne: trouwens the beast is toch ook wel al vet? is het nu de water edition dat je mee doet? Mocht je volgend jaar zin hebben om een kleinere mee te doen hoor ik het graag :) Ik zou echt super graag eens mee doen maar alleen is alleen eh :(

Antonius: groot gelijk. Soms kan inderdaad een aan oog en gevoel (lees niet emotioneel) veel te weeg brengen. ze kunnen er wel deugd van hebben.
Ja ze had echt super gereden. iedereen kwam haar achteraf ook "feliciteren" met haar rondje.

Ik heb mij opgeven om zaterdag te gaan schrijven in deurle :) zo heb ik mijn goeie daad voor dit jaar ook weer gedaan :)

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 14:20

Dat geploeter in water en modder en klauteren, spreekt mij wel echt niet aan :o. Lopen cava :P, ZO halve marathon zou ik mss nog wel willen doen. Wnr zou jij het doen MF?

Hopelijk komt het met KC in orde :) Ze kan het genoeg, ze heeft het wel in zich :).

De dek is niets he Antonius, maar mijn paard staat niet aan huis en als ik dan voor twee paarden volle pot stalgeld moet betalen, hoefsmid enzo ... Dat zal duur zijn in de maand en met mijn huis dat ik nu heb, Ik weet het niet... Zal er beetje van af hangen hoe canch zal zijn wnr het veulen gespeend wordt, of ik er terug wat me kan rijden en hoeveel ik kan sparen per maand :)

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 14:33

pp: 1 november zou ik in oudenaarde meelopen aan den donk. 3 toeren maar wel een leuke omgeving.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 15:18

Alleen lopen zegt mij dan weer niks, dat ploeteren maakt het interessant :D

Idd PP, kost allemaal een pak geld als je er meer dan 1 wil houden en je bent van een pension afhankelijk.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-18 18:10

Veel plezier op vakantie Florence! :) Leuke foto van Ferro btw. ;)

Die inrijprobleempjes door andere ruiters zijn idd hatelijk.

Ik ben in ieder geval benieuwd hoe Deurle zal zijn met KC en Ny!

@Mila: Idd beast is 19km. Maar onofficieel is het blijkbaar 22 km :') Nuja kan altijd stoppen na 13 km ook. :P Vorige keer is 13 km gelukt dusja. Een kleinere wil ik gerust wel eens doen! :) Er is ook eentje van 7 km.

Canch haar veulentje is idd meeegaaacute! :D Zo'n popje <3 En dan heb ik ze nog niet in het echt gezien. :P

Paardrijden gaat idd bijna nooit vlotjes. Altijd is er ergens wel een dipje. Waar Luxor en ik nu ook in zitten/zaten. Het rijden vandaag begon ok, maar er kwam dan wel eens zwaar protest. Neus richting de hemel slaan, over schouder uitbreken etc. Ik heb hem dan toch eens paar flinke schoppen gegeven en een mep op zijn kont. Als dit onterecht zou zijn, zou hij bokken en angstig reageren. Maar hij wist precies wel dat hij niet zo flink meewerkte. Daarna ging het wel beter. Op het einde tooppp kunnen afsluiten. Wat langere teugels dat hij wat lager kon lopen om uit te draven. Hals mooi gebogen en laag en liep in balans op zijn eigen benen + tempo bleef hij houden. :P Uit cirkel van hand veranderen ook mooi in balans wisselen in buiging/stelling. Bleef daarbij goed op zijn eigen benen lopen en hoofd bleef rustig zonder omhoog te gaan. Superblij daarmee! :D Weet niet of het dipje over is. :+ Maar tis een stap vooruit! :D


Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 19:36

Ik denk niet dat het nog nodig is om er iemand anders op te zetten.

We zijn er intussen uit dat het vooral een overload aan energie is die zich omzet naar die massieve spanning. Galopwerk met veel schakelen, voltes vergroten en verkleinen etc blijkt de ideale oplossing.
Thuis gaat het nu prima, op wedstrijd heb ik wel nog problemen als we met veel ruiters op een kleine oppervlakte moeten inrijden.
Naast de 4'en en 5'en die nog regelmatig passeren als de spanning weer eens overloopt scoor ik even goed met regelmaat 7'ens en 8'en en elke proef zit tussen de 62% en 65%. Het is niet dat we het niet kunnen. Het is nu gewoon kwestie van oefenen en handiger worden.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 06:39

hanne: die 7 km zie ik wel zitten :) toch om te proberen mss ben ik daarna ook wel ambitieus om de 13 of 17 te doen :p maar kzou hettoch eerste eens willen proberen :)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 07:50

Eentje van 7km wil ik ook nog wel proberen op tempo slak :))
Er is binnenkort ook iets van een parcours met 10 mega luchtkussens/hindernissen. Lijkt me ook enorm geestig om eens te doen!

Ik had het lumineuze idee om op ons tornooi niet alleen een fotograaf te vragen voor het springen maar ook eentje voor dressuur. Dat is hypomedia/eventing shot geworden. Tijdens het tornooi zelf al hele leuke reacties gehad en met regelmaat een wachtrij van een man of 20. Gisteravond heeft ze wat foto's uit het album van dit weekend online gezet en ook daar nog steeds een hoop blije mensen. Zitten echt heerlijke foto's tussen ook.
Iedereen steeds "Ale jong, foto's van dressuur, dat gaat geen kat interesseren". Blij dat ik toch heb doorgezet, 't Is zacht gezegd een schot in de roos geweest :D

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 07:55

die maken ook heel mooi foto's ! Zijn vrienden van ons :) wij hebben altijd super leuke foto's van de wedstrijden. Claudia heeft bij ons thuis ook al gekomen voor portret foto's te maken in het bos van onze paarden. Hele toffe mensen :)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 11:03

Haha kijk kleine wereld :D Ik kende hun al van op eventings natuurlijk, kijk altijd weer uit naar beeldmateriaal van hen als er een cross is geweest. Heb er zelf ook foto's besteld van Deurle toen.
Ik had al gezien dat behalve de cross-foto's ook de foto's van springen en dressuur ook heel fijn waren van kwaliteit dus de keuze was rap gemaakt toen ze toestemden :j

Het zijn niet alleen rij-foto's die aanspreken maar er zitten ook een paar sfeerbeelden tussen waarvan ik echt denk "nailed it".
Heb intussen dan ook een mailtje gestuurd, als ze op LRV-crossen aanwezig zou zijn dit najaar dat ze dat zeker moet laten weten aangezien we redelijk wat crossers in de club hebben.

lene

Berichten: 369
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 08:28

Haha Antonius ik ben het ook nog niet vergeten hoor :o komt er wel eens van. Wanneer breng je Ny naar Kobe/haal je ze terug op? Ik ben daar nog nooit geweest op het terrein ;) en los daarvan: als je man nog eens zo een ingeving heeft mag je het nog altijd vragen ze om te babysitten :Y)

Hanne, loop je de beast alleen? Ik doe normaal niet mee maar als ik nog ergens last minute een goedkoop ticket op de kop kan tikken, wie weet :)

Veel plezier op vakantie Florence!

Winnie, hoe ging het in Brugge?

Mila_furrie: die van Donk schijnt inderdaad wel mooi te zijn.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 09:20

Oeh ja wie heeft er meegedaan in Brugge en hoe is het geweest?

Springzadel gisteren geprobeerd maar aan de longe was al te zien dat het niet past -O- Te brede kamer en je ziet het zo kiepen/klapperen.

Misschien toch maar uitkijken naar een tweedehands. Met alle onkosten die nog op de planning staan wordt een nieuw zadel anders iets voor 2025 ofzo, terwijl tweedehands met wat geluk wel sneller haalbaar is.
Het kriebelt intussen gewoon veel te veel om die draad weer op te pakken om me enkel en alleen met dressuur nog bezig te houden.

DaaphhJarig

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 10:10

Ik lees altijd bij en sluit me aan bij de samenvattingen van hierboven.

Hier niet zo veel te vertellen. Alles gaat zijn gewone gangetje.

Qua zadels probeer eens mer gels of wolletjes of halve gels. Mijn huidig zadel ligt ook niet goed op Jomo. Dus heb al de zadels geprobeerd van Dirk en Sarah. Maar gene past. Jomo is nog maar 3 en om nu al een goed zadel te kopen gaat niet. Dus ik heb het zadel gepakt wat het best op hem ligt en dan een gel vanvoor waardoor het voor hem toch goed ligt. Misschien zo eens iets proberen.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 10:29

Ik heb geen gel of wolletjes meer in huis, heb dat al jaren niet meer nodig gehad.
In stand ligt het redelijk, in beweging kiept het omdat de singel het helemaal op de kop lijkt te trekken.
Het ging om een oude Stübben dus echt rouwig ben ik er niet om :o

Zou er eigenlijk eens voor moeten binnenspringen bij mijn zadelmaker om te kijken wat hij allemaal tweedehands heeft liggen. Daar zit passervice normaal bij inbegrepen.

Antonius

Berichten: 2318
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 12:20

Ik heb echt al tientallen foto's gekocht van H.ypomedia, vind dat ze altijd mooie kleuren heeft in haar foto's! Ik wil eigenlijk heel graag een fotoshoot aan zee van haar, prijs voor de shoot vind ik dik ok, maar de vervoerskosten lopen wel hoog op. Had ook al gedacht om met een groepje af te spreken (iemand van jullie mss?) maar ja, dat is wel beetje organisatie om datum te prikken en als het dan geen mooi weer is...
Ik heb van Fi zo hele mooie foto's van aan zee, was toen prachtig blauwe lucht, zoiets zou ik ook van Ny willen.

Ik heb ook geen problemen hoor om gel/wol te gebruiken. Ik zou ook niet graag een zadel hebben dat specifiek aangepast is op 1 paard, heb er doorheen de jaren toch verschillende te rijden. Mijn zadels gaan over het algemeen langer mee dan de paarden die ik heb :')


lene schreef:
Haha Antonius ik ben het ook nog niet vergeten hoor :o komt er wel eens van. Wanneer breng je Ny naar Kobe/haal je ze terug op? Ik ben daar nog nooit geweest op het terrein ;) en los daarvan: als je man nog eens zo een ingeving heeft mag je het nog altijd vragen ze om te babysitten :Y)


Lees ik wat ik hoop dat er staat :P We willen graag in de kerstvakantie paar dagen weg gaan, dat beviel ons enorm vorig jaar. Zal wellicht van 31/12 tot 4/1 zijn... Mocht je zin en tijd hebben om af en toe nog eens te komen, dat zou geweldig zijn!
Woe 29/8 ga ik met Ny naar KC om hem er al eens mee te laten rijden en dan ma 3/9 zet ik ze af en vrij 7/9 haal ik ze terug op. Heb mij de maandag verlof genomen en vrijdag werk ik niet.

Nu vrijdag zou ik trouwens overdag graag een ritje in merendree maken met de Play, zijn eerste buitenritje en zou ook eens een boompje willen springen. Moest er van hier iemand zijn die zin en tijd heeft om mee te gaan? Ik ben vrij tussen half 10 en half 3.

DaaphhJarig

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 12:57

Mijn zadels gaan ook langer mee dan het zadel hahaha.

Welke jumpcross wou ge meedoen Anthonius? Ik wou in Merksplas meedoen, maar ik zag dat ze 4 moeten zijn. Opzich wel logisch maar zo 60 cm is toch ook gewoon voor de ervaring

Sarah heeft een mini cross gezet bij haar, wij gaan daar in het weekend eens op oefenen.

Antonius

Berichten: 2318
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 13:00

Ah ik wou in merendree meedoen maar dat zal dan ook niet mogen vanwege zijn leeftijd??? Dju... Wel stom, maand later beginnen de indoor jumping en daar mogen ze wel aan meedoen...
Kan mij nog onder mijn man zijn naam inschrijven voor de vrije cross...

DaaphhJarig

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 13:13

Ik heb nog niet geprobeerd om in te schrijven. Maar min leeftijd staat op 4j

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 16:34

Zou het gewoon proberen om in te schrijven?
Vrijdag werk ik maar uitstapje naar zee wil ik heel graag eens doen!

Mijn vorige dressuurzadel heb ik ook voor meerdere gebruikt. Dat heb ik moeten wegdoen omdat de boom constant scheef trok en niet te herstellen was. Mijn wolletje is paar jaar terug kapotgevreten door muizen op stal en had toen geen nodig dus nooit nieuw aangeschaft.
Als ik iets goed passend kan vinden met eventueel kleine aanpassing is dat ook prima.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers