Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 20:05

Van een slagveld gesproken :wow:

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 20:59

En dan was die hindernis 5 voor u , vorige keer voor de B en die smalle als je de bute voor de 2dex af moest, stond op 3 galoppassen...

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 22:07

jeetje...ik dacht dat dit een makkelijke wedstrijd altijd was?

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 09:40

daaph: veel beterschap. Ik had ook problemen met de eerst wijsheidstand die ze getrokken hadden. Hij stopte niet met bloeden en begon ook te ontsteken. Dan ook moeten terug gaan. Daarna is alles snel genezen.

madelene: Jammer van je wedstrijd maar wel fijn dat je achteraf nog hebt kunnen rijden en hem er eens door kunnen rijden hebt.
Ik had enkele filmpjes en foto's gezien. het zag er wel een mooie wedstrijd uit.

lrv... Ja ik moet zeggen dat ik ook weer zitten twijfelen heb om me toch weer in te schrijven voor lrv, maar moet zeggen na alles nog eens grondig te bedenken ga ik het niet doen. De tereinen zijn niet altijd al dat en idd zoals jullie hier zeggen is er toch een bepaalde sfeer vindt ik...

antonius: leuk dat play zijn euro gevallen is :) ik kom mss wel eens supporteren in merendree :) wat ga je nu met ny doen?

hanne: proficiat met uw resultaat. Voor mij is het inrijden vaak ook de hel omdat ze meestal zelf zo "heet" is en vaak is er weinig ruimte om ze te laten kalmeren omdat we dan met zoveel op elkaar zitten. ik ben er nog in de namiddag geweest, had enkele vrienden die meereden in n2.2 . Piste lag er best goed bij vond ik.

hier gaat alles rustig verder :) heb furrie nu eens gelongeerd met een pessoa ipv gogue en moet zeggen dat ze veeeeeeeeeeeeeeeeeeeel beter liep met de pessoa. Ga dit nog even verder doen, hopelijk blijft het zo. vos gaat volgende week normaal op jumping in waregem.

lene

Berichten: 369
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 10:09

Ik lees rustig mee met al jullie verhalen :D Jammer van Orp Madelene, maar wel fijn dat je toch nog mocht uitrijden. Pakt hij op training ook zo moeilijk aan? Lijkt mij dat hij toch een stukje vertrouwen en/of kracht mist? Fijn dat de dressuur zo goed ging Hanne, werpt de training toch zijn vruchten af. Foto's van Nokere zagen er ook weer heel fijn uit Antonius, zoals ge zegt "bijna zonde om ze in te zetten voor eventing", zo fijn springen :P En fijn dat er maar iets relatief onschuldig uitgekomen is bij Genesis. Blijkt toch maar weer dat het vaak niet voor niets is als ze "plots" moeilijk doen in het springen :(:)

Die van mij heeft hier een luilekker leven van jewelste. Zo druk met werk, lopen, training voor obstacle run (loop het WK in oktober, had mij daar "per ongeluk" voor geselecteerd :D), huishouden, pff. Dus eigenlijk ben ik een echte zondagsruiter geworden O:-). Probeer hem tijdens de week wel eens te longeren of een klein wandelingetje te maken en dan in het weekend te rijden, maar komt er niet vaak van. Ook wat op de sukkel geweest na een foutje van de hoefsmid... Maar dit weekend toch terug eens wat crosshindernisjes meegepikt bij mij in de buurt en er mega van genoten dus wie weet pik ik Deurle toch nog mee ;)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 11:39

Hoe kan je je nu "per ongeluk" selecteren voor een WK Obstacle Run :') (ik wist niet eens dat daar een WK van bestond, dus vertel maar alles!)

lene

Berichten: 369
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 11:56

Welja ik deed mee aan de competitie in Gent en die telt als selectie voor het WK. Mijn doel daar was gewoon rond geraken en alle hindernissen te doen want zitten super technische dingen tussen. En ik had nog nooit in competitie gelopen, enkel recreatief :+. Is uiteindelijk gelukt maar dus wel met een "trage" tijd omdat ik hier en daar echt lang heb moeten proberen tot t eindelijk lukte. En dat bleek toch goed genoeg voor de 4de plaats van alle vrouwen, want bijna niemand had alle hindernissen gedaan. Wel een aantal een stuk rapper maar dus 1 of 2 hindernissen geskipt. Conclusie: geselecteerd :D is natuurlijk een kleine sport dus het is niet vergelijkbaar met een WK paardrijden ofzo :') maar toch. Dus nu heel wat dingen aan het trainen die ik nog totaal niet kan. Doel: aan de finish geraken hahaha.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 11:59

Zou heel graag eens zo'n obstacle run meedoen maar met 0,0 conditie en gebrek aan schop onder mijn kont om het lopen op te pakken gaat dat er niet van komen vrees ik.

Waar en wanneer is dat WK?

De Titan Swim die ik zien passeren heb zag er ook onwijs leuk uit. 2 meiden van de club hebben meegedaan, eens kijken deze week welke verhalen ze daarover te vertellen hebben.

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 10:01

Even ego post, Canch haar veulentje is vannacht geboren :D. Super flink merrie veulen, bruin met een kolletje. Tstond in 1-2-3 recht en het bleef de hele tijd recht :P. Het is geen ene keer gaan liggen in het dikke uur dat ik er bij was. Canch was wel heel moe en had het lastig met de nageboorte. Daar een beetje moeten helpen. Maar vanmorgen al opnieuw geweest en ze zag er al weer fris uit. Tis echt een heel mooike :D (Gelukkig de kant van mama gekozen voor het uiterlijk :D, nu graag het talent van de papa :P)

Foto's op insta en Facebook :D

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 10:31

Ik had het al gezien ja! Echt een mooi veulen <3
Proficiat!

Ging je het houden?

lene

Berichten: 369
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 10:40

Proficiat PP! *\o/* Had de foto's al zien passeren, inderdaad een mooike!

En die obstacle runs ja vraagt wel een beetje conditie maar valt ook nog wel mee als je het gewoon op eigen tempo doet, niets moet alles mag ;) titan swim had ik ook gezien en ken ook paar mensen die meededen. Ben zelf niet zo een zwemmer, maar met het weer van de laatste tijd leek het mij zeker een leuke. Vroeg mij alleen af hoe ze dat veilig houden met al die mensen tegelijk in het water die grenzen verleggen/ mogelijks een beetje overmoedig zijn :7

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 11:51

Als je tijdens het lopen eens een por krijgt is het niks, tijdens zwemmen kopje onder geduwd worden is wat minder leuk.
Misschien toch maar eens het lopen weer oppakken dan!

Proficiat PP, had het vanochtend als gezien op FB. Leuke naam trouwens! Veulenspam is altijd welkom :D

Voor de rest wordt er hier weinig gedaan, alle tijd kruipt momenteel in de laatste eindspurt voor het tornooi dit weekend. Ga blij zijn als dat achter de rug is eerlijk gezegd.
Gisteren de pony's van weide verzet en verschoten van de veerkracht van de natuur. De weide heeft ongeveer maandje rust gehad maar was echt compleet kapot: alles dor en verdroogd, enorm veel stof, waterput leeg etc. Was dan ook aangenaam verrast dat ik gisteren zag dat er GRAS op staat! En niet van die armtierige groene wazige sprietjes maar echt gras!
Vanavond of morgen de 2 paarden ook even naar daar versluizen.

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 12:37

Dank je, tis echt een poppeke. Het galoppeert al dul door de stal haha. Theeft nog geen naam, het moet met een D beginnen en achternaam d'hemsrode.

Kvind dat mega zot wat jij doet Lene, efkes WK :D. Waar gaat dat WK door? En hoe train je er dan op buiten lopen? Pony zal dat wss niet erg vinden zijn luilekker leven :P.
Laatst bijgewerkt door PrietPraat op 16-08-18 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 12:38

pp: proficiat! alle veulentjes zijn leuk he als ze klein zijn :d is dat de naam? Had dat niet eens door dacht dat er nog iets na de D moest komen haha :p oeps.
edit: toch zoals ik dacht dat de naam nog niet volledig was :)

lene: sterk hoor dat je dat allemaal doet . Zo een obstacle run zou ik ook ooit wel eens willen doen. Jammer genoeg weinig liefhebbers in mijn vriendenkring om zoiets te doen :(
Mijn doel is dit jaar een halve marathon lopen. We zien wel hoever ik geraak. Volg nu een schema van polar. We zien wel normaal tegen oktober/ november zou ik er moeten geraken :)
veel succes in elk geval op het WK :)

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 20:45

lene, ook wel lekker om eens rustig aan te doen. en briljant dat je je "per ongeluk" geselecteerd hebt :')
als antwoord op je vraag, kracht is het probleem niet, maar vertrouwen...hij heeft zich 2x goed zeer gedaan, en alles moet nu eerst gecheckt worden.

varekaj, misschien aan een obstacle run voor de niet getrainde in wandelmodus doen?? _O- _O- := := ik heb net zo'n conditie...hahaha

PP, nogmaals proficiat met je veulentje, gaat alles goed?

hier alles zijn gangetje...beetje doortrainen voor volgend weekend. Dan gaan we naar Düren achter Aken. Ik heb nog steeds geen dressuurproef gekregen van de contactpersoon. En op internet is het ook erg lastig vinden. Maar ja...we houden hoop dat ik hem volgende week maandag toch echt wel heb.
Hopelijk houd hij de lef vast die we afgelopen weekend in Orp op het einde weer terug hadden

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 21:50

iedereen druk aan het rijden??
veulentjes aan het knuffelen??
voorbereiden voor een run??
:D :D :D

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 22:03

KO na een eerste dag tornooi. Hele dag wc-poets mogen spelen na de zoveelste korte nacht.
Morgen ook weer enorm vroeg op (5.30 ten laatste) zodat ik met paard op 7u op het terrein ben. Rond 10u vlechten en dan tussen 11.50 en 13.45 heb ik 1 individuele dressuurproef en 2x groepsdressuur. Paard zal het wel aankunnen. Of ik niet ergens tussendoor in slaap sukkel wordt een andere vraag.

Als mijn zadeldoek uit de wasmachine is ga ik mijn bed een hele innige knuffel geven. En ik ga HEEL blij zijn als het er morgenavond op zit.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-18 22:48

Stoer lene dat WK! :D Waar is het? Heel veel succes in ieder geval! :D
Ik binnen paar weken de beast lopen in de strong viking. 'k Ga doodgaan. :')

Gisteren heb ik dressuurles gehad. Was bwa. Had wel beter gevoel dan de vorige keer. Vorige keer moesten we lijk een te hoge tempo aanhouden. Maar het probleem is nu dat Luxor het gevraagde tempo niet wilt aanhouden = lui. Ik heb er mij echt aan gestoord. Op verplaatsing loopt hij als vanzelf maar thuis is hij precies veel te hard op zijn gemak. Zou 'm eens haver moeten geven hehe. }:) Hij is veel te braaf thuis. :+ precies een manegeknol. :')
Volgende keer zal mijn lesgeefster er eens op rijden. Zal 'm mss meer motiveren om te lopen. ~~}>
Volgende week zondag jumping met Luxor, ben benieuwd. ;) 2x70 cm weer. De jumping erna (weet nog niet wanneer) wil ik terug naar de 80 gaan.

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 08:43

hanne, in de zomermaanden juni/juli/aug als boxser dag en nacht buiten staat, dan is hij op de vereniging ook niet vooruit te branden, en moet ik het zweepje erbij pakken waar hij normaal gesproken hyper allergisch voor is := , en ik hoef hem alleen maar vast te houden _O-
maar op de wedstrijd weer geen zweepje nodig, dan is hij ook voorwaarts voldoende :')
succes met je jumping volgende week.

varekaj, beetje kunnen slapen?? kort nachtje. succes met je proeven.

lene

Berichten: 369
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 08:46

Wk is in Londen, 19-21 oktober. Vorig jaar in Canada dus als ik het dan toch een keer wil doen is nu wel ideaal wie weet waar is het volgend jaar. Beast in strong viking is ook al leuk! Is dat de eerste keer dat je de fjord drop glijbaan hebt dan? Ik ben daar echt geen held in... hahaha. Gisteren was er een run in Zeebrugge en my god die was zwaar. Twee maal zelfde rondje met 30 hindernissen. Eerste rondje alles gehaald. Tweede rondje 1 stoem dik touw swingover niet gehaald en dan op de allerlaatste hindernis was het op.. zo rot vlakbij de finish. Maar ah we waren maar met 8 vrouwen ofzo, en de helft was hun twee bandjes (je moet er 1 afgeven per niet gehaalde hindernis) al kwijt aan het begin van ronde 1... en de andere drie zijn toppers op Europees niveau dus ben toch best trots. Paar hindernissen gelukt die ik zelfs nog nooit eerder gezien had :D.

Iemand in Brugge dit weekend? Zag al leuke foto's van winnie passeren op fb. Al beslissing genomen voor Deurne Antonius, of je zelf gaat rijden of niet? Ben nog in dubio om ook in te schrijven. Ms gewoon de training de week nadien als die er terug is. Die van mij heeft ook zo een hele grote "moet dit echt?" Op zijn voorhoofd staan in de zomer.

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 17:05

Eventjes een ego post (ik lees zo even bij) Ik ben terug van weggeweest! Heb zomaar eventjes een maand vakantie aangezien ik een nieuwe job heb die 3 september start. Dinsdag vertrek ik nog voor 10 dagen naar Mauritius en dan met volle moed beginnen aan de nieuwe job.

Deze week nog 2x op wedstrijd geweest, Ferro stond fel en kreeg 2 slordige balken in 1.10... jammer maar hij trok wel mooi! (Een beetje teveel :P). Vandaag liep Iskander een foutloos rondje op tornooi en Colorado een 7de plek in Z1. Met dit fijne gevoel kan ik wel op vakantie vertrekken :)
Ik hoop deze winter toch terug op te bouwen naar 120 met Ferro, zijne kop staat zo goed in het parcours. Nu enkel nog meer afwerken
Laatst bijgewerkt door florence123 op 19-08-18 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 17:09

Lene: amai een WK obstacle run! Klinkt gigantisch zwaar :p

Proficiat met de baby PP! Zag het op fb al passeren, vind je het niet jammer dat je ze niet zelf kan houden?

Laurie: is Gen al terug in het werk?

Varekaj: ik heb je niet gezien op tornooi vandaag, hoe is het geweest?

Antonius: ik zou er KC eens met laten rijden. Ik heb dat met Iskander ook eens gedaan omdat hij zo lastig was met zijn hoofd, schudden, wegspringen enz. De puntjes moesten weer eventjes op de I gezet worden. Kan eens deugd doen voor die pubers :)

Madelene: jammer vd stops! Misschien eens kijken naar een makkelijke wedstrijd zodat je het goede gevoel van in het begin kan hebben?

Goed nieuws nog voor Furrie zag ik! Jumping rijden zal wel lukken denk ik :)

Laurievc

Berichten: 4418
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 19:37

Proficiat PP! Wat een knapperdje!
Florence: tof dat Ferro het zo goed doet! Have fun op vakantie!

Gennie is net van haar ontstekingsremmers af. Nog 3 dagen pijnstilling. Dan nog enkele dagen zonder en dan weer laten checken. Het is een energiebom, niet te doen. Maar heb toch nog het idee dat haar been gevoelig is als ik het wil nemen. Ben benieuwd...

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 23:22

Ik ben net thuis :O

Wekker deed pijn vanochtend om 5u30, maar ben toch om 7u30 met paard op tornooi geraakt. Heb tot iets over 10 de toog gedaan. Dan gevlochten en een poging tot inrijden gedaan. Die poging is compleet mislukt, ben letterlijk van het veld af gewalst door een achttal en over de scheldwoorden die ik en nog paar ruiters kregen gaan we maar niks zeggen. Het enige wat ik kon was stappen. Icaro was in de proef dan ook 1 gigantische opgefokte bom spanning.
Hoe ik het gedaan heb, geen idee, maar alsnog 6e plek met 156 punten... volgens mij had die jury echt een rotring :')
Achttal zijn we 6e geworden. Heb Icaro dan direct weggedaan naar huis en was rond half 4 terug. Dan ook weer toog gedaan etc.

Ik heb geen voeten meer. Ben doodop en kan net daardoor moeilijk slapen. Wordt een weekje heel rustig aan doen.

Tornooi an sich was wel een succes, heb iig weinig klachten gehoord.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 07:52

wow lene klinkt wel vet :p Ik zou ook heel graag zo eens een strong viking run mee doen maar ja zoals eerder gezegd niet zoveel lief hebbers in mijn vriendenkring :( Alleen zou ook wel lukken maar denk dat het wel leuker is in groep dan alleen. Zal voorlopig bij het lopen blijven :)

hanne: bij wie had je nu les? Nog bij J*essica? Of was het bij iemand anders?

florence: mooi resultaten toch! En veel reis plezier :) geniet nog maar even van de vakantie :) Waar ga je in september aan het werk? Terug dezelfde richting of iets anders?

varekaj: heb je dan niks gezegd toen ze heel de tijd in de weg reden met hun 8tal? Die zouden het van mij wel mogen horen! Gelukkig wel nog mooie punten gekregen! Fijn dat het tornooi goed verlopen is!

Voor mij was een weekendje groomen op de gold in moorsele! het was het weekendje van de balken. Maar wat een parcours! ik denk niet dat ik dat ooit zou durven! De 1m45 proef van gisteren was echt een hele dikke proef! Maar 5 foutloze combinaties op 50 zegt al genoeg wss. Wij hadden 1 ruiterfoutje op de voorlaatste hindernis maar wat sprong het paard goed! Daarna nog even naar de barage gekeken. L*ieven D*evos op 1 en 2 wat een piloot! hij heeft zoveel gevoel met zijn paarden. En die Giovanni zo een knap paard! helemaal verliefd :D