SGW Renswoude met Barbedos

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Seventeen
Berichten: 1203
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 20:41

Ik vind het er vooral fijn uit zien als je het grote veld opkomt, binnen in de galoppeerbaan! Hij heeft er duidelijk lol in en ziet er uit als een paard met potentie!
Ik denk alleen dat je niet teveel moet gaan regelen met een paard als deze. en probeer hem wat meer in zijn eigen tempo door te laten lopen. In het begin zie ik dat je best wel wat aan het regelen bent en dan begint 'ie te vechten tegen je.
Dat is ook waarom je de greppel bijna sprong, je wil eigenlijk teveel controle, wat ik snap!, hij begint wat te vechten en lanceert zichzelf het heuveltje af waarna jij alle controle kwijt bent. Hij moet leren dat jij een oponthouding kunt maken, en dat jij daarna zacht kunt zijn met je handen en hem veel teugel kunt geven zodat je hem lengte kan geven in zijn hals en lichaam en jij rustig terug kunt zitten.

Mijn tip voor het eerste deel is: Laat het hem iets meer zelf uitzoeken, een beter ritme direct vanuit de start, want bij h1. maak je best wel een flinke oponthouding en maakt dan best wel een vlieger :P Laat hem zelf een beetje meer zijn tempo zoeken, want dat zie je dus echt terug in het 2e gedeelte, je laat hem iets meer gaan en het ritme wordt een stuk beter, je hebt betere afstanden en minder vechten.

Op dat waterinsprongetje mag je zelf ook best wat meer rijden. Iets meer tempo, want je rijdt daar best wel terug, natuurlijk omdat je het tempo niet te hoog wil hebben maar eigenlijk geef je hem daar een mooi excuus om te stoppen. Wat je dan beter kunt doen is een oponthouding maken van tevoren, en dan voor een voorwaartse afstand gaan waar je echt aan moet gaan rijden. Ondertussen zit jij zelf terug en 'achter het zadel' zodat je er niet afkukelt als 'ie toch probeert te stoppen, want lastig is aangezien het tempo en geef hem ook op deze hindernis lengte in de hals en het lichaam als 'ie daar om vraagt.

Maar nogmaals, het ziet er goed uit! De B wordt geen enkel probleem! Ga zo door!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 bezoekers