Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 13:28

Succes iedereen!

Hopelijk beter weer dan hier in Finland. Op onze laatste dag komt de regen met bakken uit de lucht.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 14:23

hier zou het wel eens mogen regenen. komende week al zeker geen regen...
wel zot mooie foto's varekaj!

Laurievc

Berichten: 4418
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 14:26

Woohoo, mijn nieuwe hoofdstelletjes passen mooi *\o/*
Zondag Gouden Laars, mag als eerste binnen. Joehoe :+

Succes in Arville!
Afbeelding
Afbeelding

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 14:49

Amaaie speciaal hoofdstel! Van welk merk is dat?

Ik was graag gaan kijken naar Ar.ville maar het past niet jammergenoeg.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 15:16

Is dat de PS of Sweden? Mooi!

Laurievc

Berichten: 4418
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 15:19

Namaak, shhh :+ Heb dat geld niet over voor een hoofdstel waarvan ik niet weet of het werkt :P

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-18 15:22

Nou ik wil die namaak ook wel weten. :+

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 15:26

Het is het idee dat telt :P ik vind ze mooi! Zou er ook graag eentje aanschaffen voor Icaro omdat ik zo'n enkele neusriem bij hem beter vindt staan dan met gecombineerd. Maar hij heeft wel graag de ondersteuning van het bit door een riempje er onder. Dus ik train met een lage en rij momenteel op wedstrijd met een gecombineerde.

Al hou ik wel van de "eerlijkheid" om zonder sperriem te rijden omdat het opendoen van de mond in zijn geval voor mij de ideale referentie is dat ik te zwaar op de hand rij :o

En verder: wat Hanne zegt :P

Laurievc

Berichten: 4418
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 15:35

Komt van Alibaba (grotere versie van Aliexpress) :+ Hebben via het anatomische hoofdstel topic een 'groepsaankoop' gedaan :+
Gennie loopt eigenlijk goed op haar lage neusriem, maar ik merk dat ze moeite heeft met rechts inplooien en daar ging het met deze gelijk goed.. Toeval of niet, ik weet het niet :P
Twenty heeft een moeilijk hoofd, wou het al langer proberen maar 200 euro neerleggen voor een hoofdstel vind ik nogal overdreven :s Ze heeft een heel laag gehemelte, kleine mond ed. Heb er nu al een dun bit inzitten maar blijf denken dat er iets 'mist'. Ze loopt ook altijd een stukje met haar mond open. Met of zonder teugeldruk... Vandaag had ze haar mond al veel minder open op deze.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 15:38

Ik ben heel blij van de lage van dyon, maar heb met elk hoofdstel wat het probleem dat het tegen de oorbasis drukt en dat de gespjes/bakstukken heel dicht bij zijn ogen zitten. Heb geprobeerd om dat op te lossen met een (veel) ruimere frontriem maar het probleem blijft. Of hij er last van heeft, geen idee. Ik vind het alleen niet zo fijn dat ze echt zo goed als tegen de ooghoeken zitten. Hij durft op een onbewaakt moment zijn hoofd al eens schuren en zijn lompheid kennende zou die zo zijn hele oog ermee kunnen openhalen.

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 22:18

aparte hoofdstellen :o :o

ik ga morgen een rondje springen, hopelijk mijn laatste in het 100.
maar zal je zien, als ik van een winstpunt uit ga, gaat er wat mis :+ :+ :') :')
dus....uiterste best en genieten. want als ik dan 110 ga starten, zal ik weer meer in de stress zitten _O- := |o

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 06:49

Veel succes Madelene!

Wij zijn alweer opweg naar Arville. Cross gisteren was goed. Alleen was de persoon voor dirk gevallen dus lag de cross stil. Heel veel discussie ivm le tijd. Eerst gaven ze dirk 50sec ofso. Maar volgens Dirk was hij binnen de tijd. Dus gaan discussiëren en geven ze hem nog 10sec buiten tijd. Is al beter Mja, als ge normaal tot 10 zou staan en nu niet is wel zuur..

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 07:24

wat raar daaph, ze kunnen zich toch bedenken dat als je foutloos bent tot aan de hindernis waar je moet stoppen, en dan verder ook foutloos bent dat je dan toch geen extra seconden krijgt?
zeker bij dit soort situaties... |o

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 12:02

Ow dat is idd zuur voor Dirk!

Hoe vergaat het de rest intussen?

Wij zijn weer thuis, na echt onnoemelijk veel pech op de terugweg gisteren. Gewoon alles waarbij we aansluitingen moesten nemen had vertraging :') gelukkig wel nog thuis geraakt haha.

Ga vanmiddag mijn auto oppikken en mijn bende eens gedag zeggen. Vanaf morgen weer naar werk en met Icaro rustig de draad weer oppakken. Ik kan die rollen...

Laurievc

Berichten: 4418
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 13:01

Zuur Daphne... Echt jammer zo!

Gennie net dubbel nul in 't 1m20. Super tevreden! Volgende week Euregio op Sentower :)

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 21:09

Wij waren dubbel 0 in de 100. 8ste plek *\o/*
hij was zo ontzettend chill... :wow: +:)+ nadat ik de filmpjes zag kan/moet ik nu eigenlijk iets meer tempo hebben, zodat we niet van die plof landingen krijgen. maar voor mijn gevoel gingen we nog hard genoeg _O- _O-

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 07:50

Proficiat met de nul rondjes!

Ik hou het bij buitenritten deze week. Auto staat in de garage, was afgekeurd ivm een remleiding. Die wordt nu hersteld maar heb geen idee wanneer hij klaar is en moet dan nog naar de herkeuring, dus zou wel eens einde van de week kunnen zijn.

Nadien ook nog de schokdempers vervangen. Niet dat Dat dringend is maar het was wel een opmerking, dus direct mee in orde zetten.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 08:05

daaph: Ik hoorde dat er veel problemen waren bij het water in de 1*. Weet jij wat er mis was? Wij zijn pas rond 14 uur aangekomen zaterdag. Toen we de toer gedaan hadden zagen we aan het water dat ze er gewoon moesten in lopen. Ik vond het wat flauw voor een 1* maar blijkbaar waren er veel problemen geweest en hebben ze de hindernis weg gehaald ofzo. We zijn de zondag dan terug gegaan voor de 2* en ERM en ook daar waren er veel problemen bij het water. niet om in het water te springen maar bij de landingen zijn er veel gevallen. Onderandere J*onelle P*rice en M*ichael J*ung. Ik hoorde die laatste zeggen toen hij zijn 2de paard had gereden dat hij ook op zijn knieen in de waterbak zat. Voor de ERM stond K*ai dan aan de waterbak en telkens er een paard aan kwam schopte hij water richting de hindernis, er stond ook een sproeier net na de insprong in het water. Ik vermoed dat ze met een slechte plek zitten waar ze net moeten landen en dat ze daarom die sproeier gezet hebben en dat hij daar stond. Omdat ze dan verder zouden landen. Verder vond ik het best een heftige cross voor de ERM. Was wel mooi om te zien :)

Laurie ben je naar duisburg gaan springen?

proficiat maddy. Fijn als je met zo een vertrouwen kunt rijden :) op naar 110 :)

varekaj: zwijg me van de autokeuring :p mijn auto is afgekeurd omdat de nummerplaat verlichting niet werkt. Alle er werkt 1 lampje van de 2... kon bijna ontploffen.

Hier niks speciaal. Ondertussen ben ik weeral 2 maand verder met mijn merrie. We mogen ondertussen weeral 20 min draven. Nog een maand en dan terug op controle.
Voor vozzie gaat het ook rustig. Zondag gaat hij nog eens op jumping en dan zal het genk worden voor hem.

Laurievc

Berichten: 4418
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 08:14

Wat vreemd van het water. Ik volg Jung op insta/fb en had inderdaad gelezen dat hij met zijn 2de paard bij het water had retired ofzo.

Nee, bij ons was het naast de deur Gouden Laars :D Proef startte om 11u, was nummer 1 en stond om half 12 terug op stal :P Vorig jaar wel naar duisburg geweest :)

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 08:43

Hij heeft doorgereden hoor, het was na de finish dat ik het hem hoorde zeggen aan zijn groom.

Oh fijn. wat een luxe :)

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 08:43

Proficiat Laurie en Madelene met de 0 rondjes!

Ik mag er ook bij aansluiten. Iskander dubbel 0 en heel vlotjes, Ferro ook dubbel 0. Ze waren allebei heerlijk braaf! De pauze heeft hen duidelijk deugd gedaan. Volgende keer 1m voor isk en 1.10 voor ferro :)


Daaph: dat is balen! Hoe heeft hij uiteindelijk nog gesprongen?

Laurievc

Berichten: 4418
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 08:46

mila_furrie schreef:
Hij heeft doorgereden hoor, het was na de finish dat ik het hem hoorde zeggen aan zijn groom.

Oh fijn. wat een luxe :)

Dan zal ik het wss bij iemand anders hebben gelezen ofzo haha :D

Ook jullie proficiat met de nulrondjes!

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 09:02

Proficiat met de nulrondjes!

Wij hadden ook een nul rondje in de jumping. 12 plaats van de 80 combinaties geloof ik.. normaal 4de zonder die 10sec.

Waarom we nog 10sec gekregen hebben kon niemand ons uitleggen.. we werden van de ene naar de andere gestuurd. Wel jammer... prijzengeld was 10x zoveel geweest.

Ja de hindernis aan het water was niet simpel. Het water zorgde voor te veel spiegeling daar mispakte veel paarden zich op.daarom ook de sproeier zodat er wat beweging in was. Voor de 1* waren er op 40 paarden al 10uitgesloten, waarvan 6 vallen ofso.
Dit was de 1* hindernis
Afbeelding

3* was oorspronkelijk ook veel moeilijker. Stond nog een rechte op de afsprong.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 09:15

oh zo stom daaph! dat suckt wel echt. het is altijd wel een beetje een gedoe als ze de cross moeten stilleggen eh. Of heb ik het mis.
wel raar toch van die weer spiegeling, dat heb je op andere waters toch ook.
Ze hebben dan half verwege de reeks de sprong eruit gehaald? Ook niet echt eerlijk tov de eerste ruiters toch?

proficiat florence! je bent weer vertrokken :)

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 09:23

Ja net voor Dirk hadden ze hem weggehaald. Toen ze dirk stopte was dat zijn volgende sprong.
Ja altijd een heel gedoe.. nooit echt 100% correct