Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 23:11

Serieus verhaal. Hele mooie foto idd!

Ja wij hebben echt chance gehad met het weer. Eigenlijk was het nog perfect: geen volle bloedhete zon, geen hemelsluizen die open gingen. Gewoon bewolkt, zwoel maar door de bries goed doenbaar. Bij jullie ginder achter was het precies toch een ander paar mouwen.
Ik heb mijn jas mss 10min aan gehad maar heb zo zitten zweten dat ze na de proef letterlijk aan mijn armen plakte. Ik had ze aan maar zomertenue was toegelaten, heb alleen de kans niet gehad om ze uit te doen.

Ny is jong, ze pakt alles zo goed op. Nu kan ze tegelijk leren dat fouten maken geen drama is. Want dat moeten ze OOK leren, het kan niet altijd vlekkeloos gaan.

Wel, dat is nu beetje punt van discussie. In principe mag je op uur starten TENZIJ er teveel uitval is. Dan wordt aansluiten verwacht. Daarom moet je uur van tevoren ter plaatse zijn. De 5min die ik dacht bleken er uiteindelijk zowat 25 te zijn. Het is dik zonde van de tijd die ik erin gestoken heb. Aan de andere kant, paard liep een flink stuk beter en dat is me dan wel veel meer waard.

Zondag 3/6 is de laatste, week nadien vertrekken we op reis. Ik heb maar 1 vrees en dat is dat ik een vethoop op pootjes ga hebben als ik thuiskom.

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 06:47

Ik zou noet nr Genk komen, ze hebben al veel afgesloten voor het gras te laten groeien. De bute is al afgesloten en normaal doen ze het water ook.

Je kan komen, is het gene vette kunnen we nog verder gaan naar Zutendaal

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 07:56

antonius: ik moet eerlijk zeggen dat ik die dressuur proef al niet evident vond voor de jonge paarden :s had jou proef gezien en kmoet eerlijk zeggen dat ik soms niet echt wist wat je van oefening aan het doen was :p hehe. Het kan inderdaad niet altijd even goed gaan maar ze zal er veel van geleerd hebben. Zo weet je ook weer waar naar toegewerkt voor de volgende wedstrijden. Het stond inderdaad allemaal wel zwaar gebouwd. Onze buurman op de camping rijd voornamelijk lrv en hij zegt dat in L in Lrv nooit zo zwaar staat gebouwd als in tongeren. Ik geef je daar ook gelijk in dat ze inderdaad wel wat alternatieven mochten steken van jonge paarden. De naam zegt het zelf het zijn nog jonge paarden die nog veel moeten leren. De omstandigheden waren al niet zo ideaal met die warmte!

daaph: ik heb jou van op de camping zien crossen! (wij stonden op een camping with a view :) ) zag er echt mooi vlot uit! en mooie foto's! Weet jij wat er met sarah gebeurt was in de MA met die schimmel? Die was zo goed bezig en plots aan die neushoorns zie ik het paard alleen weglopen :s

Wij gaan super graag naar tongeren maar rijden er nooit goed :p Heel het weekend was jerko veel te sterk. Hij was moeilijk rijdbaar. Dressuur was echt slecht, jumping ook 3 balken terwijl hij anders meestal foutloos springt. Maar denk in de M dat 3 balken wel een gemiddelde was :p haha Hij is nog 3 plaatsen naar voor geschoven na de jumping :D Cross dan was inderdaad pittig. Tijdens de verkenning had ik hem al verwittigd bij die 18abc en 19 dat hij daar heel goed moest opletten en idd zoals gedacht daar 2 langslopers gehad. Ook op het eerste water de smalle sprong in het water een langsloper gehad. Hij heeft de cross wel uitgelopen en anders nergens geen probleem gehad. Op de smalle combinatie na de opsprong doet hij dan wel super goed maar ja. Het was beginnen water gieten tijdens het inrijden en het heeft niet meer gestopt tot we afgezadeld waren. Hij was ook niet echt in zijn normale doen. Was het nu door de warmte kweet het niet maar hij was enorm sterk. Ook in de tenten waar ze instonden stond hij al er hevig te zweten. De regen zorgde wel voor afkoeling maar het was wel jammer voor de cross vond ik. Als je ziet dat er maar 8 combinatie van de 30 rondgereden zijn .
Ik wist trouwens ook niet dat je in de M "maar" 3 weigeringen mag hebben op verschillende hindernissen. In B en L is dit 4.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-18 08:40

Een bijzonder weekend in Tongeren dus. :)

@Antonius: Die naam zou je idd eens mogen pben. Dankje!! Heb al eens info opgezocht en zag dat ze in Merelbeke ook cryo, chemo, ... kunnen doen.

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 08:59

Antonius: och, dat hoort er eens bij zeker? Het is tot nu toe altijd héél goed gegaan. Op naar de volgende :)


Hanne: Met ferro heb ik vroeger gewoon zo zalf gebruikt en de sarcoïd is nooit meer terug gekomen. Luxor heeft al veel DA'en gezien in zijn leven precies :( Hopelijk blijft het nu weg!

Varekaj: 5minuten losrijden is echt héééél kort. Je hebt dan toch nog niet voldoende lossigheid? Ziet er wel een fijne piste uit daar.

Daaph: leuke opsteker voor jullie :) Keep up the good work


Hier zaterdag op jumping geweest. Iskander dubbel 0 en een 5de plaats. *\o/* Ferro 0 in het eerste deel, 2de deel gaf ik wat gas en de laatste 2 sprongen was hij opeens weg, kreeg hem niet meer terug en 2 balken (was 2 fasen special).
Toen ik tijdens de combinatie voor mij aan het stappen was, en tussen de hindernis en de zijkant van de piste wandelde, mikte Iskander héél plots met zijn achterbenen op een plakaat dat naast de sprong stond als onderbouw. Plakaat omver, hindernis scheef en het nummerbordje weggekegeld, Iskander schoot er vandoor in volle galop :') Gelukkig snel terug gekregen en normaal kunnen starten. Maar twas wel even komisch!

Op de terugweg op de autostrade schoot de distributieriem van de camionette kapot, gelukkig direct kunnen afrijden op tankstation en mijn vriend gebeld. Hij is de paarden + remorque komen ophalen want onze camionette moest getakeld worden omdat ze dat enkel in de garage kunnen maken. Gelukkig was het op tankstation in Drongen en stonden de paarden vrij snel in hun stalletje.

Laurievc

Berichten: 4419
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 09:03

Oeps dat is een minder einde Florence!
Daphne: mooie foto's zag ik op FB :D

Wij kregen net telefoon dat Julie gedekt is. Nu dikke 2 weken duimen draaien dat het ook pakt :D

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-18 09:44

Iskander toch. :+ Filmpje van de prijsuitreiking was ook wel komisch trouwens. :P

En ja DA komt wel wat te veel naar mijn goesting. Maar goed 't valt wel mee. Allez in vergelijking met Shuddy toch vroeger. Dat was er beetje over.
Maja heb nu gewoon schrik om te zien wat aan te treffen vanavond. :( Als het gisteren al dik stond en de vorige keer was dat niet zo. Vorige keer was dat niet zo groot. Nu dubbel zo groot. En 't was al veel spanning erop. Soms denk ik van 'k had 'm mss beter direct binnengebracht bij Merelbeke. 't Gaat nu ook al honderden euro's kosten. 'k Lig er half wakker van. Van heb ik nu écht wel de goede keuze gemaakt? 'k Dacht van ok 1x de kans geven. Maar had dat mss beter in Merelbeke gedaan. Mss hadden ze direct met andere opties gekomen of in combi met chemo ofzoiets. Hij ziet er voorlopig nog niet teveel van af. Maar je moet maar wijzen naar zijn been en hij is al in 'paniek'. Arm manneke. :(:)

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 19:09

Haha ja Ito schrok van die neushoorns die opeens in zijn wei staan.. hij gooide zich volledig om en daar had sarah zich niet aan verwacht.

Die van de foto had wat tanden uit hoorde ik via de walkytalky.

Ik moet zeggen,dat de organisatie ook wel geschrokken is door de vele weigeringen hoor.. Mja niets aan te doen.

Hoe gaat het vandaag met zijn Been Hanne? Je kan nog altijd naar Merelbeke gaan als je er geen goed oog op hebt..

Proficiat met de goede jumping resultaten Florence, jammer van de camionette!! Hopelijk niet te dure kost!

Hopelijk blijft het vruchtje zitten, altijd spannend!!

Anthonius en Ik hebben een crossdate, we zullen de cross terreinen van Limburg gaan verkennen hahah

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 19:25

Wie zou er niet verschieten als er ineens zo een beest in zijn speeltuin heeft zitten :))

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 22:10

Haha ja inderdaad..


Wij gaan ook naar de jumpcross met 3 paarden denk ik

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-18 22:37

Zijn been is in 'orde' bevonden. :) Hematoom aanwezig maar wonde/hechtingen is/zijn netjes. Hematoom zou normaal vanzelf wat moeten wegtrekken.
Heb verder nog wat gepraat met de dierenarts over evt volgende stap voor moest het terug groeien. Snijden is sowieso geen optie, was ze makkelijk akkoord mee. Wss in samenwerking met de faculteit (merelbeke) dure zalf aanbrengen. Heb er met collega over gesproken en ging ook over die zalf. Maar dat zijn zorgen voor later.

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 08:45

die zalf heeft hier goed en snel gewerkt :) nooit miserie met gehad.

De camionette is dus er erger aan toe dan eerst gedacht. Vanavond komt er iemand kijken om advies te geven of het nog de moeite is om te maken. Zo niet moeten we op zoek naar een nieuwe. Helaas ben ik afhankelijk van de camionette om te rijden. Dus gaan de paarden nu even rust krijgen vrees ik :( Echt balen! had zoveel wedstrijden op de planning staan.

Met Colo ga ik wel wat gaan wandelen, Iskander ook eens wandelen en misschien wat longeren. Maar Ferro is helemaal niet braaf op wandeling en thuis longeren op de wei durf ik niet aan omdat hij al 2 blessures heeft gehad. Hij krijgt nu dus zeker een week rust. Mijn vriend komt dit weekend eens met zijn moeder zijn 4x4 met trekhaak af om dan te gaan rijden. Op die manier kan Ferro toch 1x per week werken. -O-

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 09:10

Oei dat is ferm balen Florence, wat zou er dan nog meer kapot zijn? Is hij al van leeftijd?

Mijn vanne is vandaag ook binnen voor te herstellen, ik vrees ook voor serieuze kosten :\

Het weer zal idd zijn parten hebben gespeeld in de M in Tongeren.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 09:15

Van ons heeft zalf ook gewerkt op zijn neus :)

oei maar als het de distributieriem is is uw auto dan helemaal kapot zeker? loopt de motor dan niet vast? Ik moet die ook dringend laten vervangen van mijn auto.

Is het geen optie om uw paarden tijdelijk bij uw vriend te zetten? tot je weer vervoer hebt?

daaph: ik dacht al zoiets! hopelijk heeft ze haar geen pijn gedaan. Het was wel erg jammer want ze was wel goed bezig! Die schimmel is best een imposant paard he! Zo een galop!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 09:53

Ik moet zeggen, de foto's die ik stilletjes aan op FB zie verschijnen van Tongeren zijn toch zeker de moeite! Volgende keer proberen om er eens naartoe te gaan en het live te gaan bekijken, ziet er echt een mooie cross uit.

Ai Florence, da's ook een serieuze domper! Wanneer weet je meer? Kan je ze inderdaad niet bij uw vriend zetten of op zijn minst Ferro zodat die wel in het werk kan blijven?

Qua technische zaken aan mijn auto en trailer heb ik geluk met mijn stiefpa. Die vindt sleutelen en prutsen enorm leuk, is ook mechanieker van opleiding en weet waar hij alle nodige stukken aan een goeie prijs kan ophalen. Scheelt mij enorm in onkosten :o

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 10:38

Ja heb er ook al aan zitten denken om ze daar te zetten maar momenteel is er geen plaats voor 3.
Zal het eens bespreken voor eventueel enkel Ferro daar even te zetten. Alleen staat hij al jaren bij ons thuis en weet ik niet hoe hij gaat reageren op een andere plaats. Hij zou er wel veel buiten kunnen en op de stapband dagelijks stappen. Zou zeker niet slecht zijn.

De motor is niet vastgelopen maar blijkbaar wel wat beschadigd en een gaatje in de chassis + nog ergens. Dat laatste is van slijtage blijkbaar. Normaal ging de camionette deze week in de garage binnen gestoken worden voor onderhoud.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 11:18

Als het kleine dingen zijn en ze geraakt nog door de keuring kan je misschien alleen het hoogstnodige laten herstellen en dan rustig aan uitkijken voor vervanging. Je kan dan in ieder geval wel nog tijdelijk uit de voeten.

Met Ferro kan je altijd proberen wat hij doet. Lukt het niet, dan haal je hem terug naar huis. Voor hetzelfde geld gaat het prima en is dat ook alweer een zorg minder.

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 14:33

Florence: altijd autoproblemen, altijd miserie |( Hopelijk kan het gemaakt worden dat je toch niet teveel moet missen.

Hanne: ik pb je seffens de naam van mijn vriendin wiens paard nu in merelbeke behandeld wordt! Hopelijk zal het niet nodig blijken!!!

Daaphh: heb nu in de uitslag van Tongeren gezien dat Dirk niet gestart was met de jonge? Zag hij het niet zitten?

Laurie: het is in ieder geval het goeie weer om de merries drachtig te krijgen! Ik duim mee voor jou!!
Wil jij het geslacht weten van het veulen op voorhand? Ik zou het graag weten, dan moet er gescand worden op dag 60, maar mijn man wil dat het nog een verrassing blijft :+

Mila: hebben jullie eigenlijk kunnen slapen zaterdagavond in tongeren? Ik ben nog even naar de tent geweest, ben gaan slapen om half 2, maar zelfs tot bij mij aan de camion hoorde ik de muziek nog!
Gaat S.tijn arville starten?

Ik heb alweer wat gepland aan trainingen in de hoop snel Ny's vertrouwen te (her)winnen op putten. Volgende week vrijdag neem ik les bij K.obe en de week erop idd mijn crossdate met Daaphh! Kijk er al naar uit *\o/*
En dan Vollezele en Genk... De dressuurproef voor Vollezele lijkt mij in ieder geval al veel beter rijdbaar!!

Weet iemand welke 6 en 7 jarige paarden zich proberen te kwalificeren voor Lion? Staat die lijst ergens online? Ben wel benieuwd welk traject van wedstrijden zij kiezen...
Laatst bijgewerkt door Antonius op 29-05-18 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Laurievc

Berichten: 4419
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 14:37

Wij gaan zoiezo na een 6-tal weken nog eens scannen. Niet speciaal voor het geslacht, maar mama wil niet dat we een jaar zitten wachten op iets en wil dus zeker weten dat ze dan nog drachtig is :P Zij wilt ook echt een merrie dus gaat wel grappig worden als er een hengst inzit :+

Jij laat gewoon scannen en verteld niks tegen je man :D

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 14:43

Had mij mistypt trouwens, scan voor geslacht zou op dag 60 moeten plaatsvinden...
Wij laten ook nog op 6 weken scannen, idd om te zien of het er nog zit, maar dan zou je blijkbaar geslacht nog niet kunnen zien?
Mja, mijn man weet dat ik een hengst wil verkopen, enkel merrie houden, dus die heeft wellicht schrik dat als ik nu al weet dat het een hengst is, ik een gans jaar ga zitten zagen tegen hem dat hij moet verkopen!!
Ik ken hem, 1e jaar is da veulen lief, wollig en fluffy en wil hij niet verkopen. En dan als ze 3-4 jaar zijn, wil hij wel verkopen, maar dan wel gelijk voor veel geld, want ja, hij heeft het al 3-4 jaar onderhouden. Terwijl als je als veulen voor 'normaal' geld verkoopt, je er meteen vanaf bent zonder bijkomende risico's tijdens het opgroeien.
Maar ja, leg hem dat maar eens uit :roll:

Laurievc

Berichten: 4419
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 14:44

Hahahahah :+ Bij ons is het zoiezo om te houden :) Maar mama heeft iets tegen hengsten :+ Zal aan mama liggen of we haar dan nog eens laten scannen. Denk wel dat ze dat zou willen. Ik zie haar echt al suikerboontjes gaan kopen oid :D

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 14:46

Kan je tegenwoordig ook al scannen op geslacht bij veulens? Techniek staat niet stil!

Zou je een hengstenveulen ook niet aanhouden als hij veelbelovend blijkt te zijn Antonius? Sportgericht dan, ik bedoel niet noodzakelijk qua fokkerij. Stel dat het een mannelijke kopie blijkt van Ny, dan heb je wel weer een fantastisch karakter met veel werkwilligheid en moed.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 15:13

nope niet kunnen slapen :) wij lagen mee te dansen en daveren in ons bed. Ik zou het in de tent wss geen half uur uithouden. Het stond echt wel luid!
Ik denk het niet dat hij arville zal rijden. had tongeren goed geweest mss wel maar na tongeren denk ik niet dat ze er klaar voor zijn. Ik moet er met grote frustratie ook bij zeggen dat zowel paard als ruiter geen cross hindernis meer gezien hebben sinds de cross in waregem die 2 maand geleden is. Mocht hij wat meer willen oefenen op die combinatie sprongen of eens ergens op les willen gaan voor hem wat bij te leren voor die combinatie zou het naar mijn mening beter gaan, maar hij deelt mijn mening niet jammer genoeg terwijl ik echt wel denk dat zij het nodig hebben. Hij denkt omdat het paard ken springen en naar weinig kijkt hij geen les of training nodig heeft. Hij gaat ook vaak om de maand ofzo eens op jumping zonder 1 hindernis tussen de jumpings door te zien :s
Hij traint wel vaak op conditie en dat viel in tongeren echt goed mee. na even stappen was hij eigenlijk al goed terug op adem. HIj was 1m30 sec te laat binnen met 3 stops. Ik denk dat dat wel redelijk meevalt. Ik heb paarden echt kapot over de finish zien komen :s
Hij heeft het geluk dat het tot nu toe meestal allemaal goed gelukt is. Maar nu eens een technisch moeilijker parcours en hij heeft direct 3 weigeringen in combinatie aan zijn been.

iedereen wilt altijd een merrie :p Ben ik dan even omgekeerd omdat ik een hengst wou wel om te ruinen :) Tot nu toe is mijn bestelling al volledig gelukt :p ik wou een zwart hengstje dat heb ik nu nog groeien tussen 1m65 en 1m70 en de bestelling is compleet :D

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 15:24

Met goeie apparatuur en een veearts die dit regelmatig doet, zou je het geslacht idd moeten kunnen zien. Maar de zo goed als 100% garantie op juistheid die je bij baby's hebt, heb je nog niet bij veulens, maar zal binnen enkele jaren wellicht ook alweer verbeterd zijn.

Doordat Fi nu uit de sport gehaald is, gaan we er jaarlijks een veulen uit fokken, als alles mee zit kan ze nog wel een veulen of 8-10 krijgen (ze is nu nog maar 13), ben niet van plan om een manege te beginnen :') Mocht het een hengstenveulen zijn dat mij enorm aanspreekt, kan ik nog altijd terugdekken... Hoewel ik wel graag altijd iets anders kies.
En trouwens, hoe dat veulen ontwikkelt, weet je toch niet op voorhand, de beste veulens worden niet altijd de beste sportpaarden en andersom, een gewoon veulen kan zomaar uitgroeien tot een hele goeie. Als veulen moet je de gok nemen om net wel of net niet te verkopen, je weet maar achteraf of je daar goed aan gedaan hebt of niet.
Mijn buren verkopen ook al hun hengstenveulens, hiervan zijn er intussen ook al enkele goedgekeurd als hengst en lopen op het hoogste niveau (Ed.jaz, G.lasgow, een jonge bij VDL...) Geeft ook wel bekendheid natuurlijk waardoor verkopen alleen maar makkelijker wordt. Alles heeft voor- en nadelen.
Maar voor mezelf dan, als je je veulen voor €4000 kan verkopen, ben je uit de kosten. Geen winst of verlies, maar het is hobby, dus dan is het voor mij in principe ok. Als je houdt tot pakweg 4 jaar, moet je al voor een kleine €10.000 verkopen om datzelfde break-even te bereiken (eten, strooisel, ontwormen, vaccins, ze worden allemaal wel eens ziek of zijn eens lomp, je tijd want eens 3 moeten ze gereden worden...) En je moet nog serieus afwachten of je die 4 jaarse voor 10.000 kwijt krijgt, want als koper wil je uiteraard betalen voor potentie van het paard en niet voor de kosten die de fokker gemaakt heeft...
Ik zou ook wel graag eens een veiling meemaken, lijkt mij ook een spannende aangelegenheid als je de kans krijgt om je veulen daar te presenteren!

Mila: ik ken er nog die liefst een hengst willen, omdat ze het graag houden en liever een ruin dan een merrie rijden. Moet zeggen, voor te rijden maakt het mij eigenlijk weinig uit, ik heb ook al toffe ruinen gereden. Maar ja, als er iets voorvalt met de merrie (zoals Fi of jouw Furrie), kan je er toch nog mee verder. Had Fi nu een ruin geweest, tja wat moest ik ermee doen? Nog 15 jaar op pensioen op de wei laten lopen? Eerlijk, daarvoor kost het mij teveel, dan zou ik moeten/willen verkopen. Nu kan ze blijven en nog op een andere manier van nut zijn.
Ja, dat dorp in Tongeren vond ik eigenlijk één van de fijnste technische lijnen erin. Moeilijk qua stuurwerk, maar imo niet echt hoog gebouwd en daarmee toch wel een faire test.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 15:34

ik vind een ruin meestal stabieler zowel in rijden als in omgang. Terwijl furrie er eigenlijk echt weinig last van heeft hoor maar toch. Mijn paarden vroeger waren ook allemaal ruinen mss daarom...

Ja dat is net het probleem grote sprongen heeft hij geen moeite mee maar het zijn net die technische lijnen die altijd het probleem zijn. En ik denk dat het maar door te oefenen is dat je zelf ook meer inzicht gaat krijgen in die lijnen maar als je niet wilt oefenen kan het ook niet beteren en kan je naar mijn mening het paard ook niks kwalijk nemen.