Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 07:02

varekaj, ik ken dat weideverhaal maar al te goed.
Ga ik met boxser weg dan is zijn maatje rustig op stal, en op de wei...en vice versa.
Maar owee als ik er eentje op de wei zet en de andere niet omdat ik nog wat ga doen -O-

jessol...heerlijk!! boxser vindt het strand ook geweldig...maar vorig jaar had hij toch moeite met het water ingaan _O-

winnie...hoe is het nog verder afgelopen met de overbuurman?

Ik heb vannacht de paarden voor het eerst op de wei gelaten. Ze stonden zo te zweten in de stal, was niet leuk meer.

*een paard zonder ruiter is altijd een paard, een ruiter zonder paard is slechts een mens*
http://www.campingrozenhof.nl
groetjes madelene


Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 09:03

Ik heb gisteren Tibor al zijn zebradeken opgelegd en straks krijgt Icaro zijn vliegenpyjama ook aan. Zelf ben ik ook al lek geprikt door muggen van 1 avond rond schemer op de weide nog bezig te zijn. En het jeukt ferm.
Het voordeel van Icaro zijn pyjama is dat het zijn dotten voor morgen helemaal beschermd :D

Volgende week zakt de temperatuur weer naar 17 graden. Geen ramp maar voorlopig moet er nog niet direct regen komen zenne. Mijn anders droge weides zijn op sommige plekken nog altijd zompig.

Zag op FB en instagram nog strandfoto's voorbij komen. Dat staat toch echt nog op mijn bucket list.

Laurievc

Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 09:15

Hier staat strand ook echt op de bucket list! Zeg het al zo lang, maar het komt er maar niet van

Anielcaa

Berichten: 104
Geregistreerd: 11-01-09

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 17:40

Even een vraagje! (ik lees straks wel even bij)

Kan iemand mij zeggen hoe ik als LRV ruiter (of VLP, hoewel ik denk dat mijn J02 licentie daar niet hoog genoeg voor is), kan inschrijven voor een KNHS cross? Ik wil graag L starten in de Peelbergen, maar ik weet niet of ik moet inschrijven via LRV of rechtstreeks bij KNHS?

Hircan (Electro x Orlando) sgw M+10 - spr M+2 - drs M1+8
Gucci (Electro x Takashi van Berkenbroeck)
Joly's Lexus (Dusty x Rusty)

Laurievc

Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 17:48

Ik zou denken KNHS. Als ik in goubergh ga springen is het ook altijd een nederlandse site en niet via VLP oid.

Onderweg terug naar huis met Twenty. Sprong top, maar haar gedrag was erg vervelend. Sperriem zat losser dan normaal en daar maakte ze overduidelijk gebruik van. Foutje op hindernis 1 en langsloper op de 4 omdat ze in kruisgalop zat en dan draait mevrouw niet >;)

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 19:08

Anielcaa schreef:
Even een vraagje! (ik lees straks wel even bij)

Kan iemand mij zeggen hoe ik als LRV ruiter (of VLP, hoewel ik denk dat mijn J02 licentie daar niet hoog genoeg voor is), kan inschrijven voor een KNHS cross? Ik wil graag L starten in de Peelbergen, maar ik weet niet of ik moet inschrijven via LRV of rechtstreeks bij KNHS?

ik dacht ook dat het rechtstreeks bij de KNHS was.

*een paard zonder ruiter is altijd een paard, een ruiter zonder paard is slechts een mens*
http://www.campingrozenhof.nl
groetjes madelene

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 19:43

Geen ervaring met inschrijven bij de knhs :+

Ben vandaag nog eens gestart tussen de witte hekjes. Na het fiasco van vorige week was het hoofddoel vooral gewoon rond raken zonder (al te) veel verzet. Ondanks fijn inrijden toch weer spanning in de proef. Hij was wel fijn aan de hulpen, juist contact was een zeer secuur punt en kreeg hem niet helemaal fijn constant en los op de hand. Op zich had ik geen hoge verwachtingen. Mijn verbazing was dan ook heel groot dat we alsnog een mooie score van 65,77% hebben gekregen! We stonden weliswaar zowat helemaal onderaan de ranken maar hey, maakt mij niks uit :))

Alles lag algemeen enorm dicht op elkaar. Winnaar zat op 68,... en de laatste op 60% op een groep van om en bij 22 starts.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 07:39

fijn toch varekaj. nadat hij vorige week zo de aap heeft uitgehangen is dit toch wel een mooie score :)

hier is het iets minder denk ik. Ik maak zodadelijk een afspraak voor een echo. Ze mankt niet en haar been heeft ook niet warm maar er is weer een bult op haar been waar ze al een blessure heeft op gehad. Dus waarschijnlijk hier weer einde van de pret. als het zo is dan zal het definitief gedaan zijn met de cross voor haar. Heel jammer want ze ging echt heel goed :'(

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 07:44

Is het vooraan of achteraan het been? En zit er geen wondje waar het van kan zijn?

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 07:50

Achterkant van het voorbeen. Nee geen wondje. Heb een foto mocht je het eens willen zien :(

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 09:02

Ohneee MF!! Dat meen je niet :( Ik hoop echt zo hard dat het iets anders is.

Varekaj: mooie score! hij heeft deugd gehad van de tik :P

Laurie: dit is de leeftijd waarop ze beginnen puberen he. Ik merk dat ook met mijne filou.


Hier ben ik niet gestart in Lummen omdat Iskander donderdag mankte, eerst dachten we een blein, maar gisteren is de DA geweest en ze kon niets vinden. Hij is nergens gevoelig, nergens warm, niet meer mank maar wel nog beetje pulsatie. Ze vermoedt dat hij met zijn voet in een draad heeft gehangen (hij heeft ook een schaafwond) en een ruk heeft gegeven ofzo. Normaal moet het binnen enkele dagen over zijn, gelukkig niets erg. Maar goed, de cross is dus niets geworden :(

Was enorm aan het twijfelen of ik Ferro niet ging nemen in zijn plaats want het was toch maar Aspiranten. Ik heb het toch niet gedaan want of het nu Aspiranten of Licht is, hij gaat er altijd voor en zet zich altijd in een crossgalop waardoor hij zichzelf aantikt. Dan maar gaan springen in Hulsterlo. Dat ging goed! :P de jury riep om dat ik 4 strafpunten had maar op het filmpje zie ik nergens een balk vallen. mhm! In Waregem ga ik misschien toch 1.15 rijden.
Laatst bijgewerkt door florence123 op 23-04-18 09:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Laurievc

Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 09:04

Is zo, Florence. En buiten dat wordt ze eigenlijk ook gewoon niet consequent genoeg gereden. Dus dat gaat helaas pas beteren als we in ons eigen stekje zitten. Heb een stukje van je filmpje gezien, zag er goed uit!

Goed gedaan, Varekaj!

Jammer MF! Hopelijk valt het mee!

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 09:20

MF, meen je niet!!! -O- dat is echt balen....ik hoop voor je dat je positief bericht krijgt.

varekaj, misschien heeft hij wel geleerd ~~}> ...nu volhouden!! :D

florence...ook voor jou hoop ik dat het meevalt! kun je niet nog reclameren? 1.15 pfff...heb net de 1.10 onder de knie...vind ik wel weer genoeg :')

*een paard zonder ruiter is altijd een paard, een ruiter zonder paard is slechts een mens*
http://www.campingrozenhof.nl
groetjes madelene


mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 11:23

Dierenarts zit natuurlijk in het buitenland. Voorlopig veel koelen en veel stappen. Hij denkt eventueel op een bloeduitstorting gezien het niet warm aanvoelt en ze ook niet mankt. Maar die zou tegen volgende week dan wel moeten weg zijn. Dus ja we gaan nu dat doen en is het tegen volgende week niet beter dan volgt er een echo :(

je hebt ook niet veel geluk he florence :( wat jammer van je resultaat dat ze het verkeerd hadden. had je nog prijs gehad? Dan kan je het eventueel wel nog proberen te veranderen. Anders maakt het niet zoveel uit he.

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 12:57

Mila: ik duim echt voor jou dat het onschuldig is! Ik moet wel zeggen, voor mijn eigen gemoedsrust zou ik toch sneller een echo willen. Ik zou mijn kas zitten opfretten. Geen optie om eens een andere DA te laten komen hiervoor?

Florence: jammer dat je eventing niet kon doorgaan met Iskander, hopelijk snel herstel voor hem!
Wat gek van je jumping! Normaal kijken ze toch wel met 2 of er balken vallen.

Varekaj: op fb al gezet maar blij voor jou dat Icaro zich toch beetje herpakt heeft nu! Wel jammer dat de punten zo dicht bij elkaar liggen. Op 22 starts zou er toch wel iemand boven de 70% moeten kunnen scoren. Er wordt soms zo voorzichtig gepunt...

PP: neem je les met Winston? Mss eens Rik vragen?

Jessol: hele gave zee-foto's!!!

Ik ben ook naar zee geweest, samen met de eigenaresse van de vos. Was ZALIG!!! Nagenoeg geen volk op het strand, dik 20°, zeebriesje, stuk door bos/duinen maar niet zwaar om tot de zee te komen. Echt super! Ik kan de Haan dik aanbevelen!

En ik heb eindelijk de stoute schoenen aangetrokken en J.ordy V. M.assenhove gemaild, hij rijdt de paarden van mijn buurman (papa van B.jörn) sinds een maand of 3. Jonge gast ook nog (of ik word oud :+ ) maar toch ook al wat internationale ervaring tot 1.45 dacht ik, rijdt ook al jaren veel verschillende paarden, dus toch maar eens proberen. Hij heeft geen tijd om echt veel les te geven, en ik heb geen geld om echt veel les te nemen, dus we komen perfect overeen voor 2x/maand springles :') Volgende week groot onderhoud voor de paarden (tanden en osteo) dus donderdag de 10e gaan we er ons ne keer aan wagen! Ben heel benieuwd en ook al beetje zenuwachtig :P

Laurievc

Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 13:00

Jordy is een toffe gast :) Hele rustige ruiter ook. Ik zie hem graag bezig. Hopelijk bevallen de lessen!

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 13:14

zag inderdaad hele leuke foto's voorbij komen van zee. Altijd leuk eh naar de zee gaan :)

Antonius: moet zeggen dat ik daar niet zo sta voor te springen om een andere dierenarts te laten komen. ooit eens voor mok een andere dierenarts laten komen omdat de onze in het buitenland zat en dat is heel slecht uitgedraaid. Dus ik ga nu afwachten, veel stappen en koelen en hopen dat hij gelijk heeft van de bloed uitstorting.
Leuk dat je iemand gevonden hebt voor springles :) hopelijk bevalt hij je :)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 13:36

Gezonde stress kan eens geen kwaad Antonius :Y) Met wie ga je de les rijden? Enkel met Ny of afwisselend Ny en Fi? Wijs filmpje van uw jonge trouwens, ik ben stiekem (stik)jaloers op uw piste O:)
Het lijkt bij u echt allemaal altijd zo simpel te gaan.

Ik denk dat de jury mij eerder te positief heeft gepunt, ale naar mijn gevoel dan toch. Het mocht flitsender en jah, spanning om alles wat er rondom de piste aan de gang was. Ben heel blij dat hij fijn aan het been bleef, dat contact is mijn zaak om dat ontspannen te krijgen en nog meer op vertrouwen voort te gaan. Dan wordt dat kijken sowieso minder. Ik had, naar mijn gevoel, geen proef neergezet die 60% waard was. Ofwel schat ik ons als combinatie te laag in, dat kan ook, en het ziet het er alsnog beter uit dan het voor mij voelt.
Ik heb de organisatie toch een paar keer horen "vloeken" op de jury, dat het een kostelijke proef was met een flinke hoop ex aequo's, waaronder 3-4-5 bijvoorbeeld. Héél veel ruiters met 66,..%

Mila ik duim mee dat het gewoon een tijdelijke onschuldige zwelling is! Moest het echt spoed of hoog risico zijn zou de DA je wel al doorverwezen hebben vermoed ik?

@ Florence: zijn het geen tijdsfouten? Ben je met je filmpje niet naar de organisatie gegaan?

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 14:24

Laurievc schreef:
Jordy is een toffe gast :) Hele rustige ruiter ook. Ik zie hem graag bezig. Hopelijk bevallen de lessen!


Merci, fijn om te lezen! Ben echt benieuwd!!

Varekaj: vergis je niet in uw eigen gevoel en hoe iets eruit ziet hoor!! Nu kan ik mijn Fi wel al goed inschatten hoe iets eruit ziet en wat mijn gevoel erbij is, heb er al zoveel proeven mee gereden, maar bij ene die ik nog niet veel gestart heb, is mijn gevoel ook dikwijls veel minder dan hoe het eruit ziet.
Naar mijn gevoel gaat Ny veel trager dan hoe het eruit ziet. Mijn lesgever is hier heel hard aan bezig om mij te doen inzien dat het wel vlotter is dan hoe het voelt, komt wellicht omdat ze zo makkelijk zit, dat ik het te simpel vind :+
Tis jammer dat je vaak alleen gaat, ik laat indien mogelijk al mijn proeven filmen en daar haal ik wel veel uit.
En in principe, een 'foutloze' oefening zonder extra's is altijd (minstens) een 6 waard dus als hij niet de aap heeft uitgehangen, zou ik niet weten waarom jouw proef geen 60% waard zou zijn.

Ben ook blij hoor met mijn piste *\o/* Ze was net gesleept en we zijn sowieso alle dagen aan het sproeien, ligt heel goed.
En ja, Play'ke doet het voorbeeldig! Zal nochtans gene simpele zijn, maar dan vooral op vlak van spanning en niet overvragen. Hoe meer ik ermee rijd, hoe meer hij mij aan zijn moeder (Ilona) doet denken. De eerste keren onder het zadel was hij heel terughoudend, maar nu is hij heel voorwaarts. Maar net zoals moeder, is het geen paard om beetje 'lompweg' tegen te houden, want dan zou hij heel snel spanning opbouwen en te sensibel worden. Denk dat het voor mij een hele toffe zal zijn om te rijden, omdat hij heel werkwillig en voorwaarts is, maar zal er mijn verstand moeten bijhouden dat hij niet over de zeik zal gaan.

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 14:25

Antonius schreef:
Laurievc schreef:
Jordy is een toffe gast :) Hele rustige ruiter ook. Ik zie hem graag bezig. Hopelijk bevallen de lessen!


Merci, fijn om te lezen! Ben echt benieuwd!!

Varekaj: vergis je niet in uw eigen gevoel en hoe iets eruit ziet hoor!! Nu kan ik mijn Fi wel al goed inschatten hoe iets eruit ziet en wat mijn gevoel erbij is, heb er al zoveel proeven mee gereden, maar bij ene die ik nog niet veel gestart heb, is mijn gevoel ook dikwijls veel minder dan hoe het eruit ziet.
Naar mijn gevoel gaat Ny veel trager dan hoe het eruit ziet. Mijn lesgever is hier heel hard aan bezig om mij te doen inzien dat het wel vlotter is dan hoe het voelt, komt wellicht omdat ze zo makkelijk zit, dat ik het te simpel vind :+
Tis jammer dat je vaak alleen gaat, ik laat indien mogelijk al mijn proeven filmen en daar haal ik wel veel uit.
En in principe, een 'foutloze' oefening zonder extra's is altijd (minstens) een 6 waard dus als hij niet de aap heeft uitgehangen, zou ik niet weten waarom jouw proef geen 60% waard zou zijn.

Ben ook blij hoor met mijn piste *\o/* Ze was net gesleept en we zijn sowieso alle dagen aan het sproeien, ligt heel goed.
En ja, Play'ke doet het voorbeeldig! Zal nochtans gene simpele zijn, maar dan vooral op vlak van spanning en niet overvragen. Hoe meer ik ermee rijd, hoe meer hij mij aan zijn moeder (Ilona) doet denken. De eerste keren onder het zadel was hij heel terughoudend, maar nu is hij heel voorwaarts. Maar net zoals moeder, is het geen paard om beetje 'lompweg' tegen te houden, want dan zou hij heel snel spanning opbouwen en te sensibel worden. Denk dat het voor mij een hele toffe zal zijn om te rijden, omdat hij heel werkwillig en voorwaarts is, maar zal er mijn verstand moeten bijhouden dat hij niet over de zeik zal gaan.

Les is eigenlijk meest nodig met Fi, maar denk niet dat ik hier nog veel ga aan investeren omdat het het laatste jaar is... Mijn 1e les zal sowieso met Ny zijn.

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 15:55

Er zijn 2 hindernissen niet zichtbaar op het filmpje. De laatste sprong, en de eerste van de dubbel (moeder's filmkunsten zijn niet top :P ). En het was aparte barrage dus ik ben gewoon gestopt als ik de bel hoorde gaan. Mijn moeder heeft niets zien vallen en ik heb niets gehoord. Maar 't kan altijd natuurlijk. Ik ga er niet van wakker liggen want er werd snel gereden in de barrage en winnen ging ik al toch niet doen.

Die piste ben ik ook jaloers op. Staat toch op mijn wensenlijstje voor later !

Antonius: rij je nu 4 paarden? amai!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 16:12

Antonius: En dan zeggen ze dat er bij merries een handleiding zit :Y)
Ik ben 95% van de tijd alleen op pad. Van de overige 5% is het 4% een (toevallige) voorlezer en slechts 1% van de tijd iemand die ook kan helpen met tips bij het inrijden. Het went, het is vooral saai om alleen rond te lopen soms, zeker als je lang moet wachten op je protocol.
Ik rij nu ook wekelijks de dressuurles mee via de club. De visie is merendeels hetzelfde als die van mijn lesgeefster maar op't vlak van details krijg ik nu vaak nog extra handvaten mee waar ik veel aan heb :)

Florence: Gas geven om te winnen en je paard forceren of kapot rijden is ook niet de bedoeling. Ga je deze zomer vaak starten via LRV? Als ik het op tijd weet kan ik eventueel filmen als ik daar toch nog rondloop.

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 08:59

Varekaj: ik denk maar 2 of 3. Voor de rest hrov als het uitkomt. Weet jij of er 1 van de tornooien doorgaat op de terreinen in Aalst?

Ik vind het zo vervelend dat je nu al moet doorgeven welke tornooien je gaat rijden deze zomer. Alsof ik dat nu al weet en nog zeker niet met welk paard (of durf zeggen, want er verandert altijd wel iets). Bovendien wil ik ook gewoon bij bvb. een weekend met extreem goed weer iets anders doen en met een tornooi ligt je hele weekend al vast.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 10:13

Ik stuur je even een PB :)

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 07:39

kvrees dat ik nog wat slecht nieuws heb :( mijn paard sukkelt sinds deze winter met rotstraal. Nu moest de hoefsmid gisteren komen voor jerko te beslaan en heb ik nog eens gevraagd om naar haar hoeven te kijken. Wat mij opviel was dat de voeten waar ze die rotstraal heeft de straal naar buiten op groeit precies. Hij belde me gisteren echter met slecht nieuws. Hij denkt dat ze hoefkanker heeft. Hij weet het niet 100% zeker dat moet de dierenarts nog uitmaken maar hij klonk wel erg overtuigd. Dus nog een domper erbij zeg maar :s Nog afwachten wat de dierenarts zegt maar het ziet er niet zo goed uit :s


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 bezoekers