[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dany94
Berichten: 872
Geregistreerd: 10-08-09
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 10:59

_Elke schreef:
Wat vervelend Dany.. ik moet zeggen ik ken dat niet echt dat paarden daarvan anders doen. de bodem.. Rij je veel op verschillende gronden tijdens buitenritten bijvoorbeeld?

Frederique ook al even lastig :( Maar zoals andere ook al zeiden, als die weer vertrouwen heeft gaan jullie als een speer!

Ik ga donderdag bij de oude eigenaar een training doen want mijn eigen is op wedstrijd in Italie. Zij kan mij natuurlijk op en top helpen met de dressuur en springen. Volgende week donderdag ga ik dan naar mijn eigen trainster voor terreinles. Dan komt Hemelvaartsdag wel echt dichtbij! :D Crossen!!


Ik ken het eigenlijk ook niet Elke, rijd de laatste tijd eigenlijk alleen op zand. Bos ga ik te weinig in, vanaf nu weer wat meer. Wat voorzichtig geweest met haar na een beenwond en daardoor botbeschadiging. (En daarbij slaan op stal, dus was wat voorzichtig) Gelukkig lijkt alles nu opgelost (haar gezondheid en gedrag op stal). Dus nu echt alles weer met haar doen! *\o/*

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 11:29

Ik kan me voorstellen dat het wel minder wordt als je vaker op verschillende bodems rijdt. Ik zou zeggen flink erop uit naar gebieden met verschillende ondergronden! Heerlijk met dit weer!

Dany94
Berichten: 872
Geregistreerd: 10-08-09
Woonplaats: gelderland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 15:57

Gaan we doen!

annikavolder

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 08:14

Ik ben heel blij na SGW Markelo!
Van de week nog fijn met springen geoefend en gisteren fijn gesprongen (zelf ook blijven rijden, dat helpt) en heel erg simpel foutloos gecrosst!

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 21:34

Wat fijn Annika!

Shauniraquel

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Arnhem

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 14:03

ik wilde me ook melden hier! Gisteren de oefencross in Renswoude gereden, na 2 lessen te hebben gehad bij Rob Janssen in Hernen. Evt. voor dit jaar nog om officieel SGW te gaan starten! Lessen gingen altijd erg goed, en paardje keek nergens naar. Op ander terrein was toch nieuw en spannend, ook voor mij. Zelf was ik ook nogal gespannen en zenuwachtig.

Altijd leg ik de lat te hoog en was eerst wat teleurgesteld, aangezien hij veel hindernissen weigerde of echt de rem erop gooide. In de les werd hier nauwelijks naar gekeken, vooral afsprongen. Maar het is natuurlijk de eerste wedstrijd op ander terrein. Super veel spanning, dus wat had ik kunnen verwachten. Achteraf ben ik trots op hem en mij en blijven we oefenen!

Ik zag dat er een oefencross was bij Stal Jacobs in mei. Weet iemand nog mooie terreinen om te oefenen? :)

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 14:09

Iemand belang bij een cross training op zondag 6 mei in Biddinghuizen onder leiding van Gert? Ben aan het overleggen of hij eventueel dan tijd heeft naast de groepslessen op de woensdag en. Weekend komt ons beter uit..
Tijd weet ik verder niet.
Ik rijd klasse L

Dus onder voorbehoud nog. Maar misschien zijn er mensen..

Welkom! Altijd leuk. Biddinghuizen en Heeten zijn leuke terreinen. Heeten is horse and hou, heeft ook wel oefencrossen

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 14:29

Ik zou eens kijken bij Jan Oortveld, hij geeft privelessen en ook groepsleden (stal en kennel dalwhinnie). Vriendelijk terrein om vertrouwen op te doen. In mei is er een oefencross in Winterswijk, in juni is Ede, fijne oefencrossen om mee te beginnen.
Renswoude ben ik vorig jaar bij de veteranenwedstrijd geweest, maar daar had ik me goed op verkeken.
Dat stond zeker niet als BB.

Ik rij heel graag bij Rob, fijne vent en een geweldig terrein.

Shauniraquel

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 09:03

kamsel schreef:
Ik zou eens kijken bij Jan Oortveld, hij geeft privelessen en ook groepsleden (stal en kennel dalwhinnie). Vriendelijk terrein om vertrouwen op te doen. In mei is er een oefencross in Winterswijk, in juni is Ede, fijne oefencrossen om mee te beginnen.
Renswoude ben ik vorig jaar bij de veteranenwedstrijd geweest, maar daar had ik me goed op verkeken.
Dat stond zeker niet als BB.

Ik rij heel graag bij Rob, fijne vent en een geweldig terrein.


Ja vind Rob zelf ook heel fijn! 2 keer stage bij gelopen, dus ken hem goed :). Inderdaad een mooi terrein bij de Schalm, maar dacht dat sommige hindernissen niet echt BB waren :') .

Bedankt voor de tips! Ga Jan Oortveld even mailen.

Ga me ook opgeven voor een oefencross in Nijkerk op 19 of 21 mei, je kan kiezen welke dag.

xSannee

Berichten: 4348
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 15:53

Mag ik me hier ook melden? *D

Ik ben met m'n puppy pony ook het crossen aan het oppakken en dat doet hij onwijs goed! Hij vind het leuk en kijkt eigenlijk amper ergens naar.

2 weken terug voor het eerst les gehad, bij Jan Oortveld! Zie dat het hierboven over hem gaat, die geeft inderdaad heel fijn les en een fijne locatie!

Oh en dit zijn wij!
Afbeelding
(Op het terrein van Jan)

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 15:59

Is dat een beginnershindernis?! Slik :P

xSannee

Berichten: 4348
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 16:05

Haha dit was uit het laatste lijntje van de les, net iets meer uitdaging. Ik haf les met 2 die al vaker bij Jan waren geweest en pony kwam goed mee, vandaar haha!

Hij heeft ook echt lagere sprongetjes, gewone boompjes, lage op en afsprongen enz. Om echt mee te beginnen! Hij kijkt gewoon goed naar wat een combinatie wil/kan/durft!

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 16:10

Welkom!

Zijn er niet meer mensen die belangstelling hebbem bij een cross training op 6 mei? Biddinghuizen :))

Morniclum
Berichten: 217
Geregistreerd: 13-04-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 21:20

Ciocco dit weekend al op crossweekend bij Wieneke, anders zeker interesse in Biddinghuizen gehad!

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 21:30

Volgende keer beter!

xsensibel

Berichten: 1464
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 09:04

Ik ga de dag ervoor al naar moordrect dus helaas! Biddinghuizen is ook wel iets ver voor ons.. ruim 1,5 uur

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 09:28

Iemand bekend met het crossplan in ursem?
Ik heb mij opgegeven voor 5 lessen maar geen flauw idee hoe wat en waar.. meer info volgt nog maar ben benieuwd of iemand er ervaring mee heeft Haha

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 09:48

Is dat niet iets nieuws? Zocht eigenlijk ook meer info maar daar kon ik ook niet zoveel van vinden :’)

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 10:02

Geen idee Lau. Haha maar heb me maar opgegeven omdat er nog maar 2 plaatsen over waren hahaha! En vind het niet duur voor 5 lessen. Circa 28 euro

Morniclum
Berichten: 217
Geregistreerd: 13-04-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 18:45

Crosslessen worden op het eigen terrein in Ursem gegeven. Niets bijzonders aan. Gewoon vijf lessen.

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 21:50

Eigen terrein van wie hahaha

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 22:02

Chantal Megchelenbrink dan denk ik die zit in Ursem

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 22:23

O maar dat is wel leuk

Shauniraquel

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 13:26


_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 19:32

Shauniraquel schreef:
Nog iemand die de oefencross in Nijkerk gaat rijden op 19 of 21 mei? :) Maandag de 14e eerst maar weer eens een cross les gepland bij Rob in Hernen! ;) Nog even een plaatje van ons hihi.

[ Afbeelding ]

en nog even een filmpje van mijn angst die ik heb overwonnen. Over een grote, knalblauwe picknick tafel...
https://www.facebook.com/shauni.stolsz/videos/vb.1843304197/10207953996808118/?type=3


Ziet er leuk uit! Gaaf altijd als een hindernis lukt waarvan je altijd beetje angstig was. Ik had dat met een bootje hihi

Ik heb vandaag ook cross training gehad. Daarvoor nog half uurtje gesprongen met veel rare hekjes. Paard vond het tweede hekje in een dubbel zo eng dat ie een keer volop naar links sprong en ik rechtdoor ging... ooopps

Daarvan terrein in waar die weer vol vertrouwen liep. Heerlijk!