Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-18 01:37

Gelukkige verjaardag Varekaj!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 10:05

Dankjewel Hanne :D

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 10:33

Gelukkige verjaardag varekaj geniet van uw dag v-)

Laurievc

Berichten: 4418
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 12:14

Proficiat Varekaj!

Twenty liep daarstraks al dubbel nul in 95cm. Sebiet nog met Genesis :)

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 12:34

Gefeliciteerd varekaj!! [&] [&] lang zal ze leven in de gloriaaaaaaaaa :D

Ik ben blij, donderdagavond en vrijdagavond dus 2 proeven gestart, en de volle winst behaald.
donderdagavond 2 wp's en vrijdagavond 4 wp's met een hoge score!!
Dus ik ben nu M2 + 11 en ik ben Z1 startgerechtigd....whooohoo
Had ik nooit gedacht ooit te behalen. Dus nu gaan we eens kijken hoe dat zit met stang en trens rijden, langzaam aan wennen en oefenen en dan misschien eind van dit zomerseizoen eens starten in die klasse.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 14:53

Dank u wel allemaal :D
Heb al genoten, Icaro gereden en hoewel het truukje met de neus weer alom tegenwoordig was, ben ik wel blij dat hij wel prima aanpakte op mijn beenhulpen. Dat moet weer even op punt na ons klein onderling oorlogje van donderdag. Toen was de gas absoluut afwezig en voorwaarts denken is toch wel een noodzaak.

De vriend is weer van huis dus, stout gezegd, rijk voor mij alleen. Ideale moment om weides in orde te zetten, wedstrijdstart voor de zomer te maken en even me-time in te lassen.

Proficiat Laurie en madelene *\o/* mooie resultaten al om dit zonnig weekend mee te starten.

En dan nu... pizza!

Laurievc

Berichten: 4418
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 17:56

Zeker! Geniet ervan!

Genesis had wat teveel peper in de poep :+ Foutje in de 2de fase maar had het gevoel dat ik er zoals een vlag aanhing :+ Paddock had ze weer heel veel stress en ik denk dat het daaraan lag.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 19:52

Ik ben een beelddenker. Dankjewel voor de lachstuip :+

Ben naar de huurweide gaan kijken en ik ben 1,2ha rijker! Echt mooi stuk, geen werk aan, alles is voorzien behalve water. Ideaal voor de zomer en vlakbij ander stukje weiland.
Normaal hoeven ze nu niet meer op pension in de winter *\o/*

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 21:18

dat gaat schelen varekaj, maar ze kunnen wel schuilen? (neem aan van wel)

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 21:43

Proficiat Varekaj en geniet van uwe me-time :D! Zalig weertje had je voor je B day!

Proficiat met de resultaten Madelene! En ook goed gedaan Laurie :)!

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 22:37

Ik heb vandaag terug mijn eerste crossje gereden na 1,5 jaar :D! Twas in Ma.arkedal tedoen. Hele mooie venue! Golvend terrein, je ziet alles. Cross was niet lang mr Winston was toch moe genoeg met het op en neer gaan :P. In jumping was hij beetje stier en in de cross keek hij wat op 1 en had op twee sprongen geen goeie sprong, waren net de laagste. Kijkt jij precies niet. Mr foutloos rond geraakt, volgende week stapje hoger :P. Hij moet wel wat beter luisteren :')

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 23:33

Ik kan wisselen over verschillende weides. Op de stukken voor de winter staat een schuilhok, op die voor de zomer is er schaduw van bomen. Op de nieuwe weide is dat wel miniem maar bon, met zijn vliegendeken op staat hij toch weinig binnen. En tis nu niet dat we elk jaar een zomer hebben om te smelten. In dat geval kan ik ze altijd nog verzetten van weide.

Bedankt PP, was inderdaad prachtig weertje :D

Fijn dat het vlot gegaan is! Zag van Antonius ook 2 leuke foto's op FB dus dat verslag zal ook nog wel volgen.

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 10:02

Nog een late gelukkige verjaardag Varekaj! Geniet van de tijd voor jezelf :)

Madelene: Fijn dat je goed gereden hebt. Nu oefenen voor het Z!

Laurie: ook een fijn weekendje achter de rug precies!

Hier gisteren een 3de plaats met Ferro in de derby en Iskander was dubbel 0 in de jumping met een 2de plaats. Ferro was echt zo content als hij een crosshindernis zag, hij had ook een jaar geen waterbak gezien en zoefde er in volle galop door. Ik denk dat hij het wel mist het crossen. In het inrijden was hij wel weer extreem bokkerig >;)
Iskander pakte ook fijn aan, nergens echt moeten rijden. Hij springt duidelijk buiten veel beter dan binnen. Binnen is hij wat kijkerig, meer plakken op mijn been. Terwijl buiten is hij veel actiever, trekt mooi aan, incl. 2 ferme bokken in het parcours gisteren :Y)

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 10:43

PP: goed dat je netjes rondgeraakt bent, zeker als je nog wat onzeker was na je val in de training! Komt komende weekend ook wel goed hé!!

Florence: proficiat!! Leuk gevoel als Ferro zo blij was! Heb je filmpjes? Hoe was het parcours? Zat het wat logisch in elkaar?
Vorig jaar was het laatste stuk in de derby echt rondjes rijden, was niet zo fijn.

Varekaj: leuk dat je nog een weide bij hebt. Gaat het niet te nat zijn in de winter om ze er constant op te laten lopen? Moet je dan elke keer de trailer pakken om te kunnen rijden?

Maddy: je wordt een echte dressuurtrut }> :') Proficiat met de resultaten!

Ik was ook tevreden van mijn ritjes in Maarkedal! Beide paarden foutloze jumping (ok, had het eigenlijk wel erg gevonden als ze geen 80 en 90 konden rond bollen ;) ).
In de cross had ik met Ny een stop op de 1, ze was aan het kijken naar de kabouter die eronder zat (letterlijk!). Had het een boomstam geweest, ze was direct vertrokken want in het losrijden sprong ze die zonder twijfelen. De rest van de hindernissen waren easy peasy, vlot door de waterbak ook vanuit galop, ze valt erin wel nog stil in draf, maar dat maakt nu nog niet uit. Er zat alleen zo een stukje in dat nogal scherp naar beneden ging, overgang tussen 2 weides en daar wou ze ook niet meteen afdalen. Ik vermoed dus dat we voor afsprongen zonder sprongetje voor dus wel nog wat werk zullen hebben.
Moet de B in Waregem de butte op en af springen?
Fi liep vlotjes rond, die was beledigd dat het al gedaan was :P
Ik vond het type terrein ook zeker geslaagd, flinke hellingen erin, ook zo dat klein sprongetje net als je bovenkwam van een steile, korte klim vond ik echt leerzaam.
Voor de sprongen op zich was ik wel iets teleurgesteld, nogal veel van hetzelfde niet zo uitdagend, maar goed, ze hebben toch nog eens rondgelopen.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 12:34

Antonius: Ik heb met de nieuwe weide 2 weides die specifiek voor de zomer geschikt zijn en dan 2 specifiek voor de winter. Ik kan dus voldoende roteren tussendoor. Voor de kleintjes heb ik 0,5ha waar ze eigenlijk jaarrond genoeg aan hebben. Voor de 2 grote heb ik in totaal (zomer en winter samen) 2ha. Hooi bijvoeren kan altijd.
Met stiefpa de tekeningen gemaakt voor een nieuwe schuilstal op 1 van de weides, dat wordt eentje van 3m diep en 6m lang die ik dan onderling nog kan omzetten tot 2 "boxen" van 3x3 indien nodig.

Ik moet sowieso altijd de trailer pakken als ik wil rijden. Enige uitzondering is in de winter als ze op pension gaan. Dan mag het geen te natte winter zijn want dan is de piste dus evenmin bruikbaar.
Bij de nieuwe weide zit 1km verderop een manège. Ga daar eens polsen wat de binnenpiste kost als ik ze kan huren. Vanaf de andere weides kan ik ofwel naar oefenterrein ofwel op 15min rijden een binnenpiste gebruiken. Als mijn lesgeefster niet tot daar wil komen heb ik intussen een alternatieve dame achter de hand die een clubgenootje daar al lesgeeft :)

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 15:44

Wat is er gebeurd met het paard van X.avier?

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 18:22

Leuk de verslagen van iedereen te lezen!
Fijn dat de resultaten goed zijn!

Ik was naar Lille geweesr, was gene vette.. 3x gestopt in het springen. Op de 1 en de 2 en daarna nog vanachter ergens. Was de eerste proef dus ik heb de rest niet gereden. Als hij de jumping niet rondkomt moet hij ook niet de cross in.. moet wel zeggen, het was binnen, vrij klein dus niet ideaal voor hem, maa ttoch.

Ik weet dat die van Xavier na het EK een zware peesblessure had, dus misschien dat er iets mee te maken heeft.

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 07:59

Hij laat je toch maar weer in de steek he Daphne :/... Het is alles of niets... zoals het bij canch ook zo vaak was... wnr is je volgende?

Antonius, de eerste was idd niet zo uitnodigend he, velen stopten er op... kvond voor de 80 dat er iets teveel hele lage in zaten. Nuja tis hun eerste maal!
Voor de B in wa.regem moet je butte op en af mr enkel aan de lage kant.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 08:08

madelene: proficiat met uw resultaten! goed hoor ! je kan er volop tegenaan :)

laurie: dat is niet zo fijn he als ze zo rondtoeren :s al kan ik daar weinig van mee spreken maar die van mijn vriend durft dat ook wel te doen. Hij is iets te enthousiast als hij mag springen of crossen.

antonius: In de tijd dat ik er was heb ik er ook wel veel zien stoppen op de 1. verder vond ik ze overal vlot over gaan hoor behalve die weg overgang. Maar het is ook een oefenwedstrijd dus goed dat je nog eens opnieuw gedaan hebt :) zo heeft ze toch wat vertrouwen bij.
je moet inderdaad de kleine bute op in waregem.

pp: super dat het zo goed ging, zal wel een extra duwtje zijn voor jou vertrouwen :) op naar waregem :)

daaph: oh wat kl*** . Nu denk ik dat wij een beetje dezelfde type paarden hebben. Mijn merrie zou dan wss ook stoppen. Zeker binnen. Ze heeft echt ruimte nodig . Daarom kies ik in de winter altijd grote pisten uit :) In principe moeten ze niet stoppen maar ja de 1 is al wat zekerder dan de andere denk ik dan. Op naar de volgende.

Ik ben per toeval toch gaan kijken een klein uurtje naar maarkedal. heb antonius zien rijden :) Ik vond het ook wel een leuke cross. Hindernissen stonden idd niet zo hoog maar ik denk wel dat het een mooi inkomer is voor waregem. Verder hier niks speciaal. Zondag nog een grote toer gaan wandelen in het bos en gisteren zijn ze ingeent.
Wisten jullie dat ze eigenlijk een week voor een wedstrijd niet mogen in geent zijn? Mijn dierenarts vertelde dat gisteren natuurlijk nadat ze ingeent waren. Dus in het vervolg moeten we er wel rekening mee houden.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 09:04

florence: ik was je nog vergeten :) iskander zag er inderdaad happy uit op insta :) proficiat met uw goede resultaten :)
mss kan je toch nog de mooie crossen mee rijden met ferro?

Laurievc

Berichten: 4418
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 09:29

Wat is jullie insta/FB/andere social media? Vind het altijd interessant om iedereen wat te volgen :D

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 09:35

Hierbij het filmpje van Iskander in Heusden. In de barrage gaf hij een bok uit enthousiasme waardoor ik mijn beugel verloor, vandaar even stilgelegd. Wel blij met de manier waarop hij aantrekt naar de sprongen. Ikmoet mijn beugels precies nog een gaatje korter zetten. Hij had 2 maanden niet gesprongen en ik vond mijn goede beenlengte precies niet meer :P

https://youtu.be/btCooLFlAds

Filmpje van Ferro in de derby heb ik niet. Het waren eerst 7 hindernissen in de piste, incl. grachtje en dan naar het crossterrein waar we de but op en af moesten, daarna een lus gereden op de weide met wat boomstammen en ertussen een jumping hindernis, dan weer de but op, af en een smalletje en de waterbak door om te eindigen met wat hindernissen in de piste, waaronder een 3 sprong. In totaal waren er 25 hindernissen, met een tijd van 3-4min. onderweg.

Fijn dat Maarkedal zo goed bevallen is Antonius! Ik vond de 1 inderdaad wel al een moeilijke sprong voor een jong paard.

Daaph: raar dat hij stopt op zo een goede bodem. Op u vorige cross lag de bodem wat gladder en daar stopte hij niet? Binnen zal hij waarschijnlijk wat onzeker zijn.

@Laurie: florbeka is mijn instragram

Anielcaa

Berichten: 104
Geregistreerd: 11-01-09

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 13:20

Leuke verslagen allemaal! Klinkt alsof Maarkedal wel potentie heeft om een mooie cross te worden in de toekomst!

@daaph: wat een tegenslag! Piste was inderdaad wel aan de kleine kant en genoeg om naar te gapen ook. Geen idee waarom ze perce zo'n groot stuk moesten afmaken voor tafels te zetten... >;) was jij dat trouwens die na de middag naast ons zat aan de cross aan sprong 15? Onze honden hebben nog gesocialized denk ik (Berner Sennen). Was niet helemaal zeker maar ik dacht jouw hond te herkennen :=

Hier best tevreden van Lille. Dressuur was goed, maar niet wauw. Ook als eerste in de ring, maar toch tevreden met een 5e plaats. Springen was hij foutloos. Cross liep hij echt geweeeeldig! **\O/** Zweep achter gelaten en een kleiner spoortje en hij luisterde top! Paar stukken goed gas gegeven omdat de tijd aan de korte kant stond, maar kon hem elke keer netjes opvangen terug voor de sprong. Wat een verschil met vorig weekend!
Helaas aan het water foute beslissing gemaakt. Wou daar het alternatief nemen aangezien we vorige week niet tot aan het water zijn geraakt en hij daar nog niet helemaal constant in is. Maar hoe dichter ik bij het water kwam hoe meer hij begon aan te trekken naar de boom rechtstreeks het water in. Dus ik liet hem wat doen omdat ik echt het gevoel had dat hij ging springen. Maar dan smeet ie toch alles dicht _-:( dan doorgereden naart alternatief en daar twijfelde hij een beetje. Kreeg daar opnieuw een stop, ondanks dat hij wel in beweging bleef en niet achteruit is gegaan... achja
Dan toch besloten om de - voor ons heel heftige - trakhener aan te rijden. Ook daar een stop, maar die had ik dan ook verwacht. Stopte echt al waaayyy voor hij het putje had kunnen zien, dus denk dat hij voelde dat er iets aankwam aan de manier waarop ik er (onbewust) naartoe reed. Dus 60 + tijd in de cross. Maar al bij al echt tevreden! Vooral blij met hoe hij de combinaties aanpakte. Daar hadden we vroeger ook echt problemen mee. Heel leerzaam geweest dus! Volgend weekend mss even gaan trainen in Baarle Nassau of Minderhout en dan op naar Vechmaal. Dat gaat een zware worden voor hem, denk ik. Heuvels kent ie niet :+

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 16:09

Effe Ego post, lees later bij. Wat een bescheten uren heb ik voor zaterdag :( kheb al geen zin meer 8u05 en 8u44. Heb nauwelijks tijd, en ik rij echt geen dressuur met mijn springzadel. Grmpf :(
Laatst bijgewerkt door PrietPraat op 27-03-18 16:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 16:20

waar vind jij je uren?