Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-18 13:16

Doe je 10 mei mee in Waregem Varekaj? :) Dressuur.

De voorpret voor de crossen kan nu officieel beginnen! :D En stoer hoor Antonius tussen de grote olympische combinaties, zal idd wel interessant zijn! :D

Super HiFive!

Hier is de osteo geweest, Luxor heeft er deugd van gehad! :j Geen noemenswaardige problemen, enkele kleine blokkades maar de spieren daarrond waren wel soepel. Nergens spieren die vast zaten, dus dat is wel goed! :)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 13:24

Zou het eens moeten bekijken, voor 1 proef is het wel een serieus eind rijden. Ben van plan om hem goed in het werk te zetten maar effectief wekelijks starten is ook nog niet nodig. Dat komt wel in de zomer met de tornooien.

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 14:28

Zijn er liefhebbers om zaterdag me te vergezellen nr maar.kedal :)?

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 15:45

Oh had graag mee geweest maar heb al beloofd vr op jumping mee te gaan :-)

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 09:40

Varekaj: start je in Aalst dan niveau 1? Ik ga daar met Iskander een proefje rijden. Die heeft nog geen dressuur gelopen. Behalve zijn allereerste wedstrijd maar daar wist hij nog niet goed wat hem overkwam :P Ik ben van plan hem te starten in Lummen, dan moet hij toch eens hekjes gezien hebben.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-18 09:52

@Laurie: tijdens het busritje naar school dacht ik aan iets waar ik vraagje over heb. :P internationaal eventing klasseren is 3x M met bepaalde vereisten. Hoe zit dat eigenlijk in de jumping? Op basis van wat gaan ze een kandidatuur accepteren?

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 10:30

@ Florence: ik start in Aalst inderdaad voor de eerste keer officieel niveau 1 :D Had dus heel wat voeten in de aarde eer het allemaal in orde was, maar 't is gelukt. Ik verwacht geen winstpunten te rijden, is vooral als voorbereiding naar het tornooiseizoen toe. In mei ga ik dan de eerste keer L1 starten op onze eigen tussenwedstrijd.

Laurievc

Berichten: 4418
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 12:20

Hanne_SP schreef:
@Laurie: tijdens het busritje naar school dacht ik aan iets waar ik vraagje over heb. :P internationaal eventing klasseren is 3x M met bepaalde vereisten. Hoe zit dat eigenlijk in de jumping? Op basis van wat gaan ze een kandidatuur accepteren?

Goh heel wisselend. De helft wordt geaccepteerd op basis van de viptafel die ze gekocht hebben. Organisatoren hebben ook enkele wildcards. Verder weet ik het eigenlijk niet. Ik ben altijd al geaccepteerd als ik me kandidaat heb gesteld. Ik probeer wel veel in het buitenland te rijden omdat het daar vaak makkelijker is om binnen te geraken. Concours moeten x aantal % ruiters uit andere landen accepteren. Verder weet ik dat de federatie ook een stuk van de acceptaties in handen heeft. Er zijn iig geen niveau eisen. Vanaf 1m10 (1*) kan je je gewoon kandidaat stellen. Heb je 3 dagen de bel gaat niemand daarvan wakker liggen volgens mij haha

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 12:24

Moet je geen basisklassering hebben, viptafel of niet? Zie het zo voor me dat ik dan als omhooggevallen stukje ego bijvoorbeeld zo'n tafel "koop" om te kunnen starten omdat ik anders niet aan de eisen voldoe _O-

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 13:05

Varekaj schreef:
Moet je geen basisklassering hebben, viptafel of niet? Zie het zo voor me dat ik dan als omhooggevallen stukje ego bijvoorbeeld zo'n tafel "koop" om te kunnen starten omdat ik anders niet aan de eisen voldoe _O-



Dat is net de reden waarom mijn vriend niet meer zo intens internationale jumpings wil rijden. It's all about the money....
In FHE was er ook een 1* proef 1m10. Mensen betalen daar dan een VIPtafel voor en al de show, terwijl je bij de hrvv ook een 1m10 proef hebt voor 10x minder geld. Jumping wereld bestaat uit veel show en geld. Jammer maar helaas

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 13:38

Dat is het net in jumping kan je U gewoon inkopen. het is inderdaad 1 groot geld spel. Als je ook ziet wat die licentie's en wedstrijden zoal kosten. Als je dan vergelijkt met de eventing zitten wij eigenlijk best goedkoop met onze licentie's en wedstrijden.
Mijn vriendin had haar ook kandidaat gesteld voor FHE 2*. Ze hadden pas heel laat laten weten dat ze zou kunnen starten ( denk in de week van FHE zelf) maar ze had geen verlof en ook ik denk dat het rond de 400 a 600 euro was om 2 dagen te mogen rijden :s hoe zot is dat niet! je kan ook proeven rijden op 1m30-1m40 niveau op een silveren en gold wedstrijd ook. en die kosten de helft minder. Jumping is echt 1 grote geldklopperij.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-18 14:08

Amaai hier schrik ik van!
Dan lijkt de internationale droom wel ver weg. :+ Dacht van ja de drempel van 1m10 is niet zo hoog maarja alst al zo'n geldklopperij is. :P Maar ooit wil ik dat wel eens doen. :o Sponsors zoeken zeker hahah

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 14:14

licentie op zich kost al 5 a 600 euro. zonder uw inschrijvingsgeld, FEI pas,...
Jumping is duur :p

Laurievc

Berichten: 4418
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 14:25

Jep. Ik betaal 500 euro voor een licentie. Zangerheide volgende maand is 400 euro startgeld. FEI pas had mijn merrie gelukkig al, maar is ook nog eens 300 euro...

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-18 16:03

Is FEI paspoort verplicht als t een Belgische wedstrijd is? Want in eventing was dat niet verplicht zeker?
Idd duur... Mijn lesgever rijdt veel internationaal door een goeien sponsor.
Daar gaat de droom. :n :') Eens op Jumping Mechelen rijden is 'realistischer' :')

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-18 16:04

Je kan wel veel geld winnen in jumpings? :P

Laurievc

Berichten: 4418
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 16:07

Goh veel... Op 1* moet je eigenlijk al 2 of 3 proeven winnen om je geld eruit te hebben. 2* valt al iets meer mee te verdienen. Edit: tenzij de GP. Ik was in Frankrijk 6e in de GP en had daarmee 120 euro geloof ik.


Ik weet dat er veel onduidelijkheid is over de paspoorten. Geloof dat er tot 2* in België zonder mag gereden worden, maar mijn merrie had er toch 1. Had enkel Lummen gelopen dus heb geen idee in hoeverre ze dat naleven.

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 16:49

Mijn vriend kent een aantal (ex)ruiters wiens vader nu in de bak zit of een proces heeft of.... wegens fraude met het bedrijf, belastingen, drugssmokkel,... Mensen beginnen om den duur achterpoortjes te zoeken om de dure hobby te kunnen betalen van hun geliefde zoon of dochter. Ik vind dat echt triestig dat het niet meer om talent gaat om den duur.

Laurievc

Berichten: 4418
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 16:52

Ik heb al langer het idee dat het in de jumping al lang niet meer draait om het talent helaas.. Heb je niet genoeg geld dan lukt het gewoon niet...

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 17:06

Dat is met alles toch zo? Wie krijgt er het makkelijkste sponsoring? Enkel diegene die via via door budget aan de goeie paarden en lesgevers geraakt. Wie weet is die ene ruiter achter de hoek zelfs beter, maar moet die het stellen met een goedkoper en minder getalenteerd paard waardoor dat nooit tot uiting komt. Tjah.

Laurievc

Berichten: 4418
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 17:09

Klopt inderdaad

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-18 17:59

Dat is waar helaas. Nu heb ik wel geluk om een paard te hebben met potentieel voor een schoon prijsje. Maar telt ook omgekeerd, paard met talent bij iemand met weinig ervaring. Dus Luxor zal niet aan zijn limiet geraken bij mij maarja niemand klaagt daarom! :D (mss m'n lesgever, die wilt dat ik vaker kom om te groeien in de sport haha :P )

Anielcaa

Berichten: 104
Geregistreerd: 11-01-09

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 17:09

Hallo 8)7 daar verschiet ik toch van, van die bedragen! €400 startgeld, dan zou ik echt beginnen wenen als hij een balk trekt := zijn dat in bv Den Goubergh ook zo'n bedragen Laurie? Wou daar ook wel eens starten...

't Is echt mijn week niet! Woensdag van de 3 jaarse pony getotterd en m'n bekken gekneusd. 100% mijn eigen stomme fout wel |o kan gelukkig wel rijden, dus ga zondag gewoon starten. Maar 't is te hopen dat ie dan geen gekke stoten uithaalt zoals vorig weekend O:)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 18:22

Ai veel beterschap!

Ja die bedragen, tis toch wat. Een balk is dan nog niks als je zo een dwaas ei hebt dat 2x weigert op de 1 bijvoorbeeld. Nu zal dat op dat niveau wss weinig voorkomen maar je zal het maar voorhebben.

Gisteren nog eens fikse discussie gehad met Icaro :roll: ben moeten afstappen om de zweep erbij te pakken maar de boodschap is wel doorgekomen. En uiteindelijk wel fijn kunnen afsluiten.

Morgen ga ik naar een extra stuk huurweide kijken. Als dat wat meevalt (de prijs is sowieso al heel positief) ist gedaan met winterpension. Oef.

Laurievc

Berichten: 4418
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 21:12

Anielcaa schreef:
Hallo 8)7 daar verschiet ik toch van, van die bedragen! €400 startgeld, dan zou ik echt beginnen wenen als hij een balk trekt := zijn dat in bv Den Goubergh ook zo'n bedragen Laurie? Wou daar ook wel eens starten...

't Is echt mijn week niet! Woensdag van de 3 jaarse pony getotterd en m'n bekken gekneusd. 100% mijn eigen stomme fout wel |o kan gelukkig wel rijden, dus ga zondag gewoon starten. Maar 't is te hopen dat ie dan geen gekke stoten uithaalt zoals vorig weekend O:)
Goubergh CSI is iets goedkoper maar zit je toch ook op 320. Zo'n nationale 3 daagse zijn 210 voor se hogere proeven geloof ik. B was vorig jaar 170 :)