Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-18 23:18

Jammer van de auto Varekaj!



Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 07:05

De auto an sich is voor mij nog steeds mijn beste vriendje qua verplaatsing :D rijtechnisch en motorisch doet hij het nog steeds prima. Hij staat echter 24/7 buiten en heeft flink last van roest helaas. Het was vorig jaar al een opmerking om in de gaten te houden. Het is er absoluut niet op verbeterd met alle regen, sneeuwzout en modder die hij afgelopen winter te verteren heeft gehad.
Over de staat van de wegen ga ik maar niks zeggen. Door alle wegenwerken (nog steeds ja) heb ik dagelijks de ervaring dat ik Paris-Dakar meedoe :P

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 07:41

we kennen ook het probleem varekaj. het is al enkele jaren dat de jeep van mijn vriend er ook met moeite door geraakt maar telkens opnieuw geraakt hij erdoor. Dit jaar hebben we wel wat kosten moeten doen ( ook voor roest). Toen we terug naar de keuren zijn geweest was hij er voor alles door behalve voor de co uitstoot ( oude diesel wagen). In de garage was hij telkens goed en in de keuring telkens afgekeurd tot mijn schoonvader eens goed zijn "gedacht" gezegd heeft was hij er plots toch door :s

succes madelene met de dressuurproeven :)

daaph: ze kijkt inderdaad veel meer naar alles in de omgeving en minder naar de sprong zelf. Zo sprong ze vaak alle kanten op waardoor ik niet in mijn tempo kon blijven. Nu moet ik wel zeggen dat ze wel erg veranderd is in het springen tov vroeger in de postieve zin. Dus het zal een beetje afwachten worden :) Ik kijk er wel naar uit :)

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 08:35

Oei, je hebt je auto toch nog maar sinds vorig jaar Varekaj? Welke auto was het nu ook al weer?

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 08:36

Ik heb mij ingeschreven voor maark.edal en warege.m. Maar we zullen zien of we dat effectief gaan doen :+. Khoorde dat het in Maarke.dal heel nat ligt :(.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 08:55

Is een oude mitsubishi pajero :) had beetje roest bij aankoop in 2016 en amper kilometers. Intussen is hij heel wat afstand rijker en ook een hoop roest dus. En uiteraard is de co-uitstoot ook zo een heikel punt, maar met een productje in de tank en even flink door te trekken is dat ruim in orde.

In juni ben ik 2 weken op reis. Ga 'm dan bij stiefpa afzetten en bekijken of hij er wat aan kan doen. Die doet niks liever dan knutselen aan oude auto's en ze hebben een werkput in de garage :))

Antonius

Berichten: 2318
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 10:42

Alé, hopelijk kan uw stiefpa hem nog weer beetje oplappen! Kan er geen laagje verf over om wat weg te stoppen :P

Ik heb hier die B(A) proef geleerd, dat is toch wel veel hoefslag rond rijden vind ik. Vind dat wel jammer dat er niet wat meer oefeningen in zitten.
Heb wel een vraagje voor jullie bij oef 5: B middenstap en afwenden. Zorgen jullie dat je in stap bent vlak voor B zodat je de draai in stap maakt, of maak je de overgang in de wending zelf?

Massaal veel inschrijvingen toch terug voor Waregem hé? En dan moet LRV en Nederland er nog bij...
Blij dat ik week verlof heb erna, want ik vermoed dat het zondag een late cross zal worden!

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 11:02

Er staat midden stap en afwenden bij B dus ik zou inderdaad ook voor de letter in stap gaan en dan pas afwenden :)

Rij je B met ny?

M en Z zal maandag moeten crossen zeker?

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-18 11:10

Normaal ist L, M en Z maandag. Zondagnamiddag de B. :) En mss de J erbij ofzo. Voor zover ik het mij kan herinneren natuurlijk. :)

Antonius

Berichten: 2318
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 11:39

Ja, B met Ny! Mag sinds dit jaar binnen wedstrijd met een jong paard, ben ik wel blij mee!

Ik ga ervan uit dressuur voor iedereen op zaterdag + springen voor B.
Springen J, L, M, Z op zaterdag + cross voor B
Zondag andere reeksen cross

Wordt een lange dag vooral zaterdag voor mij vermoed ik.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 11:48

nee zaterdag is het allemaal dressuur en B springen en ook j en L denk ik
Zondag jumping M en Z en cross B
en Maandag de rest dan cross.
altijd over 3 dagen in waregem

dus in jou geval denk ik :

zaterdag: dressuur B en Z - jumping B
Zondag: Springen Z en cross B
maandag : Cross Z
Laatst bijgewerkt door mila_furrie op 20-03-18 12:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-18 11:51

Jullie laten maar weten wanneer jullie moeten rijden als de startlijsten online komen! ;) Bij droog weer kom ik met plezier kijken!

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-18 11:52

Maar het zou kunnen dat ik dan net naar de zee ben met stal. Want dat wil ik niet missen hehe. :P Eindelijk weer een strandrit!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 12:00

Moest er zaterdag ergens hulp nodig zijn wil ik wel kijken om in te springen, maar eigenlijk is mijn planning vooral voorzien op een stukje weide zomerklaar te maken. Ga de paarden eind maart naar huis halen. Al kan ik dat eventueel wel doorschrijven naar doordeweeks, vriend vertrekt donderdag weer naar het buiteland en dan heb ik het "rijk" weer voor mij alleen.

Heb me zonet dus ingeschreven voor niv. 1 in Aalst op 1 april :D Op 8 april ga ik een rally meedoen van ongeveer 25km in regio Doornik, zo een bewegwijzerde wandelroute met tussenstops. En dan 15 en/of 22 april als het meezit weer HROV starten.

@ Florence: je mag dus inderdaad zelf kiezen welk niveau je nu start binnen de VLP! Dus je kan nu eens een niv. 2 starten in Aalst en dan nadien alsnog overstappen naar niv. 3 als je dat wil. Je hoeft niet langer minimaal 15 winstpunten te rijden eer je over mag.

Of ik het een goed plan vind, zo vrije keuze laten aan de ruiters om te bepalen wanneer ze overgaan... Da's wat anders.

@ Antonius: die oefening is eigenlijk voor interpretatie vatbaar. Ik gok niet dat een jury je gaat afstraffen als je eerst bij B die overgang rijdt en dan direct erna afwendt, net zo min dat ze dat gaan doen als je in het afwenden zelf de overgang laat plaatsvinden.
Valt ze makkelijk stil in een wending, dan zou ik de overgang in de wending doen. Dan valt het "minder" op dan wanneer je eerst de overgang doet en dan in de nakomende wending blijft haperen. Anderzijds zorgt de overgang in de wending zelf wel dat ze binnenachter extra onder de massa moeten komen. Dat zal je zelf een beetje moeten uitpuzzelen wat voor jullie het handigste is.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-18 15:08

Wowww is da echt van geen 15 punten meer rijden? Amai das wel grote verandering!
Allez, 'k ga dan lijk niv. 1 kunnen starten deze zomer! :P
Ene kant ruiters die snel overmoedig zijn en boven hun niveau starten. Met frustraties als gevolg.
Maar aan de andere kant ruiters die niet veel starten maar wel sneller een niveau hoger aankunnen moeten die niet lang op hetzelfde niveau blijven. Net zoals ik. :P Leuk vooruitzicht dat ik eind de zomer mss eens niv. 1 kan rijden! :D Want ik ga maar 2 of 3 dressuurwedstrijden rijden ofzo. :P

Antonius

Berichten: 2318
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 15:42

Ik vind dat echt een vooruitgang, net zoals Hanne zegt, als je niet vaak op wedstrijd komt, kan je toch overgaan. Mij hield het echt tegen om eens een dressuurwedstrijdje te doen.
En op zich straf je toch alleen jezelf door te vroeg over te gaan? Wie rijdt nu graag voor 50% of zelfs minder rond??
En als het echt te erg wordt, bij 4 verliespunten moet je verplicht zakken.

Varekaj: de overgang stap en afwenden wordt gevolgd door halsstrekken op het korte stukje B-E, dus dan ga ik idd stappen voor de wending want anders wordt het wel een heel ministukje halsstrekken vermoed ik. En ze kan dat net goed :P

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-18 16:04

Nog een ander dingetje. Ruiters die blijven plakken op hetzelfde niveau zonder verplicht te moeten overgaan... Voor mij toch niet belangrijk omdat ik weinig dressuur rij, maar voor vele andere kan dat vervelend zijn...

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 19:16

Tis weer schoon geregeld.
Had mail van HROV gehad vorige week dat ik aline moest mailen voor inschrijving en zo staat het ook op de site van vlp. Dus ik mail aline. Krijg ik terug "volgens mij moet je dat via de HROV doen, zij regelen hun eigen wedstrijden".

Heb ze maar mailtje gestuurd met de quote vanop de website van VLP met de verwijzing naar haar om je in te schrijven :+

Antonius: goed plan! De overgang, afwenden en als ze rechtgesteld is gelijk laten uitzakken. Punten pakken waar het kan :D

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 09:26

Zooo, ik ben terug van skireis en het was heerlijk. Echt een fijn dorpje, leuke apresski en veel gezelligheid. Ik heb de paardjes alweer in het werk gezet. Dit weekend ga ik naar de derby in Heusden. Iskander mag de jumping 90cm doen want hij heeft 3 weken rust gehad, dus toch wel een fijne inkomer (hopelijk). Ferro had ik ingeschreven voor de derby 1m, blijkt dat de diepe afsprong er in zit. En aangezien ik vermoed dat hij hem vorig jaar heeft aangetikt bij de landing van de diepe afsprong in Schelde*windeke ga ik dat toch maar vermijden. Zal dus de derby 80cm worden :+ Beetje belachelijk qua hoogte maar ik zou mezelf niet vergeven moest hij zich weer aantikken op de diepe afsprong.
De week erna wordt het jumping Aalst 1m of 1m10 met Ferro en de week daarna studentenjumping, sowieso 1m10.

Hier zijn jullie precies goed van start gegaan! Ik zag dat Winnie en daaph fijn gecrosst hebben in BN.

Anielca: wat jammer van de cross in Moerbeke. Helaas is paardrijden ups and downs. :(:)

MF: ik zag je foto's als passeren op fb van waregem! ziet er knap uit.

PP: ik ben ook snel mijn vertrouwen kwijt, hopelijk kan je jezelf weer een schop onder je kont geven voor de crossen.

Antonius

Berichten: 2318
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 10:00

Deelnemerslijst voor Wa.regem staat online, ik moet tegen Fletcha van Karin en banketstaaf van Joris rijden _O-
Wordt boeiend :+

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 10:45

Haha ik moet tegen jou en pp *\o/* toch van hoogte zullen wel verschillende reeksen zijn

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 10:58

Jullie vliegen er allemaal weer stevig in zo te lezen :D

Vorige vrijdag is mijn paard gezond verklaart. De auto en vanne zijn gerepareerd dus we kunnen mee met jullie erin vliegen *\o/*

Siep B+10 L1+11 L2+13 M1+12 M2+0 dressuur <3

winnie10

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 11:15

Haha stevige concurrentie!!
Kga de proef eens rijden en eens zien hoe ik die overgang bij B het deftigste kan doen in combinatie met dat uitstrekken
Wat ik wel leuker vind in die BHC is dat je wel bij de uitslagen van de gewone B staat! Kan je beter zien waar je staat ipv dat je met 5 in een Bo reeks rijdt ofso!

Super HiFive!

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 11:52

En jij ook winnie. Was jou vergeten. Maar jij rijd dan zogezegd buiten wedstrijd?

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 12:06

Tenen uitkuisen Antonius en gaan met uw banaan ~~}>

Waar ben je naartoe geweest Florence? Mijn vriend gaat ook graag eens skiën (vooral shortski) en nieuwe plekjes zijn altijd interessant.
Verstaanbaar dat je die diepe afsprong wil vermijden en ach, 80 rondcrossen is toch ook gewoon eens leuk! Het moet niet altijd de lat op het hoogste zijn. Veiligheid boven alles.

Na heel wat over en weer mailen en gesukkel heeft A*line me 3x handmatig omgezet naar niv. 1 en ein-de-lijk is de registratie bij equibel erdoor gekomen. Vanaf nu officieel niv. 1 en debuut op 1 april. Wat een mop :))


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers