Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 21:21

mooie actiefoto's mila!! niet erg als je op een roze wolk zit, heerlijk

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 22:59

Ziet er top uit MF :D! Ben blij voor jullie en ik hoop dat die roze wolk alleen maar rozer wordt :D!

Ik heb ook de les gevolgd en helaas van de roze wolk gedonderd, alhoewel, ik niet echt op roze wolk zat ofzo, ik had sedert de vorige stage niet meer gesprongen. Maar ik ben iig wel van Winston gedonderd :P. Het was alweer van eind januari geleden dat ik dus gesprongen had... In het begin ging het heel goed, dan waren de sprongetjes ook nog relatief laag. Maar dan wat later moesten we gebroken lijk springen van toch wel twee hoge hagen die volgens mij voor de M zullen zijn ( nieuwe sprongen). Helaas kon ik hel niet goed voor de tweede haag zetten en heb ik de grond gekust. Ik heb niet veel nodig om in het springen mijn vertrouwen te doen kelderen onder nul... Heb dan nog even gesukkeld maar dan uiteindelijk nog twee keer goed rond gebold en de laatste keer was zelf heel goed. Gemengd gevoel dus... Het was beestig koud trouwens, ocharme Lisa!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 14:10

Het is KOUD :brr:
Paarden staan op de paddock maar ben toch blij dat ik niet meer buiten hoef vandaag. Icaro is verdomd bloedirritant aan het worden. Voor hem wordt het tijd dat ie weer de weide op kan.

Hoe gaat het met de eventers vandaag? Is het beetje doenbaar in Moerbeke?

Laurievc

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 15:52

Hier ook op wedstrijd geweest. Bodem was maar heel matig, maar toch gestart... Dubbel nul in 1m10 en een stom foutje in 1m20. Heel tevreden. In 1m10 11 dubbel nullen van de 67 starters. 15 uitgebeld :7

Anielcaa

Berichten: 104
Geregistreerd: 11-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 16:23

BRRRRRR het is ZOO koud!!! :brr:

Net vertrokken in Moerbeke. Was op zich te doen daar. Redelijke bodem, wel mooi parcour. Vond het qua hardheid op het randje. Even getwijfeld, maar toch maar gestart. Achteraf gezien was ik beter in mijn warme bed blijven liggen -:(-

Paardje stond ongewoon fris. Dressuurveld lag echt in een trekgat, heel veel wind daar. Proef dus vol spanning en extreeem gevoelig op alle hulpen. Niet fijn dus.
Dan de cross... Ze waren smorgens een half uur later begonnen en tijdens de reeks aspiranten heeft de cross ook nog eens 45min stilgelegen. Er werd dus afgeroepen dat ze een uur achter lagen op schema. Hier dus volledig rekening mee gehouden. Kom ik ruim op tijd aan bij het inspringen voor de cross (dacht ik), moest ik meteen starten?!!? Door de vele afwezigen hadden ze maar liefst 45min ingehaald en moest ik dus bijna op mijn originele starttijd starten :? Uiteindelijk klaar gekregen dat ze er iemand tussen lieten, snel snel opgewarmd. Dan toch maar gestart, en van 20m afstand stond meneer al stil op den 1 |o doet die echt nooooit! Wou dan meteen stoppen, maar toch verder gereden met het gedacht het gewoon rustig aan te doen en de boel als trainingsrondje te beschouwen. Nja, dat rustig aan zat er niet in 8)7 vanaf we op het open veld kwamen en de wind door z'n bol blies was ik hem volledig kwijt. Wou hem op een volte trekken maar had gewoon helemaal niks meer. En toen ging het van kwaad naar erger... bocht gemist, door den draad en dan eraf gesprongen. Hij was echt om te verongelukken :n


Afbeelding


We hebben het ferm begaaid dus :+ hopelijk is hij volgende week wat kalmer. Stilletjes aan het overwegen om toch maar zonder sporen te gaan crossen, hoewel iedereen mij dat sterk afraadt.. maar op deze manier is hij echt te gevaarlijk en te sterk voor mij :\

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 16:33

oh jee anielcaa, wat een toestand :oo wat voor een bit heb je erin? kun je niet een steviger bit erin hangen, zodat hij aan het begin van het seizoen beter luistert? Doe ik ook altijd, de eerste wedstrijd van het jaar de grote pelham, en daarna langzaam over op de baby pelham.
Je zult wel geschrokken zijn toen je door de draad ging, heeft je paardje niks ernstigs?

Anielcaa

Berichten: 104
Geregistreerd: 11-01-09

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 16:57

Hij loopt momenteel op zo'n butterfly bitje van Trust. En dan tussen de twee haakjes. Wel een Innosense mondstuk omdat ie extreem gevoelig is in de mond... Heb al heel wat geprobeerd, maar als het té straf is wordt ie er echt bang op. Al een tijdje naar de juiste balans aan 't zoeken met hem en dit werkte de laatste tijd wel fijn. Wel voormamelijk getest in een springparcour, waar ik dus geen sporen gebruik... misschien toch wat verder zoeken, eventueel toch een iets minder zacht mondstuk waar hij wat meer respect voor heeft, of op het strafste haakje :\

Gelukkig hebben we allebei niks! Draad gaf gelukkig een heel stuk mee dus hij is er niet in vast geraakt. Had wel een stuk mottiger kunnen aflopen :n

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 17:58

Ik zou eens een foto van dat bit moeten opzoeken om te weten waar je mee rijdt. Ik rij met een ongebroken afzonderlijk scharnierende baucher en heb soortgelijk bit met D-trens liggen. Werken Beide genoeg in zonder te storen in de mond.

Voor de rest beetje bekomen van de schrik intussen?

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 23:14

Ohh jeej! Dat ken ik nog van cas, geen controle in de cross/ open veld... was ook heel gevoelig in de mond. Uiteindelijk hielp niets en heb hem verkocht..

Heb je nog gesprongen? Ik hoorde dat het heel erg glad was in het springparcours.
Wij zijn uiteindelijk niet gegaan. Ik vond het een te groot risico. 2u rijdne, niet weten wat de bodem zou zijn, en met de jonge moesten we echt al heel vroeg gaan...

Weet je wel wat er gebeurt is in de cross dat het zolang heeft stilgelegen?

Wij zijn gaan rijden bij Sarah. Die heeft zo een leuke piste dat ge er nu nog goed in kunt rijden.

Had Jomo meegepakt. Was de laatste tijd al over drafbalkjes aan het draven omdat hij in “dressuur” zich begon te vervelen. Nu had Sarah een mini kruisje opstaan voor hare 3jarige. Met Jomo er ook over gegaan. Ging goed!

Toen zo een mini waterbakje. Onder het motto, als ze dat nu al kennen denken ze later dat er niets anders is.. Jomo dacht dat ze beten... maar hij bleef wel super cool. Afbeelding

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 08:51

laurie: proficiat! toch mooie resultaten :)

anielcaa: wow heftig! hopelijk er enkel met de schrik van afgekomen.
Kan je inderdaad zoals madelene zegt niks zwaarder inleggen voor het begin van het seizoen? mss iets met het zelfde mondstuk maar een grotere hefboom?
Het was nu wel uitzonderlijk extreem koud en veel wind ook he. kmoet zeggen dat ik ook wel werk had met mijn merrie zaterdag! zelf onze vos die normaal chill is om te springen was echt over actief :D

daaph: leuke foto daaph! ik zag je filmpje wat is hij wel cool he? hopelijk blijft hij zo verder gaan :)
Komen jullie naar waregem?

Ik ga mij inschrijven voor waregem. Beentjes waren gisteren ijskoud :) dus daar ben ik heel blij voor :)
Gisteren nog onverwachts meegeweest op jumping, was gold in moorsele. normaal was alles buiten maar er werd beslist om alles naar binnen te verhuizen. Het was wel echt koud en het is daar zo een open trekgat. Volgende Week gaat ze naar Hulsterlo en ga ik ook mee :) Eigenlijk vind ik dat ook wel leuk hoor zo mee gaan om te groomen :) je leert veel nieuwe mensen kennen zo :)

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 10:06

ja leuk daaph, dat filmpje ook _O- zeer herkenbaar!!

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 11:57

Jessol: ik zie dat ik nog niet op jou gereageerd had, maar ik vind op die laatste foto dat je fjord er echt wel goed uitziet hoor!!

Maddy: Ik ben een jaar of 10 geleden geopereerd aan gescheurde meniscus, ik kon mijn knie niet meer bewegen zonder helse pijn. Hopelijk gaat het voor jou goed genezen zonder operatie en teveel pijn. Tof dat je kan uitkijken naar opnieuw wat springen! Hoe gaat het met Boxser, is hij volledig hersteld?

Mila: leuke foto's zeg van je crosstraining!! Kan het geloven dat je op je roze wolk zit! Laat de voorpret voor Waregem maar komen!!

Daaphh: Jomo pakt het flink op hé!! Die eerste sprongen zijn altijd de max, springen ze gelijk een konijn :D

Anielcaa: toch maar opletten hoor, ik vind dat heel beangstigend, een paard waar je geen controle over hebt :7 Op dat moment blijft het toch 500-600 kg dat ze tegen jou gebruiken...
Je bit lijkt mij idd niet zo sterk te zijn, voor je eigen veiligheid zou ik hier toch nog eens verder mee experimenteren. Evt pelham met dubbele teugel zodat je die stangteugel enkel maar moet gebruiken in noodsituaties?
Dat butterfly bit is ongebroken soort kunststof bit hé? Ik heb een ongebroken babypelham in kunststof, mss in die richting eens denken.

Laurie alweer goed gesprongen, proficiat!

PP: hoe komt het dan dat je gevallen bent? Sprong hij opzij of eerder gemeen stoppen ofzo? Ik snap je gevoel wel goed hoor, ik ben ook snel mijn vertrouwen kwijt. Ga je M.aarkedal of W.aregem mee rijden?

Varekaj: er is net bericht verschenen dat je vanaf dit jaar sowieso mag kiezen welke dressuurproeven je rijdt, check maar vlp.be. Zeker eens achterna gaan dus als je niveau 1 wil starten!
Ik ben hier wel blij mee, vind dit een hele goeie verbetering!

PP en Mila: hoe viel de les van L.isa eigenlijk mee? Wat zijn zo haar 'stokpaardjes'? Veel bijgeleerd?

Ik ben zaterdag op jumping gegaan, beestig koud :brr: Zondag was het in de voormiddag zelfs afgelast!
Maar ik ben heel tevreden, Nyona liep foutloos rond bij de 5-jaarse, wel wat kijkerig naar de omgeving, maar niets gekeken op de sprongen. Fiona sprong ook heel goed in 115, geen enkele slechte afstand gereden, mooi in het ritme gebleven, 1 pechbalkje op de laatste in de barrage, had te lange teugels en niet meer genoeg tussen hand en been ondersteund, maar deed niets af aan mijn goede gevoel :P

Zaterdag start ik ze beiden in maar.kedal, Ny in 80 en Fi in 90, beiden beetje vertrouwen geven voor dan Waregem de week erna.
Voor Fi ben ik trouwens nog aan het twijfelen wat ik ga starten. Ik heb gezien dat ze Z organiseren met dezelfde cross als voor M, dus enkele moeilijkere dressuurproef en jumping 115, maar in principe moet dat dus wel kunnen. Ik ga vanavond thuis de proef eens doorrijden, vooral die keertwendingen om achterhand ben ik geen fan van, maar als het ça va aanvoelt, zou ik mss dit wel starten...

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 12:27

Antonius: proficiat met uw resultaat.
Is het Zo dat je ga rijden?
Voor mij was het een goeie ervaring. Ze is erg positief maar zegt toch wat ze denkt zonder je af te breken. Ik rij bijvoorbeeld nog te veel terug als ik aan de hindernis kom naar jumping galop. en kmoet zeggen op het einde dat ik eigenlijk ze echt al uit een mooie galop kon laten komen ipv altijd terug te nemen. Ze legt het ook mooi uit voor mij. Ze hamert erg op het schakelen in de galop was mijn ondervinding, echt uit uw zit kunnen schakelen. Ze was erg enthousiast over furrie. Leuke commentaar gekregen :) is altijd wel leuk als iemand eens iets leuk zegt over uw paard :)

Ik zou graag komen kijken eens naar maarkedal maar kweet niet of het zal passen omdat ik mee ga op jumping en ook nog een huishouden te doen heb :( ( al dat ik liever naar de cross zou komen :D )

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 15:15

Nee, het staat effectief in voorprogramma Z, met dressuurproef ZB, jumping 115 maar met de cross van M. Ik heb ook gezocht, maar geen sprake van Zo of Z HC...

Sinds ik gevallen ben, heb ik toch wel schrik om echt vanuit de crossgalop over een hindernis te gaan... Ik weet dat het moet, maar als ik dan mijn afstand niet zie, is het wel aan veel hogere snelheid dat het misgaat :\
Maar supertof dat jij er een hele goeie boost van gekregen hebt!
Hoe gaat het met je dressuurwerk?

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 15:38

ik denk ook dak ik nog steeds niet uit een vlot genoeg tempo kom hoor maar je kan het niet in 1 keer goed doen/ krijgen maar er was wel al een groot verschil vond ik. Dressuur ja daar wordt aan gewerkt :-p denk dat het ook zal afhangen hoe nerveus er wordt. Zoals ze zaterdag was met de wind en zo zal het gene vetten zijn na een uur rijden viel ze dan wel en was ze wat rustiger maar ze blijft toch erg nerveus. Maar da's den aard van het beestje ook denk ik

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 15:47

ja boxser is weer oké, maar hij heeft dan ook maar alleen dressuur en buitenritten gemaakt.
Als ik weer ga springen, en bij goed blijven van mijn knie ook weer ga crossen...blijft het nog even afwachten wat het bekken van Boxser zegt. Maar het ziet er voorlopig goed uit.
De knappe koppen verwachten geen rare dingen, zeker nu hij 2 maanden langer "rust" heeft gehad en nog sterker is geworden door de dressuur.
Misschien geluk bij een ongeluk?

Knap hoor dat je Z wilt gaan starten, sowieso dat je al M gaat starten...brrrrrrrrr :oo

Mila, ik herken het wel...en ook wat Antonius bedoelt...we willen vaak nog te veel controle hebben in de cross. ;)
Ikzelf verlang er soms wel eens naar om dat ponygevoel van vroeger te hebben met aanscheuren op de hindernis, en vooral dan met stem been en zweep erover heen willen duwen.
Dat gevoel willen we hebben, maar als je ze zo door de cross heen wilt duwen is het ook niet goed :') :') :o ;) en "willen" we ook niet :=
En dan is het zoeken naar de juiste snelheid waarbij ze nog volledig de kop erbij hebben, zonder te hard te gaan.
zucht....stomme paarden _-:( maar we kunnen niet zonder ze <3

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 16:15

had er nog niet opgelet Antonius of het Z of Zo was :) maar vindt het wel leuk voor u :) gezult dat zeker goed doen :)

Over de snelheid heb ik me voorgenomen om ze haar gewoon op haar eigen tempo te laten lopen. Uiteindelijk wil ik gewoon rond geraken met of zonder tijd :) mss dat ik dan volgend seizoen als het goed blijft gaan wel probeer om binnen tijd te rijden we zien wel. Ik wil me gewoon amuzeren eigenlijk :)

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 16:25

Heb Sien eens gemaild, ik kan dus idd binnen wedstrijd Z rijden, maar de cross is dezelfde als M. Eigenlijk kunnen we dit dus wel. De dressuurproef is niv 3 behalve de galopwissel, dus in principe lukt dat wel, heb dit paar weken geleden bij VM gereden met 66%, maar er zitten wel nog kleine foutjes in. Foutjes die ik in de dressuur van de M niet heb...
Langs de andere kant, nu kan ik eens 'Z' rijden, een echte Z cross durf ik niet, nu toch niet...
Vanavond de proef eens doorrijden en dan beslissen.

Mila: als je gewoon 'normaal' galoppeert in de B en ze is op zich niet kijkerig, dan moet je wel binnen tijd kunnen rijden toch? Daarvoor moet je meestal nog niet te gek doen.

Maddy: sowieso zal het geen kwaad gekund hebben dat Boxser nu wat extra lang gerust heeft. Je kan al uitkijken nu naar je 1e sprongetjes!
Welke reeks moet jij starten in dressuur?

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 16:47

Je zal zeker goed doen Antonius! Daar twijfel ik niet aan ;-)

Laat dat nu net het grootste probleem zijn dat het echt kijker is :-) maar goed we gaan het op ons tempo doen :-)

winnie10

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 16:54

@Mila: leuk van de crosstraining! Mooie foto's ook. Ik heb die ochtend ook in de sneeuw gereden, brrr was koud he!

@Prietpraat: Oei spijtig van je val! ik ken dat van dat vertrouwen! zit ook altijd direct in m'n kopje. Ben je van plan om crosswedstrijden te rijden dit seizoen? of rij je enkel de trainingen voor het plezier?

@Anielcaa: pff moet echt wil schrikken zijn geweest! Hopelijk vind je een goeie oplossing, mss dat zodner sporen al een eerste stap is? Waarom raadt iedereen het af om zonder sporen te rijden?

@Daaph: haha zalige foto!! Filmpjes waren ook leuk, kruisje sprong hij toch echt wel braaf he!

@Antonius: Ik zou de Z starten! kan je dressuur en het springen wat uitdagender doen, maar is de cross gewoon te doen!

Ik moet ook altijd mezelf dwingen om niet teveel terug te nemen voor de hindernis, omdat ik haar daar eigenlijk echt wel mee stoor ook! Dus dat is iets dat ik zeker ga proberen zo weinig mogelijk te doen dit seizoen.
Ik heb echt zin in W.aregem! Ik denk dat ik 2 a 3 wedstrijdjes in de B ga rijden, zien hoe het gaat en dan terug naar de L ga gaan :) Na W.aregem rij ik A.rville mee de zondag. Hoop alleen dat ze niet weer de open reeksen gaan schrappen bij teveel inschrijvingen. Was vorig jaar zo en dan mocht ik hem niet rijden :(

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 20:42

Z starten is wel leuk denk ik Anthonius! Alleen moet je kijken dat je niet dan in de MO moet gaan starten?
Geen idee na hoeveel wedstrijden dat moet.

Mila: Blits is ook heel kijkerig, alleen in de cross doet hij dat minder. Wel naar de omgeving, maar minder naar de hindernissen.. Voor B is het inderdaad gewoon galopperen. Als je veel terug pakt is het tussendoor wat meer galopperen maar opzich moet dat wel te doen zijn.


Wij gaan niet naar Waregem, 3 dagen is toch wat veel en met de LRV wedstrijden hebben ze nu toch al wat gelopen.
Jomo pakt het inderdaad heel goed op, al heeft hij in het begin van het rijden toch altijd een test momentje.. Maar ik mag echt niet van hem klagen.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 21:34

Allemaal leuke vooruitzichten zo te zien!

Antonius, dat is aan u niet af te lezen of te zien dat je onzeker zijt ivm de crossen. Eerder het tegenovergestelde. Ik zou de Z starten als alleen de dressuur zwaarder is en springen iets hoger met een M-cross. Fi kan dat aan, jij ook. Ik begrijp wel vanwaar de twijfel komt, maar aan de andere kant laat uw dame u nooit in de steek. Je hebt al 1* gestart, dat is ook goed gegaan.
Voor 1x zeg ik nu eens tegen u, schup onder uw gat en grijp die kans :D

Bedankt voor de info ivm de proeven! Ga dat morgen direct eens checken :)


Voor mij blijft het voorlopig enkel dressuur. Er komen paar fiks dure maanden aan en ik verwacht me eraan dat mijn oude auto mss niet meer door de keuring raakt komende zomer. Dus ipv een springzadel gaat alles nu opzij voor geval dat...
En zo blijven we bezig.

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 23:57

Zo, de eerste keer Z is ingeschreven }>

Daaph: pas na 3 MCR behaald te hebben, ben je bevestigd in een reeks, dus pas als ik 3x goed Z gereden heb, moet ik Mo rijden. Ben nu wel benieuwd voor eventuele volgende Z wedstrijden, of dat ook met de M cross zal zijn of niet. Eerst maar eens Waregem rijden, idd toch weer een uitdaging op vlak van dressuurproef en sowieso de springproef, of dat nu 110 of 115 is, is toch mijn moeilijkste onderdeel. Maar wel zin erin, heb gelijk weer een gerichter trainingsdoel in dressuur.

Varekaj: ik kan mijn onzekerheden goed wegsteken :P
Maar bedankt voor de schup!!
Oei, problemen met de auto?? Je hebt hem nog maar 2 jaar toch?

Daaphh: jammer dat we elkaar niet gaan zien in Waregem! Maar is wel ver hé voor jullie...

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-18 00:02

Superleuk om die verslagen alweer te lezen, ook de vooruitblik naar Maarkedal/Waregem! :D
Wel jammer van je controleprobleempje Anielca!

Ik kom hoogstwaarschijnlijk wel eens kijken in Waregem. Te zien hoe het weer is, ga daar niet in de regen staan. :+

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 00:02

@Antonius ik start M2 in Nederland.

@varekaj...begrijpelijk...